رفع مشکل امن نبودن سایت (not secure)

رفع مشکل امن نبودن سایت (not secure)

مشکل امن نبودن سایت یا مشاهده پیغام not secure یکی از معضلات رایج در سایتهای وردپرسی می باشد. البته شما نباید نگران این موضوع باشید چرا که طی فرایند های تخصصی مبتنی بر پشتیبانی وردپرس به راحتی می توان این مشکلات را برطرف کرد. زمانی که این اخطار در یک سایت وردپرسی ظاهر می‌شود بازدیدکنندگان آن ممکن است وب سایت شما را به عنوان یک هرزنامه یا یک سایت تقلبی تلقی کنند.

در نتیجه اولین کاری که می کنند این است که سایت شما را ترک میکنند. خوشبختانه رفع این مشکل با چند تکنیک ساده قابل حل است. در این مقاله قصد داریم با یک راهنمای گام به گام به شما نشان دهیم که چه چیزهایی باعث بروز این هشدار میشود و چگونه پیغام “این سایت امن نیست” را در سایت وردپرسی خود برطرف کنید. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

علت بروز مشکل not secure در وردپرس

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، وب سایت یک نقل و انتقال داده و اطلاعات بین سرور و مرورگر را انجام می دهد. اگر وب سایت شما در حوزه فروش محصول فعالیت می کند قطعاً دارای اطلاعات حساسی همچون شماره تماس، آدرس و همچنین داده های پرداخت هزینه محصول است. در گذشته معمولا از پروتکل http جهت دریافت و انتقال اطلاعات استفاده می شد.

اما این پروتکل قدری نا امن بود چرا که اطلاعات به شکل متنی ساده انتقال پیدا می کردند. لذا هر شخصی می توانست این اطلاعات را رهگیری کند، بخواند و به نفع خود استفاده کند. در چنین شرایطی موتورهای جستجوی گوگل مدام هشدار هایی تحت عنوان “این سایت امن نیست” البته در وب سایت هایی که از پروتکل http استفاده می کردند، نشان می داد.

رفع مشکل امن نبودن سایت (not secure)

برای رفع ارور not secure شما باید از پروتکل https استفاده کنید. این پروتکل یک ضمانت اجرایی دارد که باعث میشود داده های شما با استفاده از SSL certificate کدگذاری شوند. در چنین شرایطی اگر هکرها بتوانند به اطلاعات سایت شما دست پیدا کنند قطعاً کار خاصی از دستشان بر نمی آید. زیرا آن اطلاعات، داده های درست و صحیح سایت شما نیست فقط یکسری داده های رمزگذاری شده به آن ها نمایش داده می شود.

اما سوال اساسی این است که چگونه می توان از یک SSL certificate استفاده کرد و وب سایت را مجهز به پروتکل https کرد تا دیگر اخطارهای مرتبط با “این سایت امن نیست” را مشاهده نکنید؟ پس از آنکه این آموزش ها را گام به گام انجام دادید وب سایت شما بر روی پروتکل https اجرا می شود و شما می توانید یک تصویر قفل در قسمت نوار آدرس سایت مشاهده کنید.

رفع مشکل امن نبودن سایت (not secure)

چگونگی رفع هشدار not secure در سایت وردپرسی

قبل از اینکه بخواهید فرایند کار را شروع کنید پیشنهاد میشود یک نسخه بک آپ از سایت خود تهیه کنید. در واقع این کار باعث می‌شود که شما با خیال راحت تغییرات جدید را در سایت خود اجرا کنید و اگر به هر دلیلی مرتکب اشتباه شدید، بتوانید نسخه پشتیبان را بازیابی کنید.

در گذشته معمولا نصب ssl نیاز به دانش فنی بالایی داشت اما هم اکنون اوضاع کاملاً فرق کرده است. اکثر هاست هایی که شما دریافت میکنید به صورت رایگان یک ssl را نیز ارائه می دهند. البته در غیر این صورت شما می توانید آنها را با قیمت مناسب نیز خریداری کنید. در ذیل به شما آموزش خواهیم داد که با ۳ مرحله بتوانید یک ssl دریافت کنید.

  • دریافت ssl از هاستینگ
  • فعال سازی با استفاده از افزونه
  • تغییر http به https در وردپرس

گام اول: رفع مشکل گواهی امنیتی سایت با نصب ssl از طریق هاست

برای رفع مشکل گواهی امنیتی سایت میتوانید از طریق هاستینگ اقدام کنید. معمولاً برخی هاستینگ ها ssl رایگان ارائه می دهند که به راحتی می توانید آن را فعال کنید. در غیر این صورت لازم است که یکی از آنها را خریداری کنید. کافیست به پشتیبانی هاست خود تیکت بزنید و درخواست ssl نمایید.

گام دوم: افزونه Really Simple SSL را نصب و فعال سازی نمایید.

رفع مشکل امن نبودن سایت (not secure)

یکی از روش های رایج فعال سازی ssl در وردپرس، استفاده از افزونه Really Simple SSL است. این پلاگین کاملاً رایگان است. اما اگر قصد دارید نسخه‌ پیشرفته آن را استفاده کنید می توانید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

در ابتدای کار شما باید این افزونه را در سایت خود نصب و فعال سازی کنید. بعد از آن به صفحه Really Simple بروید. در آنجا می توانید گزینه activate ssl را فعال کنید.

رفع مشکل امن نبودن سایت (not secure)

بعد از فعال شدن، افزونه مورد نظر یک فهرست از اقداماتی که شما باید در ادامه انجام دهید به شما نشان می دهد تا از این طریق اطمینان حاصل کنید که ssl کارکرد درستی خواهد داشت.

گام سوم: تغییر http به https در وردپرس

برای رفع ارور not secure و همچنین تغییر پروتکل سایت از http به https لازم است وارد پیشخوان وردپرس شوید و در بخش تنظیمات عمومی فیلد های زیر را به https تبدیل کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

رفع مشکل امن نبودن سایت (not secure)

جمع بندی

بروز ارورهای رایج در سایت های وردپرسی امری اجتناب ناپذیر است. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که با استفاده از ابزارهای مناسب می توانید سریعاً این خطاها را برطرف کنید. همان طور که در این مقاله مطالعه فرمودید آموزش رفع ارور not secure (باز نشدن سایت به دلیل امنیت) را ارائه دادیم که اگر بتوانید به صورت گام به گام این مراحل آموزشی را روی سایت خود پیاده سازی کنید مشکل شما برطرف خواهد شد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *