درباره مثلث سئو چه می دانید!؟

درباره مثلث سئو چه می دانید!؟

قطعا شما می دانید که سئو و بهینه سازی چقدر برای سایت شما ارزشمند است. از زمانی که کسب و کارهای آنلاین در دنیای اینترنت ظهور پیدا کردند، اهمیت سئو نیز افزایش پیدا کرد. سئو یک واژه جدید نیست و از سالیان قبل وجود داشته اما به مرور زمان تکامل یافته و مطابق به الگوریتم های جدید گوگل بروز شده است. با این وجود بسیاری از مدیران سایت هایی که دانش کافی از سئو ندارند و قدرت آن را دست کم گرفته اند، در این دنیای پررقابت هیچ وقت موفق نخواهند شد.

سئو و بهینه سازی سایت یک رابط بین موتور جستجو و وب سایت می باشد و دارای ۳ پایه اصلی است که درک هر یک از آنها برای موفقیت در سئو ضروری است و به مثلث سئو معروف می باشد. هر ۳ ضلع های اصلی مثلث سئو را تشکیل می دهند که بهم ارتباط دارند. اگر یکی از ضلع ها به درستی کار نکند اهداف اصلی سئو بی نتیجه خواهد بود.

مثلث سئو چیست؟

مثلث سئو یک استراتژی برای تمرکز و موفقیت در سئو است و رعایت کردن اصول آن شانس شما را در افزایش بازدید و نرخ تبدیل افزایش می دهد. مثلث سئو بر ۳ پایه اصلی سئو متمرکز است و کار را برای مدیران سایت ها و سئوکارها ساده کرده است تا بدانند تمرکز خود را بر روی چه چیزی بگذارند.

استراتژی سه ضلعی سئو :

  1. فنی
  2. محتوا
  3. لینک

هر یک از این موارد از معیارهای اصلی در موفقیت سئو به حساب می آیند و اگر یکی از آنها به درستی انجام نشود هیچ شانسی در رتبه های برتر گوگل نخواهید داشت. سایتی که از نظر فنی سالم با محتواهای یونیک و متنوع و با لینک های مرتبط باشد حداقل کاری است که باید برای سئو انجام دهید.

مثلث سئو چیست؟

فنی

سئو فنی یا سئو تکنیکال به زیرساخت و ساختار سایت اشاره دارد و چک لیست های زیادی را شامل می شود. اما ما آنها را بخش های ساده تری تقسیم می کنیم.

  • سایت شما باید سریع بارگذاری شود
  • برای تمامی نسخه های سخت افزاری موبایل به درستی قابل نمایش باشد.
  • معماری و ساختار url سایت شما باید استاندارد باشد
  • سایت شما باید دارای UX مناسب باشد.
  • امنیت سایت شما باید تامین شود
  • کدهای برنامه نویسی سایت باید بهینه و کم حجم شوند.
  • خطاها ، باگ ها و ارورهای سایت باید برطرف شوند و …

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : سئو تکنیکال (technical seo) چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

محتوا

در حال حاضر محتوا محور اصلی هر استراتژی بازاریابی است. ایجاد محتوای مرتبط، جذاب و به موقع نقش مهمی در نشان دادن تخصص، رساندن صدای برند شما، حل مشکلات مشتریان، ارائه مشارکت اجتماعی و موارد دیگر دارد. از دیدگاه سئو به طور خاص این امر به چند شکل صورت می گیرد.

در مرحله اول ، محتوای سایت یک سیگنال اصلی برای موتورهای جستجو است. کلمات کلیدی که در محتوای خود درنظر می گیرید نقش اصلی در رتبه بندی آن در موتورهای جستجو دارد. در تولید محتوا باید به عناوین ، سرفصل ها ، محتوای اصلی، کلمات کلیدی تمرکز کنید و سعی کنید محتوای غنی بنویسید و از تکنیک های سئو کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی یا کیورد استافینگ جلوگیری کنید. سعی کنید محتوای جامع ، کاربر محور و با کیفیت بنویسید و از محتوای کوتاه، کپی شده و بی ارزش اجتناب کنید. محتواهای قدیمی خود را در فاصله زمانی مختلف بروز نگه دارید و مطالب جدید به آن اضافه کنید. محتوای بنویسید که در راستای موضوع آن ، به تمامی سوالات کاربر پاسخ داده شود.

لینک

لینک ها دو نوع هستند : لینکهای داخلی و لینکهای خارجی. هرکدام استراتژی خاص خود را دارند. باید اصول انجام آن را بلد باشید و بدون استراتژی و هدف هر لینکی را به هر صفحه ای متصل نکنید. لینک سازی غیر اصولی نه تنها هیچ تاثیری بر سئو ندارد بلکه باعث سردرگم شدن گوگل و افت سئو نیز خواهد شد. هیچ وقت نباید لینک بخرید یا به زور در محتوا لینک سازی کنید. لینکها تاثیر خیلی زیادی در ارتقای رتبه کلمات کلیدی دارند. سعی کنید اصول درست آن را یاد بگیرید.

اگر تعداد زیادی از سایتهای با کیفیت به شما لینک دهند، این یک سیگنال مثبت به گوگل ارسال می کند که سایت شما شایسته پیوند دادن به آن است. در لینک سازی زیاده روی نکنید و طبیعی لینک سازی کنید. از سایت های بی کیفیت لینک دریافت نکنید. اگر دریافت کردید برچسب nofollow بزنید. از سایت های با کیفیت لینکهای follow دریافت کنید. سعی کنید لینک سازی خارجی را از سایت های مرتبط دریافت کنید.

خلاصه کلام

پس دریافتید که مثلث سئو در ۳ واژه اصلی متمرکز می شود : ۱- فنی ۲- محتوا ۳- لینک. این سه معیار مهم راهنمای خوبی برای موفقیت در استراتژی سئو شما هستند که پایه های اصلی سئو می باشند. اما این سه بخش دارای بیش از ۲۰۰ چک لیست سئو دارد که باید با آنها آشنایی داشته باشید که بتوانید استراتژی مثلث سئو را به درستی پیاده سازی کنید. در پایان در صورتی که نیاز به مشاوره و استفاده از خدمات سئو سایت یاس وب را دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کار را به متخصصان ما بسپارید و از دور نظاره گر پیشرفت فوق العاده سایت خود باشید. یاس وب مثل تمامی مشتریان قبلی خود لبخند و رضایت شما از نتیجه کار را تضمین خواهد کرد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *