سئو بهتر است یا گوگل ادز؟ | مزایا و معایب هر کدام

سئو بهتر است یا گوگل ادز

روزانه میلیون‌ها محتوا در سایت‌های حاضر در گوگل اضافه می‌شوند؛ اما کدام یک از محتواها در صدر گوگل قرار می‌گیرند؟ تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه ۱۰ سایت از میان هزاران سایت در گوگل، در صفحه اول قرار می‌گیرند؟ قطعا این موضوع در سرویس جستجوگر مهمی مانند گوگل اتفاقی نیست. دو ابزاری که می‌توانند به دیده شدن بیشتر شما در گوگل کمک کنند، سئو و گوگل ادز هستند. اگرچه سئو سایت و تبلیغات در گوگل (گوگل ادز) هر دو برای رسیدن به نتیجه عالی در گوگل مفیدند؛ اما اگر می‌خواهید با مزایا و معایب هر کدام و مقایسه بهتر این ابزارها آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

سئو چیست؟

قبل از اینکه به مقایسه سئو سایت و گوگل ادوز بپردازیم، باید بدانیم که سئو چیست. سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجوی است که در اکثر مواقع منظورمان از موتور جستجو، گوگل است. ترفندهای مختلفی برای بهبود سئو سایت وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تحقیق کلمات کلیدی، سئو تکنیکال، تولید محتوا و … اشاره کرد.

گوگل ادوز چیست؟

گوگل ادوز متفاوت از سئو است و در واقع جزء روش‌های تبلیغاتی در گوگل محسوب می‌شود. گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی است که از سوی گوگل به مخاطبین داده می‌شود تا صاحبان سایت‌های مختلف بتوانند وب سایت خودشان را در صفحه اول گوگل نمایش دهند. با استفاده از این سرویس، به ازای هر کلیک که روی سایت شما زده می‌شود، مقداری شارژ از حساب شما کسر خواهد شد.

گوگل بر اساس چه پارامترهایی یک وب سایت را با کیفیت تلقی می کند؟
مطالعه

مزایا و معایب گوگل ادز

با وجود اینکه گوگل ادز در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین روش‌ها جهت رسیدن به نتایج عالی در گوگل شناخته می‌شود که مزایا و معایب مختلفی دارد. با گوگل ادز می‌توانید به مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنید و در زمان کوتاهی نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید. با این حال این سرویس، اثربخشی طولانی مدت ندارد.

مزایا:

  • مخاطب مشخص: یکی از مزایای گوگل ادز این است که مخاطب مشخصی دارد. در واقع شما با این سرویس، تبلیغات را فقط به افرادی نمایش می‌دهید که مخاطب کسب و کار شما هستند. از این رو مخاطبین هدفمند بیشتری را در اختیار خواهید داشت.
  • اثربخشی سریع: یکی از مزایای گوگل ادز این است که با سرعت بالایی انجام شود. در واقع به دلیل اینکه گوگل به دنبال پول است، تلاش می‌کند تا شروع تبلیغات را سریع‌تر انجام دهد. پس سعی گوگل بر این است که شما کلیک‌های بیشتری دریافت کنید.

معایب:

  • نیاز به پرداخت هزینه اولیه
  • محدودیت دسترسی به سیستم گوگل ادز در ایران
  • نیاز به نیروی متخصص برای سازماندهی ابزار
  • ایجاد محدودیت به دلیل نیاز به پیروی از قوانین گوگل
  • اعتماد کمتر مخاطبین به تبلیغات گوگل
  • متوقف شدن تبلیغات با تمام شدن شارژ حساب شما در گوگل

مزایا و معایب گوگل ادز

مزایا و معایب سئو

سئو یکی از بهترین روش‌ها برای دیده شدن بیشتر در گوگل است. مزایا و معایب سئو از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است که شما می‌توانید با توجه به آن‌ها، بهترین نتیجه را در گوگل ببینید. سئو یک ابزار رایگان است، اما این بدین معنی نیست که نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید. باید برای اینکه سئو سایت خود را تقویت کنید، از تیم متخصص کمک بگیرید. اما در هر صورت نتیجه‌ای که از سئو می‌بینید، موقتی نیست و اگر به صورت مداوم از تکنیک‌های سئو کمک بگیرید، قطعا به یکی از بهترین سایت‌های برتر گوگل تبدیل خواهید شد.

چه نوع صفحاتی از نظر گوگل بی کیفیت شناخته می شوند؟
مطالعه

مزایا:

  • رایگان: سئو یک ابزار رایگان است. اگرچه باید برای تولید محتوا و انجام اقدامات مختلف هزینه کنید، ولی هزینه‌ای از سوی گوگل از شما دریافت نمی‌شود.
  • سازگاری با انواع مرورگر: سئو باعث می‌شود تا سایت شما برای انواع مرورگر گوشی و لپ تاپ سازگاری داشته باشد. همچنین سرعت لود شدن سایت را به مراتب افزایش می‌دهد.
  • افزایش نرخ تبدیل: سئوی سایت باعث می‌شود تا نرخ ورود مخاطبین به سایت شما به نرخ فروش تبدیل شود. از این مخاطبین می‌توانند به مشتریان بالقوه کسب و کارتان تبدیل گردند.
  • گسترش در کسب و کار: اعتمادی که مشتریان به صفحات اول جستجوی گوگل دارند، کاملا متفاوت از صفحات تبلیغ شده است. به همین خاطر می‌توانید به مخاطبین مختلف در سراسر کشور دسترسی پیدا کنید.

معایب:

  • اثربخشی زمان بر نسبت به گوگل ادز
  • تغییرات و آپدیت‌های متنوع در الگوریتم گوگل
  • تلاش رقبا برای رسیدن به رتبه بهتر سایت
  • نیاز به سرمایه گذاری روی تیم متخصص
  • نیاز به نظم و دقت برای تولید محتوا و بهبود سئو سایت
راهنمای کامل انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت
مطالعه

مقایسه سئو با گوگل ادز | کدام بهتر است؟

مقایسه سئو با گوگل ادز | کدام بهتر است؟

با توجه به مزایا و معایب سئو و گوگل ادز می‌توان نتیجه گرفت که هر دوی این ابزارها انتخاب خوبی برای رسیدن به نتیجه عالی در گوگل هستند؛ اما اگر به دنبال یک راه حل طولانی مدت و موثر برای رسیدن به رتبه خوب در گوگل می‌گردید، ما به شما سئو را پیشنهاد می‌کنیم. ولی اگر می‌خواهید در زمان کوتاهی به نرخ بالایی از کلیک در گوگل برسید، گوگل ادز انتخاب بهتری است.

در حال حاضر رقابت بیشتر سایت‌های ایرانی به دلیل محدودیت تحریم و پرداخت هزینه‌های گوگل ادز در سئو است. از این رو اگر می‌خواهید کسب و کار اینترنتی خود را در گوگل رونق دهید، پیشنهاد ما استفاده از اصول سئو و به کارگیری یک تیم متخصص برای بهبود سئوی وب سایت خودتان است.

کدام به لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر است؟

به طور کلی، از نظر اقتصادی و نتیجه طولانی مدت، سئو می‌تواند گزینه بهتری باشد. حتی اگر از طریق گوگل ادز کلیک زیادی در گوگل دریافت کنید، باز هم ممکن است مخاطبین به سایت شما اعتماد نکنند؛ چون معمولا این ذهنیت در مخاطبین ایجاد شده که تبلیغات گوگل چندان هم معتبر نیست. بنابراین، از نظر اقتصادی و نتیجه موثر، می‌توان سئو را انتخاب بهتری دانست. چرا که به ازای هر کلیک و ورود به سایت شما در گوگل ادز از حساب شما پول کسر می‌شود و این هزینه بر اساس دلار محاسبه می‌شود.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *