طراحی سایت فروشگاهی با پشتیبانی حرفه ای توسط تیم شرکت

طراحی سایت فروشگاهی - یاس وب

اهدافی که در طراحی سایت فروشگاهی دنبال می شود کاملا مشخص است. این اهداف شامل افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت فروشگاهی، بهبود تجربه کاربری، افزایش امنیت درگاه پرداخت و در نهایت افزایش نرخ تبدیل کاربران ورودی به مشتریان واقعی است. دست یابی به این موارد ذکر شده چندان فرآیند پیچیده و سنگینی نیست. چرا که شما باید در حوزه طراحی سایت فروشگاهی و انجام تکنیک های مرتبط با سئو و پشتیبانی سایت اطلاعات کافی و کاربردی داشته باشید.

افرادی که این مسئولیت بزرگ را تقبل می کنند به واسطه تجربه کاری مناسبی که دارند کاملاً با روند کار آشنا هستند و می توانند شما را نسبت به رقبا چندین پله بالاتر قرار دهند. پس اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید چرا که می‌خواهیم مجموعه ای از نکات و رهنمودهای اساسی را که لازمه طراحی سایت فروشگاهی است، به شما منتقل کنیم.

استفاده از قالب فروشگاهی بسیار حرفه ای

یکی از ارکان اصلی که در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت ویژه ای به آن داده می‌شود فرآیند انتخاب قالب است. قالب های وردپرسی به صورت از پیش آماده شده با استفاده از زبان برنامه نویسی php کد نویسی شده اند که از هر لحاظ میتوانند نیازهای یک بیزینس آنلاین را برآورده کنند. بنابراین از مواردی که باعث تسریع در طراحی سایت و تحویل دادن زود هنگام پروژه به مشتری می‌شود دقیقا همین قالبها هستند.

یک طراح سایت حرفه ای و باتجربه زمان مناسبی را برای انتخاب قالب‌ها صرف می‌کند. در واقع او با انجام مقایسه های کلی بر اساس شرایط کاری شما قالب مورد نظر را انتخاب میکند و به پیکربندی آن می‌پردازد. ویژگی های مختلفی را میتوان برای یک قالب استاندارد ذکر کرد که مهمترین آنها ریسپانسیو بودن برای انواع دستگاه های دیجیتال، قابلیت بروزرسانی، پذیرش تکنیک های مختلف سئو، عملکرد ایده آل، پشتیبانی از انواع افزونه‌ها یا پلاگین‌ها و همچنین قابلیت سفارشی سازی است. این‌ها از جمله ویژگی های رایجی است که باید همه قالب های فروشگاهی از آن برخوردار باشند. علاوه بر همه اینها نوع قالب نیز میتواند روی تعیین قیمت طراحی سایت با وردپرس تاثیر بگذارد.

المان های گرافیکی و جلوه های بصری زیبا در پیکربندی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی باید تمام المان های گرافیکی و ظاهری سایت در بهترین حالت باشد. درواقع این موارد است که باعث تفاوت فروشگاه آنلاین شما با رقبا می‌شود. بخش مشخصی از ترافیک وب سایت فروشگاهی از طریق همین جلوه های بصری جذب می‌شوند. یک وب سایت هر چقدر کارایی و عملکرد ایده آلی داشته باشد اما از یک ظاهر و نمای نامناسب برخوردار باشد روی نگرش مخاطبان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پس انرژی زیادی برای طراحی بخش های گرافیکی سایت صرف می‌شود. نوع رنگ بندی‌ها، تم‌ها اسلایدرها، لوگوها و حتی فونت سایت فروشگاهی نیز به بهترین شکل انتخاب می‌شوند. در مجموع یک هماهنگی و سازگاری کلی را در ظاهر سایت مشاهده خواهید کرد.

استفاده از ووکامرس برای طراحی سایت فروشگاهی

ووکامرس یک پلتفرم منبع باز در مقوله تجارت الکترونیک می باشد که بر روی وردپرس نصب میشود. با استفاده از ووکامرس شما در حوزه فروش اینترنتی هیچ محدودیتی نخواهید داشت و به سرعت می توانید به مشتریان واقعی خود بیافزایید. اما اجازه دهید به چند مورد مختصر از امتیازات ارزشمند ووکامرس بپردازیم که به شرح ذیل می باشد:

  • یک شروع انفجاری برای فروش آنلاین

شما تنها کافی است افزونه ووکامرس را در سایت وردپرسی خود نصب کنید و تنها در عرض چند دقیقه کوتاه به طراحی سایت فروشگاهی بپردازید. با انجام یکسری ریزه کاریهای اساسی پیشرفت در ووکامرس فوق‌العاده چشمگیر خواهد بود.

  • درگاه پرداخت ایمن

درگاه پرداخت دقیقا همان جایی است که مشتری وب سایت شما به قصد خرید محصول مورد نظر عملیات پرداخت وجه نقد را انجام می دهد. امنیت این درگاه ها جزو اولین اقداماتی است که ووکامرس به آن پرداخت است.

  • سرعت کارکرد بالای وب سایت فروشگاهی

یک کاربر زمانی که وارد یک سایت فروشگاهی می شود ممکن است بخواهد چند محصول را با یکدیگر مقایسه کند. در چنین شرایطی سرعت وب سایت در بارگذاری محتوای مختلف باید بسیار بالا باشد تا کاربر در وبسایت بماند و آن را ترک نکند.

  • ایجاد ساختاری زیبا

در طراحی سایت فروشگاهی بعد از انجام اقدامات فنی مورد نظر حتماً باید در استفاده از تم های زیبا و به طور کلی طراحی چارچوب خیره کننده و کاربر پسند زمان بگذاریم. در چنین شرایطی مشتریان شما نیز از بهره برداری خدمات وب سایت لذت خواهند برد.

امکانات مورد نیاز در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی نسبت به طراحی وب سایت های دیگر، ویژگی های خاصی را باید مدنظر گرفت، که رعایت کردن آنها به معنای پیروزی در این کسب و کار می باشد. مواردی متعددی وجود دارد که اگر می خواهید یک وب سایت فروشگاهی جذاب را در اختیار داشته باشید، باید آنها را رعایت کنید. به عنوان مثال سئو سایت بخشی بسیار مهمی است که در طراحی سایت فروشگاهی بسیار تاثیر گذار است و شما باید به عنوان یک مدیر وب سایت این بخش را به صورت جدی دنبال کنید و بسته به نیازهای روز، آن را در وب سایت خود تقویت کنید. همچنین داشتن برخی المان ها، همانند حالت های واکنش گرایی، داشتن اطلاعات کامل در مورد هر محصول، توانایی ثبت، ویرایش و یا حذف محصولات و… تنها برخی از مواردی است که باید در هنگام طراحی سایت فروشگاهی به آنها پرداخته شود.

  • داشتن ویژگی داینامیک بودن

یکی از مواردی که در طراحی سایت فروشگاهی باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد، داشتن حالت داینامیک می باشد. در این حالت شما به عنوان مدیر یک وب سایت، با استفاده از بخش مدیریت سایت، می توانید به راحتی بخش های مختلف سایت خود را ویرایش کنید و یا محصولات و یا دسته بندی ها و یا حتی بخش های مختلف در هنگام طراحی سایت فروشگاهی را بسته به نیاز و یا شرایط خود تغییر دهید. با این روش شما به عنوان یک مدیر می توانید هر روزه و یا بسته به مناسبت های خاص، بخش هایی را به وب سایت خود اضافه کنید و یا کم کنید و یا با بروزرسانی مداوم محصولات و قیمت ها همیشه سایت خود را به روز نگه دارید.

  • حالت واکنش گرایی

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید، حتما باید حالت واکنش گرایی را در اختیار کاربران خود بگذارید، با این روش به کاربران خود اجازه می دهید، فرای هر نوع پلتفرمی که در اختیار دارند، بتوانند از محیط وب سایت شما دیدن کنند و بدون اذیت شدن و یا بروز مشکل، از تمام بخش های وب سایت شما استفاده کنند. این روش به شما کمک می کند، تا مخاطبانی که از طریق تلفن های هوشمند، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند و… به وب سایت شما رجوع می کنند را از دست ندهید و تجربه یک وب گردی عالی را در وب سایت خود در اختیار کاربران قرار دهید.

  • سئو و بهینه سازی سایت راز پیروزی وب سایت فروشگاهی

اگر بتوانید یک وب سایت حرفه ای را برای خود طراحی کنید، صرفنظر از فروشگاهی و یا غیر فروشگاهی بودن آن، شما باید حتما قوانین سئو سایت را در آن درنظر بگیرید زیرا این قوانین رمز پیروزی طراحی سایت فروشگاهی می باشد. این قوانین به شما اجازه می دهد تا بتوانید وب سایت خود را در صفحات اول گوگل مشاهده کنید و داشتن این امتیاز به شما این اجازه را می دهد، تا بتوانید راحت تر دیده شوید و هر روزه مخاطبان بیشتری را در اختیار داشته باشید. این اصول و قوانین باید حتما در طراحی سایت فروشگاهی لحاظ شود چه در هنگام طراحی و چه بعد از آن در هنگام مدیریت نیز باید این قوانین همیشه بررسی و بر روی سایت اعمال شود.

طراحی سایت فروشگاهی - یاس وب

مزایا و معایب طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

اینکه شما از چه روشی برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید، امر بسیار مهمی است. ابزارهای بسیاری در دنیای اینترنت وجود دارد که به شما اجازه می دهد با هزینه کمتر و سرعت بیشتری یک وب سایت را طراحی کنید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، یکی از موارد پرطرفدار می باشد. این ابزار که دارای پلاگین ها یا افزونه های بسیار زیادی می باشد، می تواند با شخصی سازی ساده، تمام نیازهای مربوط به یک وب سایت را رفع کند.

مزایای استفاده از وردپرس

  • هزینه پایین راه اندازی نسبت به طراحی سایت اختصاصی

یکی از مزایای اصلی استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را می توان در تامین هزینه های پایین آن دید. این سیستم به دلیل رایگان بودن، فقط کافیست ابتدا دانلود و بر روی هاست مورد نظر نصب شود و بعد از اعمال تنظیمات و نصب قالب، میتواند امکانات مورد نیاز خود را به واسطه افزونه های خود تامین کند، این روش یکی از روش هایی است که امروزه برای طراحی سایت فروشگاهی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما کاملا مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی نمی باشد و می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد، اما به دلیل رایگان بودن و ساده بودن آن، مخاطبان بسیاری در دنیا دارد. همین ویژگی ها و رایگان بودن این برنامه باعث می شود که هزینه تمام شده این نوع سایت ها نسبت به سایت هایی که دارای سیستم مدیریت محتوای اختصاصی هستند، تا حدود بسیار زیادی پایین تر باشد.

  • وجود افزونه ها و قالب های بیشمار

بسیاری از افرادی که در حوزه وب در حال فعالیت هستید، از میزان قدرت سیستم مدیریت محتوای وردپرس و همچنین میزان گستردگی آن باخبر هستند. این سیستم مدیریت محتوا که برای طراحی وب سایت فروشگاهی نیز استفاده می شود، علاوه بر داشتن امکانات بسیار زیاد همانند متن باز بودن، دارای افزونه ها و قالب های بیشماری برای شخصی سازی می باشد که می توان با نصب آنها، حتی وب سایت هایی کاملا حرفه ای و همانند سایت های بسیار معروف را طراحی نمود. البته شرط اصلی استفاده از این ابزارها داشتن اطلاعات کامل از انواع افزونه ها نیز می باشد.

معایب استفاده از وردپرس

  • مدیریت سخت تر و زمان بر

اگر شما به دنبال یک سیستم مدیریتی ساده تر و روان تر هستید تابتوانید به طراحی سایت فروشگاهی بپردازید باید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایت وردپرسی خود استفاده کنید. استفاده از وردپرس می تواند شما را دلسرد کند، در بسیاری از مواردی که دیده شده، به دلیل بخش بندی بودن و تودرتو بودن تنظیمات مختلف وردپرس افرادی که از آن استفاده می کنند، همیشه در هنگام مدیریت و یا تغییر برخی المان ها در طراحی وب سایت فروشگاهی خود با مشکلات بسیاری روبرو می شوند. حتی در برخی موارد به دلیل پشتیبانی نکردن بسیاری از افزونه ها از زبان فارسی، امکان گیج شدن در هنگام تنظیم بسیاری از آنها وجود دارد که می تواند سبب ایجاد اختلال در وب سایت شود.

  • امنیت به عهده شماست

سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی مناسب است، اما استفاده از این ابزار به این معنا می باشد، که شما باید حتما امنیت وب سایت را در هنگام طراحی سایت فروشگاهی خودتان پیاده سازی کنید و همیشه سعی کنید بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. به دلیل پرکاربرد بودن این ابزار، همیشه امکان نفوذ و یا بروز مشکلات امنیتی در وردپرس وجود دارد و وب سایت هایی که با عنوان طراحی وب سایت فروشگاهی می خواهند از این ابزار استفاده کنند، امکان دارد، به مرور زمان با مشکلات امنیتی متعددی روبرو شوند که همین موارد روند رشد یک وب سایت را را تا حدود زیادی مختل میکند. اما اگر به وردپرس کامل مسلط باشید یا یک پشتیبان سایت داشته باشید تمامی این معایب رفع خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاهی - یاس وب

فروش محصول در وب سایت فروشگاهی

با توجه به گسترش روز افزون وب سایت های فروشگاهی، داشتن روش های نوین برای فروش محصولات امری بسیار حیاتی می باشد. استفاده از شبکه های مجازی و یا ایجاد بخشی برای فروش به صورت سیستم همکاری تنها مواردی کوچکی می باشد که می تواند کسب و کارهای مختلف را رونق ببخشد، در این روش ها که بسته به نیاز شما و طراحی تیم های برنامه نویسی انجام می شود، شما می توانید بخش های گوناگونی را درنظر بگیرید، تا افراد بتوانند از این نوع سیستم ها استفاده کنند، به عنوان مثال با داشتن بخش سیستم همکاری در فروش می توانید به راحتی در هر بخش از کشور محصولات خود را به واسطه افرادی که عضو این سیستم هستند، می توانید به راحتی محصولات خود را به فروش برسانید.

بعد از طراحی سایت فروشگاهی سایت من پشتیبانی خواهد شد؟

یکی از نگرانی‌های رایجی که در فرایند طراحی سایت فروشگاهی و درخواست مشتریان وجود دارد این است که آیا بعد از اتمام طراحی می‌توان امیدوار بود که پکیج‌های پشتیبانی حرفه‌ای برای وب سایت تدارک دیده خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ وب سایت فروشگاهی نمی‌تواند فعالیت پربازده و سوددهی داشته باشد مگر آنکه پکیج‌های پشتیبانی سایت را به درستی و متناسب با نیاز خود دریافت کند.

پس با اتمام طراحی سایت فروشگاهی فعالیت شما مثمر ثمر نخواهد بود زیرا قدم اول طراحی است و بعد از آن باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی روی فرایند پشتیبانی صورت گیرد. بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه طراحی سایت در مشاغل مختلف فعالیت دارند یک تیم تخصصی را نیز برای پشتیبانی در نظر می‌گیرند. آنچه که اهمیت دارد این است که یک وب سایت فروشگاهی بتواند در بالاترین سطح امنیت به صورت آنلاین فروش بالایی را در طول روز داشته باشد.

به جهت آنکه خرید آنلاین نیاز به امنیت و رصد ۲۴ ساعته دارد تیم تخصصی پشتیبانی این مسئولیت بزرگ را بر عهده می‌گیرد تا شما با سرعت بالا و امنیت بی‌نظیر بتوانید محصولات خود را یکی پس از دیگری بفروش برسانید. از طرفی در بسیاری از وب سایت‌های فروشگاهی ممکن است در مراحل کار و حین خدمات رسانی به مشتریان نیاز باشد که المان‌های جدیدی به وب سایت اضافه شود.

شما می‌توانید این موارد را مستقیماً در زمان بهره‌برداری از سایت به طراحان ارائه دهید تا با نصب افزونه‌های مختلف این امکانات جدید در وب سایت فروشگاهی شما قرار بگیرند. بنابراین تمام سرمایه‌ای که برای طراحی سایت فروشگاهی کنار گذاشته‌اید همگی در مراحل طراحی و همچنین بعد از آن بدون ضرر و زیان محفوظ خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید مقاله‌های طراحی سایت فروشگاه لوازم خانگی و طراحی سایت پوشاک را مطالعه فرمایید.

قیمت طراحی فروشگاه آنلاین

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی هستید، حتما باید از میزان قیمت آن نیز به خوبی آگاه باشید، اما مشخص کردن یک قیمت واحد برای این بخش کار بسیاری سختی می باشد، زیرا قبل از انجام طراحی سایت توسط برنامه نویسان، شما ابتدا باید با مشورت با آنها بخش های مختلفی از نیازهای خود را به آنها اعلام کنید، تا بتوانند بسته به نیازها و نوع محصولات شما، یک چارچوب دقیق را برای طراحی وب سایت شما ایجاد کنند.

همین بخش به دلیل داشتن المان ها و قسمت های مختلف باعث می شود که قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاحدود زیادی متفاوت باشد، پس برای پیدا کردن قیمت دقیق، شما ابتدا باید نیازهای خود را از طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرد و مشورت با افراد باتجربه در این زمینه یک هزینه نسبی را برای خود برآورد کنید. اینکه آیا وب سایت شما داینامیک باشد و یا استاتیک، اینکه سیستم مدیریت محتوای آن چگونه باشد و یا نوع طراحی گرافیکی وب سایت چگونه باشد، تنها برخی از مواردی است که می تواند هزینه های تعیین شده برای طراحی سایت فروشگاهی را تغییر دهید.

طراحی سایت فروشگاهی - یاس وب

امنیت در سایت فروشگاهی

یکی از مواردی که رعایت نکردن آن، سبب عدم اعتماد مشتری به وب سایت شما می شود، امنیت وب سایت می باشد. این بخش که در طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم می باشد، می تواند اولین پل ارتباطی شما با کاربران و مشتریان خود باشد. همیشه داشتن امنیت مناسب و کافی برای وب سایت ها، دغدغه اصلی مدیران سایت ها می باشد، زیرا باید بتوانند از کاربران خود در برابر نفوذ ها و همچنین دزدی اطلاعات حفاظت نمایند.

اما ایجاد کردن یک حالت نسبی در امنیت یک سایت نیازمند توجه به این ویژگی در هنگام طراحی سایت فروشگاهی و همچنین بعد از آن می باشد، زیرا به مرور زمان روش ها و همچنین بخش های مختلف یک وب سایت، می تواند به راحتی تغییر کند و در طول زمان باعث بروز باگ و یا مشکلاتی برای وب سایت ها شود. پس داشتن تیمی باتجربه و حرفه ای برای طراحی سایت شرکتی و یا حتی طراحی سایت وردپرسی امری بسیار حائز اهمیت می باشد که می توانند به راحتی سبب رشد وب سایت شما شود و یا در صورت رعایت نکردن می تواند باعث نابودی سایت شود، پس حتما باید قوانین مرتبط با امنیت در طراحی سایت فروشگاهی لحاظ شود.

سئو و بهینه سازی در طراحی فروشگاه اینترنتی

اگر در دنیای اینترنت فعالیت می کنید و مایل به طراحی سایت فروشگاهی برای خود هستید، حتما کلمه سئو سایت را شنیده اید. این کلمه به معنی بهینه سازی سایت با توجه به الگوریتم های گوگل برای رسیدن به صفحه اول گوگل می باشد. طراحی سایت فروشگاهی و داشتن یک وب سایت حرفه ای و جذاب به تنهایی نمی تواند ضامن پیروزی شما در جذب مشتری شود و شما باید در این بین از روش های سئو و بهینه سازی سایت نیز استفاده کنید.

البته این موضوع را نیز باید توجه داشته باشید که روش های بهینه سازی در هنگام طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی تفاوت بسیاری دارد و این بخش کاملا بسته به نوع کار و همچنین حوزه فعالیت شما بررسی و ایجاد می شود. اما برخی از موارد سئو سایت را همانند تولید محتوای کاملا یکتا، استفاده از لینک های داخلی و… را باید حتما در طول طراحی و نگهداری و بروزرسانی یک سایت در نظر گرفت و به واسطه همین قوانین عمومی رتبه وب سایت را تا حدود زیادی افزایش داد.

طراحی سایت فروشگاهی - یاس وب

طراحی سایت فروشگاهی در یاس وب

یاس وب با داشتن سابقه چند ساله در زمینه طراحی و تولید انواع سایت های فروشگاهی ، توانسته با توجه به نیاز کاربران خود، همیشه در تلاش است تا بهترین و باکیفیت ترین امکانات را براساس استانداردهای جهانی در هنگام طراحی وب سایت های مختلف در اختیار کاربران خود قرار دهد. داشتن تیم تخصصی برای طراحی سایت فروشگاهی باعث شده است که بتوانید هرگونه نیاز خود در این حوزه را برآورده سازید و به واسطه آنها بتوانید کسب و کار خود را رونق دهید.

همچنین تیم یاس وب با داشتن سابقه بسیار درخشان در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ها نیز، می تواند به شما در تامین امنیت وب سایت ها و همچنین افزایش رتبه سایت شما در گوگل کمک بسیاری نماید و در هنگام طراحی سایت فروشگاهی به شما در رسیدن به یک بازار هدف مشخص کمک نماید و با برنامه ریزی و ایجاد یک چارچوب کاملا نظام مند می تواند به راحتی، شما را در عرض مدت زمان کمتری به صفحه اول گوگل انتقال دهد.

کادر پشتیبانی یاس وب با داشتن سابقه بسیار طولانی و کاملا حرفه ای، در تلاش است که بتواند در هر زمان به کاربران خود در زمینه تامین نیازهای مختلف کمک رسانی کند و آنها را تا رسیدن به قله های بلند در دنیای وب همراهی کند. سرویس های پرسرعت و باکیفیت این شرکت می تواند سرعت و همچنین امنیت وب سایت های مختلف را نیز به آسانی تامین نماید و به دلیل داشتن تجربه و سابقه طولانی در این امر می تواند اطمینان خاطر مثال زدنی را به کاربران خود هدیه دهد.جهت طراحی سایت فروشگاهی میتوانید از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *