آموزش فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس

آموزش فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس

وقتی برای اولین بار وردپرس را نصب می کنید با مشکل اعداد و تاریخ انگلیسی در وردپرس فارسی مواجه خواهید شد و شاید دوست داشته باشید تاریخ و اعداد در وردپرس را فارسی کنید. خوشبختانه وردپرس از زبان فارسی هم به خوبی پشتیبانی می کند. وقتی شما مقاله ای را در وردپرس منتشر می کنید تاریخ انتشار مقاله علاوه بر اعداد انگلیسی به صورت میلادی نمایش داده می شود و کاربر شما قطعا راحت تر است تا تاریخ انتشار مقاله را به صورت شمسی مشاهده کند. همچنین اعداد فارسی برای سایت های فارسی زبان مناسب است و ظاهر مطالب را بهتر خواهد کرد. پس شما اولین کاری که بعد از نصب وردپرس لازم است انجام دهید، فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس می باشد. اینکار بسیار ساده است و با استفاده از یک افزونه و تعدادی تنظیمات در عرض چند دقیقه انجام خواهد شد.

فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس با استفاده از افزونه پارسی دیت (Parsi Date)

افزونه های بسیاری برای فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس وجود دارند اما یک افزونه بسیار کارآمد و عالی و تست شده وجود دارد به نام افزونه پارسی دیت (Parsi Date) که با نصب آن به طور خودکار تاریخ و اعداد به فارسی تبدیل شده و تقویم میلادی نیز به تقویم شمسی تغییر می کند. اما با این حال آموزش کار با این افزونه را خدمت شما کاربران عزیز به طور کامل در ادامه ارائه می دهیم.

برخی از ویژگی های مهم افزونه پارسی دیت

از جمله اقدامات مهمی که در فرآیند پشتیبانی سایت انجام می‌شود فارسی سازی تاریخ و همچنین اعداد و ارقام موجود در سایت وردپرسی می باشد. این کار مزیت های بسیار زیادی دارد که مهمترین آن ایجاد یک ارتباط عمیق میان کاربر و وب سایت می باشد. از طرفی می تواند باعث زیباتر شدن نمای کلی سایت شود. اما اجازه دهید در مورد افزونه ای که باید با استفاده از آن عملیات فارسی سازی را انجام دهیم صحبت کنیم. برخی از ویژگی های این افزونه شامل موارد ذیل می باشد که شما به عنوان توسعه دهنده حتماً باید از آن مطلع باشید:

  • استفاده از افزونه پارسی دیت تجربه کاربری بسیار ایده آلی برای مخاطبان ایجاد می کنید. این افزونه شامل تقویم خورشیدی یا همان جلالی می باشد. تمامی مشکلات مرتبط با حروف و همچنین راستچین سازی آنها به راحتی برطرف خواهد شد.
  • با افزونه پارسی دیت می توانید کلیه دیدگاه ها، دسته بندی ها، موارد جستجو، آرشیوها و همچنین کلیه برگه ها و نوشته های خود را مجهز به تاریخ شمسی کنید.
  • همه لینک های یکتا دارای تاریخ شمسی خواهند شد.
  • برخی از حروف های عربی که می تواند نمای وبسایت فارسی شما را تغییر دهد به راحتی به حروف معادل فارسی تغییر پیدا می کند.
  • تاریخ تمامی قسمت های مربوط به پنل مدیریت به حالت شمسی تغییر پیدا خواهد کرد
  • ابزارک های متعددی که مرتبط با آرشیو شمسی یا جلالی هستند به وردپرس اضافه میشود.
  • برای همه اعداد فارسی دارای یک تابع بسیار قدرتمند و با سرعت بالا می باشد.
  • قابلیت فارسی سازی تاریخ برای بخش ووکامرس
  • قابلیت راستچین سازی و همچنین اصلاح عملکرد ویرایشگر

نصب افزونه پارسی دیت در وردپرس

برای نصب افزونه پارسی دیت ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید و در بخش افزونه ها گزینه افزودن را کلیک کنید. مطابق تصویر زیر در فیلد جستجو عبارت parsidate را وارد کنید. افزونه پارسی دیت برای شما نمایش داده می شود. دقت کنید که با جستجو، افزونه های زیادی برای فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس نمایش داده می شود. حتما به لوگوی افزونه Parsi Date در تصویر زیر دقت کنید.

فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس با استفاده از افزونه پارسی دیت (Parsi Date)

بعد از نصب و فعال سازی افزونه گزینه ای با عنوان “تنظیمات پارسی” در نوار مشکی رنگ سمت راست پیشخوان وردپرس نمایش داده می شود. با کلیک بر روی این گزینه تنظیمات افزونه مطابق با تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

هسته :

این افزونه دارای سه تب با عناوین : “هسته” ، “تبدیل” و “هماهنگی با افزونه ها” می باشد. در تب هسته، ۴ تنظیم وجود دارد که می توانید فعال و غیر فعال کنید:

  1. تغییر زبان مدیریت : با فعال کردن این گزینه زبان پیشخوان وردپرس فارسی خواهد شد. (کاربرد آن برای وردپرس انگلیسی می باشد)
  2. تغییر زبان سایت : با فعال کردن این گزینه زبان اصلی سایت شما فارسی خواهد شد.
  3. تاریخ خورشیدی : در صورت فعال کردن این گزینه تاریخ میلادی به تاریخ شمسی تغییر خواهد کرد.
  4. انتقال این برگه به زیر منو : اگر این گزینه را فعال کنید آیتم “تنظیمات پارسی” به زیر منوی “تنظیمات” در وردپرس منتقل خواهد شد.

فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس با استفاده از افزونه پارسی دیت (Parsi Date)

تبدیل :

در این تب ۳ قسمت وجود دارد.

  1. رقم‌های پارسی : می توانید اعداد فارسی را در قسمت های مختلف سایت فعال کنید.
  2. تصحیح حروف عربی : برخی از حروف عربی را اصلاح کنید.
  3. تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا : تاریخ‌ در پیوندهای یکتا را به تاریخ شمسی تبدیل کنید.

فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس با استفاده از افزونه پارسی دیت (Parsi Date)

هماهنگی با افزونه ها :

در این قسمت می توانید افزونه پارسی دیت را با افزونه های ووکامرس و Easy Digital Downloads سازگار کنید و قیمت ها را به فارسی تبدیل کنید و می توانید کلمه RIAL را به ریال تغییر دهید.

فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس با استفاده از افزونه پارسی دیت (Parsi Date)

سخن آخر

همانطور که گفته شد افزونه های بسیاری برای فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس وجود دارند که از بین آنها افزونه پارسی دیت معتبر ترین افزونه می باشد که دارای بیش از ۱۰۰ هزار نصب فعال دارد که در این مقاله به طور کامل تمامی تنظیمات آن را آموزش دادیم. اگر با نصب افزونه، تاریخ و اعداد، فارسی سازی نشده اند از طریق دیدگاه های این صفحه با در میان بگذارید. در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهیم داد. اگر هرگونه مشکل فنی با وردپرس داشتید می توانید از خدمات پشتیبانی سایت یاس وب استفاده کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *