آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

از طریق راههای مختلفی می توانید رمز وردپرس خود را بازیابی کنید. رمز وردپرس را می توانید از طریق پیشخوان وردپرس یا از طریق لینک فراموشی رمز در صفحه لاگین تغییر دهید. اما گاهی اوقات قادر به ورود به پیشخوان وردپرس نیستید و یا لینک فراموشی رمز به درستی کار نمی کند. در این صورت بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس مطمئن ترین راه خواهد بود.

اصولاً آدرس ایمیل برای بازگرداندن نام کاربری و رمز عبور ورود به داشبورد وردپرس از دیگر روشهای موجود می باشد. البته ممکن است تصور کنید که این تکنیک ساده ترین روش می باشد اما این احتمال وجود دارد که آدرس ایمیل ثبت شده خود را فراموش کرده باشید و یا بدتر از آن نتوانید دسترسی صحیحی به آن داشته باشید. در آن صورت ما باید گزینه پایگاه داده MySQL راه انتخاب کنیم.

فرایند نصب وردپرس به دیتابیس MySQL احتیاج دارد. همانطور که میدانید phpMyAdmin یک نوع ابزار مدیریت دیتابیس است که این ابزار توسط کلیه ارائه دهندگان خدمات هاست وردپرس پیشنهاد می شود. اگر شما برای مدیریت سایت خود دارای یک سی پنل هستید می توانید از این طریق وارد سی پنل خود شوید و باقی اقداماتی که در ادامه ذکر می شود را انجام دهید. با ما در این مقاله از پشتیبانی سایت همراه باشید.

قبل از آغاز کار عملیات بکاپ گیری را فراموش نکنید

شما به عنوان توسعه دهنده وب سایت هر تغییری که می خواهید در دیتابیس وردپرس انجام دهید حتما باید از قبل یک نسخه پشتیبان وردپرس تهیه کنید. این موضوع برای افرادی که با phpMyAdmin آشنایی کامل ندارند فوق العاده حیاتی می باشد. تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس MySQL می‌تواند خیال شما را از انجام اقدامات پیشرو راحت کند. البته برای بکاپ گیری شما می توانید از دیتابیس وردپرس در phpMyAdmin یک نسخه تهیه کنید و یا اینکه مستقیماً از سی پنل نسخه پشتیبان کامل بگیرید.

بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

برای اینکه از طریق دیتابیس بتوانید رمز وردپرس خود را تغییر دهید، باید وارد محیط هاست خود شوید. هاست شما معمولا سی پنل هست یا دایرکت ادمین. اگر اطلاعات ورود به هاست خود را ندارید باید از طریق هاستینگ (جایی که هاست خود را خریداری کردید) درخواست ارسال اطلاعات ورود به هاست خود را نمایید که شامل لینک ورود، نام کاربری و رمز ورود می باشد.

آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

ما در این مقاله از طریق هاست سی پنل به شما توضیح خواهیم داد. باید از طریق هاست وارد گزینه phpmyadmin شوید. هاست دایرکت ادمین هم به همین شکل است، باید این گزینه را پیدا کنید.

آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

در محیط phpmyadmin مطابق با تصویر زیر در کادر قرمز سمت چپ آن پایگاه داده ای که به سایت مدنظر شما متصل است را انتخاب نمایید (گزینه + را کلیک کنید). احتمال دارد تعدادی پایگاه داده در این قسمت وجود داشته باشد و شما ندانید کدام پایگاه داده مربوط به سایت مدنظر شماست. (این مورد را از طریق هاستینگ خود در بخش تیکت سوال کنید.)

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : آموزش رفع خطا در اتصال به پایگاه داده در هنگام نصب وردپرس

آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

با کلیک بر روی + جداول مربوط به پایگاه داده سایت شما در نوار کناری لیست می شود. با استفاده از نوار سرچ و صفحه بندی، گزینه wp_users را پیدا کنید. در این تصویر پیشوند جداول wp است، احتمال دارد برای شما پیشوند دیگری باشد. اما users معمولا ثابت است، که در کادری کوچک در تصویر زیر مشخص شده است.

با کلیک بر روی wp_users تمامی کاربران سایت شما از جمله کاربران عادی و ادمین های سایت در کادر قرمز سمت راست لیست می شوند. اگر کاربران زیادی در سایت خود داشته باشید، این قسمت سطرهای زیادی را مشاهده خواهید کرد. (در تصویر زیر همانطور که مشاهده می کنید فقط یک کاربر ادمین وجود دارد).

آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

اگر تعدادی زیادی کاربر دارید با استفاده از نوار جستجوی filter rows نام کاربری یا ایمیل مربوط به کاربری که قصد بازیابی رمز آن را دارید را جستجو کنید. پس از یافتن کاربر مورد نظر بر روی گزینه edit در کنار آن کلیک کنید.

آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

در سطر user_pass در فیلد کشویی، گزینه MD5 را انتخاب نمایید و در فیلد دوم هم اگر مقداری وجود داشت، آن را حذف کرده و یک رمز عبور قوی تایپ کنید. ترجیحا بالای ۸ کاراکتر و ترکیب حروف بزرگ و کوچک و دارای اعداد و کاراکتر خاص باشد. در نهایت بر روی دکمه Go کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

آموزش تصویری بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس

پسورد شما با استفاده از MD5 رمزگذاری شده و سپس در پایگاه داده ذخیره می شود. خب به راحتی در عرض چند دقیقه توانستید بازیابی رمز وردپرس از طریق دیتابیس را انجام دهید.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : ۱۵ تکنیک جهت افزایش امنیت سایت وردپرس

سخن آخر

همیشه سعی کنید از یک رمز عبور قوی برای سایت وردپرس خود انتخاب نمایید و اطلاعات رمز را در جای امنی در کامپیوتر خود ذخیره کنید که به راحتی در دسترس دیگران قرار نگیرد. به روزرسانی و استفاده از رمز عبور قوی یکی از ده ها موارد مربوط به تامین امنیت سایت وردپرس می باشد. از امنیت، پشتیبانی فنی و نگهداری سایت خود قافل نشوید. در صورتی که در سایت خود مشکلاتی فنی بسیاری دارید، می توانید اینکار را به تیم یاس وب بسپارید. با استفاده از خدمات پشتیبانی سایت تیم ما دیگر نگران مشکلات امنیتی ،باگ ها و ارورهای سایت و سایر مشکلات وردپرسی نخواهید بود.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *