۲۵ روش جهت بالا بردن بازدید و افزایش ترافیک سایت

۲۵ روش جهت بالا بردن بازدید و افزایش ترافیک سایت شما

افزایش ترافیک سایت به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بهتر دیده شوید و از طریق موتورهای جست وجوگر، بتوانید ورودی ارگانیک بیشتری داشته باشید. رعایت کردن اصول مختلف برای رسیدن به این هدف در سایت های مختلف بسیار با اهمیت است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. داشتن یک وب سایت به تنهایی نمی تواند ضامن فروش شما در دنیای مجازی شود و شما به منظور ایجاد فروش بیشتر و جلب توجه مخاطبان باید از اصول و قوانین خاصی رعایت کنید.

این قوانین به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با سرعت بیشتری افزایش ترافیک سایت خود را بالا ببرید و از این طریق رتبه و همچنین بازدید سایت را بیشتر کنید، قوانین سئو به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بهتر و بیشتر از قبل در موتورهای جست و جوگر دیده شوید، اما برای استفاده صحیح از این قوانین نیز باید نکاتی را رعایت کنید تا محتوای شما زیبا و خواناتر و از طرفی کاربر پسند تر باشد. در ادامه این مقاله به ۲۵ روش مختلف در زمینه افزایش ترافیک سایت پرداخته شده است که می تواند به شما برای افزایش رنک و بازدید سایت کمک بسیاری نماید.

برای افزایش ترافیک از سایت های معتبر و قدرتمند بک لینک دریافت کنید

این موضوع را با یک مثال توضیح میدهیم. وقتی قصد دارید در یک شرکت یا ارگان معتبری استخدام شوید و حسابدار ارشد آن شرکت شما را تایید می کند و به مدیر عامل از توانایی ها و شخصیت شما می گوید. قطعا وقتی شما از چنین شخصی با چنین جایگاه ویژه ای برای استخدام سفارش می شوید، احتمال استخدام شدن شما بسیار افزایش می یابد. پس نتیجه میگیریم وقتی سایتهای معتبری به شما لینک بدهند یعنی سایت شما را تایید کرده اند و از اعتبار سایت خود به سایت شما منتقل می کنند.

اگر این روند مداوم انجام شود باعث افزایش اعتبار دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت شما می شود و همچنین باعث ارتقای سئو و افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. اما در این حوزه نباید زیاده روی کنید که باعث شک گوگل شود. باید برنامه ریزی نامرتبی در لینک سازی داشته باشید که شک برانگیز نباشد. از انواع بک لینک های کامنتی ، پروفایلی، وبلاگی ، فالو و نوفالو ، محتوای رپورتاژ خبری به کلمات اصلی ، کلمات مرتبط و برند و url سایت خود ایجاد کنید.

اهمیت تبلیغات در افزایش ترافیک سایت

رسانه های اجتماعی امروزه به عنوان یکی از مهم ترین راه های تبلیغاتی شناخته میشود که می تواند سبب رشد کسب و کارهای مختلف شود، از همین حیث، وب سایت ها نیز می توانند برای کسب مخاطب بیشتر و جذب ترافیک ارگانیک در شبکه های اجتماعی و سایت های تبلیغاتی، تبلیغات خود را قرار دهند تا بتوانند با استفاده از این روش باعث افزایش ترافیک سایت خود شوند. البته داشتن یک تبلیغ بدون برنامه ریزی، نمی تواند شما را در این زمینه موفق کند و شما باید برای داشتن یک روش جذب مخاطب مناسب، استراتژی خاصی را در نظر بگیرید و یا در این زمینه با افراد با تجربه مشورت کنید. استفاده از این روش که مدلها و همچنین ویژگی های مختلفی دارد، به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از روش های خلاقانه به تبلیغات بپردازید و سعی کنید مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب کنید.

شبکه های اجتماعی امر جدایی ناپذیر در افزایش ترافیک سایت

شبکه های اجتماعی امر جدایی ناپذیر در افزایش ترافیک سایت

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

تنها با داشتن یک محتوای عالی نمی توانید از آن برای پیشرفت وب سایت خود استفاده کنید و باید سعی کنید این اطلاعات را به مخاطبان خود برسانید. یکی از راه های بسیار جذاب و البته کاملا حرفه ای برای افزایش ترافیک سایت استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف می باشد. ابزارهای بسیاری چون، اینستاگرام، یوتیوب، تویتر و… وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها و اشتراک گذاری محتواهای خود در آنها کاربران بسیاری را به سوی خود بکشانید. همچنین اگر یک شرکت در زمینه تولید محصولات مختلف هستید و یا از تصاویر برای بیان محصولات خود استفاده می کنید، می توانید از پینترست نیز استفاده کنید. در کل شبکه های اجتماعی نقش تعیین کننده ای در زمینه جذب و همچنین افزایش ترافیک سایت را می توانند در اختیار شما قرار دهند و شما به واسطه این ابزارها می توانید سئو سایت خود را نیز افزایش دهید.

از حالت های مختلف استفاده کنید

بسیاری بر این باور هستند که می توانند که با رعایت اصول و قوانین خاصی، می توانند بازاریابی محتوا خود را تا حدود زیادی قوی تر کنند، اما واقعا برای این موضوع اصولی وجود ندارد و شما باید برای داشتن مخاطبان بیشتر، هر از چندگاهی نوع کار و همچنین روش ارائه محتوای خود را تغییر دهید، تا شاید کاربران بیشتری را بتوانید جذب کنید. به عنوان مثال اگر شما بلاگ دارید، می توانید پست های کوتاه تر متنی بنویسید و محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی به صورت اسلایدی و تصویری قرار دهید تا مخاطبان راحت تر باشند.

عناوین جذاب بنویسید.

اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید، حتما باید از عناوین جذاب و مخاطب پسند استفاده کنید. این موضوع را حتما مدنظر داشته باشید که عناوین مهمترین بخش یک محتوا می باشند و می توانند به راحتی کاربران را از یک محتوا فراری دهند و یا آنها را جذب کنند، به همین منظور قبل از انتشار یک محتوا، حتما سعی کنید یک عنوان مناسب برای کار خود انتخاب کنید.

رعایت قوانین سئو راهی برای افزایش ترافیک سایت

رعایت قوانین سئو راهی برای افزایش ترافیک سایت

سئو محتوا را فراموش نکنید.

داشتن یک صفحه محتوایی سئو شده که در آن اصول و قواعدی چون تگ ALT و یا پیوند های داخلی رعایت شده است و یا در آن تصاویر دارای تگ های مخصوص هستند، باعث افزایش ترافیک سایت و در کل باعث بهینه سازی سایت شما می شود که می تواند رتبه سایت شما را در گوگل افزایش دهد و از طرفی نیز سبب افزایش کاربران شما می شود.

از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید.

سعی کنید کلمات خود را به صورت دو بخشی و یا سه بخشی انتخاب کنید و از کلمات کلیدی ساده استفاده نکنید. به دلیل وجود محتواهای زیاد بسیاری از کاربران سعی می کنند در مورد یک محتوای خاص جست و جو کنند و شما می توانید از چند کلمه به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید تا باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید. این موضوع را در نظر داشته باشید که طبق تحقیقات مختلف انجام شده، کلمات کلیدی بلند و چندبخشی به عنوان بزرگترین محتواهای جست و جو شده از سوی کاربران در گوگل شناخته شده است و از اهمیت بسیار برخوردار است.

از پست مهمان استفاده کنید.

اگر کاربری که وارد سایت شما می شود، بتواند با سایت شما و یا کاربران دیگر وب سایت از طریق پست مهمان در ارتباط باشد، به عنوان یکی از مشتریان همیشگی شما تبدیل میشود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این روش نیازمند یک ایمن سازی نیز می باشد، اما می تواند تا حدود زیادی در یک وب سایت معتبر نیز جوابگو باشد و باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. البته نکته ای برای پست مهمان وجود دارد که گوگل سعی کرده است با الگوریتم های جدید خود، تاحدودی قوانین خاصی را برای اینگونه موارد در نظر بگیرد که باید آنها را رعایت کنید. به عنوان مثال دیگر نباید از روش اسپم پست، سعی در انتشار محتوای کاربران خود کنید.

پست مهمان دروازه افزایش ترافیک سایت

پست مهمان دروازه افزایش ترافیک سایت

از کاربران مهمان خود استفاده کنید.

همیشه سعی نکنید تا کاربران خود را محدود کنید و اگر آنها در محتواهای نوشته شده در سایت شما، لینک خاصی قرار دادند، حساس نشوید. استفاده از این روش تا حدود زیادی می تواند به نفع شما باشد و باعث افزایش ترافیک سایت شما شود. زیرا این کاربران با نوشتن محتواهای جذاب، می توانند مخاطبان بسیاری را به سایت شما ارجاع دهند.

ارسال مطالب به LinkedIn

استفاده از لینکدین فقط به منظور افزایش و یا جذب کاربر نمی باشد و امروزه به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی بزرگ شناخته می شود که می تواند کاربران بسیاری را به سوی خود جذب کند. این شبکه اجتماعی می تواند برای محتواهای تخصصی، بسیار مفید و کاربردی باشد و باعث جذب مخاطبان بسیار زیادی می شود، پس سعی کنید محتوای خود را جهت افزایش ترافیک سایت بر روی این بستر قدرتمند نیز قرار دهید.

از Schema استفاده کنید.

استفاده از Schema به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت به شما کمک می کند تا بتوانید بخش های کوچکی از یک محتوا را به راحتی بخش بندی کنید و در اختیار کاربران قرار دهید. این روش به موتورهای جست وجوگر کمک می کند تا بتوانند با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کنند و همین موضوع می تواند نرخ کلیک سایت شما را تا حدود زیادی افزایش دهد و افزایش نرخ کلیک به معنای افزایش ترافیک سایت می باشد. پس از Schema حتما در محتواهای خود استفاده کنید تا موتورهای جست و جو بتوانند اطلاعات شما را تحلیل کنند.

لینک سازی بهترین روش برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت

لینک سازی بهترین روش برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت

لینک های داخلی فراموش نشود.

لینک داخلی به عنوان یکی از ابزارهای مهم در امر افزایش ترافیک سایت شناخته می شود و می تواند به صورت مستقیم بر روی بهبود سئو سایت کمک نماید. با استفاده از این روش شما می توانید در یک محتوای تازه نگارش شده خود، از محتواهای قبلی خود نیز استفاده کنید و با استفاده از لینک، این نوع محتواها را بهم متصل کنید. این روش به شما کمک می کند تا بتوانید با سرعت بیشتری کار خود را پیش ببرید و از طرفی نیز سبب رشد شما در زمینه سئو می شود. با استفاده از لینک های داخلی، کاربران سعی می کنند تا از محتواهای دیگر وب سایت شما نیز استفاده کنند و همین مورد می تواند نرخ کلیک سایت شما را افزایش دهد.

از روش تولید محتوا مصاحبه ای استفاده کنید.

یکی از مواردی که کاربران بسیار زیادی به آن علاقه مند هستند، استفاده از روش های تولید محتوای مصاحبه ای می باشد. در این روش شما با داشتن پرسخ و پاسخ های مختلف باعث میشوید تا کاربران بیشتری به موضوع شما علاقه پیدا کنند و به همین سبب می توانید با تولید محتوای باکیفیت رتبه سایت خود را افزایش دهید و سبب افزایش رتبه سایت خود شوید. در این روش مخاطبان شما سعی می کنند تا محتواهای شما را به صورت خودکار انتشار دهند که می تواند برای شما بسیار پرسود باشد.

بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید.

استفاده از روش بازاریابی ایمیلی یکی از روش های پرسود در زمینه جذب مخاطب می باشد. اگر شما به دنبال افزایش ترافیک سایت هستید و یا می خواهید تمرکز خود را بر روی فروش محصولات قرار دهید. این روش می تواند بسیار کاربردی باشد. شما با داشتن یک لیست ایمیل مناسب میتوانید با این روش مخاطبان خود را همیشه از محصولات جدید باخبر کنید و یا با استفاده از این موارد به راحتی محتواهای جدید خود را به دست آنها برسانید. هیچوقت از قدرت بازاریابی ایمیلی بی خبر نشوید و همیشه سعی کنید از آن به شیوه های اصولی استفاده کنید.

طراحی ریسپانسیو یکی از راه های افزایش ترافیک سایت

طراحی ریسپانسیو یکی از راه های افزایش ترافیک سایت

سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید.

امروزه در عصر دیجیتال، بسیاری از افراد از موبایل ها، تبلت ها و یا تلویزیون های هوشمند برای گشت و گذار در دنیای اینترنت استفاده می کنند و شما با داشتن یک وب سایت کاملا ریسپانسیو می توانید مخاطبان خود را همیشه راضی نگه دارید و رابط کاربری حرفه ای را برای آنها پیاده سازی کنید. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جست و جوگر دارد که سبب افزایش ترافیک سایت شما می شود.

سرعت لود سایت خود را افزایش دهید.

سرعت سایت به عنوان یکی از مهمترین مزایای یک وبسایت حرفه ای شناخته میشود. طبق تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام شده بیش از ۹۰ درصد از کاربرانی که در دنیای اینترنت هستند در صورت دیر لود شدن صفحه وب سایت ازسایت شما خارج می شوند و به سایت دیگری مراجعه می کنند، پس سعی کنید یک وب سایت حرفه ای را در اختیار داشته باشید که علاوه بر داشتن رابط کاربری جذاب و ساده، سریع نیز باشد. سرعت به عنوان یکی از فاکتورهای مهم افزایش ترافیک سایت شناخته می شود، زیرا هم کاربران و هم موتورهای جست و جوگر به آن اهمیت می دهند.

سعی کنید با کاربران تعامل داشته باشید.

هیچ وقت سعی نکنید به افرادی که به وب سایت شما مراجعه می کنند به عنوان یک بازدیدکننده نگاه کنید، به این افراد با ایجاد کردن فروم ها و یا صفحه های پرسش و پاسخ مختلف، اجازه تعامل دهید. زیرا محیط های تعاملی در دنیای مجازی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار هستند و سعی کنید با کاربران خود یک جامعه تشکیل دهید.

بخش نظرات را همیشه بررسی کنید.

اگر به دنبال ایده هستید و یا میخواهید از کاربران خود در زمینه نوع محتواهای خود نظرخواهی کنید، همیشه بخش نظرات پست های خود را به صورت کامل مطالعه کنید. استفاده از بخش نظرات به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ایده های جدیدی را برای کار خود پیدا کنید و با کاربران تعامل پیدا کنید. همین بخش ساده می تواند یکی از روش های مهم در زمینه افزایش ترافیک سایت باشد، زیرا تعامل با کاربران باعث خشنودی آنها شده و می تواند محتواهای شما را ارزشمندتر کند.

سئو دوست داشتنی روش برای افزایش ترافیک سایت

سئو دوست داشتنی روشی برای افزایش ترافیک سایت

نقاط ضعف سایت خود را بررسی کنید.

سعی کنید از سایت هایی که به صورت کامل یک وب سایت را بررسی می کنند به عنوان یک تحلیل گر استفاده کنید و بخش های مختلف سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. این موضوع باعث میشود تا شما بتوانید به عنوان یک مدیر سایت، نقاط قوت و ضعف سایت خود را به خوبی بشناسید و بخش هایی که نیازمند تکمیل هستند را به راحتی شناسایی کنید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

صرفا قرار دادن، محتوای سایت در شبکه های اجتماعی نمی تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود و شما باید در شبکه های خود برای جذب مخاطب از محتواهای جدید و جذاب تر و کاملا متفاوت از وب سایت خود استفاده کنید. پس سعی کنید با ایجاد استوری و یا پست های مختلف اسلایدی کاربران را به سوی خود جذب کنید، این کار به سادگی می تواند سبب افزایش ترافیک سایت شما شود.

محتواهای خود را در سایت های Aggregator قرار دهید.

اگر می خواهید بیشتر دیده شوید و یا حس می کنید که محتواها و یا ابزارهای شما از بقیه بهتر هستند، می توانید از Aggregator ها استفاده کنید. این شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا بتوانید محصولات و یا محتواهای خود را ارسال کنید و بعد افرادی در این زمینه در مورد آنها نظر و امتیاز می دهند، اما این روش همیشه نیز جواب نمی دهد و سعی کنید از این روش کمتر استفاده کنید، زیرا می تواند با نقدهای منفی باعث کاهش کاربران شما شود.

از محتواهای ویدیویی استفاده کنید.

اگر دوست دارید تا صفحه اول گوگل را بدست آورید، محتواهای ویدیویی را جدی بگیرید. این نوع محتوا به دلیل جذاب بودن و کوتاه تر بودن از محتواهای متنی، مخاطبان بیشتری دارد بسیاری از افراد در حال کار بر روی این نوع محتواها می باشند، پس سعی کنید از این روش برای کار خود استفاده کنید. با داشتن محتواهای ویدیویی که امروزه به عنوان مهمترین نوع محتوا شناخته می شوند می توانید با خیال راحت باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید و در شبکه های اجتماعی عملکرد بهتری داشته باشید.

افزایش ترافیک سایت

هدف تیم تخصصی یاس وب افزایش ترافیک سایت شماست !

رقبای خود را بررسی کنید.

همیشه سعی کنید تا روش کاری رقبای خود را در نظر بگیرید و سعی کنید آنها را زیر نظر داشته باشید. این روش به شما این امکان را می دهد تا میزان فعالیت این سایت ها در شبکه های اجتماعی مختلف را شناسایی کنید و یا نقاط قوت آنها را بشناسید و سعی کنید محتواهای خود را جذاب تر کنید تا باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید.

از وبینار استفاده کنید.

مردم عاشق یاد گرفتن هستند، سعی کنید با استفاده از روش های تولید وبینارهای آنلاین محتواهای خود را در اختیار کاربران خود قرار دهید و داده های جدید و مهم خود را با آنها به اشتراک بگذارید. این روش بسیار مهم و کاربردی می باشد و می تواند سبب رشد شما در دنیای اینترنت شود. سعی کنید با ایجاد یک تنظیمات دقیق و کاملا موثر محتواهای جذاب خود را از طریق شبکه های اجتماعی به کاربران خود ابلاغ کنید و برای جمع بندی کامل آن را در قالب یک وبینار ایجاد کنید تا باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

در کنفرانس ها وارد شوید.

اگر در یک صنعت در حال کار هستید، باید حتما از این روش استفاده کنید. کنفرانس هایی که در زمینه تجارت برگزار می شود، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید با افراد مختلف در زمینه کاری خود همراه شوید و آنها را شناسایی کنید و سعی کنید آنها را با ایجاد یک رغبت به سوی سایت خود جذب کنید. این روش شاید در ابتدا به صورت کند انجام شود، اما نتیجه آن در زمینه افزایش ترافیک سایت فوق العاده است. رعایت کردن این اصول می تواند کار بسیار پیچیده و زمان بری باشد و بهتر است از افراد باتجربه در این زمینه استفاده شود.

یاس وب با داشتن تیم تخصصی و باتجربه در زمینه سئو می تواند برای شما این امکان را فراهم کند، تا بتوانید یک استراتژی صحیح و کاملا حرفه ای را برای افزایش ترافیک سایت خود پیدا کنید و به شما کمک می کند تا بتوانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. همچنین با داشتن تیم مشاوره حرفه ای در این زمینه، هر روزه داده های سایت شما را آنالیز کرده و از جدیدترین متدهای سئو برای افزایش رتبه شما استفاده خواهد کرد. جهت افزایش ترافیک و بهبود سئو سایت خود خدمات سئو سایت یاس وب را پیشنهاد میدهیم.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *