استخدام ادمین (مدیریت) سایت وردپرس به صورت دورکاری

استخدام ادمین (مدیریت) سایت وردپرس به صورت دورکاری

واژه ادمین که معمولاً آن را با نام لاتین admin می‌شناسند از لحاظ معنای لغوی با عنوان مدیر یا کسی است که مدیریت یک حوزه خاص را برعهده دارد. در فضای مجازی مانند اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی این واژه به مراتب مورد استفاده قرار می گیرد. حال آنکه در دنیای شبکه جهانی وب نیز ادمین سایت به عنوان فردی است که عهده دار پشتیبانی سایت می باشد. افرادی که این وظیفه مهم را تقبل می کنند در واقع می توانند از تمام امکانات موجود در یک صفحه مجازی استفاده و در جهت پیشبرد اهداف آن به کار بگیرند.

عموما ادمین ها مختص برنامه ها یا سوشیال مدیاها و شبکه های اجتماعی نیستند بلکه همان طور که گفته شد شما می‌توانید آنها را در وب سایت های مختلف نیز ببینید. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد جزئیات این شغل یا مسئولیت مهم، مطالبی مفید ارائه دهیم تا اگر قصد استخدام ادمین یک سایت را دارید به خوبی بتوانید یک تصمیم گیری مطمئن در حوزه کاری خود داشته باشید. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

ادمین سایت کیست؟

در واقع ادمین سایت شخصی است که به عنوان یک مدیر راهبردی، وظیفه اداره کردن یک سایت را به بر عهده دارد. این افراد توانایی بالایی از لحاظ علمی و عملکردی برخوردار هستند. چرا که به خوبی می‌توانند به توسعه و رفع مشکلات سایت بپردازند و مسیر آن را برای پیشرفت، گسترش و موانع روبروی آن را حذف کنند. مهم ترین نکته‌ای که در مورد ادمین سایت باید خاطر نشان کنیم این است که ادمین ها باید بتوانند از یک سایت به خوبی نگهداری کنند.

موضوع حفظ و پایداری یک وب سایت مخصوصاً وبسایت هایی که بخشی از درآمد اصلی صاحب آن را فراهم می کند فوق العاده اهمیت دارد. همچنین ادمین های سایت با فعالیت های مستمر و روزانه و توجه به المان های مختلف سایت باید این اطمینان را به خوبی حاصل کنند که وب سایت مورد نظر کارکرد درستی دارد و می‌تواند در حوزه فعالیت مربوطه بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد.

هزینه ادمین سایت

ممکن است که شما بخواهید برای وب سایت خود یک ادمین سایت استخدام کنید. اما اطلاعات کافی در مورد هزینه آن ندارید. درواقع شما نمی دانید که چه مقدار دستمزد یا پول را برای بهره مندی از این افراد صرف کنید. موضوع هزینه ادمین بستگی به چند عامل مهم و اساسی دارد. اصلی ترین عامل آن این است که مدیر عالی رتبه وب سایت و یا به طور واضح تر صاحب وب سایت چه درخواست هایی را از ادمین سایت دارد. به بیان ساده تر ادمین سایت قرار است چه کارهایی را انجام دهد.

مقایسه ی 2 افزونه صفحه ساز المنتور و ویژوال کامپوزر
مطالعه

حوزه های مختلفی در مدیریت سایت وجود دارد که می توان به بخش مدیر فنی سایت، مدیر امنیتی سایت، مدیر محتوایی سایت و یا مدیر سئویی سایت اشاره کرد. هر کدام از این المان ها از لحاظ وسعت کار پیچیدگی های خاص خود را دارند و ادمین ها نیز باید یک انرژی و زمان خاصی برای مدیریت هر یک از المان های ذکر شده صرف کنند.

به همین دلیل برای هرکدام از آنها یک هزینه خاص در نظر گرفته می شود. اما اگر یک ادمین مدیریت بخش فنی و امنیتی یک سایت را بر عهده می‌گیرد قیمت آن کاملا مشخص و از پیش تعیین شده می باشد. در این خصوص شما میتوانید به صفحه پشتیبانی سایت رجوع کنید و از قیمت ها مطلع شوید. اما اگر نیازمند اطلاعات دقیق تری هستید بهتر است جهت استعلام هزینه تماس بگیرید.

هزینه ادمین سایت

استخدام مدیر سایت وردپرس (دورکاری)

شما به عنوان صاحب یک وب سایت حتماً باید به فکر استخدام ادمین سایت یا مدیری که توانایی های بسیار گسترده در مدیریت سایت دارد، باشید. در واقع نیازی نیست که شما این افراد را به صورت حضوری در محل شرکت خود جذب کنید. این امکان وجود دارد که از این افراد به شکل دورکاری نیز استفاده کنید.

شرکت یاس وب در این حوزه خدمات بسیار ارزنده‌ای را برای شما در نظر گرفته است. مجموعه یاس وب می تواند افراد بسیار خبره و با تجربه ای را به عنوان ادمین به شما معرفی کند. نوع قراردادی که جهت استخدام ادمین برای شما در نظر گرفته می شود می تواند به صورت ساعتی و پروژه ای باشد. لذا تمامی موارد و درخواست هایی که شما نیاز دارید در قرارداد ذکر می شود و همه ی دغدغه ها و نگرانی های شما برطرف خواهد شد.

ادمین سایت فروشگاهی

همان طور که می دانید یک وب سایت فروشگاهی تنها فعالیتی که دارد این است که بتواند محصولات خود را در فروشگاه مجازی خود که در قالب یک سایت است به فروش برساند. تمام تمرکز اصلی یک سایت فروشگاهی برای افزایش سود و به نوعی افزایش مشتریان خود می باشد. به همین دلیل ادمین سایت فروشگاهی باید تمام توانایی ها و دانش خود را به کار بگیرد تا بتواند کسب و کار این وب سایت ها را رونق دهد تا از این طریق صاحبان سایت به اهداف مالی خود دست پیدا کنند.

ادمین های سایت فروشگاهی بهتر است بیشتر بر روی افزایش ترافیک وب سایت، فعالیت خود را ادامه دهند زیرا هر چقدر ترافیک اینگونه سایت ها افزایش یابد محصولات بیشتر در معرض دید عموم قرار میگیرد و طبیعتا نرخ تبدیل شدن کاربران به مشتریان واقعی نیز افزایش پیدا میکند.

معرفی افزونه ویژوال کامپوزر
مطالعه

چگونه ادمین سایت شویم؟

اگر می خواهید به عنوان ادمین سایت فعالیت خود را در یک وب سایت بخصوصی ادامه دهید لازم است که در وهله‌ی اول پر انگیزه و از همه مهم تر پر انرژی باشید. بنابراین ابتدا نسبت به این کار از خود علاقه نشان دهید. بعد از آن شما باید تمام مهارت های فنی در تمام حوزه های سایت مانند پشتیبانی سایت، سئو و همچنین مدیریت محتوای یک وب سایت را فرا بگیرید.

این که شما بخواهید فقط در یک حوزه فعالیت کنید امکان پذیر است اما بهتر است دانش خود را در حوزه‌های مختلف افزایش دهید تا پاسخگوی تمام نیازهای صاحب وب سایت باشید. اصولاً حوزه سئو و گسترش وب سایت شاخ و برگ های بسیار زیادی دارد و شما باید با مطالعات روزانه از بروزرسانی ها و اطلاعات جدید آگاه شوید. نمی توان گفت که مسیر سختی در پیش دارید اما مدیر سایت شدن بستگی به علاقه و توانایی های شما دارد.

چگونه ادمین سایت شویم؟

آموزش ادمین سایت وردپرس

آموزش های بسیار مختلفی جهت تخصص ادمین سایت وردپرس یا پشتیبانی سایت در فضای مجازی وجود دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در فراگیری این آموزش ها مد نظر قرار دهید دقت بالا در ارائه مطالب و همچنین به روز بودن و روند استاندارد انتقال مطالب به دانشجویان می باشد. در این خصوص شرکت یاس وب می تواند به صورت اختصاصی بنا به درخواست شما یکسری آموزش ها و مشاوره های تخصصی را در قالب یک ویدیو کاملا مفصل و سفارشی متناسب با نوع مشکل شما تهیه کند.

بنابراین شما با مشاهده این آموزش های ویدیویی کاملا می‌توانید به موضوع مربوطه مسلط شوید و در آینده خود نیز به عنوان مدیر سایت به فعالیت مربوطه ادامه دهید. اینکه شما چه مهارت هایی را برای ادمین شدن یک وب سایت باید فرا بگیرید در قسمت بعد به طور جزئی به آنها اشاره میکنیم.

مهارت های ادمین سایت

  • آشنایی با حوزه طراحی سایت وردپرس: یک ادمین سایت باید به طور کامل یا تا حدودی با طراحی سایت وردپرسی آشنا باشد. خوشبختانه آموزش های بسیار گسترده در مورد طراحی سایت وردپرس وجود دارد که یادگیری آنها چندان کار پیچیده‌ای نیست. سایت های وردپرسی نیاز به برنامه نویسی ندارند و شما می توانید از طریق اعمال قالب های آماده یک وبسایت را در فهرست نتایج گوگل به نمایش بگذارید.
  • آشنایی با کار تولید محتوا: تولید محتوا بخش جدایی ناپذیر یک وب سایت می باشد. بنابراین ادمین سایت باید در حوزه تولید محتوا برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. اگر خود توانایی تولید کردن محتوای مختلف متنی، ویدیویی و یا تصویری دارید می توانید این کار را انجام دهید در غیر این صورت باید از افراد زیر مجموعه خود استفاده کنید.
  • سئو و بهینه سازی سایت: آنچه که باعث رتبه گیری یک وبسایت می‌شود در واقع عملیات های مرتبط با سئو می باشد. اگرچه ادمین سایت بیشتر در حوزه های پشتیبانی سایت فعالیت می کند اما در برخی از مواقع ممکن است کارفرمایان از ادمین ها بخواهند که عملیات سئو را برای سایت خود آغاز کنند. بنابراین شما باید در حوزه سئو مهارت های لازم را داشته باشید.
  • برقراری امنیت وب سایت: یک ادمین سایت باید بتواند با اجرای اقدامات اساسی جهت پشتیبان گیری و همچنین اسکن کردن سایت با استفاده از برخی افزونه های امنیتی و پروتکل های تعریف شده از حملات هکرها و بدافزارها به سایت اصلی جلوگیری کنند. در واقع امنیت وب سایت باید در همه حال تامین شود تا از این طریق وب سایت روند رو به رشد خود را ادامه دهد.
  • رفع مشکلات فنی سایت: پشتیبانی فنی مجموعه اقداماتی است که کارکرد درست اجزای مختلف سایت را بهبود می بخشد. یک وب سایت باید از لحاظ سرعت لود و همچنین ریسپانسیو بودن در دستگاه های مختلف کاملا بهینه باشد. بنابراین ادمین سایت باید بتواند در مسائل فنی سایت رویکرد مناسبی داشته باشد.
  • آنالیز کردن رقبا: آنالیز کردن رقبا یعنی اینکه با بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقبای خود در وب سایت هایی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند بتوانید تصمیم گیری های بهتر و سنجیده تری برای وب سایت خود بگیرید. در این خصوص ادمین‌ها لازم است که با انواع ابزارهای آنالیز مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و دیگر ابزارهای آماری آشنایی کافی داشته باشند.
مهم ترین خدمات تخصصی وردپرس در یاس وب شامل چه مواردی است؟
مطالعه

مهارت های ادمین سایت

حرف آخر

ادمین های سایت افراد فوق العاده تاثیرگذاری هستند که به طور همه جانبه از هر لحاظ مراقب وب‌سایت شما هستند. نکته فوق العاده حیاتی که باید به آن توجه کنیم این است که در انتخاب ادمین دقت کافی داشته باشید. اصولاً داشتن دانش در یک موضوع خاص مانند پشتیبانی، سئو و یا موارد مشابه کافی نیست. فرد مورد نظر باید از تجربه بالایی برخوردار باشد. در واقع این تجربه فرد است که در مواقع بروز مشکل به کار می‌آید و باعث میشود سریعتر نقص به وجود آمده در سایت رفع شود.

شرکت یاس وب بهترین کارشناسان را در حوزه پشتیبانی ، نگهداری و مدیریت سایت در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین جهت استخدام ادمین می توانید با شرکت یاس وب تماس حاصل فرمایید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *