مهم ترین خدمات تخصصی وردپرس در یاس وب شامل چه مواردی است؟

مهم ترین خدمات تخصصی وردپرس در یاس وب شامل چه مواردی است؟

وردپرس یکی از بزرگترین پلتفرم های موجود در جهت ساخت و طراحی انواع وب سایت می باشد که در حال حاضر بیش از ۳۳ درصد کلیه وب سایت های موجود با این سیستم ایجاد شده اند. این سیستم مناسب افرادی است که می خواهند بدون نیاز به کدنویسی بنیادی اقدام به طراحی سایت کنند. وردپرس برای استفاده هیچ هزینه ای ندارد و رایگان است که یکی از دلایل محبوبیت آن همین عامل می باشد. علاوه بر آن اقداماتی که در حوزه پشتیبانی سایت انجام می شود نیز همگی در چارچوب همین پلتفرم عملیاتی می شوند. در این مقاله قصد داریم برخی از خدمات تخصصی وردپرس را معرفی کنیم تا از روند کار مطلع باشید.

تهیه نسخه بک آپ از وب سایت

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت جزو اصول و قواعد بنیادی در ارائه خدمات تخصصی وردپرس می باشد. این عملیات در دوره های زمانی منظم اجرا می شود تا بتوانیم آخرین تغییرات وب سایت را ثبت و ضبط کنیم. با این کار دیگر نگران از دست رفتن داده ها و اطلاعات سایت نخواهیم بود چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل براحتی می توان آخرین نسخه پشتیبان را مجددا بازیابی کرد.

استفاده از فونت های زیبا و ردیزاین در قالب سایت

ریدیزاین و استفاده از فونت های زیبا ساختار سایت را جلا می دهند و باعث می شوند تا کاربران رابطه ی خوبی با وب سایت شما برقرار کنند. همان طور که می دانید بزرگترین و برجسته ترین عنصر موجود در یک وب سایت تکست یا متن و یا عبارات کوتاه است که در نقاط مختلف سایت وجود دارند. می توان با انتخاب یک فونت جذاب و با طرحی خاص مخاطبان بیشتری را به سایت روانه کرد. خوشبختانه این بخش از خدمات تخصصی وردپرس دائماً در حال بروزرسانی می باشد و قابلیت استفاده از جدیدترین متدها همواره وجود دارد.

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت از اقدامات تکنیکی و فنی خدمات تخصصی وردپرس می باشد که تاثیر فوق‌العاده بالایی بر روی تجربه کاربر و سهولت استفاده از عناصر مختلف سایت می گذارد. به طور کلی زمانی که کاربران بر روی آدرس URL موجود در صفحه نتایج SERP کلیک می کنند لازم است که المان ها و داده های متعدد سایت به سرعت بارگذاری شوند. گوگل در این باره پیشنهاد می کند که سرعت بهینه برای لود کامل سایت زیر ۳ ثانیه می باشد. در صورت افزایش از این مقدار می تواند تاثیر منفی در سئو و رنکینگ سایت داشته باشد.

8 نکته اساسی جهت افزایش امنیت فروشگاه های اینترنتی
مطالعه

استفاده از افزونه های کاربردی در وب سایت

سیستم مدیریت محتوای وردپرس در بطن خود مجموعه ای از افزونه های رایگان و همچنین پولی را دارد که اجازه می دهد وب سایت شما بدون نیاز به کد نویسی پیشرفته تر و کاملا حرفه ای شود. افزونه های کاربردی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اینکه کدام افزونه یا پلاگین مناسب وب سایت شماست و همچنین شناسایی آن ها جزو اقداماتی است که در پکیج های خدمات تخصصی وردپرس ارائه می شوند.

مهم ترین خدمات تخصصی وردپرس در یاس وب شامل چه مواردی است؟

حذف اسپم ها

هرزنامه ها یا اسپم ها از جمله مشکلات رایج در سایت های وردپرسی می باشد. برای حذف این اسپم ها افزونه های متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. همان طور که می دانیم اسپم ها شامل یکسری محتوا یا پیام هستند که قابلیت استفاده ندارند و بدون آنکه هیچ درخواستی صورت گیرد به افراد مختلف ارسال می شود. درواقع آن ها روند وب سایت های وردپرسی را مختل می کنند به همین دلیل باید به طور کل از سایت حذف شوند.

رفع مشکل صفحه سفید

صفحه سفید یا اصطلاحاً صفحه مرگ از اتفاقات رایجی است که ممکن است برای هر وب سایت وردپرسی به وجود آید. این مشکل ممکن است بر اثر نصب و بروزرسانی برخی افزونه ها، تغییر قالب ها، و همچنین اشباع حافظه ایجاد شود که بشدت روی کاربران شما تاثیر منفی می گذارد. در صورت استمرار در مدت کوتاه مجموعه ای وسیع از کاربران خود را از دست خواهید داد. بعضی از مدیران سایت با مواجه شدن با این صحنه بلافاصله سایت را حذف می کنند. اما اعمال تکنیک های موجود در فهرست خدمات تخصصی وردپرس براحتی این مشکل را برطرف می کند.

راهنمای کامل نحوه بهینه سازی Core Web Vitals (سرعت سایت وردپرس)
مطالعه

ارتقاء امنیت وب سایت های وردپرسی

افزایش امنیت وب سایت های وردپرسی همواره جزو اولویت های خدمات تخصصی وردپرس می باشد. تمام انرژی، زمان و هزینه ای که روی وب سایت انجام شده است باید به صورت دائمی پایدار باقی بماند و هیچ فردی دوست ندارد که با از بین رفتن امنیت سایت به یک باره تمام این سرمایه ها از بین برود.

اقدامات امنیتی باعث می شود تا هکرها و ربات های هوشمند مخرب به راحتی به اطلاعات مهم شما در سایت دست پیدا نکنند. با انجام اقدامات امنیتی در همه حال مدیریت و اعمال هرگونه تغییر در وب سایت بر عهده مدیر سایت خواهد بود و افراد متجاوز هیچگونه دخل و تصرفی در آن نخواهند داشت.

بروزرسانی المان های مختلف در وردپرس

سایت شما باید در همه حال کاملا بروز باشد. افزونه ها و عناصری که نقش کلیدی در بهبود عملکرد سایت دارند لازم است که به آخرین نسخه موجود کاملا آپدیت شوند. درواقع قدیمی بودن قالب ها و یا پلاگین ها معضلات گسترده ای از جمله کاهش امنیت سایت به همراه دارند. در خدمات تخصصی وردپرس با انجام بروزرسانی های منظم روند رو به رشد و صعودی وب سایت همواره برقرار خواهد بود.

ریسپانسیو سایت برای تلفن های همراه

همه ی کاربران از دیوایس های دسکتاپ استفاده نمی کنند و ممکن است از دستگاه های موبایل یا تبلت های رایج برای ورود به سایت های وردپرسی استفاده کنند. اگر به هر دلیلی سایت شما برای اینگونه دیوایس ها بهینه نباشد کاربر نمی تواند وارد سایت شود و از خدمات حوزه ی کاری شما استفاده کند. آمارها نشان می دهد کاربران موبایل در عصر حاضر بسیار بیشتر از کاربران سایر دستگاه ها مانند کامپیوتر هستند در نتیجه در خدمات تخصصی وردپرس بهینه سازی قالب سایت برای کلیه دیوایس های موجود انجام خواهد شد.

مهم ترین خدمات تخصصی وردپرس در یاس وب شامل چه مواردی است؟

بهینه سازی محتواهای داخلی سایت

محتواهای داخلی، تصاویر ساده و همچنین تصاویر اینفوگرافیک، ویدیوها و سایر المان ها باید به بهترین شکل بهینه سازی شوند. ابزارها و تکنیک های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که از جمله آن می توان به بکارگیری افزونه یواست سئو اشاره کرد.

خدمات تعمیر و نگهداری وب سایت وردپرس
مطالعه

حذف برخی کدهای آسیب رسان به ساختار سایت

فضای وردپرس نیز مانند هر سیستم دیگری به جهت انجام برخی اقدامات نامتعارف ممکن است به یکسری کدهای نامعتبر و مخرب آلوده شوند. این کدها ممکن است از طریق افزونه های غیر استانداردی باشند که قبلا مورد استفاده قرار داده اید. البته استفاده از برخی قالب های رایگان نیز می تواند این مشکل را به وجود آورد. در خدمات تخصصی وردپرس تمامی این کدها و سایر عناصر مرتبط کاملا حذف می شوند. زیرا این عوامل مخرب در بلند مدت قطعاً روی سرعت سایت تاثیر منفی بگذارند. به همین دلیل در اولین فرصت یک پاکسازی اساسی صورت خواهد گرفت.

برطرف کردن معضلات مرتبط با آپدیت هسته وردپرس

وردپرس به طور دوره ای یک نسخه بروز از خود منتشر می کند که لازم است سایت های وردپرسی از قابلیت های بروز شده استفاده کند. اما این احتمال وجود دارد که برخی پلاگین ها یا افزونه ها و همچنین قالب اصلی سایت با این نوع آپدیت وردپرس همخوانی و هماهنگی نداشته باشند که در آن صورت عملا وب سایت شما از چرخه فعالیت خود باز خواهد ماند. خدمات تخصصی وردپرس با استفاده از برخی ابزارها و یا جایگزین کردن افزونه های جدید و اعمال تغییرات اساسی همه ی این مشکلات را برطرف می کند.

جمع بندی

وب سایت های وردپرسی علی رغم مزیت های بسیار فراوانی که در ماهیت خود دارند ممکن است یکسری مشکلات را در سر راه شما ایجاد کنند. شما می توانید با استفاده از خدمات تخصصی وردپرس که توسط یاس وب ارائه می شود به طور کل آن ها را برطرف کنید. شرکت یاس وب در حوزه پشتیبانی وردپرس و سئو سایت و همچنین طراحی وب سایت سعی می کند بالاترین کیفیت را در خدمات تخصصی خود برای مشتریان گرامی تدارک ببیند.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *