نحوه تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس (۲ روش ساده)

نحوه تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس (2 روش ساده)

محبوبیتی که وردپرس دارد باعث شده است میلیون ها کاربر در سراسر جهان طرافدار این سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند شوند و همین محبوبیت هم موجب شده تا هکرها این سیستم مدیریت محتوا را مورد هدف حمله خود قرار دهند و مدام سعی دارند از راه های مختلف وارد سیستم وردپرس کاربران شود و برای اینکه به هدفشان برسند یکی از راه ها، تشخیص نام کاربری ادمین وردپرس می باشد. تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس یکی از گام های مهم در جهت افزایش امنیت سایت وردپرسی است.

در هنگام نصب وردپرس و راه اندازی سایت، سیستم به طور پیشفرض نام کاربری admin را برای شما درنظر می گیرد و همین امر باعث شده است که این نام کاربری خیلی راحت توسط هکرها شناسایی شود و هربار که سعی در نفوذ به سایت شما دارند، از نام کاربری admin استفاده می کنند. لذا توصیه می شود از این نام کاربری به هیچ عنوان استفاده نکنید و اگر از قبل این نام کاربری در وردپرس شما ثبت شده است، این مقاله را دنبال کنید و سریعاَ اقدام به تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس نمایید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید نام کاربری ادمین وردپرس را تغییر دهیم؟

هر کاراکتر یا حروفی که به بخش login سایت وردپرسی شما اضافه می شود منجر به آن خواهد شد تا رباتهای مخرب تلاش بیشتری برای دسترسی به وب سایت وردپرسی شما داشته باشند. در واقع این کاراکترها فرایند دسترسی را سخت تر می کنند. بسیاری از افراد مبتدی که در حوزه پشتیبانی سایت فعالیت دارند تصور می‌کنند که داشتن یک رمز عبور قدرتمند کافی خواهد بود. اما این موضوع را باید بدانید که نام کاربری نیز به اندازه رمز عبور امنیت وب سایت شما را افزایش می دهد.

اگر به هر دلیلی به نام کاربری پیش فرض یا همان admin بسنده کنید این شرایط را برای ربات ها فراهم کردید که فقط برای بازیابی رمز عبور زمان بگذارند. لذا داشتن نام های کاربری پیشفرض تا ۵۰ درصد احتمال دسترسی به وب سایت وردپرسی شما توسط هکرها را افزایش می دهد. اگر شما بتوانید هم نام کاربری قدرتمند و هم رمز عبور پیچیده داشته باشید بدون شک نفوذ ربات ها و دیگر افراد به داشبورد وردپرسی خود را مختل کرده اید. اما یکسری نکات در انتخاب نام کاربری و همچنین تغییر آن وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

  • نام کاربری نباید یک عبارت عمومی باشد بلکه شما باید یک نام منحصر به فرد را انتخاب کنید. با توجه به نوع فعالیتی که در وبسایت انجام میدهید نباید نام کاربری را به گونه‌ای انتخاب کنید که قابل حدس زدن توسط هکرها باشند. به این صورت که ممکن است نفوذگرها با مشاهده ارتباط شما با کاربران و همچنین رویت نام شما در بخش نظرات و دیدگاه ها به راحتی بتوانند نام کاربری را حدس بزنند. در نتیجه باید در این حوزه کاملا هوشمندانه عمل کنید.
  • با تغییر نام کاربری از حالت ادمین به نامی که خود می خواهیم هیچ محدودیتی برای شما به وجود نمی آید. در واقع شما با تغییر نام کاربری پیش فرض، نه محتوای سایت خود را از دست می دهید و نه اینکه بسیاری از قابلیت های وردپرس برای شما بسته خواهد شد. لذا این اقدام یک رویکرد امنیتی است و هیچ تغییری در داشبورد وردپرس شما اتفاق نمی افتد.

۲ روش ساده برای تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس

به دو روش می توانید نام کاربری ادمین وردپرس را تغییر دهید:

  1. ایجاد یک مدیر جدید و حذف مدیر قبلی
  2. استفاده از phpmyadmin

یکی از ۲ روش فوق را می توانید جهت تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس استفاده کنید.

۱- تغییر نام کاربری ادمین وردپرس با استفاده از ایجاد مدیر جدید و حذف مدیر قبلی

این یک روش بسیار ساده است که از طریق پیشخوان وردپرس در عرض چند دقیقه می توانید انجام دهید. برای اینکار وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت کاربران، گزینه “افزودن” را کلیک کنید. با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید و حتما نام کاربری را بخاطر بسپارید و همینطور یک ایمیل معتبر وارد نمایید. برای رمز عبور قوی دکمه “ساختن رمز” را بزنید تا یک رمز قوی برای ورود شما ساخته شود و این رمز را هم در جایی ذخیره نمایید. از همه مهم تر اینکه فیلد نقش را بر روی گزینه “مدیرعامل” قرار دهید تا یک دسترسی ادمین برای سایت ایجاد شود و در پایان برای ذخیره بر روی دکمه “افزودن کابر تازه” کلیک کنید.

نحوه تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس (2 روش ساده)

بعد از ایجاد کابر تازه از حساب کاربری خارج شوید و با کاربر جدیدی که ساخته اید وارد پیشخوان وردپرس شوید. از منوی کاربران وارد بخش “همه کاربران” شوید. در این قسمت تمامی کاربران از مشتری تا مدیر یا مدیران سایت را مشاهده خواهید کرد. نشانه گر موس را بر روی کاربر ادمین قبلی ببرید و دکمه “پاک کردن” یا “حذف کاربر” را کلیک کنید.

تغییر نام کاربری ادمین وردپرس با استفاده از ایجاد مدیر جدید و حذف مدیر قبلی

در مرحله بعدی صفحه ای ظاهر می شود که شما باید تمامی محتواهایی که با کاربری قبلی ایجاد کردید را به کاربر جدید منتقل کنید. در این جا ما قبلا یک مدیر سایت با نام کاربری admin داشتیم و یک مدیر جدید با نام کاربری yaser_amini هم ایجاد کردیم و قصد داریم تمام محتواهای مدیر قبلی را به مدیر جدید منتقل کنیم. پس باید دکمه : “اختصاص همه مطالب به (نام کاربری مدیر جدید)” را بزنیم. بدین ترتیب کاربری مدیر قبلی شما به طور کامل حذف شده و شما از این پس با کاربری جدید که ساختید از سایت خود استفاده خواهید کرد.

تغییر نام کاربری ادمین وردپرس با استفاده از ایجاد مدیر جدید و حذف مدیر قبلی

۲- تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس با استفاده phpmyadmin

این روش کمی پیچیده تر از روش قبلی است و نیاز به دقت بیشتری دارد چون لازم است در پایگاه داده وردپرس تغییرات ایجاد کنید. برای کسانی که قادر به ورود به پیشخوان وردپرس خود نیستند، چاره ای جز این روش وجود ندارد.

از طریق هاست خود وارد phpmyadmin شوید و بر روی نام پایگاه داده سایت خود کلیک کنید و گزینه wp_users را بیابید و آن را انتخاب کنید.

تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس با استفاده phpmyadmin

در صفحه بعدی لیست تمام کاربران را مشاهده خواهید کرد اگر کاربران زیادی دارید از طریق امکانات جستجو، کاربر ادمین مورد نظر را بیابید و در کنار آن دکمه edit را بزنید.

تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس با استفاده phpmyadmin

و در سطر مربوط به user_login می توانید در قسمت admin نام کاربری جدید را وارد نمایید و در انتهای صفحه جهت ذخیره بر روی دکمه “Go” کلیک کنید و کار تمام است.

تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس با استفاده phpmyadmin

نتیجه گیری

تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس یکی از ده ها اقدامات مربوط به افزایش امنیت سایت وردپرس می باشد. ما به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان از کلمه admin برای نام کاربری خود استفاده نکنید و از کلماتی استفاده کنید که به راحتی توسط هکرها قابل تشخیص نباشد. هرچند اینکار تلاش هکرها را کمی دشوارتر می کند اما این پایان کار امنیت سایت نیست. پیشنهاد می کنیم جهت بهره مند شدن از امنیت کامل سایت خود، یکی از پکیج های پشتیبانی سایت وردپرس یاس وب را استفاده نمایید. تیم ما همواره محافظ سایت شما خواهد بود و در صورت بروز هر مشکلی سریعاَ پیگیری و رفع خواهند نمود.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *