بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟ | راهنمای خرید

بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟ | راهنمای خرید

انتخاب بهترین هاست وردپرس کار دشواری است. بدون اطلاع داشتن از مفاهیم فنی، مقایسه سرویس ها، خدمات و ویژگی ها و مشخصات یک هاست مناسب برای سایت وردپرسی، باعث به هدر رفتن هزینه های زیادی خواهد شد. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که برای خرید هاست مناسب وردپرس انتخاب درست تری داشته باشید.

بهترین هاست وردپرس کدام است؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اصلا هاست وردپرس چه معنایی دارد و چه فرقی با نوع معمولی و سایر سرویس های هاست دارد؟ بهترین هاست وردپرس را از داخل بخریم یا از خارج؟

در این مقاله به تمامی این سؤالات پاسخ خواهیم داد تا کاملا با این مقوله آشنا شوید. برای اینکه مطالب پیوستگی معنایی داشته باشند اجازه بدهید ابتدا تعریفی از هاست وردپرس داشته باشیم.

منظور از هاست وردپرس، هاست اشتراکی مبتنی بر لینوکس است که مختص پلتفرم های وردپرس (WordPress) می باشد و از آنجایی که در اکثر قریب به اتفاق موارد هنگام طراحی وب سایت، آن را روی پلتفرم وردپرس راه اندازی می کنند که گزینه محبوب الگوریتم های گوگل نیز هست و در یاس وب نیز کلا طراحی های مبتنی بر پلتفرم WordPress می باشد، بهترین گزینه انتخاب و شناسایی بهترین هاست وردپرس می باشد.

از طرفی سیستم مدیریت محتوا (CMS) پلتفرم WordPress دارای پلاگین و قابلیت های زیادی است که برای ارائه قابلیت های خود، نیاز به منابع زیادی از یک سرور دارد که در چنین شرایطی بهترین هاست، همین هاست ویژه وردپرس می باشد که با خیال راحت بتوان طراحی سایت وردپرسی را انجام داد.

ابتدایی ترین مواردی که باید از آن مطمئن شوید این است که هاست مورد نظر دارای پایگاه داده MySql باشد، زبان برنامه نویسی PHP آن بالاتر از نسخه ۵.۲ و سرور آن لینوکس باشد در این صورت در قدم اول می توان گفت می تواند گزینه مناسبی برای طراحی سایت وردپرسی باشد.

انتخاب هاست رایگان را به طور کامل فراموش کنید!

بسیاری از کاربران که به دنبال طراحی سایت ساده و یا در مواردی بیزینس آنلاین هستند ممکن است برای مدیریت بودجه خود به فکر انتخاب هاست وردپرسی رایگان باشند. ما اکیدا بر این باور هستیم که هیچگاه چنین کاری انجام ندهید. مجموعه هایی که تبلیغات مختلف مبنی بر ارائه هاست رایگان میدهند قطعآ دام هایی را برای وب سایت‌ها پیش بینی کردند.

این احتمال وجود دارد که بدافزارهایی را در وب سایت شما گسترش دهند. آنها در هر زمانی که بخواهند میتوانند سایت شما را بدون هیچ اطلاع قبلی از دسترس خارج کنند. به همین دلیل شما زمان و انرژی زیادی را برای پیشرفت سایت صرف میکنید اما به دلیل انتخاب هاست نامناسب و آن هم از نوع رایگان و غیر قابل اطمینان تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد.

حتی در مواردی دیده شده است که بسیاری از افراد به منظور جذب نمونه کار به طراحی سایت رایگان با کمترین امکانات می‌پردازند که این کار نیز توصیه نمی‌شود. امروزه قیمت طراحی سایت با وردپرس بنا به حوزه کاری شما به قدری مقرون به صرفه است که هر فردی میتواند در چارچوب استانداردهای تعریف شده یک سایت وردپرسی داشته باشد.

اگر در انتخاب هاست وردپرسی ناموفق بودیم چه کاری باید انجام دهیم؟

بسیاری از کاربران بنا به دلایل مختلف ممکن است نتوانند بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنند که میتواند به جهت عدم تخصص در انتخاب هاست یا اینکه واگذاری مراحل طراحی به فریلنسرها و افراد متفرقه و خارج از شرکت باشد. در چنین شرایطی طبیعی است که پس از مدتی مشکلات مرتبط با هاست وردپرسی باعث از کار افتادن بسیاری از المان های فنی سایت شود.

اما شما نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشید زیرا این امکان وجود دارد که شرکت میزبانی یا هاست وردپرسی خود را کاملا تغییر دهید و به یک هاست جدید منتقل شوید. البته برخی از شرکت‌ها ممکن است مراحل انتقال هاست را رایگان انجام دهند. اما پیشنهاد می‌کنیم به دلیل تخصصی بودن کار حتما از یک شرکت خدمات دهنده طراحی و پشتیبانی و سئو بخواهید که سایت وردپرسی شما را به یک میزبانی جدید بدون آنکه مشکلات ساختاری در سایت بوجود آید منتقل کند.

تعریف هاست وب

تعریف هاست وب بسیار ساده است. در واقع اینها یک نوع سرویس یا خدمات برای زنده نگاه داشتن یک وب سایت در دنیای اینترنت می باشند. یک سرویس هاست شرایطی را فراهم می‌کند تا وب سایت شما منتشر شود و از این طریق کاربران بتوانند به آن دسترسی سهل و آسانی داشته باشند. شما به عنوان یک توسعه دهنده که در حوزه طراحی و پشتیبانی سایت وردپرس فعالیت می کند همواره باید به فکر انتخاب یک سرویس هاست وب باشید. چرا که تمامی محتویات و فایل های موجود در وب سایت همگی در یک سرور وب ذخیره سازی می شود.

در نتیجه زمانی که یک کاربر نام دامنه شما را سرچ میکند سرور وب شرایط لازم برای هدایت کاربران به صفحه وب را فراهم می کند. به طور کلی چندین نوع خاص از سرویس هاست وب وجود دارد که از جمله آن می‌توان به هاست وردپرس، هاست اشتراکی (shared hosting)، هاست مختص نمایندگی فروش (reseller hosting) ، هاست VPS، سرورهای اشتراکی و ابری اشاره کرد. البته در در ادامه در مورد هر یک توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس در واقع یک نوع سرویس ویژه می باشد که دقیقاً مختص پلتفرم وردپرس اختصاص پیدا می‌کند. اصولاً وردپرس به شکل کاملا انحصاری به کاربرانی که از پلتفرم خود استفاده می کنند یک سرویس هاست وردپرس ارائه می دهند که سازگاری بسیار بالایی با وب سایت های توسعه یافته با وردپرس دارند.

در واقع هاست وردپرس امکاناتی را برای کاربران فراهم می‌کند تا با روبرو شدن با یک سری تنظیمات از پیش تعریف شده بتوانند یک وب سایت کاربردی و بدون مشکلی را منتشر کنند. این نوع از هاست یک سرویس مدیریت شده را ارائه می دهد. به بیان دیگر تمام وظایفی که در پیشبرد و احیای یک وب سایت لازم است همگی توسط هاست وردپرس عملیاتی خواهد شد.

هاست وردپرس با هاست معمولی چه تفاوتی دارد؟

این سؤال را کسانی مطرح می کنند که می خواهند بدانند که دقیقا چرا باید به دنبال پیدا کردن بهترین هاست وردپرس باشند؟ در واقع همانطور که گفتیم موقع انتخاب بهترین هاست وردپرس، اولین قدم بررسی سه فاکتور MySql، زبان برنامه نویسی PHP و سیستم عامل لینوکس آن است که در صورت پشتیبانی از این سه مورد می توانید برای وب سایت وردپرسی خود از آن استفاده کنید.

به عبارت دیگر یک هاست وردپرس برخلاف هاست های معمولی، مختص پلتفرم WordPress است و سرعت و امنیت آنها نیز مختص همین پلتفرم است که در بالاترین سطح قرار دارد تا به راحتی بتوانید پیکربندی (Configuration) مربوطه را انجام داده و به هیچ وجه از لحاظ سرعت و عملکرد دچار مشکل نشوید.

حتی برخلاف یک هاست معمولی، نصب WordPress نیز بسیار ساده و تنها با یک کلیک انجام می گیرد و حتی در برخی موارد نیز امکان بروزرسانی اتوماتیک هسته WordPress نیز فراهم شده است و به همین دلیل قطعا توصیه می کنیم که از چنین هاستی استفاده کنید.

انتخاب بهترین هاست وردپرس تاثیر زیادی بر سئو سایت شما دارد | یاس وب

انتخاب بهترین هاست وردپرس تاثیر زیادی بر سئو سایت شما دارد

تفاوت سرویس های مختلف هاست وردپرسی

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام بررسی و انتخاب بهترین هاست وردپرس انجام دهید، بررسی سرویس های مختلف و انتخاب بهترین نوع متناسب با نیاز شماست که در این قسمت به آن می پردازیم.

  • اشتراکی یا Shared : در این حالت چندین وب سایت به صورت مشترک روی یک هاست وردپرس قرار گرفته اند و این به معنای تقسیم منابع سرور مثل پهنای باند، سرعت، حافظه و غیره بین وب سایت هایی است که بر روی آن قرار گرفته اند. چنین حالتی بیشتر برای کسب و کارها یا وب سایت هایی با کاربر و فعالیت پایین است.
  • مجازی اختصاصی یا VPS : دقیقا مشابه با نوع اشتراکی است اما تعداد وب سایت ها کمتر بوده و وب سایتی که خدمات کمتری نیاز داشته باشد، متناسب با نیاز منابع، در اختیار او قرار خواهد گرفت. لذا هر زمان که نیاز به منابع بیشتری داشته باشید با هزینه بیشتر امکان پذیر خواهد بود. این مورد برای کسانی که قصد دارند کسب و کار خود را کم کم گسترش دهند گزینه مناسبی است. امنیت این نوع سرویس ها نیز بیشتر است.
  • اختصاصی یا Dedicated : همانطور که از اسم آن مشخص است کلیه منابع سرور فقط در اختیار یک سایت قرار می گیرد و بر روی جنبه های مختلف کنترل کاملی دارید و پشتیبانی آن هم اختصاصی است. برای کسب و کار و وب سایت های بزرگ بهترین گزینه است.
  • ابری یا Cloud : مشابه با نوع VPS است اما وب سایت بر روی سرور واقع در فضای ابری قرار گرفته و بسته به نیاز در طی زمان می توانید میزان منابع دریافتی خود را از سرور، کم یا زیاد کنید.
  • هاست وردپرس مدیریت شده : جدیدترین نوع تکنولوژی است که برای خدمات بی نظیر به کاربران وردپرس ارائه می گردد و برای انتخاب بهترین هاست وردپرس باید به دنبال چنین سرویسی باشید که البته قیمت بالاتری دارد اما مهمتر از آن ارزش خرید است که بسیار بالاست و عملا انواع دیگر اصلا مناسب شما نیستند.

به دنبال بهترین هاست وردپرس در داخل ایران باشیم یا خارج؟

انتخاب بهترین هاست وردپرس در داخل یا خارج از کشور با مزایا و معایب خاص خود همراه است که در این بخش به توضیح آن می پردازیم:

مزایای انتخاب هاست وردپرس در داخل کشور:

  • سرعت بارگذاری بالا برای کاربرانی که در داخل ایران هستند
  • امکان ارتباط گرفتن با سایت در صورت اختلال در سرورهای خارج از کشور
  • امکان اتصال از طریق شبکه اینترانت
  • هزینه های بسیار کمتر
  • عدم نگرانی بابت تحریم ها و محدودیت دسترسی

معایب انتخاب هاست وردپرس در داخل کشور:

  • عدم امکان برخورداری از پلاگین ها که بخاطر تحریم یا فیلترینگ، استفاده از آنها امکان پذیر نیست
  • در صورتی که ارتباط شما با اینترنت جهانی قطع شود، گوگل نیز به سایت شما دسترسی نخواهد داشت
  • آسیب پذیری زیاد در برابر حملات هکری DDOS که بسیار جدی هستند.

مزایای انتخاب بهترین هاست وردپرس در خارج کشور:

  • پایداری و ثبات عملکردی بسیار بالا در سرورها
  • امکان برخورداری از تمامی سرویس ها بدون اعمال هیچ گونه محدودیتی
  • در دسترس بودن دائمی سایت برای ربات های گوگل

معایب انتخاب بهترین هاست وردپرس در خارج کشور:

  • امکان تحریم شدن و ایجاد مشکلات فراوان برای دسترسی
  • سرعت پایینتر نسبت به سرورهای داخلی
  • در صورت فیلترینگ امکان دسترسی قطع خواهد شد
  • هزینه اجاره ماهانه آن بیشتر است
  • تأثیرپذیری شدید قیمت و نوسان آن بخاطر ارز

هنگام انتخاب بهترین هاست وردپرس باید به دنبال چه مشخصات و امکاناتی بود؟

هنگام انتخاب بهترین هاست وردپرس باید به دنبال چه مشخصات و امکاناتی بود؟

بهترین هاست وردپرس چه مشخصات و امکاناتی باید داشته باشد؟

یکی از مهمترین مواردی که تعیین می کند شما بهترین هاست وردپرس را انتخاب کرده اید یا خیر، گستردگی امکانات و خدمات و کاربردی بودن آنهاست که نیاز همه کاربران رفع گردد. در این قسمت به مهمترین مشخصات و امکاناتی اشاره می کنیم که وجود داشتن این موارد نشانه کیفیت بالای هاست انتخابی شماست.

  • گواهینامه SSL یا SSL Certificate : بهترین هاست وردپرس، هاستی خواهد بود که گواهی SSL ارائه کند و آن را به رایگان در اختیار قرار دهد تا امکان راه اندازی وب سایت مبتنی بر پروتکل امن HTTPS وجود داشته باشد.
  • ساپورت کردن ورژن ۷ PHP : حداقل میزان پشتیبانی از نسخه ۵.۲ است که بیان کردیم اما برای اینکه مشکلات امنیتی بسیار کمی وجود داشته باشد و کارایی و راندمان در حداکثر میزان خود قرار داشته باشند، بهتر است هنگام انتخاب بهترین هاست وردپرس دقت داشته باشید که از نسخه ۷ پشتیبانی کند.
  • فضای مناسب : باید فضای مناسب مخصوصا در نوع اختصاصی وجود داشته باشد تا ارزش خرید آن بالا باشد در غیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود.
  • کنترل پنل کاملا آپدیت و با رابط کاربری ساده : برای اینکه بتوانید سایت های خود را مدیریت کنید نیاز به یک کنترل پنل (Control Panel) دارید و کنترل پنل نیز باید کاملا آپدیت شده و با رابط کاربری ساده باشد تا رضایت کاربر را جلب کند به همین دلیل در انتخاب بهترین هاست وردپرس دقت داشته باشید که حتما کنترل پنل آن از نوع CPanel یا DirectAdmin باشد.
  • ارائه خدمات ایمیل : بهترین هاست وردپرس باید خدمات ایمیل نیز ارائه کند تا بتوانید ایمیل تجاری یا کاری مختص خود را داشته باشید و آن را به راحتی به وب سایت خود متصل کنید.
  • عدم وجود محدودیت : به هیچ عنوان نباید محدود Max Post Size و Max Upload Size وجود داشته باشد تا هر پستی با هر نوع حجم و سایزی قابلیت استفاده داشته باشند.
  • منابع یا Resource های آن کانفیگ (Config) حرفه ای داشته باشند : بسیار مهم است که یک هاست وردپرس کانفیگ منابع آن بسیار حرفه ای انجام شده باشد تا بتوان حداکثر استفاده را از آنها برد.

دیگر ویژگی های یک هاست مناسب وردپرس

امنیت یکی از  ویژگی های مهم هاست وردپرس

دیگر ویژگی های یک هاست مناسب وردپرس

علاوه بر ۷ موردی که در بالا گفتیم، یکسری ویژگی ها نیز هستند که حتما باید هنگام انتخاب بهترین هاست وردپرس به آنها توجه ویژه داشته باشید:

  • برخورداری از سیستم کش کردن (Caching) : این سیستم چون همیشه یک نسخه کپی از همه صفحات وب سایت دارد باعث می شود در مواقعی که بازدیدکنندگان زیادی به سایت مراجعه می کنند، افت سرعت ایجاد نشود که کاهش سرعت از نظر سئو نیز بسیار مشکل ساز خواهد بود.
  • آپ تایم (Uptime) : این یعنی اینکه میزان در دسترس بودن سرور برحسب ساعت بسیار بالا باشد تا مشکلی برای وب سایت شما و دسترسی به آن بوجود نیاید که بستگی به میزان آپدیت سازی سرورها توسط شرکت ارائه کننده خدمات نیز بستگی دارد و هر چقدر زیرساخت های قویتری وجود داشته باشد، مشکلات پیش آمده نیز بسیار کمتر خواهد بود.
  • سرعت بالا : سرعت بالای یک سایت به ارائه منابع قدرتمند و سرعت بالای سرور هاست وردپرس انتخابی شما بستگی دارد و در صورتی که سرعت لود سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، نرخ پرش سایت بالا رفته و در نتیجه از لحاظ الگوریتم های گوگل، SEO سایت شما مشکل پیدا خواهد کرد. سرعت لود سایت تا حدی به هاست شما هم مرتبط میباشد.
  • اسکن کردن ویروس و بدافزار (Virus & Malware Scanning) : قابلیت و ویژگی دیگری که باید موقع انتخاب بهترین هاست وردپرس به آن اشاره کرد چک و اسکن دائمی ویروس و بدافزار جزو خدمات ارائه شده باشد چون اطلاعات وب سایت ها را به شکل جدی به خطر خواهد انداخت.
  • امنیت یا Security : شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ باید تضمین امنیت سایت هایی که بر روی سرورهای آن قرار می گیرند را به مشتریان خود بدهند چون به همان میزان که پلتفرم wordpress محبوبیت زیادی دارد، در معرض خطر حملات مختلف و خطرناک هکرها نیز هست.
  • سرویس های متنوع : همانطور که در این مطلب نیز اشاره کردیم بسیار مهم است که بهترین هاست وردپرس خدمات و سرویس دهی مختلفی داشته باشد تا در صورت نیاز و با گذشت زمان بتوانید از منابع بیشتری استفاده کنید تا وب سایت شما به مشکل برخورد نکند. پس حتما چک کنید که سرویس مورد نیاز شما قابل ارائه باشد.
  • تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ (Backup) : یکی از مهمترین خدماتی که هاست مناسب وردپرس باید ارائه کند، خدمات پشتیبان گیری یا تهیه نسخه بکاپ می باشد تا در صورت نیاز بتوانید در هر زمان اطلاعات خود را ریکاوری کنید چرا که از بین رفتن اطلاعات بدون داشتن نسخه بکاپ بدترین کابوس برای هر صاحب کسب و کاری محسوب می شود.
  • قیمت (Price) : قطعا قیمت بهترین هاست وردپرس نیز مسأله چالش برانگیزی است که باید به آن توجه داشت. اما نکته ای که وجود دارد این است که همیشه قیمت بالا نشانه خوبی نیست و می توان بهترین هاست وردپرس را انتخاب کرد که اتفاقا قیمت مناسبی هم دارد.

بهترین هاست وردپرس با خدمات بی نظیر و با قیمتی مناسب

بهترین هاست وردپرس با خدمات بی نظیر و با قیمتی مناسب

با تمام صحبت هایی که شد اکنون این سؤال مطرح می شود که بهترین هاست وردپرس داخلی کدام است؟ ما به شما سایت زیر را پیشنهاد می دهیم و برای گفته خود نه یک دلیل بلکه ده ها دلیل داریم! در این سایت ۳ پلان مختلف با ۵ نوع فضای هاست ارائه می شود که دارای ویژگی های زیر میباشد:

  • سرورهای کم تراکم جهت تضمین سرعت بالا
  • گارانتی بازگشت کامل وجه تا ۱۴ روز
  • تحویل و آپگرید فوری
  • نصب کردن رایگان وردپرس
  • تیم پشتیبانی اختصاصی
  • پشتیبانی در ۲۴ ساعت ۷ روز هفته
  • آپتایم ۹۹.۹% (رکوردی بی نظیر)
  • استفاده از ویژگی لایت اسپید اورجینال
  • سخت افزارهایی با کانفیگ حرفه ای
  • هارد NVMe که با در نظر گرفتن RAID نسبت به SSD تا ۱۲۰ برابر! سریعتر هستند
  • پشتیبانی از نسخه ۷ PHP
  • ارائه کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین
  • قیمت بسیار مناسب
  • و . . .

جهت خرید هاست مناسب وردپرس کلیک کنید

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *