طراحی سایت وردپرسی | طراحی سایت با وردپرس | ساخت سایت وردپرسی - یاس وب

طراحی سایت وردپرسی یک تکنولوژی جدید در حوزه فناوری اطلاعات می باشد. اگر به دنبال یک سایت شیک, زیبا و با بازدهی بالا هستید بهتر است تکنولوژی وردپرس را برای روی کار آوردن یک وب سایت و مطرح کردن آن در میان رقبای قدرتمند انتخاب کنید. استفاده از تم ها و قالبهای ویژه و مختص نوع فعالیت شما از المان های مهمی است که معمولاً در طراحی سایت با وردپرس رعایت می شود.

همچنین به کارگیری افزونه های کاربردی و مهم سایت موجودیت صفحه شما را معنا می بخشد و باعث می شود که عملکرد بهتری را در مدیریت وب سایت خود داشته باشید. اینکه به چه دلایلی از تکنولوژی وردپرس در طراحی سایت استفاده می شود در ادامه مقاله به طور گسترده به آن می پردازیم. پس اگر قصد طراحی یک وب سایت وردپرسی را دارید این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید چرا که می‌تواند یک جهت دهی اساسی بر روی تصمیم شما داشته باشد.

مهمترین اهدافی که در طراحی سایت با وردپرس دنبال می‌شود چیست؟

یکی از سوالات اساسی این است که چرا باید به سمت طراحی سایت وردپرسی برویم و چه دلیلی برای این کار وجود دارد؟ از همه مهمتر آنکه اهدافی که در این مسیر پیش بینی شده است چه چیزهایی هستم؟

شاید در گذشته داشتن یک وبسایت برای همگان میسر نبود و حداقل یک هزینه به نسبت بالایی را داشت. اما پس از سال ۲۰۰۲ میلادی که کم کم وردپرس توانست شرایط لازم برای طراحی سایت را فراهم کند دیگر هر فردی میتواند با کمترین هزینه یک وبسایت برای خود داشته باشد.

سیستم وردپرس با این هدف طراحی شد که بتوان با بودجه اندک یک وب سایت کاربردی و مفید را داشت. البته در همه موارد هزینه‌ها و قیمت طراحی سایت با وردپرس پایین نیست. بلکه بستگی به زمینه کاری، نوع بیزینس و امکانات آن دارد. اما به طور میانگین می‌توانید با سرمایه حداقلی سایت مد نظر خود را روی کار آورید.

هدف دیگری که در سیستم وردپرس دنبال می‌شود به حداقل رساندن محدودیت‌ها است. یعنی شما با هر شغلی که دارید می‌توانید یک وبسایت وردپرسی داشته باشید. حتی ارگان‌ها، سازمان‌ها و مجموعه های دولتی و خصوصی نیز براساس شرایطی که دارند می‌توانند بخشی از خدمات خود را در قالب وب سایت وردپرسی ارائه دهند.

هدف دیگر سازگاری وب سایت با معیارهای موتورهای جستجوی گوگل است. در واقع یک وب سایت وردپرسی اگر بطور کامل و صحیح سئو و بهینه سازی شده باشد به راحتی می‌تواند در فهرست نتایج گوگل رتبه و رنکینگ بگیرد. پس اگر بیزینس شما در سایت به رتبه های برتر گوگل برسد تفاوتی ندارد که شما از روش برنامه نویسی سایت خود را طراحی کردید یا اینکه به سراغ وردپرس رفتید. مهم این است که مخاطبان می‌توانند سایت شما را در بالاترین رتبه ببینند و از امکانات آن و خدماتی که در بستر آنلاین ارائه می دهید استفاده کنند.

طراحی سایت وردپرسی توسط تیم متخصص یاس وب با تضمین رضایت و کیفیت

اینکه شما شرکت یاس وب را به عنوان خدمتگزار جهت طراحی سایت وردپرسی خود انتخاب کنید تفاوتی برای ما ندارد زیرا آنچه که برای ما اهمیت دارد ارتقا و پیشرفت کسب و کار و فعالیت شما در کشور عزیزمان ایران است. اما بدور از تبلیغات، دلایلی که شما به عنوان مشتری قبل از محول کردن پروژه طراحی سایت به شرکت یاس وب باید بدانید به شرح ذیل می باشد. در واقع ما می خواهیم به شما بگوییم که چرا باید پروژه طراحی سایت وردپرسی را به شرکت یاس وب بسپارید؟

  1. ما به طور کامل و دقیق و همچنین با ظرافت کاری بالا به نوع درخواست شما گوش می دهیم. اینکه شما چه توقعاتی از یک سایت وردپرسی دارید و می خواهید که چه اهدافی را پس از طراحی دنبال کنید. بنابراین نقطه نظرات شما همواره برای این شرکت جزو اولویت‌های کار محسوب می شود.
  2. چشم انداز سایت را برای شما مشخص می کنیم. همانطور که میدانید روند فعالیت در حوزه های کاری مختلف با یکدیگر فرق دارد و با توجه به سختی کار مقصد و جایگاه نهایی را به شما نشان میدهیم.
  3. بعد از طراحی سایت وردپرسی به هیچ عنوان شما را رها نخواهیم کرد بلکه به طور متمرکز فعالیت های مرتبط با پشتیبانی سایت را به طور تخصصی برای وب سایت شما در نظر می گیریم تا همواره در اوج باقی بمانید.
  4. به طور ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای پاسخگویی به هرگونه سوال شما را داریم بنابراین در مسیری که قصد دارید از وبسایت خود کسب درآمد کنید به هر مانع یا سوالی برخورد کردید متخصصین شرکت یاس وب آمادگی لازم برای پاسخگویی به شما را دارند.
  5. فهرست ریز هزینه ها را با توجه به اقداماتی که بر روی سایت شما انجام شده است به ترتیب و با نظم بالا به شما ارائه می دهیم تا مطلع باشید برای چه کارهایی چه هزینه هایی در نظر گرفته شده است.

وردپرس چیست؟طراحی سایت وردپرسی | طراحی سایت با وردپرس | ساخت سایت وردپرسی - یاس وب

وردپرس یک پلتفرم رایگان و منبع باز می باشد که شما می توانید برای طراحی انواع وب سایت های مختلف از آن استفاده کنید. این پلتفرم همانطور که گفته شد یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است که از زبان برنامه نویسی PHP در ساختار خود استفاده کرده است. همچنین از دیتابیس MySql نیز استفاده می کند. این سیستم مدیریت محتوا را می توان از قدرتمندترین پلتفرم ها در حوزه طراحی سایت وردپرسی قلمداد کرد. کاربرد آن بسیار ساده می باشد و هر کاربری می تواند آن را در کوتاهترین زمان فرا بگیرد و با استفاده از آن به ساخت وبسایت خود بپردازد. اینکه شما چه نوع وبلاگ یا وبسایتی را طراحی کنید برای وردپرس تفاوتی ندارد زیرا پلتفرم وردپرس یک CMS همه کاره می باشد.

از طرفی انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و حتی برای وب سایت های بسیار پیشرفته و بزرگ نیز قابلیت استفاده دارد. با طراحی سایت وردپرس شما میتوانید هر گونه محتوا مانند محتوای متنی، ویدیویی، تصویر و هر آنچه که در یک وب سایت مورد نیاز است را مدیریت کنید. در ابتدای کار این سیستم یک پلتفرم رایگان برای وبلاگ ها بود اما با گذشت زمان تبدیل به یک سامانه مدیریت محتوا به صورت یک نرم‌افزار آزاد و منبع باز برای ساماندهی سایت ها شد.

قیمت بسیار پایین تر نسبت به طراحی اختصاصی، روند سریع در طراحی، همچنین عدم نیاز به برنامه نویسی و مدیریت آسان از دلایلی است که اکثر مدیران سایتها به سیستم طراحی سایت با وردپرس روی آورده اند.

تاریخچه وردپرس

به طور کلی می توانیم تاریخچه طراحی سایت وردپرسی را به دو دهه قبل در نظر بگیریم. یعنی از سال ۲۰۰۲ تا به اکنون در سال ۲۰۲۲ سیستم مدیریت محتوا دائماً در حال پیشرفت و گسترده شدن است. قبل از آنکه وردپرس ظهور کند معمولاً توسعه دهندگان از سیستم b2/cafelog استفاده می کردند. اما به دلیل برخی از محدودیت ها طراحان وب استفاده از وردپرس را ترجیح دادند. در سال ۲۰۰۳ وردپرس توانست مجوز رسمی به عنوان یک پلتفرم استاندارد را دریافت کند. با این مجوز افراد بیشتری توانستند به این سیستم مدیریت محتوا اعتماد بیشتری داشته باشند.

در سال ۲۰۰۵ یک پتانسیل جدی در وردپرس ایجاد شد که شرکت‌های به نسبت بزرگ توانستند وبسایت های خود را با این CMS در فهرست نتایج گوگل بالا بیاورد. در سال ۲۰۰۷ المان های بیشتری به وردپرس اضافه شد که از جمله آن می‌توان به تغییر رابط کاربری UI و اصلاح مشکلات امنیتی اشاره کرد. به تدریج سال ۲۰۰۹ یک مکانیزم جدیدی جهت ویرایش تصاویر و المان های مرتبط با رتبه گیری سایت اضافه شدند. در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ آپدیت های بسیار وسیعی در وردپرس اتفاق افتاد که باعث شد طراحی سایت وردپرسی با یک جهش خارق‌العاده روبرو شود.

در واقع ساده سازی این پلتفرم جزو اولویت‌های اصلی توسعه دهندگان آن بود که کاربران بتوانند به همه امکانات آن به ساده ترین شکل ممکن دست پیدا کنند. سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ را می توان یک عصر جدید و بسیار مدرن در صنعت طراحی سایت با وردپرس در نظر گرفت چرا که ویژگی های بیشتری مانند اضافه شدن custom css و پشتیبانی کامل از https نیز اتفاق افتاد.

مزیت های طراحی سایت با وردپرس

  • سادگی : سادگی کار با وردپرس جزو ویژگی ها و مزیت های اصلی این cms می باشد. حتی اگر شما یک فرد مبتدی نیز باشید به راحتی می‌توانید به طراحی سایت وردپرسی بپردازید و محتوای وب سایت خود را به سرعت منتشر و مدیریت کنید.
  • هزینه رایگان : نرم افزار وردپرس موجود در wordpress.org برای دانلود و بکارگیری رایگان می باشد. اما برای وب هاستینگ و دامنه لازم است که یکسری هزینه ها را اعمال کنید. در مجموع کلیه امکاناتی که در وردپرس به صورت کاربردی می باشند به شکل رایگان برای کاربران آن تدارک دیده شده است.
  • انعطاف پذیری : وردپرس شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا از وبلاگ های شخصی تا فروشگاه های آنلاین و همچنین وب سایت های خبری و مجلات را با بالاترین کیفیت طراحی و آماده بهره برداری کنید.
  • استفاده آسان : اگر شما توانایی آن را دارید که از Microsoft word استفاده کنید به طور قطع این توانایی را خواهید داشت که از نرم افزار wordpress نیز استفاده کنید. در واقع این تشبیه به این دلیل است که نشان دهیم طراحی سایت وردپرسی می تواند بسیار سهل و آسان باشد.
  • سیستم مدیریت محتوای منبع باز : وردپرس یک نرم افزار منبع باز است که دارای مجوز GPL می باشد. در واقع این سیستم متعلق به یک شرکت یا نهاد خاصی نیست. در حال حاضر منبع باز بودن این سیستم شرایطی را فراهم می کند تا توسعه دهندگان بتوانند تغییراتی جهت ارتقاء نرم افزار اعمال کنند. لذا پیشرفت مداوم همواره در وردپرس وجود دارد.
  • عدم نیاز به کدنویسی : در طراحی سایت وردپرسی شما نیازی به دانستن دانش کد نویسی برای ساخت وب ندارید. لذا این مزیت باعث می شود تا شما وقت و زمان خود را صرف یادگیری و بکارگیری زبان های برنامه نویسی نکنید.
  • قابلیت استفاده از انواع افزونه در وردپرس : شما می توانید با افزونه های متعددی گستره استفاده از این نرم افزار را توسعه دهید. هزاران افزونه وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای اهدافی مشخص مورد استفاده قرار می گیرند.
  • داشتن تم های وردپرسی گسترده : تم ها مسئولیت طرح بندی وب سایت را بر عهده دارند. شما می توانید با اعمال یک تم جدید به طور کامل ظاهر وب سایت خود را دگرگون کنید.
  • ارتقاء امنیت وب سایت : به طور کلی هیچ وب سایتی به طور کامل ایمن نیست. اما وردپرس به شکل مستمر اقدامات خوبی را جهت بهبود امنیت خود تدارک دیده است.

طراحی سایت وردپرسی بهتر است یا طراحی سایت اختصاصی؟

عمدتا نمیتوان یک برتری خاصی میان سایت های وردپرسی و سایت های اختصاصی که با استفاده از زبان های برنامه نویسی نوشته میشوند قائل شد. زیرا این بستگی به نوع کار و نیاز شما و همچنین هزینه‌ای که برای طراحی سایت کنار گذاشته اید دارد. به عنوان مثال اگر شما برای بودجه دچار مشکل هستید بهتر است سراغ سایتهای اختصاصی نروید. زیرا اینگونه سایت ها به جهت استفاده از فرآیند کد نویسی عملاً سخت تر و طبیعتا هزینه بیشتری خواهند داشت.

از طرفی ممکن است شما بتوانید با یک طراحی سایت وردپرسی ساده به هدفی که مدنظرتان است برسید بنابراین چه دلیلی دارد که به سراغ استفاده از سایت های اختصاصی بروید. بنابراین در وهله اول نوع کار و انتظار شما جهت انتخاب سایت وردپرسی و سایت های اختصاصی مهم میباشد. اما بنا به دلایل و مزیت هایی که در قسمت قبل ذکر شد طراحی سایت وردپرسی خواهان بیشتری در میان عموم و کسب و کارهای مختلف دارد.

برخی نمونه کارهای طراحی سایت وردپرس توسط تیم یاس وب

 

انواع روش های طراحی سایت

به‌طور کلی دو روش مهم برای طراحی سایت وجود دارد که به شرح ذیل می باشد. در ادامه سعی میکنیم هر کدام از این روشها را به تفصیل مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

طراحی سایت اختصاصی (با استفاده از برنامه نویسی)

اصول کد نویسی یک بیشینه ی بسیار طولانی دارد که معمولاً در گذشته تاکنون اکثر وبسایت ها از این تکنولوژی برای طراحی و کدنویسی وب سایت های مختلف استفاده می کنند. شما می توانید با برنامه نویسی وب سایت خود را هم به صورت استاتیک و هم دینامیک طراحی کنید. زبان های برنامه نویسی بسیار گسترده‌ای مانند سی شارپ و پایتون وجود دارد که هر کدام برای نوشتن صفحات وب، سیستم های جداگانه ای دارند. به عنوان نمونه برای اینکه بخواهید وبسایت خود را با استفاده از زبان سی شارپ طراحی کنید لازم است که از تکنولوژی ASP.NET استفاده کنید. همچنین در زبان پایتون نیز شما می توانید از DJANGO برای برنامه نویسی صفحات وب استفاده کنید.

طراحی سایت با وردپرسی (بدون استفاده از برنامه نویسی)

سیستم مدیریت محتوا در وبسایت یا CMS اصطلاحی است که معمولاً برای طراحی و روی کار آوردن وب سایت های نوپا و در عین حال پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر با توجه به آماری که از منابع معتبر منتشر شده است کلیه وب سایت هایی که از این طریق طراحی شده اند حدود ۴۰ درصد هستند. نرم افزارهای بسیار متعددی در این حوزه وجود دارد که شما می توانید از آنها برای طراحی وبسایت های خود استفاده کنید. از جمله این نرم افزارها می توان به WordPress اشاره کرد.

نرم افزار وردپرس تا به اکنون از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که آمار استفاده فوق العاده بالایی دارد و همواره در بالاترین رده کاربرد قرار گرفته است.

چه سایت هایی را می‌توان با وردپرس طراحی کرد؟

طراحی سایت وردپرسی طیف گسترده ای از انواع سایت را شامل می شود که به قرار ذیل می باشند.

  • وبلاگ: وبلاگ ها نوع خاصی از وبسایت ها می باشند که در آن شما می توانید یکسری محتوا به صورت عکس، متن، نظرات و برخی آموزش ها را قرار دهید. معمولاً وبلاگ ها از لحاظ وسعت در رده پایین تری نسبت به وب سایت های گسترده هستند.
  • وب سایت فروشگاهی: وب‌سایت‌های ووکامرس که معمولا آن را با عنوان تجارت الکترونیک می شناسند شرایطی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید کالا و یا برخی خدمات را به شکل کاملاً آنلاین در اختیار مشتری قرار دهید و به فروش برسانید.
  • وب سایت تجاری: هر بیزینس یا کسب و کار اینترنتی که قصد راه اندازی آن را دارید می توانید با استفاده از طراحی سایت وردپرسی در فهرست نتایج گوگل در معرض دید کاربران مختلف قرار دهید. وردپرس این توانایی را دارد که وبسایت مرتبط با کسب و کار آنلاین شما را فوق‌العاده گسترش دهد. به طوری که در یک بازه زمانی مشخص به سود سرشاری دست پیدا کنید.
  • وب سایت با ساختار عضویت کاربران: اگر یک محتوایی دارید که پشت دیوار ورود کاربر قرار دارد و لازم است که بازدید کننده مورد نظر برای استفاده از آن محتوا ابتدا عضو و سپس به پرداخت یک مبلغ مشخص بپردازد. در آن صورت طراحی سایت وردپرسی این قابلیت را دارد که چنین ویژگی را در وبسایت شما پیاده سازی کند.
  • وب سایت portfolio (نمونه کار): اگر در یک حوزه خاص دارای مهارت می باشید و یا اینکه یکسری آثار هنری از خود منتشر کرده اید می توانید وب سایت های ویژه ای را با وردپرس طراحی کنید تا بتوانید این آثار ارزشمند را به نمایش عموم بگذارید.
  • وب سایت انجمن: انجمن ها مکان هایی هستند که کاربران متعدد به طرح سوال و اشتراک گذاری آن می‌پردازند. طبیعتا افرادی که دانش کافی در پاسخ به این سوالات دارند میتوانند یکسری مشاوره ها را در انجمن مطرح کنند تا سایر افراد نیز از آن استفاده و بهره‌برداری کنند.
  • وب سایت آموزشی: وب سایت های آموزش الکترونیک شرایطی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می کنند تا بتوانند به صورت آنلاین در دوره های آموزشی شرکت کنند و به یادگیری مطالب عرضه شده در آن بپردازند. همچنین می توان یک سری منابع را در این گونه وبسایت ها قرار داد تا توسط افراد دانلود و بهره‌برداری شود.

هزینه طراحی سایت وردپرس چگونه است؟

یکی از موضوعات مهمی که در مورد طراحی سایت وردپرس سوال می شود این است که هزینه کار چقدر است؟ معمولاً افراد به دنبال آن هستند که با صرف هزینه های اندک وب سایت خود را طراحی و راه اندازی کنند. اما فارغ از اینکه آیا روند طراحی سایت و همچنین نتیجه کار متناسب با نوع فعالیت شما می باشد؟ آیا بعد از طراحی فرایندهای پشتیبانی سایت به درستی انجام خواهد شد یا خیر؟ اینها سوالاتی است که همگی نیاز به پاسخ اساسی دارد. قطعاً وب سایت هایی که جوانب گسترده تری از نوع شغل شما را در نظر می‌گیرد زمان و وقت زیادی را احتیاج دارند تا کاملا در تطابق با فعالیت های شما در فضای مجازی باشد. از طرفی لازم است که به طور مرتب بعد از طراحی نیز پشتیبانی سایت انجام شود.

این که شما مسئولیت طراحی وب سایت خود را به کدام شرکت می سپارید فوق العاده اهمیت دارد بنابراین هیچ گاه به دنبال طراحی سایت وردپرسی ارزان قیمت نروید. زیرا نه تنها فایده ای برای کسب و کار شما ندارد بلکه همان هزینه کمی که صرف کرده اید کاملاً هدر خواهد رفت. بهتر است با یک هزینه معقول با شرکت های مسئولیت پذیر همراه باشید تا بتوانید به صورت کاملا پایدار و بدون وقفه روند رو به رشد خود را ادامه دهید.

هزینه ای که برای طراحی سایت وردپرسی در شرکت های تخصصی طراحی سایت در نظر گرفته می شود کاملا متعادل نسبت به بازار می باشد بنابراین اگر مسئولیت طراحی سایت های وردپرسی را به شرکت یاس وب می سپارید، این اطمینان را داشته باشید که حداقل هزینه و مناسبترین قیمت برای شما در نظر گرفته شده است که حتی ممکن است در سایر شرکتها بالاتر از این قیمت ذکر شده اخذ شود.

امنیت در سایت وردپرسی چگونه است؟

موضوع امنیت در طراحی سایت وردپرس جزو اولویت های اصلی محسوب میشود. کلیه شرکتها، سازمانها و مراکزی که به نوعی بخشی از فعالیت‌های خود را در وب سایت ها انجام می دهند حتماً باید تمرکز اصلی خود را بر حفظ امنیت وب سایت معطوف کنند. تمام زحمات و اقداماتی که شما روی یک سایت انجام داده اید می تواند در اثر حملات هکرها یک شبه بر باد رود.

درست مانند سرقت از یک ساختمان مسکونی یا تجاری می باشد. به این صورت که شما برای تامین وسایل و محتویات یک ساختمان زحمت بسیار زیادی کشیده اید. حال تصور کنید که همه آنها به یکباره به سرقت برود در آن صورت شما مجدداً باید یک هزینه بسیار زیادی را صرف کنید تا بتوانید آن محتویات را تهیه و در داخل ساختمان قرار دهید. در وبسایت نیز همین گونه است شما تلاش زیادی برای محتوا سازی و سئو انجام داده اید اما این تلاش شما برای هکرها هیچ تفاوتی ندارد. هکرهای مجازی می توانند وب سایت شما را نابود و از چرخه فهرست نتایج گوگل ناپدید کنند.

بنابراین اگر به طراحی سایت با وردپرس رو آورده اید از یک شرکت متخصص جهت تامین امنیت سایت به صورت پایدار کمک بگیرید. در شرکت یاس وب ۲۰ اقدام مهم در حوزه امنیت سایت انجام میشود که به شرح ذیل می باشد.

  1. ایمن سازی مراحل login وبسایت وردپرسی
  2. استفاده از هاست بسیار قدرتمند و با امنیت بالا
  3. بروزرسانی مکرر و منظم نسخه ی وردپرس
  4. آپدیت نسخه ی PHP به آخرین ورژن
  5. نصب چندین افزونه ی امنیتی معتبر
  6. استفاده از تم های وردپرسی امن
  7. فعال سازی کامل HTTPS و SSL
  8. نصب کامل Firewall
  9. پشتیبان گیری منظم از وب سایت
  10. انجام اسکن های امنیتی وردپرس بطور دقیق و همه جانبه
  11. فیلتر کردن کاراکترهای خاص در قسمت ورودی کاربر
  12. محدود کردن برخی مجوزها یا اجازه انجام کاری برای کاربران سایت وردپرس
  13. استفاده از مانیتورینگ وردپرس
  14. ثبت و ضبط کلیه فعالیت های کاربر
  15. تغییر URL پیش فرض ورود وردپرس
  16. غیرفعال سازی file editing در قسمت داشبورد وردپرس
  17. تغییر پیشوند فایل دیتابیس
  18. غیر فعال سازی فایل xmlrpc.php
  19. حذف اکانت پیش‌فرض ادمین وردپرس
  20. مخفی سازی نسخه وردپرس و …

مدیریت و پشتیبانی سایت وردپرسی چگونه است؟

مدیریت و پشتیبانی سایت از جمله اقداماتی است که معمولا بعد از طراحی سایت وردپرسی در نظر گرفته می شود. در شرکت یاس وب کلیه فرایندهای مدیریتی در قالب یک فایل ویدیویی به صاحبان سایت آموزش داده می شود تا از این طریق بتوانید مدیریت بهتری در بخش های مختلف وبسایت خود داشته باشید. پشتیبانی سایت با توجه به آنکه یک حوزه کاملا تخصصی می باشد قالبا آن را در چند بخش برای وب سایت در نظر می گیرند که شامل پشتیبانی فنی، پشتیبانی محتوایی و پشتیبانی امنیتی می باشد.

در پشتیبانی فنی عملیات های مهم جهت رفع خطای وب سایت انجام می شود تا از این طریق روند رو به رشد سایت ادامه پیدا کند. پشتیبانی امنیتی نیز معمولاً اقداماتی که قبلا ذکر شد، انجام می شود. اما بخش مهم کار پشتیبانی محتوایی سایت وردپرسی است. محتوای یک سایت عملاً خوراک روزانه وب سایت های وردپرسی است. محتواهایی که در شرکت یاس وب تولید می شود همگی در بالاترین سطح کیفیت می باشند.

سئو در سایت وردپرسی چگونه است؟

قبل از هر چیز باید کاملا توضیح دهیم که سئو سایت وردپرسی چیست؟ و بعد از آن به اقداماتی که در حوزه سئو وردپرس انجام می شود می پردازیم. سئو سایت وردپرسی به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. این فرآیند باعث می شود تا وب سایت شما برای موتورهای جستجوی هوشمند گوگل قابل خزش و قابل نمایش باشد. هر چقدر این بهینه سازی قدرتمندتر باشد جایگاه شما در فهرست نتایج گوگل بالاتر خواهد بود.

معمولا سئو سایت های وردپرسی راحت تر از سایت های اختصاصی یا برنامه نویسی شده می باشد. برخی از افزونه های وردپرسی مانند یواست سئو وجود دارند که روند کار را پس از طراحی سایت وردپرس برای شما بسیار نتیجه بخش تر و بهتر می کنند. اصولا در سئو وردپرس چند بخش اساسی و مهم دنبال می شود که به شرح ذیل می باشند.

  • سئو on-page

سئو آن-پیج که معمولا آن را با عنوان سئو داخل صفحه نیز می شناسند، کلیه فرآیندهای بهینه سازی را در محتواهای داخل سایت انجام می دهد. برخی از اقدامات در این نوع سئو شامل ایجاد لینک های داخلی، بهینه سازی محتوای متنی، تصویر و ویدیو، بهینه کردن تگ ها و عناوین و از همه مهمتر بهبود تجربه کاربری می باشد.

  • سئو off-page

سئو خارج از وب سایت را سئو آف-پیج می گویند. اگرچه در خارج از چارچوب سایت انجام می شود اما به نوعی مرتبط با وب سایت اصلی شماست. از جمله اقدامات اساسی در سئو خارجی عبارتند از ساخت بک لینک، اجرای رپورتاژ، ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد.

  • سئو تکنیکال

سئو تکنیکال بخش فنی سایت را شامل می شود. با استفاده از این نوع سئو شما می‌توانید کارکرد درست وب سایت خود را ارتقا دهید. درست مانند یک وسیله مکانیکی که از اجزای مختلف تشکیل شده است لازم است این اجزا هماهنگ با یکدیگر کار کنند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشد. در سئو تکنیکال نیز معمولاً اقداماتی از قبیل سازگاری وبسایت با دیوایس های دیگر مانند موبایل و افزایش سرعت سایت انجام می شود.

سرعت سایت وردپرسی چگونه است؟

سرعت سایت وردپرسی بستگی به طراح وب سایت شما دارد. شما می توانید سایت خود را بدون اعمال فرایند های بهینه سازی در جهت افزایش سرعت وب سایت انجام دهید. در آن صورت سایت مورد نظر نه تنها دیر بارگذاری میشود بلکه با این سرعت کم هیچ کاربری وارد وب سایت شما نخواهد شد. افرادی که در حوزه طراحی سایت وردپرسی واقعا تخصص دارند کاملا با قالب های وردپرسی آشنا هستند. بنابراین می دانند که چه نوع قالب و با چه ویژگیهای را انتخاب کنند که هم سبک باشد و هم سرعت بارگذاری بالایی داشته باشند.

در قسمت سئو تکنیکال از تعداد افزونه اورجینال استفاده می‌شود که این افزونه ها می توانند سرعت بارگذاری وبسایت وردپرسی را فوق العاده افزایش دهند. در مجموع اگر طراحی سایت وردپرسی خود را به افراد متخصص محول کنید می توانید سرعت بارگذاری فوق العاده بالا را تجربه کنید. در اکثر موارد محول کردن طراحی سایت به افراد غیر متخصص ممکن است در مواردی فرایند اصلاح نقایص را غیر ممکن کند که در آن صورت شما مجبور خواهید شد یک وبسایت دیگری را از نو راه اندازی کنید.

آیا طراحی سایت وردپرسی نیاز به دانش برنامه نویسی دارد؟

طراحی وب سایت وردپرسی نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد. اما برای آنکه بتوانید ظاهر وب‌سایت را به نوعی سفارشی کنید و متناسب با نیاز مشتری وب سایت وردپرسی را طراحی کنید بهتر است که قدری با html و css آشنایی داشته باشید. معمولاً وب سایت هایی که از طریق نرم افزار وردپرس طراحی می شوند در صورتی که دچار عیب ساختاری شوند به راحتی قابلیت اصلاح دارند. در واقع شما فرآیند اصلاح را بدون اجرای کد نویسی انجام خواهید داد. اما اگر چارچوب اصلی وب سایت شما از طریق کدنویسی باشد در آن صورت روند عیب یابی برای رفع اشکالات سایت نیاز به کدنویسی های بعضا پیشرفته و زمانبر دارد.

از طرفی هزینه‌ای که شما برای کد نویسی وب سایت ها صرف می کنید بسیار بیشتر از طراحی سایت با وردپرس می باشد. حال آنکه ممکن است در اغلب موارد خدمات یکسانی را به شما ارائه دهد. به عنوان مثال اگر در یک کسب و کار به خصوصی فعالیت می کنید لزومی ندارد که به سمت طراحی وب سایت از طریق برنامه نویسی بروید اگرچه این یک موضوع شخصی است اما شما می توانید با طراحی سایت وردپرس به اهداف شغلی و همچنین جایگاه بهتر خود در فهرست نتایج جستجوی گوگل دست یابید.

آیا طراحی سایت دو زبانه با وردپرس امکان پذیر است؟

اینکه شما میخواهید وبسایت خود را دو زبانه و یا چند زبانه کنید کاملاً امکانپذیر می باشد. در سایت های وردپرسی یکسری افزونه های خاص وجود دارد که این قابلیت را برای شما فراهم می کند. البته مجموعه ای از ریزه کاری های فنی در دو زبانه کردن سایت وردپرسی وجود دارد که متخصصین طراحی سایت وردپرسی از آن آگاه هستند. موضوع مهمی که در چند زبانه کردن وب سایت ها همواره اهمیت دارد این است که کلیه فرآیندهای سئو و پشتیبانی سایت در هر کدام از زبان ها انجام شود.

اگر منحصراً فرایند بهینه سازی در وبسایت فارسی انجام شود و از سئو سایتهای با زبان انگلیسی و سایر زبان ها غافل شویم در آن صورت نمیتوانیم بستر پیشرفته وب سایت را فراهم کنیم. اگرچه فرآیند کار برای وب سایت های چند زبانه فوق العاده زمان بر و سخت می باشد اما اگر منابع کافی و همچنین نیروی انسانی متخصص بر روی سایت کار کنند قطعاً وب سایت های چند زبانه نیز می توانند به اهداف مرتبط با کسب و کار خود، که معمولاً به دست آوردن سود بیشتر می باشد دست پیدا کنند.

آیا می توانیم با دانش و تجربه کم طراحی سایت وردپرسی را خودمان انجام دهیم؟

به عنوان یک قاعده کلی شما میتوانید با دانش و تجربه اندک هرکاری را انجام دهید. تفاوتی ندارد که آن کار طراحی یک وبسایت باشد و یا اینکه بخواهید یک فعالیت خاص را شروع کنید. در همه موارد امکان اجرا وجود دارد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که آیا کیفیت و نتیجه کار مورد رضایت و پسند شما قرار خواهد گرفت یا خیر؟ افرادی که با دانش و تجربه کم به طراحی سایت وردپرسی می‌پردازند بدون شک نمی تواند کلیه نیازهای اساسی شما را در حوزه کسب و کار شما فراهم کنند.

بنابراین بعد از اینکه شما سایت را تحویل گرفتید در ادامه با یک سری مشکلات جزئی و دست و پا گیر روبرو خواهید شد که شما را مجبور خواهد کرد مجدداً یک هزینه اضافی صرف کنید تا مشکلات را برطرف کنید. بنابراین طراحی وب سایت وردپرسی خود را همواره به دست افراد با تجربه و یا شرکت‌های با بیشینه فعالیت چند ساله بسپارید. افرادی که دارای دانش فنی کافی هستند اگرچه از لحاظ هزینه قدری بالاتر از سایر افراد دریافت می کنند اما این هزینه با کسب سود بیشتر در کسب و کار شما مجدداً باز خواهد گشت.

سخن آخر

تا به اینجای کار حتماً با مزیت ها و ویژگیهای سیستم مدیریت محتوای وردپرس و طراحی سایت وردپرسی آشنا شده اید. در این مقاله ما سعی کردیم تا کاربران را مجاب کنیم که می توانید به هر آنچه که از یک وب سایت شخصی، کاری و سایر موارد انتظار دارید همگی با استفاده از سیستم وردپرس قابل دستیابی هستند. به همین دلیل به هیچ عنوان نباید محدودیت خاصی را برای وردپرس در نظر گرفت زیرا گستردگی این سیستم مدیریت محتوا به حدی بالاست که پاسخگوی نیازهای شما در شبکه جهانی وب خواهد بود.

شرکت یاس وب با تیمی منسجم و متخصص آمادگی آن را دارد تا راهبردی ترین طراحی سایت وردپرسی را برای مشتریانِ تدارک ببیند. لذا می توانید جهت دریافت مشاوره و سفارش طراحی سایت وردپرس با شرکت یاس وب تماس بگیرید.

 

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *