۱۱ راهکار که میتواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند!

11 راهکار که میتواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند!

سئو مهم ترین عامل پیشرفت یک وب سایت می باشد. موتورهای جستجوگر همیشه به دنبال راهی هستند، تا بتوانند وب سایت های کاربر پسند و جذاب را از وب سایت های دیگر جدا کنند و با دادن رتبه بالا به آنها بتوانند کاربران خود را راضی نگه دارند، البته به مرور زمان و با ایجاد روش های هوش مصنوعی در این الگوریتم ها باعث شده است که رقابت برای بدست آوردن رتبه های برتر و صفحات اول گوگل بسیار بیشتر از قبل شود و همین موضوع بسیاری از وب مستران را به سوی شناخت این الگوریتم و ایجاد راهکارهایی برای دستیابی به صفحه اول گوگل سوق داده است.

البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این روش ها بسیار گوناگون می باشد و شما باید حتما بخش هایی را برای وب سایت خود بهینه سازی کنید که به آنها نیاز دارید و یا در الگوریتم های مختلف گوگل بیشتر به آنها توجه داشته باشید، پس با ادامه مقاله بررسی ۱۰ روش مهم سئو سایت برای بدست آوردن صفحه اول گوگل با ما همراه باشید.

موثرترین راه کارهای رسیدن به صفحه اول گوگل

راهکارهای بسیاری وجود دارد تا به واسطه آنها بتوانید رتبه وب سایت خود را در گوگل افزایش دهید. به دلیل وجود پیچیدگی های مختلف و همچنین وجود فاکتورهای بسیار زیاد در الگوریتم های گوگل، می تواند موارد بسیاری وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید صفحه اول گوگل را بدست آورید، اما طبق بررسی های انجام شده توسط بسیاری از افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند، برخی از این موارد از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند و باید حتما مورد توجه قرار بگیرند، زیرا بیشتر نظارت خزنده های گوگل بر روی این موارد می باشد و همین چند عامل به تنهایی می تواند بهبود سئو سایت شما را تا تضمین کند و وب سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش درآورد.

۱- بروزرسانی محتوا اولین تکنیک ارتقا به صفحه اول گوگل

قطعا شما میدانید که تولید محتوا پادشاه ست و سئو سایت بدون تولید محتوا عملا امکان پذیر نیست همانطور که زنده ماندن بدون خوراک و غذا ممکن نیست. اما تا به حال فکر کردید که چرا هرچه بیشتر تولید محتوا میکنید ورودی گوگل شما افزایش پیدا نمیکند!؟ کلمات کلیدی درستی هم انتخاب کردید و بیش از ۱ سال هم دارید محتوا منتشر میکنید اما وارد سرچ کنسول که میشوید وضعیت بازدید سایت شما را نا امید میکند. آیا تا به حال به محتواهای قدیمی خود که ۱ سال پیش نوشتید، سر زدید ببینید چه رتبه ای دارند؟ با اینکه مطمئن هستید محتوای خیلی خوبی هم نوشتید. بد نیست کلمه کلیدی آن محتوا را در یک سال گذشته در سرچ کنسول بررسی کنید ببینید چه وضعیتی داشته است. قطعا که رتبه ای ندارد!

حالا باید چکار کرد!؟ کار سختی نیست. فقط لازم است محتوای قدیمی را باز کنید حداقل ۲۰۰ کلمه محتوای تازه بنویسید و به ابتدای مقاله اضافه کنید اگر محتوای شما شامل یک عکس، یک لینک داخلی و یک سرتیتر باشد که چه بهتر. آن محتوا را اضافه کنید و در سرچ کنسول ایندکس دستی بزنید و ۵ روز بعد رتبه کلمه مورد نظر را در گوگل سرچ کنید و قطعا شگفت زده خواهید شد. گاهی بعضی از کلمات از صفحه ۱۰ به صفحه اول گوگل ارتقا پیدا میکند. اینکار را ماهی ۱ بار انجام دهید.

۲- هر چیزی که باعث کندی سایت شما میشود را دور بریزید

شاید شما دارای یک وب سایت بسیار زیبا به همراه امکانات بسیار فوق العاده­ ای هستید که هر فردی وارد آن می شود شوکه می شود. اما همیشه از کمبود کاربران و یا مراجعه نکردن مجدد آنها ناراحت هستید و یا هیچگاه نتوانسته اید در صفحه اول گوگل ظاهر شوید، خب دلیل اصلی جدا شدن بیشتر کاربران از وب سایت شما و کاهش رتبه شما در گوگل، می تواند مربوط به سرعت وب سایت باشد.

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید، افرادی که به وب سایت شما مراجعه می کنند، صرفا جهت بررسی محتوا و موضوعاتی می باشد که شما در صفحات مختلف بحث کرده اید وگرنه نیازمند امکانات بسیار خاص در وب سایت ها نیستند. طبق تحقیقات آماری مختلفی که انجام شده است، بیش از ۹۰ درصد کاربران دنیای اینترنت، اگر نتوانند بعد از ۲ ثانیه وب سایتی را مشاهده کنند، از آن میگذرند و به وب سایتهای دیگر مراجعه می کنند و این عامل به معنی مرگ یک وب سایت می باشد.

اما برای بدست آوردن صفحه اول گوگل ، شما باید سعی کنید تا محتواهای اضافی خود را از وب سایت حذف کنید. تصاویر را فشرده کرده و آنها را با اندازه های درست و حجم کم آپلود کنید. از کدهای جاوا اسکریپت برای طراحی بخش های مختلف وب سایت استفاده نکنید و تا حدودی سعی کنید کدنویسی وب سایت خود را به صورت کاملا بهینه درآورید. با این موارد شما به سادگی می توانید وب سایتی، سریع و جذاب را در اختیار کاربران قرار دهید تا از گشت و گذار در آن لذت ببرند. داشتن یک وب سایت سبک با استایلی ساده اما مخاطب محور و زیبا می تواند یکی از رمزهای پیروزی شما در هنگام طراحی وب سایت باشد.

۱۰ راهکار موثر که می تواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند ! | یاس وب

۳- وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنید نه گوگل

در بسیاری از موارد دیده شده است که بسیاری از وب سایت ها سعی کرده اند تا بیشتر بخش های مربوط به الگوریتم های گوگل را رعایت کنند، اما نتیجه مناسبی را دریافت نکرده اند و یا برای یک تولید محتوا ، بیشتر وقت خود را برای سئو گذاشته اند تا تولید یک محتوای کاربردی. همین عامل ساده یکی از دلایل افت وب سایت ها می باشد. گوگل درست است که دارای الگوریتم های بسیاری برای بررسی موارد سئو می باشد؛ اما همیشه بحث اصلی خود را مخاطب های یک وب سایت قرار می دهد و همیشه به دنبال روشی است که بتواند مخاطبان موتور جستجوگر خود را راضی نگه دارد.

حال اگر بتواند وب سایتی را پیدا کند که محتوای خود را بیشتر برای کاربران خود نوشته است تا گوگل؛ می تواند این وب سایت را راهی صفحه اول گوگل کند و یا در صورتی که بررسی کند، محتوای نوشته شده، توسط کاربران مورد قبول نیست، میتواند آن وب سایت را جریمه کرده و رتبه آن را در گوگل کاهش دهد. بسیاری از افراد تصور می کنند، با استفاده از روش های دور زدن و یا جذب بازدید و یا تولید محتوای بیشمار می توانند جایگاه بهتری را در گوگل کسب کنند، اما باید این موضوع را در نظر بگیرند، که گوگل اصلا به تعداد محتوا و همچنین نوع نگارش آنها توجه ندارد و همیشه سعی می کند، حالت بررسی خود را از دید بازدیدکنندگان یک وب سایت جمع آوری کند، پس کاربر محور باشید، نه گوگل محور!!

۴- کلمات کلیدی صحیح را برای تولید محتوای خود انتخاب کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در یک محتوا به معنای مشخص شدن عنوان آن محتوا برای گوگل می باشد. اگر شما یک محتوای مناسب و جذاب را نگارش می کنید، حتما سعی کنید از یک کلمه کلیدی و یا هم خانواده های آن در محتوا استفاده کنید، تا خزنده های گوگل در هنگام بررسی آن بتوانند، محتوا را دسته بندی کنند و بر اساس کلمات کلیدی جست و جو شده به کاربران نشان دهد. کاربران همیشه برای جستجو کردن محتوای خود در صفحه اول گوگل، از کلمات کلیدی و کلمات کوتاه استفاده می کنند و اگر شما بتوانید محتوای جذاب و به همراه کلمه کلیدی مورد نظر را ایجاد کنید، گوگل بسته به نوع محتوا و محبوبیت آن صفحه اول خود را مدیریت می کند و محتواهایی که با آن عنوان در ارتباط هستند را به کاربران نشان می دهد.

پس اگر دوست دارید تا گوگل بتواند وب سایت شما را به راحتی مورد بررسی قرار دهد و صفحه های مختلف شما را تحلیل کند، حتما در ارائه کلمات کلیدی خود سخت کوش باشید. در بسیاری از موارد حتی استفاده از کلمات کلیدی هم خانواده و یا چند سیلابی نیز باعث می شود تا محتوای شما در یک دسته بندی خاص قرار بگیرد که قبلا محتوای کمتری در آن ارائه شده است و همین موضوع می تواند محتوای شما را در صفحه اول گوگل نمایش دهد و باعث جذب کاربران بسیار شود.

۱۰ راهکار موثر که می تواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند ! | یاس وب

۵- از محتواهای چند رسانه ای استفاده کنید.

داشتن یک صفحه سفید که داخل آن کلی متن باشد، هرچند این محتوا بسیار کاربردی و جذاب باشد، کسل کننده است. استفاده از متن های جذاب و نوشته های کاربردی، در کنار تصاویر و ویدئو ها می تواند تا حدود زیادی جذابیت کار را افزایش دهد و به خوانندگان رغبت مطالعه بخش های دیگر وب سایت را نیز دهد. داشتن ابزارهای مالتی مدیا و کاربردی و از طرفی جذاب، باعث می شود که کاربر در هنگام مطالعه محتوا کمتر خسته شود و همین موضوع باعث ماندگاری بیشتر آن فرد در وب سایت شما شود.

گوگل به افرادی که بیش از چند دقیقه در وب سایت شما می مانند، بسیار حساس و وابسته است و در صورت مشاهده رفتارهای پیاپی از سوی کاربران دیگر، سعی می کند شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد، زیرا این موضوع به معنی جذب کاربران از سوی وب سایت شما می باشد. پس سعی کنید در تولید محتوای خود، علاوه بر داشتن بار علمی، خلاقیت را نیز به چاشنی کار خود اضافه کنید و تلاش کنید تا محتوای خود را جذاب نشان دهید.

۶- لینک های داخلی را فراموش نکنید !

کاربرانی که به وب سایت شما و یا محتواهای مربوط به وب سایت شما مراجعه می کنند، می توانند به واسطه استفاده شما از لینک های داخلی به محتواهای دیگر وب سایت نیز دسترسی داشته باشند. استفاده از لینک های داخلی، سبب می شود تا شما بتوانید محتواهای دیگر وب سایت خود را به کاربران معرفی کنید و به آنها در بررسی محتواهای دیگر وب سایت کمک کنید. اگر بتوانید کاربران را به سمت محتواهای دیگر خود نیز سوق دهید، این کار سبب می شود تا کاربران بیشتر در وب سایت شما رفت و آمد کنند و همین عامل سبب می شود تا وب سایت شما در به تدریج در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

داشتن لینک های داخلی، حتی سبب می شود که شما بتوانید محتواهای خود را براساس موضوع دسته بندی کنید و زمانی که گوگل محتوای شما را بررسی می کند؛ می تواند به راحتی مشخص کند که کدام محتواهای شما از نظر معنایی با هم در ارتباط هستند و همین عوامل به نظر ساده، سبب ایندکس شدن سریع تر و بهتر محتواهای شما در گوگل می شود و می تواند به راحتی صفحه اول گوگل را به شما هدیه دهد، پس حتما از لینک های داخلی برای ایجاد ارتباط محتواهای خود استفاده کنید.

۱۰ راهکار موثر که می تواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند ! | یاس وب

۷- وب سایت خود را واکنش گرا کنید

داشتن یک وب سایت واکنش گرا، امر بسیار مهم است و از راه کارهای مهم در رسیدن به صفحه اول گوگل می باشد. یکی از مواردی که در سئو و در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، استفاده از قابلیت واکنش گرایی می باشد. داشتن این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربران بتوانند از هر نوع پلتفرمی به وب سایت شما مراجعه کنند و همچنین این امکان را می دهد تا کاربران بتوانند به واسطه انواع ابزارها مانند انواع تلفن های هوشمند، کامپیوترها، تلویزیون های هوشمند و… از وب سایت شما استفاده کنند.

وب سایت هایی که این ویژگی را دارند، از نظر گوگل بسیار محبوب و جذاب ظاهر می شوند و می توانند به خوبی نظر مثبت گوگل را به خود جلب کنند و با سرعت بیشتری به صفحه اول گوگل برسند. موتور جستجوگر گوگل به این موضوع اهمیت بسیار زیادی می دهد، زیرا داشتن قابلیت واکنش گرایی سبب می شود تا کاربران بسیاری به وب سایت شما مراجعه کنند و همین موضوع می تواند سبب رشد وب سایت شما در صفحه اول گوگل شود.

امروزه به خاطر استفاده بیشتر کاربران از تلفن های هوشمند باعث شده است که جستجوهای بیشتر وب توسط این ابزارها انجام شود و مدیران وب سایت های مختلف، حتما باید این موضوع را در نظر بگیرند، زیرا گوگل از وب سایت هایی که از این ویژگی استفاده می کنند، بسیار استقبال می کند و به کاربران زیادی که از طریق موتورهای جستجوگر خود در تلفن های هوشمند به دنبال محتوای خاصی هستند، می توانند این وب سایت ها را در صفحه اول گوگل خود مشاهده کنند.

۸- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

داشتن شبکه های اجتماعی مختلف در یک وب سایت می تواند یکی از رمزهای پیروزی شما در رسیدن به صفحه اول گوگل باشد. اینکه بتوانید کاربران بیشتری در شبکه های اجتماعی برای محتواهای خود پیدا کنید، بسیار می تواند برای وب سایت شما مفید باشد. داشتن شبکه های مجازی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی کاربران مخصوص به خود را در شبکه های مجازی بدست آورید. این روش به شما اجازه می دهد تا بتوانید محتوای خود را در بین کاربران خود در شبکه های اجتماعی نیز پخش کنید و یا کاربران بسیار زیادی را به سوی خود بکشانید.

موتورهای جستجوگر اصولا بر روی شبکه های اجتماعی و نحوه نمایش محتوای شما بر روی آنها نظارت دارند و در صورت مشاهده محتواهای شما در این شبکه ها و یا استفاده از کدهای مخصوص این شبکه ها در وب سایت خود می توانید رضایت موتورهای جستوجو گر را در اختیار داشته باشید و خود را راحت تر به صفحه اول گوگل برسانید.

گوگل و یا هر موتور جستجوگر دیگری، واقعا دوست دارند، که محتواهای شما را در شبکه های اجتماعی بزرگ مشاهده کنند و بازخورد کاربران را به آن بررسی کنند، زیرا در صورت دیدن رضایت بسیار زیاد از محتوای شما، می توانند به راحتی آن را در صفحه اول گوگل خود قرار دهند و به این واسطه می توانید کاربران بسیاری را بدست آورید. داشتن تبلیغات مستمر در شبکه های اجتماعی یکی از مولفه های اصلی گوگل برای نمایش محتوای شما در صفحه اول گوگل می باشد و اگر دوست دارید که از طریق محتوای خود همیشه کاربران بسیاری را به سمت وب سایت خود جذب کنید، همیشه از شبکه اجتماعی استفاده کنید.

۱۰ راهکار موثر که می تواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند ! | یاس وب

۹- از تگ های عنوان استفاده کنید.

داشتن یک محتوا به تنهایی نمی تواند، سبب جذب مخاطب شود و شما باید برای اینکه محتوای خود را جذاب و کاربردی نشان دهید و بتوانید آن را دسته بندی کنید و حتی از آن برای بدست آوردن صفحه اول گوگل استفاده کنید باید از تگ های سری H استفاده کنید. این تگ ها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوای خود را به راحتی بخش بندی کنید و در هر بخش در مورد موضوعی که می خواهید توضیح دهید. استفاده از این تگ ها علاوه بر این که محتوای شما را نظم می بخشد؛ باعث می شود که گوگل بتواند به راحتی محتوای شما را ایندکس کند و به راحتی آن را مورد بررسی قرار دهد.

خزنده های گوگل همیشه سعی می کنند تا کمتر زمان بر روی بخش های محتوا صرف کنند. همچنین به واسطه استفاده از این نوع تگ ها می توانید مخاطبان خود را بهتر با محتوا درگیر کنید و اگر بتوانید مخاطبان خود را بیشتر در وب سایت و محتواهای خود نگه دارید، می توانید به راحتی صفحه اول گوگل را در اختیار داشته باشید. خزنده های گوگل همیشه سعی می کنند تا محتواها را براساس عنوان ها و همچنین کلمات کلیدی بررسی کنند و خیلی بر روی محتوای اصلی شما زمان نمی گذارد، حال اگر بتوانید محتوای خود را به راحتی با تگ ها و همچنین کلمات کلیدی سازماندهی کنید، گوگل می تواند به راحتی و با سرعت بیشتری محتوای شما را ایندکس کند.

۱۰- وب سایت خود را مانیتور کنید

یکی از مواردی که باعث می شود، بتوانید به راحتی وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید، استفاده از روش های مانیتورینگ و نظارتی بر روی وب سایت است. ابزارهای بسیاری ایجاد شده است که می توانید از آنها برای بررسی وب سایت خود استفاده نمایید. به عنوان مثال گوگل وب مستر تولز می تواند یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و جذاب باشد، که در کنار تحلیل کامل و لحظه ای سایت، می تواند سبب راحت ایندکس شدن محتواها در موتور جستجوگر شود.

این روش چندین مزیت برای وب سایت هایی که دوست دارند رتبه سئو مناسبی داشته باشند، به وجود می آورد؛ که شامل، آشنایی کامل با قوانینی که گوگل برای نمایش وب سایت شما در صفحات اول گوگل نیاز است و بعد از آن می تواند نقطه ضعف های سایت شما را نشان دهد و تمرکز شما را بر روی آنها معطوف کند.

این روش به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی ببینید که کاربران از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و یا بیشتر در مورد چه موضوعی در وب سایت شما در حال گشت و گذار هستند و شما با این اطلاعات می توانید به راحتی محتواهایی با کلمات کلیدی موردنظر ایجاد کنید و نظر گوگل را به سوی وب سایت خود جلب کنید. با استفاده از گوگل وب مستر تولز می توانید وب سایت خود را به واسطه سایت مپ به گوگل معرفی کنید و بعد از تایید به گوگل اجازه دهید تا با بررسی های روزانه خزنده های خود را برای ایندکس کردن صفحات مختلف به سایت شما ارسال نماید.

۱۰ راهکار موثر که می تواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند ! | یاس وب

۱۱- هیچگاه کپی نکنید !

شاید این موضوع را بارها شنیده باشید که اگر از محتواهای کپی استفاده کنید، گوگل شما را جریمه خواهد کرد و امکان دارد که شما صفحه اول گوگل را به راحتی از دست بدهید. این موضوع دقیقا درست است و حتما شما باید برای داشتن یک وب سایت حرفه ای از محتواهای کاملا یکتا استفاده کنید. داشتن محتوای یکتا و همچنین جذاب این امکان را به شما می دهد تا بتوانید خود را در صفحه اول گوگل ببینید و از جریمه های سنگین گوگل در امان باشید.

الگوریتم های جدید گوگل بر روی محتواهای کپی حتی بخش بسیار کوتاه آن بسیار حساس است و می تواند این نوع وب سایت ها را جریمه کند، برای همین حتما محتواهای مربوط به خود را بنویسید. داشتن محتوای کپی باعث میشود که خزنده های گوگل نیز به وب سایت شما دیرتر سر بزنند و حتی محتواهای یونیک شما را نیز دیرتر در گوگل ایندکس کنند، پس حتما از محتوای یونیک در وب سایت خود استفاده کنید.

جمع بندی

با ورود الگوریتم های بهینه سازی گوگل، روش های بسیاری برای بدست آوردن صفحه اول گوگل به وجود آمده است و با اعمال قوانین سئو وب سایت ها می توان بهینه سازی بسیاری را بر روی سایت اعمال کرده و روز به روز بر تعداد این قوانین نیز افزوده می شود. اما در تمام این قوانین شما می توانید بخش های قدیمی و بسیار مهمی را مشاهده کنید که اگر بر روی آنها مانور دهید، قطعا می توانید سئو بسیار مناسبی را برای وب سایت خود به وجود آورید.

در بسیاری از موارد قوانین سئو که حتی در وب سایت های بزرگی چون MOZ نیز به آن اشاره شده است، محتوای جذاب نقش تعیین کننده ای دارد و اگر وبمستران بتوانند با ایجاد بخش های جذاب محتواهای خود را جذاب و کاربردی به کاربران نشان دهند، می توانند رتبه خود را در صفحه اول گوگل تضمین کنند.

داشتن وب سایتی که کاربران بتوانند از گشت و گذار در آن لذت ببرند، از بسیاری از قوانین سئو مهم تر است و عامل اصلی نمایش وب سایت شما در صفحه اول گوگل می باشد، پس این موضوع را در نظر داشته باشید که رعایت تمام قوانین نیز می تواند نتیجه عکس داشته باشد و شما بسته به نوع کار و فعالیت خود باید از قوانینی که به وب سایت شما در زمینه سئو کمک می کند، استفاده کنید و سعی کنید همیشه در زمینه شناسایی روش هایی که الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند خود را به روز نگه دارید و از این قوانین برای ساخت یک وب سایت جذاب و حرفه ای استفاده کنید تا بتوانید در صفحه اول گوگل وب سایت خود را به معرض دید عموم قرار دهید.

یاس وب با داشتن کادری مجرب و باتجربه می تواند تمام خدمات سئو سایت را به راحتی برای وبمستران محترم به صورت کاملا حرفه ای و مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل انجام دهد و تا رسیدن وب سایت شما تا قله های موفقیت، همراه شما باشد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *