۱۰ مورد از بهترین تکنیک های سئو

10 مورد از بهترین تکنیک های سئو

الگوریتم های گوگل در سال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرتبه بروز می شود. یعنی در هر روز یک الی دو بروز رسانی در سیستم هوشمند و قدرتمند گوگل ایجاد می شود. بهترین و زبده ترین متخصصان سئو سایت در بهترین شرایط شاید بتوانند ردپای فوق‌العاده ریزی از این بروزرسانی های روزمره را کشف کنند که نتیجه ی آن ارائه ی برخی تکنیک های اساسی در رتبه بندی سایت است. اما همچنان آگاهی و دریافت اطلاعات کامل از نوع بروزرسانی های گوگل معمایی بسیار پیچیده است. بنابراین باید بگوییم اطلاع از همه ی تغییرات اعمالی در سیستم گوگل غیر ممکن است. از طرف دیگر اگر بتوانیم با آخرین تکنیک‌های سئو که نتیجه ی تلاش و تحقیق فعالان سئو سایت است، آشنا شویم یک قدم بزرگ از رقبای خود پیشی گرفته ایم.

همان طور که می دانید حدود ۷۵ درصد سرچر ها یا کاربران تمایلی به خارج شدن از صفحه اول گوگل ندارند و ترجیح می دهند هرگونه خدماتی که به دنبال آن هستند را از همان صفحه ی اول نتایج گوگل بدست آورند. درنتیجه ما باید بتوانیم وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهیم. در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین تکنیک های سئو معرفی می شوند که پیشنهاد می کنیم برای رتبه بندی سایت خود حتما از آن ها استفاده کنید.

۱- توجه به سرعت سایت

یکی از تکنیک‌های سئو توجه به core web vitals یا هسته حیاتی وب است. اینها معیارهایی هستند که گوگل بنا به آن ها عملیات امتیازدهی به وب سایت ها را انجام می دهد. این معیارها قابلیت اندازه گیری سرعت، زمان پاسخگویی و ثبات بصری یک سایت را دارند که در ذیل به آن ها پرداخته ایم.

  • معیار LCP : عمدتا سرعت یک صفحه را مورد سنجش قرار می دهد. درواقع معرف مدت زمانی است که یک محتوای اصلی بارگذاری می شود. LCP استاندارد حداکثر ۲.۵ ثانیه است.
  • معیار FID : مدت پاسخگویی صفحه هنگام کلیک کاربر روی یک المان را نشان می دهد و هر چقدر مدت آن کمتر باشد کاربر تعامل بهتری با وب سایت شما دارد. مدت زمان استاندارد پاسخگویی حداکثر ۱۰۰ میلی ثانیه است.
  • معیار CLS : ثبات بصری سایت را مورد سنجش قرار می دهد. درواقع میزان تغییر در چیدمان محتواهای بصری را مشخص می کند. CLS استاندارد کمتر از ۰.۱ ثانیه می باشد.

۲- بهینه سازی برای google passage ranking

با این قابلیت می توانید عبارات و متن هایی را به شکل جداگانه به همراه صفحه مورد نظر رتبه بندی کنید. علت اهمیت آن در این است که گوگل می تواند با جدا کردن بخش هایی از صفحه، آن ها را تحت پوشش قرار دهد.

به طور مثال اگر یک پست در مورد مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اید که در آن به معرفی کامل ابزارها، معیارها و سایر استراتژی ها پرداخته اید. در این حالت ممکن است صفحه شما برای کلمه کلیدی ابزارهای مارکتینگ با وجود آنکه برای آن هیچگونه بهینه‌سازی انجام نداده اید، رتبه بندی شود. درواقع گوگل با دیدن یک passage یا متن و عبارت در مورد ابزارها، همان قسمت را رتبه بندی می کند. لذا سعی کنید بخش ها و عبارات واضح و مرتبط در محتوای خود استفاده کنید تا گوگل بتواند از آن ها برای ایجاد رنکینگ در نتایج جستجو استفاده کند.

تکنیکهای سئو - روی feature snippets تمرکز کنید

۳- روی feature snippets تمرکز کنید

از دیگر استراتژی های سئو پرداختن به فیچر اسنیپت ها است. درواقع این ها قطعات برجسته ای هستند در صفحه SERP در یک کادر مستطیلی در قسمت بالا قرار دارند. طبیعتا امکان انتخاب محتوا جهت نمایش در فیچر اسنیپت وجود ندارد اما با انجام یکسری راهکارها که به شرح ذیل است می توانید محتوای خود را بهینه کنید تا احتمال نمایش آن در فیچر اسنیپت افزایش یابد.

  • استفاده از کلمات کلیدی بلند : کلمات کلیدی بلند شانس بیشتری جهت نمایش در فیچر اسنیپت ها دارند. زیرا انجام عملیات سئو روی این عبارات آسان است و راحت تر رتبه می گیرند.
  • از سوالات استفاده کنید : ببینید کاربر در زمینه کاری شما چه سوالاتی را در گوگل سرچ می کند شما نیز متناسب با آن سوالات به تولید محتوا بپردازید.
  • فرمت بندی صحیح انجام دهید : فیچر اسنیپت ها در ۴ قالب فهرست، جدول، پاراگراف و ویدیو قابل نمایش هستند. در زمان تولید محتوا این قالب ها را در ذهن خود داشته باشید. هدف گوگل این است که اطلاعات را برای کاربرانی که بدنبال جواب سریع و خلاصه ای هستند به نمایش بگذارد که فیچر اسنیپت ها بهترین فرصت هستند.

۴- یادگیری و اعمال Eat principles

با توجه به آنکه الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر هستند می توانید از طریق اصل Eat در حوزه بهینه سازی و اعمال تکنیک های سئو عملکرد خوب و موفقیت آمیزی داشته باشید. اما EAT چیست؟

21 تکنیک پیشرفته جهت بهبود سئو سایت
مطالعه

EAT مخفف عبارت stands for expertise, authority and trustworthiness یعنی تخصص، اقتدار و اعتماد است. این المان ها می توانند موجب شهرت و مطرح شدن برند کاری شما شوند. اصولا گوگل سایت های معتبر و برند را بالاتر از سایت های ناشناخته قرار می دهد. به همین دلیل است که می گوییم تخصص خود را افزایش دهید تا بتوانید با جلب اعتماد عموم تبدیل به برند معتبر در حوزه کاری خود شوید. اما سوال اصلی این است که چگونه می توانیم به یک برند تبدیل شویم و رقبای مطرح و مشهور خود را شکست دهیم؟

برای برندسازی و جلب اعتماد مردم توصیه می کنیم که از کارهای کوچک شروع کنید. گام های بزرگ در ابتدای کار چندان عملکرد صحیح و عاقلانه ای نیست. در ذیل چند تکنیک وجود دارد که می توانید جهت کسب اعتبار و اعتماد و برندسازی انجام دهید.

  • از مشتریان خود بخواهید که اگر خدماتی از سایت شما دریافت کرده اند آن را به صورت متن، وویس منعکس کنند و در سایت های معتبر و عمومی دیگر اگر فعالیت می کنند نام شرکت شما را عنوان کنند.
  • از بسیاری از سایت های خبری استفاده کنید و سعی کنید لینک گذاری صحیحی در آنجا انجام دهید.
  • در انجمن های عمومی فعال باشید و نوع خدمات خود را شرح دهید.
  • بخشی از زمان خود را در شبکه های اجتماعی صرف کنید و با معرفی خدمات اعتماد عموم را جلب کنید.

تکنیک های سئو

۵- از کلمات کلیدی طولانی متعدد استفاده کنید

گوگل توانایی تشخیص موضوعات مرتبط با یک کلمه کلیدی منحصر به فرد را دارد برای مثال اگر در مورد وسایل ورزشی خانگی جستجو کنید گوگل می داند که موضوعاتی مانند وسایل کوچکتر و چندکاره که فضای کمتری در خانه اشغال می کنند جزو موضوعات مرتبط هستند. به همین دلیل آن نتایج را نیز به شما نشان می دهند. عبارت هایی مانند تجهیزات ورزشی سبک خانگی و یا از این دست عبارات همگی جزو کلمات کلیدی طولانی متعددی هستند که می توانید در مورد آن ها تولید محتوا کنید. بنابراین سعی کنید یک برنامه جداگانه جهت شناسایی عبارات طولانی داشته باشید چرا که این کار یکی از مهم ترین تکنیک‌های سئو محسوب می شود. با توجه به آنکه رقابت در این نوع از کلمات کلیدی کمتر است در کوتاهترین زمان نتیجه بهتری دریافت می کنید.

۶- محتوای جدید تولید کنید

می توان گفت تولید محتوای تازه و جدید جزو ارکان اصلی و پایه تکنیک‌های سئو محسوب می شود. محتوای تولیدی توسط شما برای ربات های گوگل بهینه و یا سئو می شوند. این روند در صورت تداوم یک سیگنال مثبت برای گوگل خواهد بود. وب سایت هایی که محتوای تازه در سایت خود منتشر نمی کنند اصطلاحاً بی جان و راکد هستند. در مقابل وب سایت هایی که به صورت منظم محتوای جدید و سئو شده منتشر می کنند همواره پویا و جاری خواهند بود. دقیقا یک بیابان بی آب و علف را با یک جنگل سرسبز مقایسه کنید تا تفاوت سایت های با محتوای تازه و بدون محتوای تازه را درک کنید. درواقع اصول و تکنیک های سئو همگی همراه با محتوای جدید معنا پیدا می کنند.

۷- بروزرسانی محتواهای قدیمی

تصور کنید یک گیاهی را کاشته اید. این گیاه نیاز به رسیدگی دوره ای دارد. یعنی باید خاک آن غنی سازی شود. به موقع هرس و آبیاری شوند. تحت نور خورشید قرار بگیرند. دمای محیط متعادل باشد تا این عنصر جان دار بتواند به رشد خود ادامه دهد. در صورت عدم رسیدگی سریعاً خشک خواهند شد. محتوا نیز دقیقا اینگونه است به صورت دوره ای باید غنی سازی شوند. یعنی می توانید یکسری المان های اضافی و شاخ و برگ های گسترده ای به محتوای خود بدهید. آن را طولانی تر کنید و یا یک وجه دیگری از موضوع را توضیح دهید. در چنین شرایطی محتوای شما جان دار و رو به رشد باقی می ماند و در صفحات جستجوی گوگل مدام به نمایش در خواهد آمد. اصولا بروزرسانی از ساده ترین تکنیک‌های سئو محسوب می شود.

۸- روی تجربه کاربری تمرکز کنید

تجربه کاربری معرف آن است که کاربر پس از ورود و یا درزمان ورود به سایت چه تجاربی را کسب کرده است آیا می تواند با موبایل وارد شود آیا سرعت سایت بالا است؟ و چندین تجربه دیگر که همگی باید مورد توجه قرار گیرند. درواقع با اعمال تکنیک های سئو هدف این است که علاوه بر بهینه سازی برای گوگل بتوانیم جذب کاربر نیز داشته باشیم. بتوانیم نرخ پرش را کاهش دهیم و مدت ماندگاری کاربر را نیز تا حداقل ۳ دقیقه افزایش دهیم. در ذیل چند فاکتور اساسی وجود دارد که درصورت اجرا کلیه کاربران تجربه خوبی از استفاده سایت داشته باشند.

  • سایت خود را سازگار با دیوایس های متنوع کنید. مانند موبایل، تبلت و غیره
  • ناوبری را با بالاترین کیفیت در سایت خود اجرا کنید تا کاربر بداند در کجای سایت قرار دارد و خدمات مورد نیاز خود را راحت تر پیدا کند.
  • سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید.
  • موارد مرتبط با تعامل را در نظر بگیرید.آیا کاربر تعامل خوبی با سایت شما دارد؟
  • کیفیت تولید محتوا را افزایش دهید. غلط املایی اصلا توجیح پذیر نیست و القاء منفی روی کاربران دارد.
تقویت سئو سایت پزشکی + اصول و نکات لازم
مطالعه

تکنیک های سئو

۹- استفاده از تصاویر را فراموش نکنید

بیش از ۲۰ درصد تمام جستجوها از google image انجام می شود. به همین دلیل لازم است استفاده از تصاویر را در کنار دیگر تکنیک های سئو مد نظر قرار دهید. در زمینه کاری خود سعی کنید از تصاویر با کیفیت و خوبی استفاده کنید. کاربران روی تصاویر خوب بنا به تاثیر بالایی که عناصر بصری دارند حساسیت بالایی از خود نشان می دهند. شاید در برخی مواقع اثری که یک متن یا مقاله روی مخاطب می گذارد بیشتر از تصویر نباشد اما قطعا تصاویر می توانند مخاطبان زیادی را بر روی سایت شما سرازیر کنند. نتیجه ی آن افزایش نرخ کلیک سایت و ارسال سیگنال های مثبت به موتورهای جستجو است. با افزایش کاربران یقینا تکنیک های سئو روی سایت راحت تر پیاده سازی می شود چرا که گوگل وب سایت شما را به عنوان یک مرجع پر مخاطب در نظر می گیرد.

۱۰- ایجاد بک لینک را در اولویت قرار دهید

ایجاد بک لینک از برترین تکنیک های سئو می باشد که بدون آن هیچگونه حیاتی برای یک سایت نمی توان در نظر گرفت. اهمیت آن بقدری بالا است که اکثر سئوکاران از آن به عنوان قلب تپنده اصول سئو یاد می کنند.

دامین اتوریتی و پیج اتوریتی چیست و چه کارهایی باعث افزایش آن می‌شود؟
مطالعه

اما علت این موضوع چیست؟ بک لینک ها درواقع یک نوع اعتبار برند ایجاد می کنند. قبلا ذکر کردیم که تخصص، اقتدار و اعتبار چقدر می تواند سبب رشد سایت شود. زمانی  که یک سایت معتبر به وب سایت شما لینک می دهد معیارهای EAT که در قسمت های قبل در مورد آن صحبت کردیم به میزان بسیار بالا افزایش می یابد. در نتیجه گوگل وب سایت شما را با اعتبار و محبوب تلقی می کند.

در ذیل چند نکته سریع در مورد بک لینک ها ارائه می دهیم.

  • روی کیفیت لینک ها تمرکز کنید تا کمیت آن ها. سایتی که به وب سایت شما لینک می دهد باید از اعتبار دامنه بالایی برخوردار باشد. لذا تعداد لینک ها نمی توانند مهم باشند. تعداد کم لینک ها از سایت های معتبر بسیار بهتر از تعداد بالای لینک ها از سایت های نامعتبر است.
  • پست مهمان یا guest blogging را همیشه مد نظر قرار دهید.
  • برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود حتما از انجمن های آنلاین استفاده کنید تا ارتباط شما افزایش یابد.
  • با به اشتراک گذاشتن محتوای خود در شبکه های اجتماعی معتبر می توانید از آن سایت ها نیز بک لینک های خوبی دریافت کنید.
  • منشن های unlinked را شناسایی کنید و آن ها را به لینک تبدیل کنید.

جمع بندی

در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین تکنیک های سئو را همراه با توضیحات کامل معرفی کردیم. این تکنیک ها شامل توجه به هسته حیاتی وب، google passage ranking، فیچر اسنیپت ها، Eat principles، کلمات کلیدی طولانی، تولید محتوای جدید، بروزرسانی محتوا، بهبود تجربه کاربر، تصاویر سایت، و ایجاد بک لینک بود. هر کدام از این موارد در صورت عملیاتی شدن تاثیر قطعی روی رتبه سایت دارند. در پایان باید یادآور شویم که شرکت یاس وب به عنوان فعال رسمی در حوزه سئو و پشتیبانی سایت صدها مورد از تکنیک‌های سئو علاوه بر موارد مذکور را روی سایت شما پیاده سازی می کند تا سرعت پیشرفت وب سایت کاری مشتریان چندین برابر شود. جهت اطلاع بیشتر به صفحه خدمات سئو سایت سر بزنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *