معرفی ۱۲ مورد از بهترین ابزارهای بررسی سئو رقبا

معرفی ۱۲ مورد از بهترین ابزارهای بررسی سئوی رقبا

ابزارهای بررسی سئو رقبا به شما این اجازه را می دهد تا موقعیت خود را نسبت به افرادی که در حوزه شما در حال فعالیت هستند را بشناسید و به شما کمک می کند تا مشکلات سئو وب سایت خود را شناسایی کنید که این موضوع می تواند سبب رشد وب سایت شما شود.

ابزارهای بررسی سئو رقبا به شما این اجازه را می دهد تا موقعیت خود را نسبت به افرادی که در حوزه شما در حال فعالیت هستند را بشناسید  ، یکی از مهم ترین بخشهای مدیریتی یک وب مستر است. با استفاده از ابزارهای بررسی سئو رقبا شما می توانید روش کاری و استراتژی طراحی شده برای سئو افراد دیگر را مشاهده کنید و با استفاده از اطلاعات بدست آمده، کار خود را به خوبی بهبود ببخشید.

داشتن این ابزارها همچنین می تواند به شما نشان دهد که نقطه ضعف شما و همچنین رقیبان شما در سئو چیست و می توانید از این روش برای بهبود رتبه خود در گوگل و موتورهای جست و جوگر استفاده کنید. در این مقاله به بررسی چند ابزار بررسی سئو رقبا خواهیم پرداخت که می تواند رتبه سئو سایت شما را تا حدود زیادی جابه جا کند.Wincher Rank Tracker ابزار بررسی سئو رقبا

ابزار بررسی سئو رقبا Wincher Rank Tracker

دلایل مهم استفاده از ابزارهای ارزیابی سئو رقبا و مهمترین فاکتورها

به طور کلی آنچه که باعث پیشرفت و رشد شما در هر زمینه ای می شود وجود رقبای پرتلاش، با اراده و مصمم در فعالیت کاری می باشد. اگر رقیب نباشد دیگر تلاش کردن هیچ معنا و مفهومی ندارد. چونکه ما در آن صورت میتوانیم همواره در جایگاه اول باقی بمانیم زیرا هیچ رقیبی نداریم. یکی از نکاتی که در خدمات سئو سایت پیگیری می‌شود شناسایی رقبا و آنالیز رفتار آنها در حوزه سئو سایت می باشد. به عنوان مثال تصور کنید که شما در زمینه پشتیبانی سایت مشغول فعالیت هستید و می خواهید بدانید که برای این کلمه چه وبسایت هایی در جایگاه اول قرار دارند.

پس این کلمه را سرچ می کنید و اولین لینک را در فهرست نتایج گوگل میبینید. آیا با مشاهده این لینک در جایگاه اول کنجکاو نمی شوید که چگونه توانسته در این جایگاه قرار بگیرد؟ چه تکنیک ها و ترفند هایی را به کار برده تا بتواند در این جایگاه قرار بگیرد؟ آیا دوست ندارید که شما هم از او پیشی بگیرید و به جای او در رتبه یک باشید؟ قطعاً پاسخ شما مثبت خواهد بود.

برای آنکه بتوانید از رقبای خود جلو بزنید اولین گام استفاده از ابزارهای ارزیابی سئو می باشد این ابزارها برخی اطلاعات و داده های مهمی را به شما می دهند که می توانید با استفاده از آن ها استراتژی سئو سایت خود را تنظیم کنید. اما سوال اصلی اینجاست که در ارزیابی رقبا پس از شناسایی آن ها به چه المان هایی باید توجه کنیم. شرح آن در ذیل آورده شده است.

  • میزان آتوریتی یا اعتبار دامنه
  • میزان ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو
  • ارزیابی بک لینک ها، تعداد آن ها و منبع بک لینک
  • طریقه سئو داخلی و خارجی
  • سایت رقیب روی چه کلماتی سرمایه گذاری کرده است؟
  • امتیاز الکسا
  • مقدار حجم ورود بازدیدکنندگان یا ترافیک سایت
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و کدام شبکه اجتماعی، اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و غیره
  • نوع محتوای سایت و اعتبار آن
  • بررسی انواع محتوا از قبیل صوتی، نوشتاری و ویدیو
  • طول ویدیو و موضوع آن
  • بررسی تبلیغات سایت، اینکه آیا تبلیغ خاصی دارد یا خیر.
  • بررسی سایت مپ
  • ببینید سایت مورد نظر orphan page دارد یا خیر.
  • عمق کلیک یا click depth را بررسی کنید.
  • و…

۱- ابزار Wincher Rank Tracker

به عنوان اولین ابزاری که می توان با هزینه بسیار پایین معرفی کرد که در کنار این ویژگی امکانات بسیار زیادی را نیز در اختیار شما قرار می دهد، Wincher Rank Tracker می باشد. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را جهت بررسی لینک های مختلف بدست آورید، به عنوان مثال شما می توانید با این برنامه کلمات کلیدی پرمخاطب سایت های مختلف را شناسایی کنید و یا میزان لینک سازی داخلی سایت های مختلف در هر صفحه را مشاهده کنید.

همچنین ویژگی بسیار محبوب ابزار وینچر، توانایی استفاده به صورت گروهی می باشد که تیم های سئو حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند و پروژه های خود را به صورت مدیریت شده در اختیار هم قرار دهند.

SEMrush ابزار بررسی سئو رقبا با هزینه بسیار پایین

ابزار بررسی سئو رقبا با هزینه بسیار پایین SEMrush

۲- ابزار SEMrush

یکی از ابزارهای بررسی سئو رقبا برای رتبه سئو و ویژگی های مختلف یک سایت، SEMrush است. این ابزار که امکانات بسیاری برای ردیابی رتبه در اختیار شما قرار می دهد، حتی می تواند رقبای محلی شما را براساس منطقه کاری شما پیدا کند و مشخص کند که از چه روش هایی در حال بهبود رتبه سئو خود هستند.

همچنین شما با استفاده از این ابزار می توانید رقبای خود را به راحتی گروه بندی کنید و براساس کلمات کلیدی هدفی که در ذهن دارید، سازماندهی کنید و رتبه های روزانه این وب سایت ها را به صورت کاملا هوشمند مشاهده کنید. یکی از ویژگی های بسیار خاص SEMrush که از چند ماه قبل بر روی این سرویس قرار داده شده است، بررسی و ایجاد هدف بر روی پلتفرم های مختلف می باشد که شما می توانید، مشخص کنید که بیشتر تمرکز خود را بر روی چه نوع دستگاه هایی قرار دهید.

Serpstat ابزار بررسی سئو رقبا بسیار کاربردی

ابزار بررسی سئو رقبا بسیار کاربردی Serpstat

۳- ابزار Serpstat

یکی از ابزارهای بررسی سئو رقبا که به عنوان یک پکیج کامل شناسایی می شود، ابزار Serpstat می باشد. این سرویس به شما امکان می دهد تا از کلمات کلیدی گرفته تا هر عنوان دیگری به راحتی داده های خود را از رقبا جمع آوری کنید و آنها را دسته بندی کنید.

همچنین با استفاده از این ابزار می توانید داده های خود را به صورت PPC نیز مشاهده کنید. یکی از ویژگی های جدیدی که این ابزار به خود اختصاص داده است، می توانید وضعیت وب سایت های مختلف را براساس میزان تبلیغات و بازده ای که می تواند داشته باشد را نیز در اختیار داشته باشید.

LinkResearchTools ابزار بررسی سئو رقبا به کمک لینک ها

ابزار بررسی سئو رقبا به کمک لینک ها LinkResearchTools

۴- ابزار LinkResearchTools

اگر به دنبال روشی برای بررسی سئو رقبای خود هستید و یا نیازمند ابزار های بررسی سئو رقبا می باشید، حتما سرویس LRT را تست کنید. با استفاده از این ابزار شما با خیال راحت می توانید لینک سازی خود را هدفمند کنید و داده رقبای خود را از نظر میزان لینک سازی و همچنین رتبه لینک ها در اختیار داشته باشید.

همچنین این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید لینک های بهینه ای را طراحی کنید و همچنین لینک های مشکل دار و سمی خود را که سبب کاهش رتبه سئو شما در گوگل می شود را کاهش دهید و آنها را رفع کنید. این برنامه لینک های حذف شده، ریدایرکت شده و همچنین لینک های فالو و نوفالو را به شما نشان دهد و هرکدام را به راحتی ارزش گذاری می کند. ابزارهای بررسی سئو رقبا LRT علاوه بر بررسی لینک وب سایت های دیگر، می تواند داده های شما را نیز آنالیز کند.

ابزار بررسی سئو رقبا LinkAssistant

ابزار بررسی سئو رقبا LinkAssistant

۵- ابزار LinkAssistant

ابزارهای بسیاری به عنوان رتبه دهنده سئو ایجاد شده است. اما سرویس LinkAssistant به عنوان یکی از جامع ترین این ابزارها می تواند نیازهای شما را در زمینه سئو به راحتی رفع کند. این سرویس دارای ۲۵ مجموعه از ابزارهای کاربردی جهت بررسی، داده کاوی و همچنین آنالیز وب سایت های مختلف از نظر رتبه، سئو، سرعت، لینک و… در اختیار شما قرار می دهد و می تواند سرعت رشد شما را تا حدود زیادی افزایش دهد.

ابزار بررسی سئو رقبا LinkAssistant می تواند حتی به شما این امکان را بدهد تا SERP صفحات و رقبا را کنترل کنید و همچنین به شما این امکان را می دهد تا رتبه خود را در بیشتر موتورهای جستجوگر نیز مورد بررسی و نظارت قرار دهید.

Traffic Travis سرویس و ابزار بررسی سئو رقبا

  ابزار بررسی سئو رقبا Traffic Travis

۶- ابزار Traffic Travis

بدون شک ابزار Traffic Travis نیز می تواند به شما کمک کند و به عنوان ابزار بررسی سئو رقبا استفاده شود. این سرویس امکانات بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه به شما کمک می کند تا بتوانید شکاف های فنی در سئو را شناسایی کنید و آنها را رفع کنید، حال چه این مشکلات درون صفحه ای باشد و یا مربوط به طراحی وب سایت باشد.

این برنامه به راحتی تمام مشکلات وب سایت را به شما نشان می دهد. همچنین شما می توانید با بررسی کلمات کلیدی مختلف، جایگاه خود و رقبای خود را با این ابزار بررسی کنید. همچنین با استفاده از این ابزار شما یک پیوند دهنده در اختیار میگیرد که می تواند به شما نشان دهد کدام لینک ها برای شما مناسب است و دامنه های معتبر را برای ایجاد یک هدف گذاری در سئو در اختیار شما قرار میدهد و می توانید با استفاده از این سرویس یک ابزار بررسی سئو رقبا قدرتمند را در اختیار داشته باشید.

معرفی Ahrefs به عنوان ابزار بررسی سئو رقبامعرفی Ahrefs به عنوان بهترین ابزار بررسی سئو رقبا

۷- ابزار Ahrefs

این ابزار بررسی سئو رقبا به عنوان یکی از ابزارهای مهم و بسیار کاربردی در سئو شناخته میشود که امکانات بیشماری را در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار می تواند همانند یک ردیاب حرفه ای برای شما عمل کند و رتبه وب سایت رقیبان شما را به صورت کامل و با جزئیات تمام به شما نشان دهد و از طرفی نیز می تواند به شما کمک کند، تا بتوانید مشکلات وب سایت خود را چه از نظر سرعت، لینک، محتوا و… بررسی کنید و آنها را با پیشنهادهای ایجاد شده حل کنید.

همچنین با استفاده از ابزار بررسی سئو رقبا Ahrefs شما می توانید داده های مختلف را باهم مقایسه کنید و نتیجه آن را به راحتی دریافت کنید. البته این تمام ویژگی های این ابزار نیست و شما می توانید میزان محبوبیت وب سایت خود و یا رقبای خود را در پلتفرم های مختلف چون موبایل، دسکتاپ و… را مقایسه کنید.

معرفی بهترین ابزارهای بررسی سئوی رقباابزار بررسی سئوی رقبا MOZ pro

۸- ابزار Moz Pro

یکی از شرکتهای بزرگ سئو که می توانید مقالات و ابزارهای بسیار زیادی را در وب سایت آنها پیدا کنید. MOZ می باشد که روش های مخصوص به خود را برای سئو دارد. این سرویس یک بخشی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که به کمک آن شما می توانید داده های کاملی را از یک لینک بدست آورید و یا می توانید یک وب سایت را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید و از آن به عنوان ابزار بررسی سئو رقبا استفاده کنید.

همچنین با این سرویس شما می توانید داده های مختلف بدست آمده را با بررسی داده های وب سایت خود بررسی کنید و یا بخشی از داده ها را به صورت زنده مورد بررسی قرار دهید و نتایج را بررسی کنید.

ویژگی مخصوص این ابزار بررسی سئو رقبا شامل، پشتیبانی کامل آن از موتورهای جست و جوگری چون گوگل، یاهو، بینگ و… می باشد که می تواند به صورت تخصصی بر روی هرکدام نظارت داشته باشد و وب سایت شما را از نظر سئو بررسی کند. همچنین به شما اجازه می دهد تا بتوانید رتبه خود را به صورت محلی و یا جهانی بررسی کنید و یا رقبای خود را در این زمینه کنترل کنید.

Pro Rank Tracker یک ابزار بررسی سئو رقبا کاربردی

 ابزار بررسی سئو رقبا Pro Rank Tracker

۹- ابزار Pro Rank Tracker

Pro Rank Tracker به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی با رابط کاربری بسیار جذاب است که به عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته می شود. اگر دوست دارید تا با بررسی SERP و همچنین کلمات کلیدی به داده های درست و کاملا واقعی دسترسی پیدا کنید، حتما از این سرویس استفاده کنید. این سرویس می تواند تصویر کاملی از کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجوگر را بر اساس نرخ کلیک و… را نشان دهد و همچنین می تواند داده های موبایل و سیستم های دسکتاپ را به صورت کامل تجزیه و تحلیل کند.

همچنین این ابزار به شما روش های تحلیلی بسیار مناسبی را پیشنهاد می دهد که می تواند رتبه سئو سایت شما را بهبود ببخشد. البته این برنامه دارای پلن های اختصاصی نیز می باشد که با تهیه آنها به صورت ماهیانه می توانید از امکانات بسیار بیشتری نیز برای بررسی رقبای خود استفاده کنید.

ابزار بررسی سئو رقبا Authority Labs

ابزار بررسی سئو رقبا Authority Labs

۱۰- ابزار Authority Labs

اگر میخواهید یک ابزار بررسی سئو رقبا کاربردی در اختیار داشته باشید که با وارد کردن کلمه کلیدی و نام دامنه تمام داده های مورد نیاز خود را بدست آورید و به صورت خودکار آنها را آنالیز کنید، حتما باید Authority Labs را امتحان کنید. این برنامه می تواند به راحتی نوع داده های شما را مشخص کند و براساس کلمات کلیدی، رتبه در گوگل و روش های دیگر، اطلاعات مورد نظر شما را بدست آورد.

این برنامه به راحتی داده های شما می تواند به صورت محلی نیز جمع آوری کند و حتی شما می توانید با وارد کرد نام شهر خود، داده های خود را دریافت کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید. این ابزار می تواند داده های مربوط به تلفن همراه را نیز به شما نشان دهد همچنین می تواند با بروزرسانی های روزانه رتبه بندی خود را بررسی کنید. قطعا Authority Labs یک ابزار بررسی سئو رقبا بسیار قدرتمند می باشد.

Rank Ranger ابزار بررسی سئو رقبا کاربردی به صورت رایگان

 ابزار بررسی سئو رقبا کاربردی به صورت رایگان Rank Ranger

۱۱- ابزار Rank Ranger

این ابزار با پشتیبانی بیش از ۵۰۰ موتور جست و جو می تواند وضعیت دقیق شما و یا رقیبان شما در سئو مشخص کند. داده های بدست آمده را به کمک این سرویس سئو می توانید به خوبی مقایسه و تحلیل کنید همچنین می توانید این سرویس را به صورت خودکار مدیریت کنید و اقدام به جمع آوری داده های روزانه نمایید و آنها را در حالت های مختلف دسته بندی کنید.

سرویس Rank Ranger به عنوان یک سرویس نوظهور و بسیار کاربردی به عنوان ابزار بررسی سئو رقبا شناخته می شود که وب سایت های بسیاری از آن بهره می برند.

ابزار بررسی رقبا رایگان The HOTH

ابزار بررسی رقبا The HOTH

۱۲- ابزار thehoth

اگر به دنبال یک ردیاب رایگان با امکانات فوق العاده هستید، حتما باید The HOTH را به عنوان ابزار بررسی سئو رقبا خود انتخاب کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا تنها با وارد کردن کلمات کلیدی و همچنین نام دامنه و یا لینک، بهترین نتایج را بدست آورید و با جزئیات کامل به شما نشان می دهد که کدام رقبا، دارای عملکرد بهتر سئو هستند و دلیل پیروزی و برتری آنها چه چیزی می باشد. همچنین این سرویس یک ویژگی در اختیار شما قرار می دهد که در صورت پرداخت و خرید پنل، می توانید داده های روزانه را نیز به صورت خودکار در اختیار داشته باشید.

جمع بندی

استفاده از ابزار های بررسی سئو رقبا به شما این امکان را می دهد تا بتوانید داده های خود را با داده های افرادی که در حوزه شما در حال فعالیت هستند، مقایسه کنید و بهترین نتایج را بدست آورید. می توانید نقاط ضعف و قدرت وب سایت خود و یا افراد دیگر را شناسایی کنید و سعی در بهبود آنها نمایید تا در موتورهای جست وجوگر نتیجه بهتری را از نظر سئو در اختیار داشته باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *