۲۱ مورد از پرطرفدارترین افزونه های کروم برای سئو

21 مورد از پرطرفدارترین افزونه های کروم برای سئو

اگر در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنید حتما تاکنون به اهمیت سئو سایت پی برده اید. حدود ۹۹ درصد مردم جهت کسب اطلاع از موضوعی خاص سعی می کنند در دنیای مجازی وب سایت ها به دنبال آن باشند. بر مبنای این رفتار جامعه طراحان سایت و سئوکاران نیز ساعت ها زمان و انرژی خود را صرف بهینه سازی وب سایت ها می کنند. زمانی که در مورد بهبود فرآیند سئو و سرعت بخشیدن به آن صحبت می کنیم، استفاده از اکستنشن های گوگل کروم در این مسیر می تواند کمک کننده باشد. برای آنکه بتوانید برنامه ریزی دقیقی در مراحل سئو سایت داشته باشید، سعی کردیم ۲۱ مورد از پرطرفدارترین افزونه های کروم برای سئو را ارائه دهیم.

البته تعداد زیادی از آن ها با مرورگرهای safari و Firefox نیز هماهنگی لازم را دارند و در پروسه ی تجزیه و تحلیل بسیار کمک کننده خواهند بود. درواقع ما از این افزونه ها به منظور سرعت بخشیدن و افزایش کیفیت کار خود استفاده می کنیم. این افزونه ها منجر به بهبود استراتژی های سئو می شوند و از جهاتی می توانند آنالیز سایت رقبا را به سرعت برای شما فراهم کنند. تعدادی از آن ها توانایی ترسیم نمودار و جلوه های بصری پر مفهومی را دارند که با بکارگیری صحیح آن ها کلیه مقایسه ها به بهترین نحو انجام خواهد شد.

مزیت های استفاده از افزونه های گوگل کروم در سئو

ارائه خدمات سئو سایت نیاز به مجموعه ای از ابزارهای مناسب دارد تا بتوان عملیات های کاری ساده و پیچیده را در کوتاه ترین زمان انجام داد. افزونه های گوگل کروم دقیقا همان ابزار هایی هستند که همه سئوکاران برای جهت دهی فعالیت مورد نظر خود باید از آن استفاده کنند. در واقع متخصصان سئو سایت از افزونه های گوگل کروم در مواردی برای انجام چندین کار مختلف استفاده می کنند. دقت بالا و همچنین رویکرد سریع جزو مزیت های اصلی این ابزارها می باشد.

آنچه که در خدمات سئو سایت همواره باید به آن توجه کنیم این است که تا درصد بسیار بالایی باید به نتایج مطلوب برسیم. هر وب سایتی که در یک مقوله خاص شغلی فعالیت می کند نیازمند دیده شدن می باشد. پس در فرآیند سئو سایت نمی توانیم به تکنیک های سنتی و قدیمی بیاندیشیم. سئوکاران به دنبال سریع ترین نتیجه برای مشتریان خود هستند تا از این طریق بتوانند امنیت شغلی و رضایت مشتریان را جلب کنند. اما مزیت های مهمی که در ارتباط با استفاده از افزونه های گوگل کروم در سئو وجود دارد به شرح ذیل می باشد. البته تمامی مزیت ها در ادامه در مورد هر یک از افزونه های موجود ذکر شده است اما ما مهمترین آنها را در قالب فهرست ارائه می دهیم تا بتوانید دید کلی به اهمیت این افزونه ها داشته باشید.

  • بهینه سازی سئو on-page
  • انجام ممیزی و ایجاد چارچوب منظم در فرآیند سئو
  • سهولت در تحقیق کلمات کلیدی
  • ارزیابی نرخ تبدیل و همچنین ردیابی حجم ترافیک سایت
  • سهولت در اجرای فرآیندهای مرتبط با سئو تکنیکال
  • تحلیل و ارزیابی های دقیق رقابتی
  • شناسایی وب سایت های معتبر برای ایجاد بک لینک
  • انجام تکنیک های منحصر به فرد در سئو off-page

۱- افزونه کروم مازبار (Mozbar)

این افزونه چک کردن فرآیند سئو را در مرورگر تنها با یک کلیک فراهم می کند. در زمان مشاهده ی صفحات وب سایت امکاناتی را برای شما در دسترس قرار می دهد تا کلیه ی serp ها را به یک فایل crv اکسپورت کنید تا از این طریق، شرایط آنالیز کردن مهیا شود. اگر بتوانید به نوع پرمیوم mozbar دسترسی داشته باشید می توانید آنالیز سختی کلمات کلیدی، اوپتیمایز صفحات و المان های serp را نیز انجام دهید.

۲- افزونه keywords anywhere

یکی از ابزارهای بسیار ارزشمند گوگل کروم است که سه داده ی متفاوت را به کاربر ارائه می دهد. ۱.میزان جستجو در ماه، ۲. هزینه ها در قبال هر کلیک و ۳. رقابت موجود در google Adwords. با توجه به آنکه این افزونه درون مرورگر کروم است در نتیجه اطلاعاتی که در مراحل رفت و برگشت از این افزونه به مرورگر وجود دارد کاملا حفظ خواهد شد.

۳- افزونه GrowthBar

یکی از افزونه های بسیار ساده گوگل کروم می باشد که با استفاده از آن می توانید به موارد حیاتی سئو هر وب سایت دسترسی داشته باشید. از طرفی می توانید مسیرهایی که برای رشد وب سایت هستند را شناسایی کنید و روی کلمات کلیدی مهم آن فعالیت کنید. علاوه بر این درجه سختی کلمات ، میزان اعتبار domain، بک لینک ها، تبلیغات و تعداد کلمات هر صفحه قابل بررسی خواهند بود.

۴- افزونه SimilarWeb

یکی از افزونه های بسیار محبوب می باشد که می توانید ترافیک هر وب سایت، معیارهای مهم جهت رشد وب سایت، استراتژی ها و آمار کلی را برای هر سایت مشاهده کنید. اگر به دنبال تاکتیک های ایده آل سئو هستید و به آنالیز روندهای موجود در بازار کسب و کار اینترنتی علاقمند هستید قطعا این افزونه کارساز خواهد بود.

۵- افزونه Redirect Path

همان طور که می دانید در Microsoft word به کلیه ی کاربران در مورد گرامر نادرست هشدار می دهد. در این افزونه نیز همین اتفاق می افتد. درواقع با استفاده از این افزونه کروم مشکلات پیش رو همگی شناسایی می شوند بطوریکه حالت های HTTP 301,302,404,500 به طور کامل تغییر وضعیت داده می شوند. علاوه بر آن آدرس های IP سرور و HTTP headers را نیز نشان می دهد.

۶- افزونه SEO Meta in 1 Click

تنها با یک کلیک به داده های سئو وب سایت و کلیه متا تگ ها دسترسی پیدا می کنید. این داده ها معمولا شامل طول title و قسمت description ، موارد URL، موارد headers، و همچنین تعداد عکس های بدون متن است.

21 مورد از پرطرفدارترین افزونه های کروم برای سئو

۷- افزونه BuzzSumo

با این افزونه می توانید در آینده یک تصمیم گیری درستی در مورد سئو داشته باشید و همچنین به بررسی بک لینک های موجود در سایت خود بپردازید. اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید قطعا با این افزونه، یک ردیابی اساسی سئو و میزان تاثیرپذیری آن از شبکه‌های اجتماعی خواهید داشت. Share کردن محتواها و میزان عملکرد آن ها با این افزونه قابل پیگیری خواهند بود.

۸- افزونه Hunter

یافتن داده های مرتبط با اطلاعات تماس در مرورگر، به سرعت با کمک افزونه هانتر میسر خواهد شد. این فرآیند که با عنوان domain search شناخته می شود در کروم از طریق یک icon در دسترس خواهد بود. افزونه هانتر کلیه آدرس های ایمیلی که در یک سایت موجود هستند را برای شما لیست می کند.

۹- افزونه منگول (Mangools)

تاکتیک های برتر سئو سایت با بکارگیری ماز (Moz) و مجستیک (Majestic) قابل دریافت خواهد بود. افزونه منگول شرایط لازم برای بررسی قدرت سئو سایت را مهیا می کند. علاوه بر آن به مواردی از قبیل عملکرد ” Google SERP on steroids” ، بک لینک ها، آنالیز سایت و کلمات کلیدی مهم نیز دسترسی خواهید داشت.

۱۰- افزونه Google Trends

Trends قسمتی از ابزار Google Webmaster است که این ابزار مجموعه ای از ابزارهای اکستنشن را جهت ساخت وب سایت فراهم می کند. با این افزونه کروم کلیه ی تجزیه و تحلیل ها از طریق نمودار قابل رویت خواهد بود. افزونه گوگل ترند به شناسایی رویکردهای سئو در وب سایت کمک شایانی می کنند.

۱۱- افزونه SEMrush

این افزونه عملکردی مانند dashboard دارد که  domain performance را گزارش می دهد. از امکانات بی نظیر آن جعبه ابزار سئو می باشد که شرایط لازم را برای آنالیز بک لینک ها و رویت رتبه کلمات را فراهم می کند. علاوه بر آن این افزونه یکسری پیشنهادهای هوشمندانه را نیز در مسیر سئو ارائه می دهد.

۱۲- افزونه Serpstat

قابلیت ارائه اطلاعات از وضعیت سئو رقبا و سایت خودتان را دارد. پس از کلیک بر روی آیکون مورد نظر با این افزونه، می توانید یک پکیج رسیدگی کامل سئو از domain بدست آورید. این افزونه مشتمل بر سه حوزه است که شامل : سئو داخلی، آنالیز page و آنالیز domain است.

۱۳- افزونه Ahrefs

از طریق نوار ابزاری که این افزونه دارد می تواند به تولید کلمات کلیدی، لینک ها و نمایش رتبه بندی بپردازد که تاثیر بسیار بالایی بر بهبود فرآیند سئو وب سایت دارد. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد سئو تنها کافی است وارد این افزونه کروم شوید.

۱۴- افزونه Check My Links

با این افزونه کروم می توانید با اسکن صفحات وب کلیه لینک های شکسته یا broken link را پیدا کنید. اگر می خواهید یکسری لینک های سنگین را در زمان طراحی صفحات وب استفاده کنید با افزونه مذکور یک صرفه جویی اساسی در زمان خود خواهید داشت. صحت کارکرد لینک ها را به شما گزارش می دهد و در صورت بروز broken link سریعا به شناسایی آن ها می پردازد.

۱۵- افزونه NinjaOutreach

مرورگرها با استفاده از این افزونه توانایی استخراج داده ای یا data mining پیشرفته ای دارند. می تواند رویکردهای مختلف سئو مانند صفحات URL ، عنوان ها، لینک ها، متا دیسکریپشن، شمارش فالوور ها در شبکه های مجازی و بسیاری از ترفندهای کسب سود بیشتر در کسب و کار شما را روی میز قرار دهد.

۱۶- افزونه PageSpeed Insight by Google

یک قسمتی از ابزار سرچ کنسول گوگل می باشد که داده هایی در دیوایس های دسکتاپی و گوشی همراه ارائه می دهد. پس از اجرای افزونه، در مورد عملکرد وب سایت مورد نظر یک امتیازی را در نظر می گیرد و بعد از آن یکسری توصیه های کاربردی را در مورد نحوه ی بارگذاری سریع سایت عنوان می کند.

21 مورد از پرطرفدارترین افزونه های کروم برای سئو

۱۷- افزونه Woorank

این افزونه نیز تقریبا مشابه PageSpeed Insights عمل می کند و یک ابزار آنالیز سایت می باشد. کلیه کاربران می توانند اطلاعاتی مبنی بر ارتقاء سطح کیفیت وب سایت خود با راه اندازی افزونه مورد نظر کسب کنند. این توصیه ها معمولا شامل پیگیری های آنلاین شبکه های اجتماعی و بسیاری از رهنمودهای مرتبط با درون سایت است.

۱۸- افزونه NoFollow

مارکترها می توانند یک طرح جامعی از وب سایت خود را که با NoFollow meta tag کددهی شده است را رویت کنند. کاربران این امکان را دارند تا صفحات وب خارجی که به وب سایت اصلی خود لینک می دهند را تشخیص و شناسایی کنند. برای پیج هایی که تمایل به ایندکس شدن آن ها ندارید مانند لندینگ پیج، افزونه NoFollow ارزیابی می کند که پیج های مورد نظر به طور صحیح کددهی شده اند یا نه. به دنبال آن تمام لینک هایی که عملکرد صحیحی ندارند را به شکلی برجسته نمایان می کند.

۱۹- افزونه Impactana

این اکستنشن یک ست کامل از المان هایی را مورد استفاده قرار می دهد که همگی در گوگل کروم وجود دارند. این المان ها به دو گروه تقسیم بندی می شوند. Buzz، که متناسب با بازدیدکنندگان و نیاز آن ها، محتواهای موجود در شبکه های اجتماعی را آنالیز می کند. مورد دوم Impact می باشد که میزان تعامل بازدیدکنندگان را مورد سنجش قرار می دهد. المان دوم غالبا مواردی مانند کامنت ها، ویوها و کلیک ها را در بر می گیرند.

۲۰- افزونه BuzzStream

شرایطی را برای مارکترها فراهم می کنند که به درستی به سازماندهی امور بپردازند و دقیقا کارهایی را انجام دهند که به افزایش سود کسب و کار شما کمک می کند. افزونه BuzzStream به همراه BuzzMarker یک تعامل اساسی میان خود ایجاد می کنند که نتیجه ی آن ساخت لینک های مفید، تبلیغات هدفمند و جذب هر چه بیشتر کاربران دارد.

۲۱- افزونه Screaming Frog SEO Spider

آیا فرآیندهای مرتبط با مارکتینگ برای شما سخت شده است؟ با این افزونه کاربردی مسیر بسیار سهل و آسانی را در پیش خواهید داشت. شرایط کامل برای خزش URL وب سایت های مختلف، با این افزونه فراهم است. شما می توانید نکات کلیدی را در پروسه آنالیز سئو استفاده کنید و سریعا مشکلات پیش رو را برطرف کنید. به طور کلی در مسیر سئو خود که گاهاً طولانی و مشقت بار خواهند بود با بکارگیری درست از این افزونه بسیاری از مراحل کار سریع و آسان انجام می شود. برخی از قابلیت های آن معمولا شامل پیدا کردن broken link و پیدا کردن پیج های تکراری است.

جمع بندی

در این مقاله ۲۱ مورد افزونه های کروم برای سئو را معرفی کردیم که هر کدام قابلیت های فراوانی را در بطن خود ارائه می دهند. استفاده از این افزونه ها، فرآیند سئو سایت را سریع، کم هزینه و با کیفیت می کند و باعث می شود انتظاراتی که از روند کاری خود دارید سریعاً فراهم شود.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *