چه دلایلی باعث میشود سایت شما توسط گوگل جریمه شود؟

چه دلایلی باعث میشود سایت شما توسط گوگل جریمه شود؟

جریمه گوگل باعث می شود تا رتبه سایت شما به سرعت کاهش پیدا کند و به صفحات آخر گوگل منتقل شوید که این موضوع سبب شکست کامل شما در زمینه جذب مخاطب می باشد، پس با استفاده از روش های بهینه سازی صحیح سایت سعی کنید که از ایجاد این گونه مشکلات جلوگیری کنید.

رعایت کردن اصول و قوانین سئو سایت به شما کمک می کند تا بتوانید رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید. اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در کنار این باید ها در سئو، نبایدهایی نیز وجود دارد که رعایت نکردن آنها و یا استفاده از آنها سبب می شود تا شما با خشم گوگل همراه شوید و به اصطلاح جریمه گوگل یا گوگل پنالتی را دریافت کنید. این موارد شامل دسته بندی های بسیار زیادی می شود و شما باید بخش های مهم آن را مورد بررسی قرار دهید و همیشه حواستان به آنها باشد، تا بتوانید با توجه به ویژگی های سایت خود رتبه خود را افزایش دهید.

جریمه گوگل چیست و چرا به وجود آمده است؟

در سال ۲۰۰۰ با تغییر رویکرد الگوریتم های گوگل ، روش هایی به عنوان سئو ایجاد شد، که کاربران و مدیران یک وب سایت با رعایت آنها می توانستند به صفحات اول گوگل که بسیار پر مخاطب است، دسترسی داشته باشند، اما به مرور روش هایی را کاربران مختلف در پیش گرفته اند که باعث شد، تا افراد مختلف به دنبال روش های نامناسب برای ارتقاء رتبه سایت خود بگردند و به همین دلیل جریمه گوگل برای مقابله با این وب سایت ها ایجاد شد. به صورت کلی، روش ها و دلایل زیادی وجود دارد که امکان دارد گوگل شما را جریمه کند و یا بر روی وب سایت شما حساس شود و نمی توان به طور دقیق به دلیل وجود الگوریتم های بسیار زیاد گوگل، اعلام کرد که کدام عوامل باعث افت رتبه وب سایت شما شده است، اما در ادامه به بررسی موضوعات بسیار مهمی که سبب می شود تا شما با جریمه گوگل روبرو شوید، خواهیم پرداخت، پس با تیم یاس وب همراه باشید.

روش های لینک دهی اشتباه، عامل اصلی در جریمه گوگل

اگر به دنبال تبادل لینک هستید و یا لینک های خود را در لینکدونی های مختلف ثبت می کنید، باید گفت این روش باعث ناراحتی گوگل خواهد شد. بسیاری از وب سایت ها همیشه در تلاش هستند تا با خرید لینک از وب سایت های معتبر، رتبه وب سایت خود را افزایش دهند و این موضوع باعث میشود تا شما علاوه بر صرف هزینه های مالی، حساسیت گوگل را نیز برای وب سایت خود به جان بخرید و سبب کاهش رتبه سایت خود شوید. در گذشته بسیاری از افراد با ایجاد تبادل لینک، سعی می کردند تا با استفاده از روش ها و ویژگی های مختلف، خود اقدام به تبادل لینک کنند، که این روش اکنون منسوخ شده است و دیگر نمی توان با استفاده از این نوع روش رتبه وب سایت را افزایش داد.

رعایت قوانین سئو مانع از ایجاد جریمه گوگل می شود.

رعایت قوانین سئو مانع از ایجاد جریمه گوگل می شود.

محتوای تکراری عامل شکست یک وب سایت

اگر هر روز در حال کار بر روی سایت خود هستید، اما پیشرفتی ندارید، محتواهای خود را بررسی کنید. گوگل یکی از فاکتورهای مهمی که همیشه به آن در همه الگوریتم های خود اشاره کرده است، در زمینه تولید محتوای یکتا می باشد. بسیاری از وب سایت ها در تلاش هستند تا با کپی کردن محتوای سایت های دیگر، وب سایت خود را پربارتر نشان دهند و همین موضوع باعث می شود تا رتبه وب سایت شما تا حدود زیادی افت پیدا کند، به همین دلیل حتما، شما باید محتواهای منحصر به فردی را برای بهبود رتبه سایت خود و فرار از جریمه گوگل تولید کنید. همچنین این امکان وجود دارد که شما با تولید یک محتوای یکتا نیز نتوانید به خوبی عمل کنید و باز هم با جریمه گوگل همراه شوید، در این حالت به احتمال زیاد، محتواهای شما تکراری می باشد و یا از کلمات کلیدی به صورت اشتباهی استفاده می کنید که می تواند سبب بروز مشکل برای شما شود، پس قوانین سئو را در تولید محتوای یونیک در نظر بگیرید.

لینک گرفتن از سایت های نامربوط

یادتان باشد، لینک دهی یکی از موارد بسیار مهم در سئو می باشد. به عنوان مثال شما می توانید با ایجاد لینک های داخلی ، کاربران وب سایت خود را به سوی محتواهای دیگر وب سایت خود روانه کنید، اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و اگر شما این نوع لینک سازی را بیشتر از حالت معمول انجام دهید، با جریمه گوگل مواجه می شوید.

همچنین بسیاری از وب سایت ها با دلیل لینکدونی ها و یا لینک های خارجی باعث میشوند تا شما با مشکلات زیادی روبرو شوید و همین امر سبب می شود بسیاری به دنبال این روش ها برای کسب لینک های خارجی باشند، که این موضوع باعث نابودی یک وب سایت می شود. طبق تغییر الگوریتم های گوگل، امروزه سایت هایی که لینک های خارجی بسیار زیاد و نامربوطی را تهیه کنند، با مشکل مواجه می شوند و شامل جریمه گوگل خواهند شد، همچنین شما نباید به وب سایت هایی که با زبان های دیگر طراحی شده است لینک دهید، اگر محتواهای شما فارسی است باید با وب سایت های فارسی زبان همکاری داشته باشید.

بهینه سازی بیش از حد وبسایت

عوامل بسیاری وجود دارد که شما باید برای داشتن یک وب سایت خوب، باید آنها را رعایت کنید، اما این موضوع به معنی رعایت تمام آنها نمی باشد و شما باید بسته به نیاز و نوع وب سایت خود، از قوانین سئو پیروی کنید. قوانین سئو طراحی شده اند تا یک وب سایت برای کاربران بهینه باشد، نه برای موتورهای جستجو، پس اگر این ویژگی ها را بیش از حد بر روی وب سایت خود پیاده سازی کنید، با مشکلاتی چون جریمه گوگل مواجه می شوید، که این موضوع سبب نابودی وب سایت شما می شود. به همین منظور شما ابتدا باید قوانین مورد نیاز وب سایت خود را شناسایی کنید که این کار توسط، سئو کاران انجام می شود و سپس، اقدام به رعایت این موارد در وب سایت خود نمایید.

جریمه گوگل گاهی میتواند باعث نابودی وب سایت شما شود.

جریمه گوگل گاهی میتواند باعث نابودی وب سایت شما شود.

از کلمات کلیدی داخل نام دامنه استفاده نکنید

اگر دوست دارید تا وب سایت شما نابود شود، کافیست که از نام دامنه خود به عنوان کلمه کلیدی در محتواهای وب سایت خود استفاده کنید. این موضوع که از سال ۲۰۱۲ توسط مت کات مدیر مبارزه با اسپم گوگل تایید شد، باعث می شود که اگر شما از این نوع کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید، با جریمه گوگل همراه شوید و به راحتی رتبه وب سایت خود را از دست دهید. پس به هیچ عنوان از کلمه کلیدی که در داخل اسم دامنه شما قرار دارد، استفاده نکنید و سعی کنید از کلمات هم خانواده آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر وب سایت شما در زمینه سئو فعالیت دارد، می توانید محتواهای خود را در قالب بهینه سازی و یا کلمات مشابه دیگر نگارش کنید.

با روش های سئو کلاه سیاه جریمه گوگل را برای خود نخرید.

اگر دوست ندارید که سئو وب سایت شما کاهش پیدا کند، از روش های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید. بسیاری از وب سایت ها وجود دارد که به شما پیشنهاد می دهد، تا بتوانید رتبه وب سایت خود را با استفاده از روش های مختلف همانند خرید بازدید و یا خرید لینک پیش ببرید، این روش ها شاید در گذشته و قبل از هوشمند شدن الگوریتم های گوگل کار می کرد، اما امروزه در صورت تشخیص این روش، گوگل شما را به عنوان یک وب سایت مجرم شناسایی می کند و رتبه شما به سرعت کم می کند. هیچگاه از روش های کلاه سیاه استفاده نکنید، زیرا این نوع روش ها بدترین جریمه گوگل را برای شما به همراه خواهد داشت و حتی بعد از مدتی ، که از آن نیز گذشته باشد، امکان دارد که گوگل محتواهای وب سایت شما را ایندکس نکند و یا آنها را در نتایج کاربران خود به نمایش نگذارد.

وب سایت خود را مدیریت کنید.

انواع مختلفی از خطاها در وب سایت ها وجود دارد که رایج ترین آنها خطاهای مربوط به ریدایرکت و ارورهای ۴۰۴ می باشد که کاربران را با نتایجی که وجود ندارد، اما در مورد آنها لینک در وب سایت شما وجود دارد مواجه می کنند. این نوع خطاها، باعث می شود تا کاربران در وبسایت شما، کم و زیاد شوند و همین سبب اذیت شدن شما می شود. پس سعی کنید تا محتواهای که در وب سایت شما پاک شده است را شناسایی کنید و از طریق کنسول گوگل، سریعا این نوع لینک ها را حذف کنید و همچنین تا جایی که می توانید از صفحات ورود مختلف و همچنین ریدایرکت استفاده نکنید.

گوگل پنالتی یا جریمه گوگل چیست و چطور رفع می شود؟

کاهش رتبه و بازدید، از عوامل مهم جریمه گوگل هستند.

مزرعه محتوایی نسازید.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که داشتن محتواهای زیاد و به درد نخور نیز تا حدودی می تواند بر روی سئو تاثیر بگذارد، که این موضوع اشتباه است. به دلیل وجود الگوریتم های هوشمندی چون پاندای گوگل، اگر شما در تلاش هستید تا محتواهای بسیاری را بدون در نظر گرفتن موارد سئو و یا کاربردی بودن آن در وب سایت خود درج کنید. گوگل با وب سایت شما برخورد بدی خواهد کرد. محتواهای شما باید ابتدا در حوزه کاری شما باشند و از طرفی نیز مخاطب پسند باشند، زیرا شرط اول محبوب شدن یک وب سایت جلب نظر مخاطبان می باشد.

نبود سرور مناسب برای وب سایت

سعی کنید برای وب سایت خود، حداقل یک سرور ایستا خریداری کنید. بسیاری از شرکت ها وجود دارد که با داشتن هزینه های کم می توانند شروع خوبی برای کار شما باشند، اما دارای آپ تایم مناسب نیستند و امکان دارد وب سایت شما در طول روز چند بار قطع شود. این موضوع شاید به ظاهر قابل تحمل باشد، اما برای گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر قابل تحمل نیست و می تواند سبب جریمه گوگل شود. زیرا کاربران باید بتوانند در هر زمانی که به وب سایت شما نیاز داشتند، از آن استفاده کنند. همچنین در کنار این موضوع باید سعی کنید سرعت بارگذاری وب سایت خود را در حالت های مختلف نیز تا حدود زیادی بهینه کنید. گاهی اوقات این موضوع برای شما پیش می آید که شما دارای کدهای جاوا اسکریپت بسیار زیادی هستید و یا سایت خود را با عکس ها و تصاویر بهینه نشده پر کرده اید که این روش سبب می شود کاربران به وب سایت شما مراجعه نکنند و همین موضوع باعث بروز مشکل برای سایت شما و جریمه گوگل می شود.

کاهش رتبه و بازدید، از عوامل مهم جریمه گوگل هستند.

استفاده از روش های کلاه سیاه باعث ایجاد جریمه گوگل می شود.

هر نوع افت رتبه ای مربوط به جریمه گوگل نیست!

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید، که امکان دارد وب سایت شما با وب سایت های دیگر در حال فعالیت است و آنها می توانند با تغییر و یا تولید یک محتوای حرفه ای و یا بهتر از شما، رتبه شما را در اختیار بگیرند و کاربران را به سوی خود جذب کنند و یا گوگل با تغییر یک الگوریتم خود تاحدودی باعث کاهش رتبه شما شود.

این موارد شامل جریمه گوگل نمی باشند و به سرعت شما می توانید با تولید محتوا به جایگاه قبلی خود دسترسی داشته باشید، از سوی دیگر نیز این امکان وجود دارد که کاربران همانند گذشته با وب سایت شما در تعامل نباشند و باعث افت رتبه شما در گوگل می شود، پس سعی کنید قبل از پیدا کردن علت جریمه گوگل در کنسول وبمستر گوگل به دنبال ایرادهای وب سایت خود بگردید و ابتدا مشکلات ابتدایی وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید و در صورت رفع نشدن آنها با افراد متخصص در تیم سئو یاس وب صحبت کنید تا بتوانید مشکلات خود را در زمینه جریمه گوگل رفع کنید.

رعایت کردن و شناسایی عواملی که سبب ایجاد جریمه گوگل می شود، کار سختی است و باید توسط افراد بسیار حرفه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت صورت بگیرد، از این رو شرکت یاس وب بر آن شده تا به کمک کادر مجرب و متخصص خود به شما در زمینه مواردی همچون رفع مشکل کاهش رتبه و یا عبور از پنالتی گوگل کمک نماید و شما می توانید با داشتن یک پشتوانه عالی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت همانند شرکت یاس وب تمام نیازهای خود را در زمینه طراحی سایت و افزایش رتبه خود بدست آورید. شرکت ما با داشتن سابقه طولانی در این زمینه به صورت کامل می تواند وب سایت شما را آنالیز کند و مواردی که نیازمند اصلاح و یا تغییر هستند را به سرعت به شما اعلام کنند و به کمک مشاوران خود می توانند بهترین مسیر رشد را برای وب سایت شما در نظر بگیرند و سبب رشد رتبه وب سایت شما در موتورهای جست و جوگر گوگل شوند.

جمع بندی: ذکر ۵۰ دلیل جریمه شدن سایت از طرف گوگل

تمامی ترفندها و تکنیک های که جهت جلوگیری از جریمه شدن سایت از طرف گوگل در قسمت بالا ذکر شد همگی جزو اولویت های ارائه خدمات سئو سایت می باشد. اما به منظور جمع بندی مطالب بالا و همچنین ذکر یکسری دلایل مضاعف، به فهرست موارد زیر نیز توجه فرمایید.

  • خرید لینک
  • رد و بدل کردن لینک های زیاد در سایت های مختلف
  • محتوای کپی و تکراری
  • استفاده افراطی از تگ های H1
  • خطاهای ۴۰۴ داخلی سایت
  • ایجاد بک لینک در سایت های با زبان دیگر. مثلا سایت ژاپنی به فارسی
  • محتواهای دارای کلمه کلیدی بیش از حد
  • استفاده غیر طبیعی از لینک های فوتر
  • در دسترس نبودن نقشه سایت یا sitemap xml
  • لینک های مخفی یا لینک هایی که همرنگ پس زمینه هستند.
  • آپدیت نکردن لینک ها
  • نگاشتن محتوای دارای غلط املائی. دیکشنری گوگل در همه زبان ها کامل است!
  • پنهان کردن محتوا جهت دستکاری وزن کلمه کلیدی
  • استفاده بیش از حد از متن لنگر یا anchor text
  • بی توجهی به hreflang
  • از کار افتادن وب سایت
  • استفاده زیاد از کلمه کلیدی در نام دامنه
  • بک لینک اجاره ای یا rented link
  • استفاده از شبکه‌های وبلاگی
  • ایجاد لینک های وابسته
  • زیاده روی در لینک دهی داخلی
  • افراط در کلمات کلیدی متا
  • سرعت پایین سایت
  • مقالات با ارزش پایین و گاها ربوده شده
  • وجود کامنت اسپم
  • سئو کلاه سیاه
  • محتوای هک شده
  • افزایش سرعت ساخت لینک برای یک ناحیه خاص
  • اسپم بودن سایت
  • لینک سازی در forum و انجمن ها
  • پنهان کردن حامیان مالی یا اسپانسر سایت
  • نقص در txt
  • لینک دهی به سایت های مشکوک
  • ایجاد بیش از حد لندینگ پیج
  • افراط در بهینه سازی سایت
  • زیاده روی در محتوای تبلیغاتی
  • ایجاد لینک خارجی بسیار زیاد
  • ریدایرکت کردن سایت با وجود دریافت جریمه از گوگل. این کار جریمه را به سایت دیگر انتقال می دهد.
  • وجود کدهای خطای مختلف، ۴۰۴، ۳۰۲، ۳۰۱، ۵۰۰
  • وجود متادیتای تکراری
  • بلک لینک مخرب
  • عدم استفاده از کلمات کلیدی هدفمند
  • لینک دهی خارج از چارچوب
  • بهینه نبودن سایت برای موبایل
  • ایجاد لینک خارجی در سایت نامعتبر و غیر مرتبط
  • خرید دامنه با پشتیبانی بد و ضعیف
  • نگاشت محتوای کاملا نادرست از لحاظ فنی و علمی
  • اولویت دادن به تبلیغات بجای کار کردن صحیح روی سایت
  • استخدام یک نویسنده محتوای غیر حرفه ای
  • اعتماد به روش سریع برای کسب رتبه. تنها راه رتبه گیری ممارست و توجه به اصل آهستگی و پیوستگی است.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *