چگونه میتوان تشخیص داد که سایت توسط گوگل پنالتی شده است یا خیر؟

چگونه میتوان تشخیص داد که سایت توسط گوگل پنالتی شده است یا خیر؟

گوگل پنالتی را می توان از مهم ترین جریمه هایی دانست که برای یک وب مستر می تواند رخ دهد. زمانی که شما برای بهینه سازی و بهبود رتبه سایت خود می خواهید اقدام کنید، قطعا گوگل پنالتی می تواند برنامه های شما را به هم بریزد. اما چطور متوجه شویم که سایت توسط گوگل پنالتی شده است یا خیر ؟

دنیای امروز، دنیای دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی است و این پیشرفت در زمینه کسب و کارها را مدیون موتورهای جستجو از جمله گوگل هستیم. گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جست و جوی دنیا شناخته می شود و همه روزه میلیاردها جستجو برای دسترسی به محتوای مناسب توسط این موتور جستجو صورت می پذیرد و از این رو حساسیت این کمپانی بر محتوای خوب بسیار بالا رفته است. شاید تا سال ۲۰۰۵ که وب سایت ها رشد چندانی نداشتند، سئو سایت و همچنین بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل چندان اهمیتی نداشت ولی امروز با رشد چندین برابری وب سایت ها، شاهد رقابت تنگاتنگی در میان وب سایت ها برای دسترسی به رتبه های برتر گوگل می باشیم.

اما در گوگل همه چیز پیشرفت نیست و گوگل برای جریمه سایت های ناقص قوانین از اهرم گوگل پنالتی استفاده می کند. هدف ما از این مقاله دو پارامتر می باشد. در ابتدا باید بدانیم که چطور متوجه شویم که سایت ما توسط گوگل پنالتی شده است؟ و در ادامه هم قصد داریم در زمینه دلایل این امر و روش های رفع پنالتی گوگل با شما صحبت داشته باشیم. پس در صورتی که به رتبه سایت خود از دید موتور جستجوی گوگل اهمیت می دهید، در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

گوگل پنالتی چیست و چطور رفع می شود؟

گوگل پنالتی چیست و چطور رفع می شود؟

گوگل پنالتی چیست؟

پیش از آن که بخواهیم در زمینه دلایل و روش های رفع گوگل پنالتی با شما صحبت کنیم، باید بدانیم که اصلا گوگل پنالتی چیست؟ در جواب به این سوال می توان گفت که گوگل اهمیت بسیار زیادی در مورد سئو و بهینه سازی سایت می دهد ولی چیزی که برای گوگل مهم تر است، رعایت قوانین در زمینه طراحی وب سایت، تولید محتوا، بهینه سازی سایت ، حفظ حقوق مخاطب و رعایت قوانین رقابت سالم می باشد.

در واقع گوگل، پنالتی و جریمه را برای ناقضان این مسائل طراحی کرده است و زمانی که یک سایت را به عنوان پنالتی اعلام می کند، برای مدت زمان محدود یا تا زمانی که مشکل برطرف نشده باشد، رتبه سایت از دید گوگل افت شدیدی پیدا می کند. برای مثال شما برای وب سایت خود در یک کلمه کلیدی سه سیلابی به عنوان پنجمین سایت منتخب گوگل انتخاب شده اید، اما پس از چند روز متوجه می شوید که برای همین کلمه کلیدی رتبه خود را از دست داده اید و دیگر در صفحه اصلی قرار ندارید و یا به طور کلی از میان لینک های پیدا شده حذف شده اید. این مسئله می تواند نشان دهنده گوگل پنالتی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد با شما صحبت داشته باشیم.

چرا برخی از سایت های بیزینسی با گوگل پنالتی مواجه می شوند؟

وب سایت های بیزینسی امروزه درآمد فوق العاده بالایی از خرید و فروش محصولات خود به صورت آنلاین دارند. تصور کنید که شما در یک حوزه خاص مشغول فعالیت هستید و لینک فروش محصولات شما نیز در لینک یک قرار دارد اگر محصول مورد نظر سرچ بسیار بالایی داشته باشد شما در مدتی اندک میتوانید یک درآمد خیره کننده را داشته باشید. طبیعتاً درآمدهای بالا برای هر فردی وسوسه کننده خواهد بود. اما چرا این سایت ها ترجیح می دهند که رتبه سایت خود را با هر روش ممکن حتی سئو کلاه  سیاه به رنکینگ یک برسانند و بعد از آن کاملا از فهرست نتایج جستجو حذف شوند.

موضوع بسیار ساده است! اما اجازه دهید با یک مثال واضح و روشن آن را توضیح دهیم. فرض کنید یک موسسه در نزدیک سال نو قصد دارد تورهای مسافرتی پرطرفدار را بفروشد. اگر تور مورد نظر یک تور مسافرتی کیش باشد فکر می کنید در ایام نزدیک به عید نوروز چند هزار نفر کلمه تور مسافرتی کیش را سرچ می کند؟ می توانیم بگوییم میلیونها نفر! در این شرایط آیا شما تمایل دارید که این کلمه را برای چند هفته از طریق تکنیک های نامعتبر و غیرقانونی به رنکینگ یک بیاورید و سپس حذف شوید یا خیر؟

شاید شما تمایل نداشته باشید اما بسیاری از افراد این خطر را به جان می‌خرند اما در عوض یک درآمد کوتاه مدت بالا خواهند داشت. مسئله اینجاست که گوگل پنالتی شدن یک سایت یک روند مشخصی را طی می کند. یعنی بعد از شروع فعالیت غیر قانونی سایت ممکن است چند روز طول بکشد تا گوگل سایت مورد نظر را پنالتی کند در این مدت چند روزه نیز افراد از این موقعیت استفاده می کنند و از طریق فروش بالا به ثروت هنگفتی دست پیدا می کنند. به طور کلی افرادی که در زمینه خدمات سئو سایت فعالیت می کنند این اقدام را برای کارفرمایان خود انجام نمی دهند مگر اینکه سئوکار مورد نظر دغدغه مالی داشته باشد.

چرا سایت من گوگل پنالتی شده است؟

چرا سایت من گوگل پنالتی شده است؟

چطور مطمئن شویم که سایت ما دچار گوگل پنالتی شده است؟

همان طور که گفتیم، ما قصد داریم روش هایی را معرفی کنیم که برای اطمینان پیدا کردن از گوگل پنالتی می تواند به ما یاری کند. در این خصوص یک روش می تواند برای شما اهمیت بسیار بالاتری داشته باشد و آن هم افت رتبه گوگل علیرغم تلاش شما برای بهبود سئو سایت شما می باشد. در واقع زمانی که شما متوجه شوید که اقدامات شما در زمینه سئو سایت برعکس عمل کرده است و سایت شما افت رتبه از دید موتور جستجوی گوگل را داشته است، می توانید اطمینان کسب کنید که سایت شما از دید گوگل پنالتی شده است.

البته روش دیگری در این خصوص وجود دارد که به عنوان روش Google Search Console شناخته می شود. وب مسترها و مدیران سایت ها می توانند از این ابزار استفاده کنند و گوگل به این منظور برای کاربران خود گزارش هایی را ارسال می کند که در آن دلیل تعلیق و گوگل پنالتی را اعلام می کند. پس اگر می خواهید از پنالتی شدن سایت خود اطمینان کسب کنید، این روش می تواند در دسترس شما باشد.

جریمه های گوگل پنالتی شامل چه مواردی می شود؟

گوگل همه سایت های متخلف را به یک چشم نگاه نمی کند و جریمه های مختلفی را برای وب سایت ها در نظر می گیرد که کمترین آن ها تعلیق برای سه روز و بیشترین آن ها حذف سایت به طور کامل از دید موتور جستجوی گوگل می باشد. در واقع شما باید بدانید که چه مواردی باعث می شود که سایت شما از دید گوگل پنالتی و جریمه شود و در ادامه از انجام آن خودداری کنید.

برای مثال وب سایت هایی که نسبت به دستکاری رتبه خود از دید الکسا و گوگل به صورت غیر معمول و غیر حرفه ای اقدام می کنند و یا می خواهند از روش های غیر اخلاقی به رقبای خود آسیب وارد کنند را شامل می شود و همچنین در صورت عدم رعایت حقوق کپی رایت، عدم رعایت حقوق مخاطب و اسپم ها از دیگر مواردی است که احتمال گوگل پنالتی را افزایش می دهد. در صورتی که می خواهید در این موارد بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه شوید.

دلایل گوگل پنالتی سایت

دلایل گوگل پنالتی سایت

سئو کلاه سیاه ، از مهم ترین عوامل گوگل پنالتی

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث شود تا شما توسط گوگل پنالتی شوید را می توان سئو کلاه سیاه دانست. در واقع زمانی که شما بخواهید برای بهینه سازی سایت و همچنین کسب رتبه های برتر از گوگل اقدام کنید، قوانین موتور جستجوی گوگل را زیر پا بگذارید، در واقع سئو کلاه سیاه انجام داده اید و از این رو می توان گفت که سئو کلاه سیاه یکی از عوامل در پنالتی شدن سایت شما از دید گوگل به شمار می رود. در صورتی که شما Over Optimization انجام دهید، ممکن است که توسط گوگل دچار پنالتی شوید.

همچنین در صورتی که سعی داشته باشید به صورت عمدی رتبه رقبای خود را بکاهید، از دید گوگل سئو منفی انجام داده اید. قرار دادن صفحه جستجوی گوگل به عنوان اسپم و همچنین ایجاد لینک های سئو سیاه را می توان از دیگر موارد سئو کلاه سیاه دانست که باعث گوگل پنالتی برای سایت شما می شود. به طور کلی بهتر است الگوریتم های گوگل را به عنوان روش های سئو سایت در نظر داشته باشید و بر این اساس اقدام کنید تا به مشکل برخورد نکنید. همچنین بهتر است که در رقابت با سایر وب سایت ها، همواره قوانین یک رقابت سالم را در نظر داشته باشید.

شرایط رفع گوگل پنالتی

شرایط رفع گوگل پنالتی

گوگل پنالتی را چطور رفع کنیم؟

پنالتی شدن توسط گوگل قابل رفع است و شما می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه گفته می شود نسبت به انجام این کار اقدام کنید. به این منظور باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. بهتر است که توسط گوگل پنالتی نشوید! در واقع بهترین حالت برای سایت شما جلوگیری از جریمه های گوگل به شمار می رود و در صورتی که این اتفاق برای سایت شما افتاد شما باید وقت و هزینه ای بیشتر برای وب سایت خود صرف کنید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان از این شرایط خارج شوید.

در ادامه این مقاله به بررسی شرایط خروج از گوگل پنالتی با شما صحبت خواهیم کرد ولی بهتر است که پیش از اینکه بخواهید از این شرایط خارج شوید، ابتدا دلیل پنالتی شدن سایت خود را توسط Google Search Console چک کنید و بر این اساس می توانید سایت خود را از پنالتی خارج نمایید.

رفع پنالتی به دلیل کپی کردن محتوا

کپی کردن محتوا یکی از مهم ترین دلایلی است که ممکن است منجر به گوگل پنالتی برای سایت شما شود و در واقع یک شرایط سخت را برای سایت شما به وجود می آورد. خارج شدن از شرایط جریمه گوگل شاید سخت باشد ولی کار غیر ممکنی است. در صورتی که یک محتوا را کپی کرده اید و به همین دلیل توسط گوگل پنالتی شده اید بهتر است که به محتوای کپی شده کاری نداشته باشید و به جای حذف کردن آن محتوا، خودتان تولید محتوای باکیفیت و بهینه سازی شده انجام دهید و بر روی سایت بگذارید.

گوگل محتوای بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه را بیشتر مورد توجه خود قرار می دهد و از این روی می توان گفت که تولید این دسته از محتواها که مربوط به موضوع سایت شما بوده و بر اساس کلمه کلیدی های مربوط به سایت شما انجام شده است می تواند باعث شود تا سایت شما پس از مدتی از شرایط جریمه توسط گوگل خارج شود.

گوگل پنالتی چطور رفع می شود؟

گوگل پنالتی چطور رفع می شود؟

رفع پنالتی به دلیل لینک بیلدینگ

از دیگر دلایلی که می تواند باعث شود تا سایت شما پنالتی شود، لینک بیلدینگ است. خارج شدن از این شرایط جریمه باید دقت داشته باشید که کدام لینک ها برای سایت شما مضر بوده اند. در صورتی که از سایت های مزرعه لینک که از صفحه اصلی خود تعداد زیادی لینک خارج کرده اند استفاده کرده اید تا کاربران وارد سایت شما شوند، به همین دلیل است که سایت شما دچار پنالتی شده است و می توانید با حذف این دسته از لینک ها، از پنالتی پس از گذشت مدتی خارج شوید. با توجه به مسائل عنوان شده شما می توانید از بروز جریمه های گوگل جلوگیری کنید که قطعا می تواند راهکار مناسب تری برای شما به شمار رود. همچنین در صورت پیشگیری می توانید در زمان و هزینه مدیریت سایت خود صرفه جویی داشته باشید.

خدمات یاس وب برای رفع پنالتی گوگل

خدمات یاس وب در جهت پیشرفت سایت و جلوگیری از پنالتی گوگل

خدمات یاس وب در زمینه سئو کلاه سفید و جلوگیری از پنالتی گوگل

سئو سایت یک بحث کاملا تخصصی به شمار می رود و شما می توانید با استفاده از خدماتی که در این زمینه ارائه می شود برای همیشه از گوگل پنالتی در امان باشید! در واقع بسیاری از وب سایت ها به دلایلی همچون کاهش هزینه ها و یا عدم نیاز به یک تیم برای سئو سایت، اقدام به استخدام سئو کار نمی کنند و به دلیل عدم آشنایی با قوانین واقعی سئو و الگوریتم های گوگل دچار گوگل پنالتی می شوند که در این صورت می توان گفت که استفاده از خدمات برون سپاری می تواند گزینه ای مناسب برای شما به شمار رود.

خدمات برون سپاری ارائه شده توسط یاس وب می تواند در دسترس شما باشد و در کوتاه ترین زمان برای سئو سایت خود از خدمات ما استفاده داشته باشید. در صورتی که می خواهید در مورد طرح های خدمات سئو سایت یاس وب اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما به صورت اینترنتی یا تلفنی در ارتباط باشید و در این مورد اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید. با توجه به خدمات یاس وب می توان گفت که شما می توانید با خیال راحت کاملا به دور از خطر گوگل پنالتی باشید.

کلام آخر

پنالتی گوگل یکی از بدترین اتفاقات در زمان وب مستری شما شاید باشد و احتمال دارد کسب و کار شما به همین دلیل به طور کامل ورشکست شود! ما در این مقاله شما را با شرایط پنالتی گوگل بیشتر آشنا کردیم و همچنین در زمینه روش های پیشگیری از این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در خدمات سئو یاس وب در تماس باشید و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *