گوگل سندباکس (جعبه شنی گوگل) چیست و چگونه از آن خارج شویم؟

گوگل سندباکس (sandbox google) چیست و چگونه از آن خارج شویم؟

بسیاری از سایت های تازه تاسیس سعی دارند با روش های مختلف میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرند. گوگل با شرایطی که ایجاد کرده است این سایت ها را برای مدتی در جایی به نام سندباکس قرار می دهد. برای رهایی از گوگل سندباکس راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

گوگل سندباکس چیست؟

قبل از اینکه شما را با مفهوم گوگل سندباکس آشنا کنیم ابتدا این نکته را باید بدانید که همین حالا که شما مشغول گشت و گذار در اینترنت هستید به طور متوسط در هر دقیقه ۳۸۰ سایت تازه تاسیس ایجاد شده و مطالب خود را در فضای اینترنت نشر می دهند. این امر نشان می دهد که رقابت در فضای اینترنت به شدت بالا گرفته است. هر رقابتی نیاز به یک داور دارد. در اینترنت این رقابت به کمک موتور جستجوی گوگل قضاوت می شود. گوگل سندباکس به لحاظ لغوی به معنی جعبه شنی گوگل، مدت زمانی است که سایت هایی که تازه تاسیس شده‌اند در آن حضور داشته باشند تا بتوانند از فیلترهای موتور جستجو به خوبی عبور کنند. ما در ادامه شما را با الگوریتم گوگل و نحوه عملکرد آن آشنا می کنیم. ما به شما راهکارهایی را برای خروج سریعتر از گوگل سندباکس ارائه می دهیم.

چه مدت زمان طول می کشد تا سایت ما در گوگل سندباکس بماند؟

گوگل سندباکس به عنوان یک تئوری تجربی برای سایت های نوپا شرایطی را قرار می دهد زمانی که شما یک دامنه جدید را در گوگل فعال می کنید موتور جستجوگر گوگل به طور هوشمند بین ۱ الی ۴ ماه دامنه شما را در این وضعیت قرار می‌دهند. در طول این مدت گوگل باید کیفیت سایت شما و محتوای تولید شده را بررسی کند. مزیت قوانین گوگل سندباکس در این است که سایت هایی که تازه تاسیس شده اند و قصد دارند با عملیات های جعلی و غیرقانونی رتبه خود را در گوگل افزایش دهند مبارزه کند. گوگل با یک الگوریتم پیشرفته نوعی فیلترینگ را به خوبی اجرا می‌کند تا این سایت ها نتوانند با استفاده از کلمات کلیدی خود را به رتبه های بالاتر برسانند.

مفهوم گوگل سندباکس یا جعبه شنی

مفهوم گوگل سندباکس یا جعبه شنی

تاریخچه سندباکس گوگل

تا سال ۲۰۱۴ برخی از سایت ها با استفاده از مطالب اسپم و یا روش های دیگر با تقلب می توانستند آمار بازدید و رتبه سایت خود را بالاتر ببرند. با این حال در اوایل سال ۲۰۰۴ گوگل با تغییراتی در الگوریتم خود به منظور جلوگیری از پیشرفت و گسترش این سایت ها اقدام به راه اندازی این الگوریتم کرد. با راه اندازی این الگوریتم دیگر سایت ها نمی توانستند رتبه بندی گوگل را فریب داده و رتبه سایت خود را بالا ببرند.

25ترفند هک سئو که باعث افزایش شگفت‌انگیز ترافیک سایت میشود
مطالعه

آیا سند باکس برای همه سایت ها فعال می شود؟

گوگل هنوز پاسخ روشنی به این سوال نداده است و وجود این الگوریتم را برای تمام سایت ها تایید یا تکذیب نکرده است. این امر موجب شده که بسیاری از سایت های تازه تاسیس بتوانند با جذب کاربران بالا این روند را سریع تر کنند. ما با برقراری و راه‌اندازی یک سایت همواره سعی می کنیم که میزان بازدید از محتوای ارائه شده در سایت خود را بالا ببریم. هر چقدر زمان، از راه اندازی سایت بگذرد با مراجعه به سایت با یک شیب کم یک روند صعودی را مشاهده خواهید کرد. بهترین کار برای بالا بردن آمار بازدید از سایت می تواند خروج از گوگل سندباکس باشد که به میزان چشمگیری بازدید از سایت را بالا می برد.

با این حال می توان سه حالت را برای سندباکس در نظر گرفت.

  • برای سایت شما سندباکس گوگل فعال نشود.
  • کندی قرار گرفتن شما در سندباکس ممکن است به گونه ای باشد که متوجه حضور در آن نشوید.
  • قرار گرفتن به صورت یکباره و ناگهانی در سند باکس.

چگونه بفهمیم که در گوگل سندباکس قرار گرفتیم؟

این مهم است که ما اطلاع داشته باشیم که در سندباکس گوگل قرار گرفته ایم یا خیر. اما برای اینکه بفهمیم که در این به اصطلاح جعبه شنی قرار گرفته‌ ایم باید مراحلی را طی کنیم. ابتدا با استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل به سایت خود وارد می‌شویم و مشاهده می‌کنیم که آیا کلمات کلیدی ما دارای تغییراتی در ترافیک ورودی شده اند یا خیر. ورودی سایت خود را چک کرده و چنانچه روش ورودی به سایت را کلماتی به جز کلمات کلیدی اصلی دیدیم می تواند به ما هشدار دهد که ما توسط گوگل در سند باکس قرار گرفته ایم. برای خارج شدن از این وضعیت ما باید راهکارهایی را نیز ارائه دهیم که می‌تواند بسیار در بالابردن بازدید از سایت ما موثر باشد.

دوره جامع آموزش سرچ کنسول گوگل

راه های خروج از گوگل سندباکس

راه های خروج از گوگل سندباکس

چگونه از سندباکس خارج شویم؟

اگر سایت شما تازه تاسیس و دامنه آن به تازگی ثبت شده است نباید انتظار داشته باشید که در سریعترین زمان نتایج خیره کننده ای را مشاهده کنید. برای اینکه گوگل ما را معتبر بداند باید ۶ ماه فعالیت مناسب داشته باشیم تا به آهستگی بتوانیم خود را در جایگاه مناسبی قرار دهیم. با این حال ما باید راهکارهایی را ارائه دهیم تا گوگل هرچه سریعتر ما را به عنوان یک سایت ارزشمند شناسایی کند. به همین منظور روش هایی وجود دارد که به راحتی می توانند ما را از سندباکس خارج کرده و اعتبار بیشتری به سایت ما در گوگل بدهند. کارهایی که ما در زیر به آنها اشاره می‌کنیم می‌تواند راه‌ های مناسبی برای خروج شما از این وضعیت باشند.

  • می توانید بک لینک های ارزشمندی را از سایت های مرتبط و معتبر مانند یوتیوب و آپارات در سایت خود استفاده کنید.
  • تولید محتوای با کیفیت و جدید و بدون کپی می تواند بسیار کاربر پسند باشد و این نکته نیز به ما کمک فراوانی خواهد کرد.
  • دریافت سیگنال های مثبت از شبکه های اجتماعی می تواند کمک حال ما باشد.
  • استفاده از لینک سازی داخلی به صورت مناسب کاربردی خواهد بود.
  • به طور فزاینده ای از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده نکنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی بلند به جای کلمات کلیدی کوتاه موثر است.
  • نقشه سایت را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید (آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل)
سئو کلاه سیاه 💀 ⚠️ بررسی خطرناکترین تکنیک های سئو کلاه سیاه
مطالعه

روش های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند به ما کمک کنند که از گوگل سندباکس خارج شویم. به طور مثال استفاده از بک لینک های کلاه سیاه می تواند ما را به دردسر بیندازد. دوری کردن از این لینک بیلدینگ می‌تواند ما را به خارج شدن از گوگل سندباکس کمک کند یا اینکه با تغییر نام لینک صفحات در آنها بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. البته باید این نکته را خدمت شما بیان کنیم که اگر لینک ایندکس شده باشد باید از طریق ریدایرکت برای رفع آن اقدام کنیم. برای اینکه شما بتوانید با بهره‌مندی از خدمات سئو به سایت خود اعتبار دهید می توانید با دیدن آموزش های مناسب به انجام این کار بپردازید. ما در خدمات سئو یاس وب مطالب و محتواهایی را به شما ارائه می دهیم که به راحتی و بهترین نحو از این شرایط خارج شده و آمار بازدید سایت خود را بالا ببرید.

همان‌گونه که می‌دانید الگوریتم جستجوی گوگل شامل سیگنال های مختلفی است که بسیار پیچیده عمل می کند. ماهیت الگوریتم های گوگل مخفی است. با این حال وجود یک کامپوننت بسیار اهمیت دارد و آن سن دامنه سایت می باشد. استفاده گوگل از این الگوریتم به این خاطر است که سایت هایی که دارای سن بالاتر و تجربه کاری بیشتری هستند نسبت به سایت‌های تازه تاسیس در رتبه و مکان بالاتری قرار بگیرند چرا که سایت های تازه تاسیس ممکن است در آینده در حالت معلق قرار بگیرند. گوگل در واقع سایت هایی که تازه دامنه آنها تاسیس شده است را قبل از اینکه ایندکس شوند، با قرار دادن در پایگاه داده خود بررسی می کند.

گوگل می خواهد تشخیص دهد که آیا سایت جدید از راه های جعلی افزایش بازدید و یا سئو کلاه سیاه استفاده کرده است یا خیر. استفاده از این روش ها می تواند موجب افزایش بازدید و رتبه سایت شوند. گوگل برای خود ویژگی ها و راهکارهایی را تعریف کرده که به موجب آن تمام سایت های تازه تاسیس باید موارد تعریف شده را به خوبی سپری کرده و با گرفتن نمره قبولی از بخش سندباکس خارج شوند.

تگ های عنوان (Heading tags) و تاثیر آنها بر سئو
مطالعه

الگوریتم گوگل سندباکس

الگوریتم گوگل سندباکس

سایت ها برای خروج از گوگل سندباکس چه وظایفی دارند؟

همانگونه که بیان کردیم گوگل با قرار دادن سایت های تازه تاسیس در محل سندباکس، آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مشخص شود که از راه های اسپم و غیر قانونی برای افزایش رتبه خود استفاده نکرده باشد. اما برای خروج از این وضعیت سایت ها نیز وظایفی دارند. وب سایت های تازه تاسیس باید ثابت کنند که تخلف یا خطایی در ساختار خود ایجاد نکرده‌اند. مدیریت سایت باید با تولید محتوای باکیفیت و استفاده از لینک های طبیعی مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت های دیگر بتواند کیفیت کار خود را اثبات کند.

این کار موجب می‌شود که گوگل سایت را به سرعت ایندکس کرده و ترافیک بالایی به سایت‌ها داده خواهد شد. این عمل موجب می شود که با گذشت زمان نتیجه تاثیرگذاری مثبت آن را مشاهده کرده و به سرعت از لیست گوگل سندباکس خارج شوید. با این حال این نکته را فراموش نکنید که مدت‌زمان خروج از این وضعیت ممکن است بسیار طولانی باشد تا گوگل شما را ایندکس کند. گوگل با راه‌اندازی این بخش سعی داشته که عدالت را رعایت کرده و کسانی که قبلاً به منظور بالا بردن رتبه سایت خود و افزایش بازدید از راه ‌های اسپم و غیرقانونی استفاده می‌کردند دیگر این راهکارها نتیجه مثبتی برای سایت آن ها نخواهند داشت.

اگر سایت تازه تاسیس دارید جهت خروج سریع از سندباکس می توانید از خدمات سئو یاس وب استفاده کنید.

همانگونه که بیان کردیم یکی از مهمترین کارها برای خروج از گوگل سندباکس تولید محتوای با کیفیت و لینک بیلدینگ های با ارزش می باشد. برای تولید محتوا ما نیاز داریم که به خوبی سئوی مطالب و محتوا را رعایت کنیم. یاس وب با ارائه ی خدمات جامع به شما کمک می کند تا با ارائه ی محتوای سئو شده بتوانید در سریعترین زمان از گوگل سندباکس خارج شده و محتوای باکیفیتی را ارائه دهید. ما در خدمات یاس وب به واسطه ی حضور نویسندگان ماهر و سئوکاران متخصص و با به کار بردن کلمات کلیدی مناسب بهترین مطالب را برای بالا بردن کیفیت و رتبه ی سایت شما ارائه می دهیم.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *