راهنمای کامل انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت

راهنمای کامل انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت

انتخاب بهترین کلمات کلیدی را می توان یکی از مهم ترین اقداماتی دانست که در راستای سئو سایت و همچنین تولید محتوا می توانید انجام دهید و ما در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این مسئله آشنا کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا برای شما مفید خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

آیا با آخرین به روز رسانی های Google در خصوص انتخاب بهترین کلمات کلیدی آشنایی دارید؟ جستجو و یافتن کلمات کلیدی مناسب را می توان یکی از اساسی ترین بخش های بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا SEO دانست. کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوا تاثیر بسیار زیادی دارند و همچنین می تواند به شما کمک کند تا مخاطبین سایت را افزایش دهید. در این مقاله با یاس وب همراه شوید تا بیشتر در زمینه نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

گاهی اوقات انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت دشوار می شود و در چند سال گذشته تغییرات زیادی در نحوه رفتار موتور جستجو برای پیدا کردن صفحات سایت اعمال شده است. این دستورالعمل ها همواره در حال تغییر و پیشرفت بوده اند. اگر می خواهید که صفحات وب، محتوا و ایمیل مارکتینگ بهینه سازی شده داشته باشید، باید کلمات کلیدی را درست انتخاب کنید.

در این مقاله آموزشی، در زمینه به روزترین دستورالعمل جهت پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی با شما صحبت خواهیم داشت و در پایان، می توانید درک کامل تری از شیوه صحیح پیدا کردن کلمات کلیدی به دست بیاورید. ما در این مقاله همراه شما هستیم تا در زمینه نحوه جستجوی کلمات کلیدی، استفاده از این کلمات در محتوا و ارتقای کیفیت تولید محتوا با شما اطلاعات به روز به اشتراک بگذاریم و شما می توانید این مقاله را به عنوان یک مرجع کامل در جهت پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی در نظر بگیرید.

کلمات کلیدی چیست؟

تعریف کلمات کلیدی :

  • کلمات و عباراتی که مشخص می کنند افراد به دنبال چه چیزی هستند.
  • کلمات و عباراتی که مشخص می کنند شما در مورد چه چیزی نوشته اید.

اگر بخواهیم یک دید ایده آل گرایانه داشته باشیم، کلمات کلیدی میان مخاطب و نویسنده یکسان هستند و می توانند نیاز مخاطبان بالقوه شما را برطرف کنند و همچنین به آن ها در یافتن مطالب جستجو شده کمک خواهند کرد.

همچنین دستورالعمل پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین مباحث در زمینه بهینه سازی سایت دانست که به موتور های جستجو، مانند گوگل کمک می کند تا صفحات وب، محتوا و بازاریابی مرتبط با نیاز هر مخاطب را معرفی نماید.

اهمیتانتخاب بهترین کلمات کلیدی در تعیین استراتژی محتوا

اهمیت کلمات کلیدی در تعیین استراتژی محتوا

هزینه سئو بر اساس میزان رقابت در یک کلمه کلیدی

زمانی که رقابت بسیار بالایی روی یک کلمه کلیدی وجود دارد قطعاً روند سئو سایت برای همان کلمه کلیدی سخت و زمان بر خواهد بود. به همین دلیل جهت کسب رتبه برای این گونه کلمات در وهله اول شما باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید. با توجه به آنکه سئو کلمات کلیدی یک فرآیند تخصصی و مبتنی بر دانش و تجربه بالا می باشد، طبیعی است که بسیاری از کارفرمایان آشنایی کافی در این حوزه نداشته باشند. در نتیجه در برخی از مواقع درخواست هایی را از سئوکار دارند که به هیچ عنوان عملی نیست! به عنوان مثال تعداد انگشت شماری از کارفرمایان یکسری کلمات کلیدی را در اختیار سئوکار قرار می دهند و می خواهند که در مدت محدودی و با یک هزینه نسبتاً پایین به کسب رتبه برای کلمات مورد نظر برسند.

در چنین شرایطی ابتدا باید مشخص شود که میزان رقابت و سختی کلمه کلیدی تا چه حد است آیا می توان بر اساس بودجه ای که شما در نظر گرفته اید این کلمات را ارتقا داد یا خیر؟ اصولاً کلماتی که مقدار سرچ بالایی داشته باشد طبیعتا رقابت وبسایت ها برای ارائه خدمات مرتبط با آن کلمه بیشتر خواهد بود. لذا سئوکار نیازمند صرف زمان، هزینه و انرژی بسیار بالاتری می باشد. بنابراین اگر در این فرایند هزینه ای به کارفرمایان پیشنهاد می شود بر اساس میزان سختی کلمه و حد رقابت در آن است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما هر هزینه‌ای که برای سئو صرف می کنید با یک سود چند برابر به شما باز خواهد داشت. بنابراین هیچگاه فکر و ذهنیت خود را منحصراً معطوف به مقدار هزینه مصرفی برای سئو نکنید. بلکه تمرکز خود را روی نتیجه قرار دهید.

چرا باید در انتخاب کلمات کلیدی دقت بیشتری داشته باشیم؟

همانطور که گفته شد، پیدا کردن و تحقیق کردن در مورد کلمات کلیدی، یکی از مهم ترین بخش های اساسی در زمینه سئو وب سایت به شمار می رود. کلمات کلیدی می توانند از مهم ترین عوامل در رتبه بندی بهینه سازی سایت شما از دید Google باشند و این موتور جستجو در زمان تصمیم گیری در زمینه رتبه بندی محتوای سایت شما در نتایج، از آن استفاده خواهد کرد. پس باید از کلمات کلیدی مناسب در متن استفاده کنیم تا گوگل بتواند محتوایی که شما در مورد آن نوشته اید را متوجه شود و همچنین در نتیجه گیری پاسخ به جستجوی یک کاربر، سایت شما را در صفحه اول گوگل نمایش دهد.

جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی باید بر اساس موضوعاتی باشد که در استراتژی محتوای سایت شما قرار داده شده است و به سایت شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با دریافت رتبه های بهتر، در ذهن مشتریان خود جای بگیرید. زمانی که می دانید مخاطب شما به دنبال چه چیزی است، می توانید محتوای سایت خود را بر اساس همان کلمات کلیدی بهینه سازی کنید تا در نهایت پاسخی مناسب به نیاز کاربران ارائه دهید.

به طور کلی می توان گفت که یافتن بهترین کلمات کلیدی صحیح نه تنها در تولید محتوای بهتر، بلکه در سایر فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی سایت شما می تواند به شما کمک کند و از جمله در ایمیل مارکتینگ سایت شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. در صورتی که قصد دارید تبلیغات بر اساس تعداد کلیک از طریق Google Ads داشته باشید، کلمات کلیدی می توانند کمک شایانی به کسب و کار شما کنند.

در کنار مسائلی که گفته شد، بررسی بهترین کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده کرده اند می تواند در اصلاح استراتژی محتوای سایت شما کمک کند و همچنین برخی از ابزارها در دسترس قرار دارند تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

آیا جستجوی کلمات کلیدی مانند سابق است؟ چه تغییراتی ایجاد شده است؟

برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و وب مسترها این سوال را می پرسند که آیا جستجوی کلمات کلیدی هنوز هم مانند گذشته است؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که خیر. استراتژی های گوگل در نمایش صفحات وب نسبت به سال ۲۰۰۶ تغییرات بسیار زیادی داشته است.

در گذشته زمانی که کلمات کلیدی جستجو می شدند، منظور و هدف ما پر کردن محتوا با استفاده از اصطلاحاتی بود که مردم بیشتر به دنبال آن ها بودند و این امر باعث می شد که صفحات وب به صورت مصنوعی و در زمینه های نامرتبط بتوانند رتبه خوبی را از موتور جستجوی گوگل دریافت کنند. کیفیت این صفحات کمتر بود و تراکم کلمات کلیدی باعث می شد تا بتوانیم رتبه بهتری داشته باشیم. این رویکرد از سوی موتور جستجوی Google تغییرات زیادی داشته است و در واقع وب سایت هایی که از این شیوه استفاده کنند، نه تنها رتبه بهتری دریافت نمی کنند، بلکه از دید Google جریمه خواهند شد. این موتور جستجو به صورت مداوم در حال پیشرفت دادن الگوریتم های گوگل می باشد تا بتواند مطابق نیاز کاربران، محتوا را ارائه کند.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای بهبود رتبه سایت

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای بهبود رتبه سایت

در ادامه، توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم داد ولی دانستن چند نکته مهم در زمینه کلمات کلیدی پیش از شروع بحث تخصصی تر می تواند برای شما مفید باشد.

  • بسیاری از مخاطبین از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند که دستیارهای دیجیتال داشته و به آن ها امکان جستجوی صوتی در موتور جستجو را می دهد. این امر به معنای آن است که ممکن است سوالات از موتور جستجوی گوگل، بیشتر به محاوره نزدیک شود و این مسئله با تایپ عبارت مورد نظر متفاوت خواهد بود.
  • Google همواره سعی می کند تا پاسخ های خود را در کوتاه ترین زمان به کاربر ارائه دهد که بر اساس محتوای مناسب بهینه سازی شده اند و می توانند جوابگوی نیاز کاربر باشند.
  • کلمات کلیدی مرتبط با معناشناسی را می توان یکی از جدیدترین اصطلاحات در این زمینه دانست. در واقع شما یک محتوا را برای یک کلمه کلیدی بهینه سازی نمی کنید بلکه برای عبارات مرتبط که همان معنی را می دهند نیز بهینه سازی می کنید که در این خصوص در ادامه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

با انواع کلمات کلیدی آشنا شوید

پیش از این که جستجوی بهترین کلمات کلیدی مناسب را آغاز کنیم، باید نحوه درک و طبقه بندی آن ها را بدانیم. یکی از راه هایی که برای وصف کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس نوع قرارگیری کلمات می باشد :

  • کلمات کلیدی اصلی یک وب سایت معمولا تنها یک یا دو سیلاب هستند و حجم جستجوی بالایی در موتور جستجو دارند.
  • کلمات کلیدی که در محتوا استفاده می شوند، معمولا ۲ تا ۳ سیلاب دارند که میزان حجم جستجوی متوسط (نه زیاد و نه کم) را شامل می شوند.
  • کلمات کلیدی دنباله دار که شامل چهار یا چند سیلاب می شوند که به هم پیوسته می باشند، حجم جستجوی پایینی دارند و عمده ترافیک وب را شامل می شوند.

البته شما می توانید کلمات کلیدی را در انواع متفاوتی در بخش های مختلف سایت مشاهده کنید و از آن ها استفاده کنید.

مهم ترین عامل برای شما در این قسمت، ویژگی است و باید از عبارات طولانی تر استفاده کنید تا با خاص تر کردن محتوای خود، در هنگام تایپ کردن، کاربر بتواند سایت شما را در موقعیت بهتری مشاهده نماید. در اینفوگرافیک زیر می توانید نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی و انواع آن را مشاهده کنید.

انواع کلمات کلیدی

انواع کلمات کلیدی

در ادامه منظورمان را بیشتر برای شما شرح خواهیم داد :

  • در صورتی که کلمه “تی شرت” را جستجو کنید، میلیون ها نتیجه را دریافت خواهید کرد.
  • در صورتی که کلمه “تی شرت آبی” را جستجو کنید، به احتمال قوی می توانید صد ها هزار نتیجه را پیدا کنید.
  • در صورتی که کلمه “تی شرت آبی تولید آمریکا” را جستجو کنید، نتایج کمتری دریافت خواهید کرد که بیشتر می تواند مطابق آن چیزی باشد که واقعا از موتور جستجو Google می خواسته اید.

از دید مخاطب، هر چقدر که عبارت های جستجو را اضافه کند، می تواند نتیجه بهتری را نیز دریافت نماید.

فهرست کردن نهان کلمات کلیدی

یکی دیگر از اصطلاحاتی که در زمینه کلمات کلیدی باید با آن آشنایی داشته باشید، کلمات کلیدی معنایی است که به صورت نهفته مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت اختصار LSI نامیده می شود. LSI را می توانیم به موتور های جستجو تشبیه کنیم که از ارتباط میان کلمات تصمیم می گیرند که شما واقعا به دنبال چه چیز هستید.

برای مثال، در صورتی که کلمه “تایتانیک” را جستجو کنید، موتور جستجو از سایر جستجوهای پر تکرار استفاده می کند تا برای نشان دادن نتیجه بتواند تصمیم گیری کند که آیا منظور شما کشتی تایتانیک بوده است یا فیلم موفق تایتانیک؟

از زمانی که LSI وارد موتور های جستجو شده است، کاربران می توانند با جستجوی کلمات کلیدی، نتایج مرتبط تری را دریافت می کنند و در واقع یک بخش مهم از استراتژی جستجوی کلمات کلیدی مناسب را می توان یافتن کلمات کلیدی LSI دانست که برای استفاده در محتوای شما مورد استفاده می باشد. در صورتی که می خواهید با مثال واضح تر LSI آشنا شوید، می توانید در زمان جستجوی یک عبارت، صبر کنید تا متوجه شوید که چطور این موتور جستجو سایر نتایج را برای شما حدس می زند و می توانید از این حدس ها برای انتخاب بهترین جستجو استفاده داشته باشید.

نمونه استفاده از LSI توسط گوگل در مورد بهترین کلمات کلیدی

نمونه استفاده از LSI توسط گوگل

شما همچنین می توانید عبارات مرتبط با جستجوی خود را در پایین صفحه جستجوی گوگل پس از انتخاب یک عبارت پیدا کنید. باید توجه داشته باشید که اگر پارامترهای جستجو در Google را تغییر دهید، این لیست از دید شما پنهان خواهد شد.

یکی از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی را می توان LSIGraph دانست. این ابزار به شما کمک می کند تا از میان LSI گوگل بتوانید هشت جستجوی بیشتر مورد جستجو در گوگل را پیدا کنید و همچنین می تواند ورودی های شما را نشان دهد. LSIGraph برای ایجاد محتوای بهتر می تواند به شما کمک کند و کلمات کلیدی معنایی بهتری را می توانید در سایت خود استفاده کنید که از لحاظ بالقوه می تواند برای شما مفید واقع شود.

مخاطبین شما با جستجوی کلمات کلیدی چه می خواهند؟

ما می توانیم کلمات کلیدی را به صورت کوتاه، متوسط و بلند توصیف کنیم که البته این دسته بندی کافی نخواهد بود. برای استفاده بیشتر از کلمات کلیدی در بهینه سازی (SEO)، تولید محتوا و همچنین بازاریابی، باید هدف کاربر را از جستجو بدانیم. زمانی که شما هدف جستجو را متوجه شوید، می توانید دقیقا همان چیزی را ارائه دهید که مخاطبان از شما می خواهند.

در ادامه، روش های مختلفی که برای توصیف قصد کاربر از جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد که با شما در میان خواهیم گذاشت :

  • یافتن هدف خاص، این مسئله برای زمانی که کاربر به دنبال یک وب سایت مشخص می گردد مناسب است.
  • یافتن اطلاعات خاص، این مسئله زمانی که کاربر به دنبال پاسخ برای سوال خود می باشد مناسب است.
  • انجام تحقیقات، این مسئله برای زمانی که کاربر اطلاعات را جستجو می کند تا بتواند تحقیقی در مورد موضوعی انجام دهد، مورد استفاده است.
  • انجام معامله، زمانی که کاربر آماده خرید است و می خواهد خریدی انجام دهد.

این موارد چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در جواب به این سوال می توان گفت که شرح فرآیند جستجو به صورت معمول نیاز به توضیح دارد و باید مشخص کنید که می خواهید مثلا یک تلفن همراه خریداری کنید. همچنین برای به دست آوردن گزینه های موجود، کلمات کلیدی و غیره از عباراتی مانند چرا و چگونه استفاده  کنید و موتور جستجوی Google بر این اساس تحقیقات خود را انجام می دهد.

در حالی که می خواهید جستجوی کلمات کلیدی را در گوگل انجام دهید، قطعا با چند برند تجاری روبرو خواهید شد که برای شما جذاب خواهند بود. تحقیق در مورد محصولات و خدمات ارائه شده و همچنین نام آن ها در نوار سرچ را می توان یک نمونه از مثال یافتن هدف خاص دانست.

زمانی که یک جستجوی مقایسه ای را شروع می کنید، احتمالا از دید گوگل در پی تحقیقات هستید. این امر به دلیل استفاده از عناصر اطلاعاتی در کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل رخ خواهد داد.

همه آن چیزی که در مورد انتخاب بهترین کلمات کلیدی و یافتن آن ها باید بدانید

همه آن چیزی که در مورد انتخاب بهترین کلمات کلیدی و یافتن آن ها باید بدانید

کلمات کلیدی که برای انجام معامله مورد استفاده قرار می گیرند، شامل کلماتی مانند خرید، فروش و مشابه این موارد می باشد. با توصیف دقیق آن چیزی که شخص به دنبال آن است، کلمات کلیدی تجاری و غیره نمایان می شود و فرد می تواند در صورت تمایل وارد سایت های تجاری شود. همچنین این روش از جستجو برای کسانی که می خواهند خریدی انجام دهند مناسب است.

در صورتی که در زمینه مشاغل مربوط به تجارت الکترونیک در حال فعالیت می باشید، موتور جستجوی مقالات، می تواند بهترین دسته از کلمات کلیدی را برای شما لیست کند که در ادامه بیشتر در این زمینه با شما صحبت خواهیم داشت :

  • مقایسه با رقبا
  • جستجوی کاربر برای تخفیف
  • رتبه بندی سایت ها و بررسی
  • جستجو برای کد تخفیف
  • جستجو برای فروش

در ورژن ۲۰۱۷ از موتور جستجوی Google چهار لیست از دستورات جستجو را نشان می دهد :

  • دانستن : دانستن و دریافت اطلاعات در این مرحله، کاربر می خواهد که اطلاعات به دست بیاورد و به دنبال یافتن پاسخ به یک سوال ساده می باشد. برای مثال می خواهد در مورد یک واقعیت اطلاعات به دست بیاورد.
  • انجام دادن : در این مرحله، کاربر به دنبال انجام رسیدن به یک هدف می باشد. برای مثال اگر یک بازی را جستجو می کند، به دنبال آن است که این بازی را روی دستگاه خود نصب کند.
  • وب سایت : این روش در واقع یک جستجو است که برای پیدا کردن یک وب سایت مشخص مورد استفاده می باشد.
  • مراجعه حضوری : در این روش از جستجو، کاربر به دنبال آن است که به یک مکان فیزیکی دسترسی پیدا کند. برای مثال یک رستوران ایتالیایی در نزدیکی پیدا کند.

زمانی که می خواهید در زمینه چگونگی انتخاب کلمات کلیدی جستجو انجام دهید، می توانید از این اطلاعات برای انجام استراتژی محتوا استفاده کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کاربران به دنبال آن هستند که از هر مکان، اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

شروع به یافتن کلمات کلیدی کنید

همانطور که گفته شد، کلمات کلیدی را باید برای تامین نیاز مخاطبین و همچنین بر اساس استراتژی محتوا انتخاب کنیم. زمانی که افراد مختلف در نتایج جستجو به آن چه که شما در سایت خود دارید احساس نیاز پیدا می کنند، وارد سایت شما می شوند و از این روی می توانید با انتخاب دقیق بهترین کلمات کلیدی، کاربران خود را راضی کنید.

با توجه به این مسائل، چطور می توانید لیستی از بهترین کلمات کلیدی و عبارات مناسب را تهیه کنید؟ اولین قدم بسیار آسان است. شما باید جایگاه خود را مشخص کنید.

زمانی که می خواهید جایگاه خود را پیدا کنید، باید از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید. این ها عباراتی هستند که اصلاح کننده ندارند و آن را می توان به عنوان عنصر سازنده لیست کلمات کلیدی شما به حساب آورد. در صورتی که می خواهید از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که از کلمات H1 استفاده داشته باشید.

با استفاده از ابزار LSIGraph که در قسمت های قبل در مورد آن صحبت کردیم، می توانید اصطلاحات مرتبط را جستجو کنید و عبارات جستجو را در کادر مربوطه تایپ کنید و لیستی طولانی از کلمات کلیدی مرتبط را برای افزودن به لیست خود دریافت خواهید کرد.

دو ابزاری که برای جستجوی اصطلاحات و دریافت کلمات کلیدی مورد استفاده قرار میگیرند Google Analytics و Google search Console می باشند.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی در Google Analytics می توانید مسیر Acquistion به مسیر All Traffic و سپس روی گزینه Organic Search کلیک کنید تا مهم ترین پیشنهادات را مشاهده کنید.

بهترین کلمات کلیدی را از طریق Google Analytics پیدا کنید

کلمات کلیدی را از طریق Google Analytics پیدا کنید

شما می توانید لیستی از عبارات را مشاهده کنید که می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی کمک کند. در صورتی که حساب Google Console خود را به Google Analytics متصل کنید، می توانید در این ابزار جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید و در نهایت می توانید تعداد بیشتری از کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار دیجیتال خود داشته باشید.

در نهایت روش های دیگری را می توان معرفی کرد که برای جستجوی بهترین کلمات کلیدی مورد استفاده هستند که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

  • نظرات وبلاگ سایت را بررسی کنید و اگر مردم در زمینه موضوعات خاصی سوال می کنند، آن ها را یادداشت کنید.
  • هشتگ هایی که در شبکه های اجتماعی کلمات کلیدی اساسی به شمار می روند و بیشتر مخاطب دارند، در دنیای سئو نیز می توانند کلمات کلیدی بهتری باشند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • عناوین و کتاب هایی که در فروشگاه های اینترنتی پرفروش هستند.

نباید جستجوی محلی را فراموش کنید و به کاربرانی که در محل کار شما جستجو را در گوگل انجام دهند، همچنین مکان هایی که در شهر شما بیشتر سرچ می شوند و غیره می توانند در به دست آوردن کلمات کلیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند و به عنوان بخشی از روند دریافت بهترین کلمه کلیدی به شمار می روند. این موارد را باید در مورد جستجوی فصلی نیز رعایت کنید.

در روش های بالا شما می توانید یک نقطه شروع برای جستجو به دست بیاورید و اگر می خواهید نسبت به دریافت نهایی کلمات کلیدی اقدام کنید، باید از ابزارهای جستجوی هوشمند کلمات کلیدی استفاده کنید که در ادامه بیشتر در این زمینه با شما صحبت خواهیم داشت. این ابزار برای دسترسی به کلمات کلیدی هدفمند مورد استفاده می باشد.

بهترین ابزارهایی که برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده می شوند

بسیاری از ابزارهایی که در قسمت های قبل ذکر کردیم می تواند عملکرد وب سایت شما را تجزیه و تحلیل نماید و تنها برای کلمات کلیدی مورد استفاده نیست. در صورتی که می خواهید نسبت به جستجوی داده ها اقدام کنید و کلمات کلیدی بهتری به دست آورید، باید از ابزاری استفاده کنید که میزان جستجو، ارزش کلمه کلیدی و رقابت در زمینه موارد دیگر و غیره را به شما نمایش دهد. ابزارهای مختلفی برای دریافت کلمات کلیدی می تواند مورد استفاده باشد . ما در این قسمت قصد داریم مهم ترین و اصلی ترین این ابزار را برای شما معرفی کنیم.

چطور کلمات کلیدی خوب انتخاب کنیم؟

  • ابزار Ahrefs می تواند مجموعه ای کامل از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز رقبا را به شما نمایش دهد.
  • Answer the Public دیگر ابزاری است که می تواند بر اساس نوع تجزیه و تحلیل سوال ها، به شما کلمات کلیدی ارائه دهد.
  • Google Adwords Keyword Planner به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت ماهانه جستجوی محلی و جهانی برای کلمات کلیدی داشته باشید و همچنین سطح رقابت بر روی هر کلمه کلیدی و هزینه تخمینی برای هر کلیک را بدانید.
  • ابزار SEMrush را می توان برای دریافت داده های کلمات کلیدی مورد استفاده قرار داد و به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بر اساس اصطلاحات اصلی، جستجوی خود را انجام دهید. این ابزار به صورت غیر رایگان در دسترس شماست و ویژگی های بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد ولی صرف دریافت کلمات کلیدی توسط این ابزار برای شما رایگان خواهد بود.
  • ابزار The SEO Book Keyword Suggestion Tool به شما کمک می کند تا بتوانید حجم جستجو، اصطلاحات مرتبط، ارزش هر کلمه و سایر موارد را داشته باشید.

ارتقای رتبه کلمات کلیدی شما با خدمات سئو سایت یاس وب

ارتقای رتبه کلمات کلیدی شما با خدمات سئو سایت یاس وب

خدمات سئو سایت یاس وب در جهت ارتقای کلمات کلیدی هدف شما

سئو سایت رابطه مستقیمی با قرار گرفتن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل دارد و باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. از این روی می توانید برای جستجوی کلمات کلیدی و یافتن آن ها و ارتقای آنها به صفحات بالاتر گوگل، تمامی این خدمات را به یاس وب بسپارید. انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای بهبود سئو سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

تولید محتوای سئو شده نیز تاثیر بسیار زیادی در این زمینه دارد. از این روی توصیه می کنیم که به جای این که همه وقت خود را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی کنید، خدمات سئو سایت و انتخاب بهترین کلمات کلیدی و تولید محتوای سایت خود را به تیم با تجربه یاس وب بسپارید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *