سایت یا اینستاگرام؟ برای کسب و کار کدام بهتر است؟ (مزایا و معایب هرکدام)

سایت یا اینستاگرام؟ برای کسب و کار کدام بهتر است؟ (مزایا و معایب هرکدام)

سایت یا اینستاگرام!؟ این سوالی ست که اکثر افرادی که کسب و کار خود را شروع کرده اند از خود می پرسند. اگر از فردی که در اینستاگرام به درامد خوبی رسیده، این سوال را بکنید قطعا می گوید اینستاگرام بهتر از وب سایت است. همینطور اگر از شخصی که از وب سایت به درامد خوبی رسیده، بپرسید، به تردید می گوید وب سایت بهتر از اینستاگرام است.

اما به نظر شما داشتن وب سایت برای کسب و کار بهتر است یا داشتن اینستاگرام!؟ نظر شما چیست؟

اگر شما قصد دارید کسب و کار خود را راه توسعه دهید نباید این دو مقوله را با هم مقایسه و ارجعیت قرار بدید. در اصل مقایسه این دو با هم کار اشتباست. چرا که سایت و اینستاگرام مکمل یکدیگر برای توسعه کسب و کار شما هستند و هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند که ما قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

اینستاگرام داشته باشیم یا نه؟ | مزایا و معایب اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عظیم و جهانی است که افراد به راحتی می توانند تصاویر و فیلم های کوتاهی که ساخته اند را با سایر کاربران در جهان به اشتراک بگذارند. همچنین با اتصال اینستاگرام به فیس بوک و توییتر، می توانند رسانه های خود را به طور خودکار به آن شبکه های اجتماعی پر قدرت نیز به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام داشته باشیم یا نه؟ | مزایا و معایب اینستاگرام

مزایای اینستاگرام

  • یک شبکه جهانی گسترده و عظیم

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که در سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. حتی بین فیسبوک و توییتر، اینستاگرام، بیشترین تعداد کاربر فعال در ماه را به خود اختصاص داده است.

  • ارزش یک تصویر از هزار کلمه محتوای متنی بیشتر است

ویژگی اصلی اینستاگرام این است که به راحتی می توانید تصاویر را بین افراد به اشتراک بگذارید. تصاویر نسبت به متن توانایی این را دارند که عواطف و احساسات افراد را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند. با تصاویر تعامل بین کاربران قوی تر خواهد بود.

  • مناسب و ایده ال برای کسب و کارهای مجازی

با استفاده از اینستاگرام تعامل عمیقی بین خریدار و فروشنده برقرار می شود و این شبکه اجتماعی تبدیل به یک ابزار آنلاین برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات شده است

  • بستر بسیار امن برای شروع فعالیت

اینستاگرام یک شبکه جهانی بسیار معتبر است که از اطلاعات کاربران محافظت کرده و سیاست حریم خصوصی افراد را به طور کامل رعایت می کند. برخی محتوای خاص که برای کودکان زیر ۱۳ سال مناسب نیست توسط این شبکه محدود و محافظت می شود. همچنین برخی کابران که قصد دارند از حساب خصوصی استفاده کنند. این بستر به راحتی برای این گونه افراد مهیا است. و اگر کاربری شرایط اینستاگرام را زیر پا بگذارد یا امنیت سایر اعضای شبکه را مختل کند، حساب آن توسط اینستاگرام بلاک می شود.

  • استفاده از رایگان است
طراحی سایت انگلیسی + پشتیبانی و سئو؛ بهترین قیمت و کیفیت
مطالعه

کلیه خدمات اینستاگرام رایگان است و برای ایجاد حساب و فعالیت هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

  • امکان پیام رسانی فوری بین کاربران

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی و ارتباطی است که علاوه برای امکان پیام رسانی، می توانید رسانه های خود را نیز ارسال نمایید.

  • مهارت های هنری را ارتقا می دهد

شبکه اجتماعی اینستاگرام مهارت های هنری افراد را تشویق می کند. به لطف این برنامه، بسیاری از کاربران از عناصر اساسی عکاسی آگاهی بیشتری پیدا می کنند: زوایا، صفحه، فوکوس و غیره.

معایب اینستاگرام

معایب اینستاگرام

  • بیشتر مناسب موبایل و تبلت می باشد

اپلیکیشن اینستاگرام بیشتر به عنوان یک سیستم قابل حمل شناخته شده است که مناسب گوشی های هوشمند و تبلت ها می باشد. نسخه وب آن که در رایانه های رومیزی استفاده می شود به اندازه اپلیکیشن موبایل، کارایی ندارد.

  • با همه سیستم عامل ها سازگار نیست

اپلیکیشن اینستاگرام فقط برای سیستم عامل های iOS، اندروید و ویندوز موبایل قابل استفاده است و در سایر دستگاه ها نظیر سیستم بلک بری، سیستم عامل لینوکس قابل استفاده نیست.

  • امکانات محدودی برای ویرایش تصاویر دارد

اینستاگرام ابزارهای بسیار محدودی برای ویرایش فایل های تصویری دارد. برای استفاده از سایر ابزارهای مرتبط باید جداگانه دانلود شود.

  • امکان سرقت تصویر

با قرار دادن تصاویر با کیفیت و حرفه ای در یک شبکه اجتماعی، این امکان وجود دارد که شخصی به آنها دسترسی داشته باشد و از آنها برای مسائل اقتصادی و منافع خود استفاده کند. بنابراین امکان سرقت تصاویر بدون رضایت کاربر وجود دارد.

  • امکان انتشار تصویر فردی به صورت خصوصی ندارد

شما نمی توانید حریم خصوصی هر عکس را به صورت جداگانه تنظیم کنید. یعنی اینکه تنها دو گزینه وجود دارد: یا همه انتشارات عمومی هستند یا همه خصوصی هستند.

  • اعتیاد آور

شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند افراد را دچار مشکلات روحی و اعتیاد کند و برای برخی افراد اصلا مناسب نیست.

  • تبلیغات دروغ

بسیاری از فروشگاه ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به اینستاگرام متکی هستند. گاهی اوقات برای جذب مشتری به تبلیغات کاذب متوسل می شوند که می تواند باعث بی اعتمادی کاربران شود.

  • امکان تحریم ایران

ما در کشور ایران زندگی می کنیم و با تحریم های زیادی مواجه شدیم و این واقعیت تلخ وجود دارد و احتمال آن هم کم نیست که در آینده احتمال دارد اینستاگرام، ایران را برای همیشه تحریم کند.

  • حساب اجاره ای

مهم تر از همه این است که حساب تجاری که برای کسب و کار خود ایجاد کردید اجاره ای و احتمال دارد بی دلیل حساب شما مسدود و بلاک شود و برای ثبات کسب و کار اصلا مناسب نیست.

  • احتمال فیلتر شدن
8 رویکرد فوق العاده مهم در طراحی سایت شرکتی ارزان
مطالعه

با توجه به قانون سختی که در فیلترینگ اینترنت وجود دارد. احتمال زیاد وجود دارد که این شبکه نیز مانند تلگرام برای همیشه از طرف دولت ایران فیلتر شود. (هرچند راه های زیادی برای عبور از فیلترینگ وجود دارد اما با فیلتر شدن اینستاگرام، کاربران ایرانی اینستاگرام و مشتریان آن شدیدا افت می کند.)

 مزایای سایت نسبت به اینستاگرام

 مزایای سایت نسبت به اینستاگرام

  • مالکیت کامل در هر شرایطی

وب سایت بر خلاف اینستاگرام از مالکیت کامل و قانونی و معتبر برخوردار است و تحت هیچ شرایطی از جمله تحریم یا فیلتر و هر مشکل دیگر، خطری متوجه صاحب وب سایت نمی باشد.

  • باعث پیشرفت و افزایش اعتبار کسب و کار می شود

هر صاحب کسب وکاری برای آنکه پیشرفت کند و اعتبار کسب وکار خود را افزایش دهد باید یک وب سایت تجاری داشته باشد

  • باعث ایجاد برندینگ می شود

وب سایت قادر است کسب و کار خود را در سطح کل جهان معرفی کند و به یک برند تجاری تبدیل شود.

  • امکان بهینه سازی سایت برای رونق کسب و کار

با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت می توانید بدون تبلیغات با کمی فعالیت مداوم و روزانه، سایت خود را برای گوگل سئو کنید و به درامد دائم برسید.

  • برای کسب درامد نیاز به تبلیغاتی پولی ندارد

می توانید بدون استفاده از تبلیغات با سئو کردن سایت به درامد حتی چند ده میلیونی در روز برسید.

  • امکانات فنی بسیار بیشتر و متنوع

وب سایت نسبت به اینستاگرام از امکانات بسیار زیاد از جمله صفحه تماس با ما ، درباره ما، گالری محصولات، نمونه کارها، ویدیوها، اخبار و مقالات و … می باشد که برای هر بخش به صورت جداگانه می توانید سفارشی سازی بی نهایت و مطابق با سلیقه خود انجام دهید.

  • مناسب و ایده ال برای فروشگاه های اینترنتی

اگر محصولات دانلودی یا فیزیکی دارید وب سایت فروشگاهی تمامی انتظارات و ایده های شما را برای فروش محصولات فراهم می کند.

معایب داشتن وب سایت

معایب داشتن وب سایت

  • سایت برای رونق کسب وکار نیاز به سئو دارد

سئو به فعالیتهایی که در چهارچوب الگوریتم های گوگل برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل انجام می شود، گویند و برای اینکه سایت شما به ترافیک و در نتیجه به مشتری برسد باید این فعالیت را خودتان یا یک شخص متخصص سئو انجام دهد. بدون تجربه و مهارت نمیتوان در ارتقای سئو سایت موفق بود. و ناچار هستید برای سئو تخصصی هزینه کنید. هر چند از نظر ما ، سئو هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری ست چرا که بعد از موفقیت در سئو تمامی هزینه ها با سود چند ده برابری که حاصل می شود باز خواهد گشت. در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت یاس وب استفاده کنید.

  • سایت برای طراحی نیاز به هزینه دارد
طراحی سایت وکالت
مطالعه

طراحی وب سایت یک خدمت است که نیاز به هزینه دارد اما ۲ نوع طراحی وب سایت داریم ۱- طراحی سایت اختصاصی ۲- طراحی سایت وردپرسی. شما با استفاده از طراحی سایت وردپرسی می توانید در عرض چند روز و با هزینه بسیار پایین نسبت به طراحی اختصاصی ، صاحب وب سایت شوید. در این حوزه نیز می توانید از خدمات طراحی سایت وردپرسی یاس وب استفاده کنید.

  • سایت برای بقای خود نیاز به پشتیبانی دارد

نمیشه گفت پشتیبانی جزو معایب داشتن سایت هست اما جزو مزایا هم نیست. همانطور که حساب اینستاگرام نیاز به ادمین و مدیریت دارد ، سایت هم برای سالم ماندن و بقای خود نیاز به پشتیبانی سایت دارد. یاس وب در زمینه پشتیبانی سایت وردپرس نیز با شما خواهد بود.

چه کسانی به سایت نیاز دارند؟

اگر شما به حدی رسیده اید که قادر هستید یک خدمات یا محصول ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهید پس وقت آن رسیده است که خدمات و محصولات خود را به افراد معرفی کنید. اول قدم برای اینکه مردم شما را بشناسند، معرفی خدمات و محصولات در اینترنت است چون در عصر حاضر اکثر افراد برای رفع مشکلات و نیاز های خود از اینترنت استفاده می کنند. برای شروع کار می توانید از اینستاگرام آغاز کنید و به درامد برسید. حالا که به درامد رسیده اید و می توانید هزینه داشتن یک وب سایت رو تامین کنید لازم است برای درامد بیشتر و توسعه کسب و کار و اطمینان از ثبات کسب و کار شروع به راه اندازی یک وب سایت نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله مزایا و معایب اینستاگرام را به اختصار شرح دادیم و گفتیم که مقایسه کردن این دو در اصل اشتباه ست چراکه این دو مکمل همدیگر هستند و با توجه به اینکه احتمال تحریم و یا فیلتر اینستاگرام وجود دارد و همیشه استرس این موضوع در ذهن صاحب کسب وکار است. به همین منظور برای رهایی از این استرس و مشکل لازم هست یک وب سایت تجاری برای خود داشته باشید و کسب و کار خود را در وب سایت توسعه دهید.

می توانید جهت راه اندازی و توسعه کسب وکار یعنی طراحی سایت ، سئو بهینه سازی سایت و پشتیبانی دائمی سایت روی کمک یاس وب حساب کنید تیم ما از شروع کسب و کار تا رسیدن به درامد ایده ال همواره با شما خواهند بود. جهت کسب مشاوره در مورد طراحی سایت وردپرسی با یاس وب تماس بگیرید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *