تولید محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تولید محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تولید محتوای خوب بدون تردید این روزها در دنیای اینترنت برای هر برندی که مایل به رشد و پیشرفت و موفقیت است، به یکی از الزامات اساسی تبدیل شده است. اما نکته مهم این است که در این بین تنها برخی از وب سایت ها و شرکت ها در تولید محتوای سئو شده، خوب عمل می کنند. وب سایت ها و شرکت ها شاید بتوانند راهکارها و گزینه های متعددی را برای افزایش تأثیر اقدامات خود به مخاطبین معرفی کنند اما به هر حال تا زمانی که اصول اولیه در تولید محتوای سایت را رعایت نکنند بدون شک استفاده از روش های دیگر هم نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

اشخاص و افرادی که، عنوان تولید کننده های محتوای یک سایت را یدک می کشند همیشه در تلاش هستند تا بهترین و با کیفیت ترین نوع محتوا را برای وب سایت ها تولید و عرضه نمایند. در واقع هدف اصلی این افراد از تولید محتوای با کیفیت تنها و تنها جلب رضایت مخاطبین خود است. یکی از اصول مهمی که در بازاریابی محتوا می توان مد نظر قرار داشت، در نظر داشتن خواسته های مخاطبین و پاسخگویی به نیازهای این افراد، آن هم به بهترین شکل ممکن است. در این بین یکی از راه حل ها، تمرکز و توجه زیاد به تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت و اجرای کامل آنها در هنگام تولید محتوای همیشه سبز است.

در تولید محتوای خوب چه مواردی را باید رعایت کرد؟

حقیقت این است که تولید محتوای خوب برای وب سایت در برگیرنده یک پیام خاص از سوی مدیران همان وب سایت به شمار می رود که با مخاطبین خود به اشتراک می گذارند. در واقع مدیران وب سایت با استفاده از تولید محتوای با کیفیت سعی دارند مفاهیم و فرهنگ مدنظر خودشان را به نوعی به مخاطبین خود القاء کنند. یکی از مشخصات مهم در تولید محتوای خوب افزایش فروش و افزایش مشتری است که در واقع ارتباطی مستقیم با نحوه تولید محتوا دارد. هر چه محتوای تولید شده از جذابیت و کیفیت بهتری برخوردار باشد به طبع می توان امیدوار به افزایش مشتری و افزایش فروش بیشتری هم بود.

این مورد نشان دهنده این است که خیلی از وب سایت هایی که هزینه های زیادی برای طراحی وب سایت پرداخت می کنند و به اصطلاح مانند قارچ رشد می کنند، بعد از مدتی نیست و نابود می شوند چرا که هیچ استراتژی و برنامه خاصی برای تولید محتوای خوب از خودشان نشان نمی دهند. چنین وب سایت هایی هرگز نبایستی انتظار بازگشت هزینه ها را داشته باشند.

مشخصاتی که می توان برای یک تولید محتوای خوب در نظر گرفت

اما مشخصاتی که می توان برای یک تولید محتوای خوب در نظر گرفت به شرح زیر است:

۱- شناسایی مخاطبین هدف

اولین مشخصه ای که می توان برای تولید محتوای خوب در نظر گرفت این است که مشخص کنید این محتوا قرار است برای چه افرادی تولید و منتشر شود. در واقع شناسایی مخاطبین هدف باعث جذب حداکثری آنها خواهد شد. این یعنی هر چه در یک جامعه هدف تخصصی تر عمل کنید موفقیت شما تضمین شده تر خواهد بود. به مرور زمان پس از اینکه جامعه هدف اولیه خود را مشخص نمودید وقت آن است که محدوده عملکردی خود را آرام آرام گسترش دهید.

۲- اولویت بندی در تولید محتوای خوب

پس از مشخص شدن جامعه هدف، می توانید حوزه فعالیت خودتان را مشخص نمایید. در این طور مواقع برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب و سئو شده را تولید نمایید بایستی از ابتدایی ترین مطالب در رابطه با همان موضوع مشخص شده، شروع به تولید محتوا نمایید. سپس طبق اولویت بندی آرام آرام به سراغ مطالب سخت تر و حرفه ای تر بروید. رعایت همین نکته در اولویت بندی موجب می شود تا وب سایت شما به یک مرجع کامل از اطلاعات در یک موضوع خاص مبدل شده و مخاطبین زیادی را به سمت شما بکشاند.

اما یک نکته مهم را هرگز فراموش نکنید:

به هنگام تولید محتوا آن هم به منظور رسیدن به رتبه های بهتر از ترفند کیورد استافینگ استفاده نکنید. کیورد استافینگ در واقع بیشتر مختص وب سایت هایی است که به امید کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو سعی می کنند از یک کلمه کلیدی خاص بیش از حد استفاده کرده و به نوعی در این کار زیاده روی کنند. رعایت همین مورد کوچک در تولید محتوای خوب کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

۳- حرفه ای ترین ها را برای تولید محتوا استخدام کنید.

برخی از برندها و شرکت ها تصور می کنند بایستی همیشه از تیم شرکت خود برای تولید محتوا استفاده کنند. این در حالی است که خیلی از برندهای بزرگ و مطرح در سراسر دنیا در زمینه تولید محتوا سعی می کنند سفارش آنلاین تولید محتوا خود را به وب سایت هایی بسپارند که در زمینه فریلنسری یا به اصطلاح دورکاری فعالیت می کنند. در این طور مواقع شما هیچ محدودیتی ندارید چرا که وب سایت هایی که در زمینه تولید محتوای خوب به صورت دورکاری فعالیت می کنند همیشه حرفه ای ترین ها را به استخدام خود در می آورند تا در نهایت یک محتوای خوب و با کیفیت را به مشتریان خود تحویل دهند.

یکی از دلایل همکاری با اشخاص حرفه ای در زمینه تولید محتوا این است که آنها به راحتی قادرند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و یک محتوای کاملاً سئو شده را در اختیار مخاطبین قرار دهند.

۴- قبل از انتشار محتوا حتماً آن را بازبینی و ویرایش نمایید.

شما به عنوان یک تولید کننده محتوا زمانی می توانید یک محتوای خوب و با کیفیت را تحویل دهید که قبل از منتشر کردن آن حتماً محتوا را مورد بازبینی و ویرایش خود قرار دهید. شاید در نگاه اول این کار مقداری از سرعت کار شما بکاهد اما ارزش این را دارد که یک محتوای با کیفیت و مفید را تولید و سپس منتشر نمایید. در واقع این یکی از موارد کاملاً ضروری در بحث تولید محتوای خوب به شمار می رود. اما اجازه دهید به سراغ مبحث اصلی خودمان در این مقاله برویم که یک محتوای خوب چه نوع محتوایی است و چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ حقیقت این است که برای تولید محتوا بایستی نکات زیادی را مد نظر داشته باشید تا برای کاربران جذابیت خاصی داشته باشد.

حرفه ای ترین ها را برای تولید محتوای خوب استخدام کنید.

۵- ویروسی بودن محتوا

محتوای ویروسی در واقع به معنای این است که از نظر مخاطبین جذاب، مفید، ارزشمند و دوست داشتنی باشد. محتوا نبایستی یک ساختار خشک و غیرمتعارف داشته باشد. محتوای با کیفیت باید به گونه ای باشد که مورد پسند مخاطبین قرار بگیرد تا توسط آنها به سرعت در دیگر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. اشتراک گذاری توسط مخاطبین می تواند باعث برندسازی وب سایت شما شده و همین مورد موجب افزایش بازدید خواهد شد.

۶- در تولید محتوای خوب به املاء کلمات و نوع نگارش آنها دقت کنید.

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که یک محتوای با ارزش قبل از انتشار بایستی مورد بازبینی و ویرایش قرار بگیرد. این کار باعث می شود تا محتوا عاری از هرگونه غلط املایی و اشکالات نگارشی شود. در حقیقت رعایت همین ویژگی بر روی کیفیت محتوای شما تاثیر خواهد گذاشت. اگر جملاتی که منتشر کرده اید دارای چندین غلط املایی باشد به طبع مخاطبین هم چندان رغبت خاصی به مطالعه متن نشان نمی دهند به خاطر اینکه تمرکز آنها برای درک محتوای تولید شده از بین می رود و به سرعت سایت شما را ترک می کنند و این باعث افزایش بانس ریت یا نرخ پرش سایت شما شده و در نتیجه شاهد افت سئو سایت خواهید بود.

۷- یک محتوای آموزنده تولید نمایید.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای تولید محتوای باکیفیت به آن اشاره کرد، آموزنده بودن آن است. این یعنی اشخاصی که اقدام به تولید محتوا می کنند بایستی از تمامی علم و دانش و اطلاعات خود استفاده کرده تا یک محتوای کاملاً با کیفیت و صدالبته جذاب و یونیک را در اختیار مخاطبین قرار دهند.

۸- تا جای ممکن تولید محتوای جامع و کامل انجام دهید.

محتوا هر چه کامل تر باشد هم می تواند روی سئو وب سایت تأثیرگذار باشد و هم اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو خواهد بود. از همه مهم تر اینکه مقالات کامل و بلند نرخ پرش مخاطبین که به بانس ریت هم معروف است را به شدت کاهش می دهد. چرا که مخاطبین با مطالعه محتوای کوتاه سریع از آن گذشته و به سراغ دیگر وب سایت ها می روند و همین مورد در بلند مدت به سئو وب سایت و برند شما آسیب وارد خواهد کرد.

۹- پاراگراف بندی را در تولید محتوای خوب مد نظر داشته باشید.

تا جای ممکن در پاراگراف بندی محتواها بسیار دقت نمایید و برای مطالعه راحت تر آنها را به پاراگراف های کوتاه تقسیم بندی نمایید. رعایت همین مورد می تواند به درک مطلب توسط مخاطبین کمک شایانی نماید.

تولید محتوای خوب پادشاه است

۱۰- محتواها را هدفمند تولید نمایید.

هدفمند و دنباله دار بودن یک محتوا هم، از دیگر ویژگی ها در تولید محتوای خوب به شمار می رود. این مورد در بازاریابی محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که مطالب منتشر شده کاملاً با موضوع کاری شما مرتبط بوده و رعایت همین مورد می تواند یکی از رموز موفقیت در بحث تولید محتوای خوب به شمار بیاید.

۱۱- به هیچ عنوان محتوای تکراری و کپی شده منتشر نکنید.

یکی از مواردی که در تولید محتوا بایستی رعایت کنید این است که هرگز محتوای تکراری و کپی شده منتشر نکنید. این مورد به شدت از طرف گوگل جرم حساب می شود و وب سایت هایی که به این مورد پایبند نباشند قطعاً مورد جریمه گوگل قرار خواهند گرفت. بدترین نوع جریمه هم در این طور مواقع این است که از نتایج جستجو حذف می شوند. پس حتماً به این مورد بسیار دقت کنید.

ارائه خدمات تولید محتوای سایت در یاس وب

یکی از وب سایت هایی که علاوه بر تولید محتوای خوب در دیگر زمینه ها از جمله طراحی سایت، پشتیبانی وب سایت، توسعه سایت های وردپرسی، همچنین سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کند، تیم یاس وب است.

یاس وب از سال ۱۳۹۳ فعالیت تخصصی خود را با گروهی از طراحان، گرافیست ها، برنامه نویس ها، سئوکارها و به خصوص نویسنده هایی زبده در زمینه تولید محتوای سایت شروع کرده است. اشخاصی که برای تولید محتوای یونیک و باکیفیت به دنبال یک وب سایت خوب می گردند، پیشنهاد ما استفاده از خدمات تولید محتوا یاس وب است. چرا که تیم ما با در اختیار داشتن یک استراتژی حرفه ای و هدفمند در تولید محتوا، سایت شما را بررسی کرده و مناسب ترین کلمات کلیدی که باعث افزایش بازدید و افزایش درآمد شود را انتخاب کرده و شروع به تولید محتوای حرفه ای و تخصصی در حوزه فعالیت شما می نماید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *