جهش خارق‌العاده رتبه ی سایت با تولید محتوای حرفه ای

جهش خارق‌العاده رتبه ی سایت با تولید محتوای حرفه ای

آیا تا به حال متوجه شده اید که تولید محتوای حرفه ای چقدر می تواند رنکینگ و رتبه ی وب سایت شما را ارتقاء دهد؟ در سال های اخیر بنا به یکسری تغییرات در الگوریتم موتورهای جستجو، وب سایت هایی دارای امتیاز هستند که بخش اعظمی از تمرکز خود را روی تولید محتوای حرفه ای معطوف کنند و به نوعی مانور بیشتری روی آن دهند.

تولید محتوای متنی، ویدیویی و اینفوگرافیک را جدی بگیرید

یک سئو کار حرفه ای و حتی کسی که وظیفه ی پشتیبانی سایت را برعهده دارد هیچ وقت در حصار اطلاعات و داده های قدیمی زندانی نمی شود و دائماً در این فکر است که آیا سیستم امتیاز دهی گوگل دچار تغییر یا بروز رسانی شده است یا خیر. اجازه دهید با یک مثال ساده این موضوع را روشن تر کنیم. برنامه نویسان در پشت صحنه ی ربات های گوگل پیوسته در حال اضافه کردن ماژول های فوق العاده هوشمند هستند که هر کدام برای یک عملیات مشخص طراحی شده اند.

ممکن است در چند ماه گذشته محتواهای نوشتاری یا متنی دارای اهمیت بودند اما اکنون یک افزونه ی جدید در ربات گوگل به دنبال آن است که آیا در سایت شما کلیپ ویدیویی وجود دارد؟ آیا از رسانه های اینفوگرافیک استفاده کرده اید؟ امروزه بسیاری از کاربران و مخاطبین ارتباط بیشتری با محتواهای ویدیویی که خود تولید کرده اید برقرار می کنند چرا که هم می توانند ببینند، بشنوند و توضیحات شما را درک کنند. پس چرا انرژی خود را در تولید محتواهای پوچ و بی فایده هدر می دهید!؟ بنابراین توصیه می کنیم سه ترفند تولید محتوای متنی، ویدیویی و اینفوگرافیک را به طور جد دنبال کنید. در ادامه به طور جداگانه در مورد نقش کلیدی هر یک و چگونگی تولید محتوای حرفه ای توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

نقش متن یا نوشتار در تولید محتوای حرفه ای

نقش متن یا نوشتار در تولید محتوای حرفه ای

متن یا نوشتار به هیچ عنوان پدیده ی نوظهوری نیست بلکه از قرن های گذشته ابزاری برای انتقال پیام، اطلاعات، آگاهی و از همه مهمتر احساسات یک نویسنده است. جملات و به دنبال آن تولید محتوای حرفه ای نوشتاری می توانند بقدری قدرتمند باشند که هر مخاطبی با خواندن آن دچار یک دگرگونی شخصیتی شود. بارها دیده اید که یک فرد با مطالعه ی یک کتاب یا رمان ادبی کاملاً تغییر کرده است بطوریکه ادامه ی زندگی او هیچ ارتباطی با قبل از خواندن آن کتاب نداشت. پس سعی کنید در مرحله ی اول برای داشتن یک تولید محتوای حرفه ای بخش قابل توجهی از انرژی، هوش و حتی کلیه ی احساسات و عواطف خود را در نگاشتن یک متن بسیار کاربردی در نظر بگیرید.

شاید با خود بگویید که عواطف یک انسان چه ارتباطی به جملات یک متن دارد؟ پاسخ به این سوال را بصورت کاملاً شفاف و واضح می دهیم. در همان ابتدا که یک فرد شروع به خواندن یک مقاله می کند تا پایان آن کلیه ی بی نظمی های مرتبط با بکارگیری واژگان و عدم توانایی در انتقال اصل مطلب را با تمام وجود درک و بالاتر از آن حس می کند. مقوله ی حس هیچ ارتباطی با تفکر انسان ندارد بلکه او در لحظه متوجه می شود و رابطه ی نزدیکی با عواطف انسان دارد حال آنکه فکر کردن ممکن است چند ثانیه یا دقیقه طول بکشد.

اگر احساس کند که وقت و زمانش با خواندن مقاله هدر می رود، دست از ادامه ی خواندن برمی دارد و دکمه ی back را می زند، به همین راحتی!. دقت کنید هر چقدر هم که متن شما منطقی و عقلایی باشد اگر ذره ای حس عدم ارتباط درونی در مخاطب به وجود آید باز هم تا پایان مقاله ی شما را همراهی نمی کنند. پس سعی کنید به صورت پیشرفته با جادوی ادبیات و چگونگی تاثیر روانشناختی آن آشنا شوید تا از این طریق عملاَ مخاطب را میخ کوب کنید. در این شرایط شما به معنای واقعی کلمه تولید محتوای حرفه ای متنی و نوشتاری را محقق کرده اید.

از طرفی کاربران کاملاً متوجه می شوند که متنی که شما نوشته اید پر‌مغز یا پوچ است. براحتی درک می کنند که آیا شما محتوای متنی را صرفاً برای کاربر و رفع نیازهای او نوشته اید یا اینکه چندین پاراگراف را به صورت تو در تو و بدون هدف خاصی و تنها برای پر کردن سایت خود نگاشته اید. همان طور که قبلاً بارها و بارها ذکر کرده ایم اولویت با کاربران و مخاطبین سایت شماست نه فقط ربات های گوگل.

درست است که موتورهای جستجو و ربات های گوگل ماهیت و جوهره ی مقاله ی شما را تشخیص نمی دهند اما یک کاربر جملات را در ذهن خود حلاجی می کند و با کیفیت بودن آن را تشخیص می دهد. تمام اهداف مبتنی بر طراحی سایت و تولید محتوای حرفه ای سایت این است که کاربر را به عنوان بازدید کننده ی ثابت خود نگه دارید و دقیقا همین طرز تفکر باعث پیشرفت فعالیت شما می شود. بنابراین در وحله ی اول تولید محتوای حرفه ای خود را منوط به نگاشتن متون و ساختارهای نوشتاری کنید.

تولید محتوای حرفه ای با ساخت کلیپ ویدیویی

تولید محتوای حرفه ای با ساخت کلیپ ویدیویی

از جذاب ترین بخش های تولید محتوای حرفه ای ساخت ویدیو و کلیپ های کوتاه یا بلند است. می توانیم بگوییم که این قسمت از تولید محتوا هیجان انگیز ترین مرحله می باشد. درست است که محتواهای متنی در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردارند اما ساخت ویدیو می تواند پکیج محتوایی شما را تکمیل کند. به طور کلی تولید محتوای ویدیویی در بطن خود چندین محتوای نهفته را نیز شامل می شود که شامل محتوای شنیداری، نوشتاری و جلوه های بصری که همگی در قالب یک مجموعه ی کامل به مخاطب عرضه می شوند.

محتوای ویدیویی شما می تواند بصورت آموزشی و یا معرفی یک محصول باشد. قاعدتاً کلیپ های آموزشی که غالباً مدت زیادی را در بر می گیرند، به شکلی ساده و بدون جلوه های ویژه و هیجان انگیز ارائه می شوند تا از این طریق ماهیت آموزشی آن ها حفظ شود. اما در مقابل تولید محتوای حرفه ای مبتنی بر کلیپ های معرفی محصولات متعدد اکثرا طی فرآیندی جداگانه و وقت گیر ادیت و ویرایش می شوند تا قدری هیجان کاربر را تحت تأثیر قرار دهند و با ایجاد یک اطمینان خاطر محصول موجود در سایت را به فروش برسانند.

نکاتی که در مورد اینگونه محتواها وجود دارد و باید حتماً به آن توجه کنیم بیان واقعیات و دوری از هرگونه اغراق و بزرگ نمایی می باشد. چرا که هدف از تولید محتوا حفظ کردن مخاطب است نه اینکه با یک مرحله جذب افراد و فروش محصول مورد نظر به جهت عدم تطابق واقعیت و آنچه که ارائه شده، آن ها را از دست بدهیم. بنابراین سعی کنید یک برنامه ی بلند مدت در تولید محتوای حرفه ای از نوع ویدیویی تنظیم کنید و باز هم تکرار می کنیم که ما زمانی موفق خواهیم شد که هیچ کاربری را با جذب اولیه، در مراحل بعد از دست ندهیم و بتوانیم در بلند مدت کلیه ی نیازهای او که مرتبط با فعالیت سایت است را برآورده کنیم.

تولید محتوای حرفه ای با اینفوگرافیک

با طراحی تصاویر اینفوگرافیک جانی تازه به محتوای خود ببخشید

یکی از جذاب ترین روش های انتقال اطلاعات، اینفوگرافیک است که در آن سعی می شود در قالب تصاویر و عکس نگاره های متعدد و همچنین اعمال برخی جلوه های انیمیشنی ارائه ی مطالب را خلاصه و به نوعی فهم و درک آن ها را سهل و آسان کنند. قطعاً ارائه ی مطالب و اطلاعات با استفاده از تصاویر گرافیکی از مباحث مهم در تولید محتوای حرفه ای تلقی می شود و یادگیری آن و نحوه ی پیاده سازی آن می تواند یک امتیاز ویژه برای ترقی هر نوع وب سایتی باشد.

ممکن است بارها برای شما پیش آمده باشد که با مطالعه ی یک موضوع خاص متوجه ی منظور آن نشوید و نتوانید بار معنایی آن را به دلیل سنگین بودن مطلب درک کنید اما با مشاهده ی یک محتوای اینفوگرافیک به راحت ترین شکل ممکن مقصود و هدف آن موضوع را درمی یابید. بسیاری از سایت های مطرح در کل دنیا از این طریق مخاطبان انبوه و پایداری را جذب کرده اند. اما این تکنیک به این معنا نیست که ‌ما فقط به تولید محتوای حرفه ای از نوع اینفوگرافیک بپردازیم و سایر زمینه ها مانند متن و ویدیو را فراموش کنیم.

بهترین کار این است که برای هر موضوع علاوه بر مقاله ی نوشتاری و ویدیو یک محتوای اینفوگرافیکی به عنوان خلاصه ی مطلب در بالای سر تیتر اول قرار دهید تا اگر شخصی به جهت محدودیت زمانی نتوانست از سایر المان های سایت استفاده کند حداقل با مشاهده ی چنین ساختارهایی به نیاز خود دست پیدا کند.

کلام آخر

تولید محتوای حرفه ای فرآیند چندان پیچیده ای نیست، تنها کافی است که تکنیک های مهارتی مرتبط با آن را به طور کامل بیاموزید تا بتوانید ارتباط بیشتری با مخاطب و کاربران برقرار کنید. شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) و پرسنل فعال و نوآور آن بر این باورند که تولید محتوا در عصر حاضر به مرحله ی جدیدی از فرآیند عملیاتی شدن خود رسیده است و باید تکنیک ها و اصول نوین و جدیدی را برای رشد یک وب سایت در پیش بگیرد. بنابراین اگر می خواهید سبک کاملاً متفاوتی را در سئو سایت تجربه کنید بدون فوت وقت با مشاوران و کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *