طراحی وب سایت ساده؛ کاملا کاربردی، برای هر شغلی

طراحی وب سایت ساده ، شیک و عالی

طراحی وب سایت ساده و در عین حال شیک و عالی، بهترین استراتژی هوشمندانه برای طراحی سایت وردپرسی است. هرچه وب سایت ساده و شیک داشته باشید، احتمال موفقیت در کسب و کارتان بیشتر خواهد شد. احتمالاً این جمله را شنیده‌اید که «هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر».

لازم نیست در طراحی سایت خود از گرافیک های پیچیده و سخت استفاده کنید. سایت هرچه ساده و شیک تر باشد، سبک تر و برای مخاطب جذاب تر خواهد بود.  در طراحی سایت ساده و در عین حال شیک، نه تنها زمان و هزینه کمتری برای راه اندازی سایت لازم است بلکه نرخ تبدیل مشتری را نیز افزایش می دهد. همچنین باعث می شود کاربر با عناصر سایت بهتر تعامل برقرار کند.

مناسب بودن قیمت طراحی سایت ساده و شیک

مقدار سرمایه و بودجه اولیه برای طراحی یک وب سایت کاربردی و زیبا برای همه کاربران یا کارفرمایان اهمیت دارد. در واقع آنها همواره دوست دارند که بهترین و باکیفیت ترین سایت را داشته باشند و در قبال آن یک هزینه ای مقرون به صرفه را نیز پرداخت کنند. از آنجایی که حدود ۵۰ درصد وب سایت های دنیا با سیستم وردپرس طراحی و ساخته می‌شود بنابراین شما نیز می‌توانید در این مجموعه قرار بگیرید و از مزیتهای این سیستم سایت ساز بهره ببرید.

 قیمت طراحی سایت با وردپرس بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که شامل زمینه کاری شما، نوع سایت، دامنه، هاست و قالب است. در مجموع این بهترین فرصت برای افرادی است که میخواهند از طریق وبسایت یک درآمد آنلاین و بیزینس به صرفه داشته باشند.

البته برای آنکه بیزینس شما به یک درآمد مناسب برسد در قبال پرداخت هزینه ای که برای طراحی سایت صرف می‌شود بعد از آن نیز باید از پکیج های پشتیبانی و سئو سایت نیز بهره مند شوید تا یک وبسایت هدفمند به نتیجه مطلوب برسد.

عدم وجود محدودیت برای طراحی سایت ساده و شیک

در حال حاضر سیستم وردپرس برای اکثر زمینه های کاری مناسب و پرسود است. یعنی شما با یک سرمایه حداقلی کسب و کار خود را در قالب یک وب سایت آغاز کنید. فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که میتوان به فروشگاه یا وب سایت های خدماتی اشاره کرد. برخی از افراد نیز که در زمینه های مختلف تخصص خاصی دارند میتوانند آنرا با طراحی یک وب سایت در معرض نمایش قرار دهند تا افرادی که نیازمند به آن هستند با پرداخت هزینه از خدمات شما استفاده کنند.

تنها زمانی میتوان برای وب سایت وردپرسی محدودیت قائل شد که حوزه کاری مورد نظر بسیار منحصر به فرد و خاص باشد که در حال حاضر تنها تعداد اندکی از اشخاص هستند که برای شغل خود نیاز به سایت های اختصاصی و برنامه نویسی شده دارند.

۸ دلیل برای اینکه از طراحی سایت ساده و شیک استفاده کنید

در این مقاله قصد داریم ۸ دلیل به شما معرفی کنیم که طراحی سایت ساده و شیک بهترین انتخاب در موفقیت یک وب سایت است. با ما همراه باشید.

۱- طراحی وب سایت ساده باعث افزایش نرخ تبدیل می شود

مطالعات و تحقیقات ثابت کرده است که طراحی وب سایت ساده، شیک و در عین حال عالی و با کیفیت نسبت به وب سایت های پیچیده با تزئینات بیش از حد، منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود. بسیاری از مدیران سایت های فروشگاهی بعد از ساده سازی سایت خود، افزایش شدید فروش خود را گزارش داده اند. در واقع، طراحی های پر زرق و برق و تبلیغات و گرافیک های بیش از حد در جهت تلاش برای فروش بیشتر هر چند وسوسه انگیز است اما بیشتر تاثیر معکوس دارد. طراحی شما نباید به گونه ای باشد که کاربر را وادار به خرید کند.

در همین حال، سایت های بسیار ساده و شیک با عناصر طراحی مینیمال هم وجود دارد و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهند که به راحتی خرید کنند. البته این بدان معنا نیست که وب سایت شما نباید دارای هیچ تصویر، فیلم یا رنگهای چشم نوازی باشد. اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، باید از شر هرگونه جزئیات و المانهای غیر ضروری که ممکن است توجه کاربران را از نقاط تبدیل اصلی منحرف کند، خلاص شوید. همچنین از فضای سفید برای ایجاد یک وب سایت جذاب بصری که هم حرفه ای است و هم برای پیمایش آسان است، استفاده کنید.

۲- طراحی وب سایت ساده منسوخ نمیشود.

در دنیای طراحی وب سایت، زمان با سرعتی سریع در حال حرکت است. گرایش‌های طراحی وب می‌آیند و می‌روند و سبک‌های جدید را به سرعت از رده خارج می‌کنند. یکی از تنها سبک هایی که از زمان ظهور اینترنت تا به الان باقی مانده ، طراحی وب سایت ساده و شیک است. استفاده از یک طراحی سایت ساده به این معنی است که مجبور نخواهید بود سایت خود را هر چند وقت یکبار به روز کنید زیرا به زودی قدیمی نمی شود. با این حال صاحبان سایتهایی که از وبسایت های گرافیک شلوغ استفاده می کنند، مجبوراند دائما طراحی سایت خود را تغییر دهند.

طراحی وب سایت ساده منسوخ نمیشود

۳- حواس بازدیدکنندگان وب سایت خود را پرت نمی کنید

کسانیکه از طراحی سایت شلوغ استفاده می کنند دقیقا نمی دانند کاربران آنها چه چیزی می خواهند. هدف شما باید این باشد که بدون نیاز به پیمایش بی پایان، یافتن آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند تا حد امکان برای آنان آسان کنید. در اینجا منوی سایت حیاتی ترین عناصر برای ساده سازی وب سایت است. طراحی سایت عالی و ساده و شیک تجربه کاربری را ارتقا می بخشد و حواس کاربر به محصول و خدمات شما معطوف می شود. با طراحی سایت شلوغ بازدیدکنندگان خود را مجبور نکنید در مورد بخشهای  سایت بیش از حد فکر کنند.

پارادوکس انتخاب بیان می‌کند که هر چه تعداد انتخاب‌های بیشتری به کاربر بدهید، احتمال کمتری دارد که اصلاً انتخابی انجام دهد. اگر بازدیدکنندگان وب سایت خود را با ده ها دکمه و لینک های قابل کلیک، تصاویر چشم نواز، فیلم ها، گیف ها و موارد دیگر غرق کرده اید. کمتر احتمال دارد که اصلا کلیک کنند. نگاهی به وب سایت خود بیندازید و بررسی کنید که کدام ویژگی را می توانید حذف کنید تا طراحی وب سایت ساده و شیک و عالی داشته باشید. ممکن است برخی از ویژگی هایی که قرار دادید باعث حواس پرتی بازدید کننده شود و اهمیت کمتری دارند.

به طور مثال استفاده بیش از حد از پاپ آپ، ممکن است ایده خوبی باشد. اما باعث حواس پرتی کاربر و خروج از سایت می شود. در سایتهای فروشگاهی کمتر از پاپ آپ استفاده کنید. چون احتمال دارد نه تنها کاربر خریدی انجام ندهد بلکه عصبانی شده و صفحه را ترک می کند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه مردم اطلاعات مورد نظر شما را می خوانند، حذف هر گونه اطلاعات اضافی و ساده کردن وب سایت شماست. با طراحی سایت شلوغ کاربران ممکن است ندانند که از کجا باید شروع کنند و نمی توانند درست تصمیم بگیرند. طراحی سایت ساده و شیک باعث می شود چشم کاربر در مشاهده سایت شما خسته نشود و حضورش در سایت بیشتر شود.

۴- تمام نیازهای کاربران را فراهم می کنند

مردم انتظارات زیادی از طرح های سایت شما ندارند فقط می خواهند نیازشان را که بابتش وارد سایت شما شده اند، برآورده شود.

آیا متوجه شده اید که اکثر سایت های فروشگاهی بزرگ و موفق و پرفروش طراحی بسیار مشابهی دارند؟

دلیل آن این است که طراحان این گونه سایتها از الگوی چیدمان مورد انتظار مردم پیروی می کنند تا نرخ تبدیل ها را به حداکثر برسانند. بازدیدکنندگان این نوع وب‌سایت دقیقاً می‌دانند کجا باید کلیک کنند تا به جایی که می‌خواهند در سایت برسند. حتی اگر قبلاً هرگز از سایت بازدید نکرده باشند، به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می شوند.

۵-برای همه مردم با هر نوع سلیقه ای جذاب است

یک تحقیقات و مطالعه جامع توسط گوگل ثابت کرده که وب سایت های بصری پیچیده نسبت به وب سایت هایی با طراحی ساده، جذابیت کمتری دارند. یک طراحی وب سایت ساده و شیک می تواند به سرعت اعتماد بازدیدکنندگان وب سایت شما را جلب کند و در مقابل وب‌سایت‌های حاوی تصاویر بیش از حد تبلیغاتی و رنگی مزاحم با فونت‌های مختلف برای کاربر احساس یک سایت هرزنامه را در ذهن تداعی می کند.

مهم نیست که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، اگر وب سایت شما دارای سبک مینیمالیستی باشد، به احتمال زیاد می توانند به وب سایت شما اعتماد کنند و به راحتی از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. پس بهترین راه برای بهینه سازی طراحی وب سایت برای همه مخاطبان، ساده کردن سایت است.

طراحی سایت ساده سریعتر بارگذاری میشود.

۶- طراحی سایت ساده سریعتر بارگذاری میشود.

زمان بارگذاری سریع نه تنها برای یک تجربه کاربری عالی بلکه برای رتبه بندی سئو کاملاً ضروری است. به گفته کارشناسان سئو، کاربران وب سایت هایی را که بارگذاری آنها بیش از سه ثانیه طول می کشد، رها می کنند. علاوه بر این، به گفته گوگل ، سرعت سایت به عنوان یکی از معیارهای مهم در رتبه بندی کلمات کلیدی محسوب می شود. شلوغ کردن وب سایت شما با تصاویر، گیف ها، ویدیوها و غیره می تواند سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهد.

طراحی ساده سایت همچنین حجم کاری سرور شما را کاهش می دهد که می تواند زمان بارگذاری را حتی بیشتر بهبود بخشد. ویدیوها و فایل های تصویری بزرگ فضای زیادی را برای میزبانی اشغال می کنند و حذف آنها از وب سایت خود یکی از سریع ترین و ساده ترین راه ها برای بهبود سرعت بارگذاری وب سایت شما است. بیشتر شرکت های میزبانی وب بر اساس میزان فضایی که وب سایت شما از سرور آنها اشغال می کند نیز هزینه دریافت می کنند.  بنابراین طراحی وب سایت ساده نه تنها می تواند زمان بارگذاری سایت شما را بهبود بخشد و فروش را افزایش دهد، بلکه می تواند در هزینه شما نیز صرفه جویی کند!

۷- طراحی وب سایت ساده، اعتماد ایجاد می کند.

طراحی وب سایت ساده، شیک و تمیز به کسب و کار شما مشروعیت می بخشد. این اعتماد را ایجاد می کند و باعث می شود که کاربران در آینده به سایت شما بازگردند. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که ۴۸٪ از مردم اعتبار یک تجارت را بر اساس طراحی وب سایت آن تعیین می کنند. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق کاربران اینترنت گزارش می دهند که طراحی یک سایت ساده و شیک و عالی به طور مستقیم بر میزان اعتماد آنها به یک تجارت تأثیر می گذارد.

بنابراین چگونه می توانید به این سبک زیبا اما ساده در وب سایت خود دست پیدا کنید؟ پاسخ “استفاده از فضای سفید” است. فضای سفید تمام فضای خالی وب سایت شما است که در حاشیه و همچنین بین کلمات، حروف، تصاویر و سرفصل ها ظاهر می شود. استفاده موثر از فضای سفید به کاربران کمک می کند تا در یک زمان روی یک قسمت از وب سایت شما تمرکز کنند و فرآیند تبدیل را ساده تر کند. ساده ترین راه برای دستیابی به طراحی سایت ساده و شیک و عالی در سایت خود، استفاده از فضای سفید زیاد و استفاده دقیق از فونت ها و رسانه ها می باشد.

۸- پشتیبانی سایتهای ساده آسان تر است.

هرچه وب سایت وردپرسی شما پیچیده تر باشد، با بروزرسانی افزونه های سایت احتمال بهم ریختگی آن بیشتر است و پشتیبانی سایت را نیز با مشکل مواجعه می کند. در نتیجه هر چه سایت، کدهای تمیزی داشته باشد پشتیبانی سایت نیز کم دردسر تر است و کمتر زمان و انرژی جهت تعمیر و نگهداری سایت نیاز دارد.

طراحی وب سایت ساده، اعتماد ایجاد می کند.

بالاترین کسب درآمد بعد از طراحی وب سایت ساده؛ هدف ماست!

در طراحی وب سایت ساده همواره سعی می‌شود المان های کاربردی بودن صفحه سایت در بالاترین حد خود باشد. در واقع شما به عنوان کارفرما و مدیر سایت می‌خواهید از وب سایت خود کسب درآمد کنید. پس تا حد امکان تمرکز طراحان باید روی جزئیات بیزینس آنلاین شما باشد. بنابراین مواردی که هیچگونه تاثیر مثبتی در سایت ندارند کاملاً حذف می‌شوند تا یک وب سایت سبک و پرسرعت داشته باشید.

از طرفی ربات‌های گوگل اهمیت بسیار زیادی به کاربردی بودن و مفید بودن یک سایت می‌دهند. استفاده از محتواهای پراکنده و بدون هدف و همچنین طراحی شلوغ و بدون نظم باید کاملاً حذف شود. آنچه که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم برای هر نوع صنف و زمینه کاری و شغلی یک وب سایت کاربردی طراحی کنیم.

بسیاری از وب سایت‌هایی که توسط افراد غیر متخصص طراحی می‌شوند ممکن است ظاهر و  ساختار زیبایی داشته باشند اما توجه چندانی به کاربردی بودن آن نشده است. البته چهارچوب و قالبی که برای طراحی وب سایت ساده انتخاب می‌شود برای هر شغلی متفاوت است. طراحانی که تجربه لازم در زمینه طراحی سایت وردپرسی دارند می‌دانند برای هر شغل چه قالب وردپرسی انتخاب کند.

قالب‌هایی که قابلیت نصب افزونه‌های مختلف را داشته باشند و همچنین بتوان روی آنها عملیات سئو سایت و همچنین پشتیبانی سایت انجام داد. اگرچه مجموعه‌ای از قالب‌های رایگان وجود دارد اما ما پیشنهاد می‌کنیم به سمت انتخاب قالب‌های وردپرسی حرفه‌ای‌تر برویم. چشم انداز ما افزایش درآمد و گسترش بیزینس آنلاین مشتریان می‌باشد. اگر می‌خواهید مزیت‌هایی که برای طراحی سایت با قالب‌ آماده وردپرسی را بدانید می توانید مقاله‌ای که در لینک مربوطه است مطالعه فرمایید.

سخن آخر

مهم نیست که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، طراحی وب سایت ساده و شیک همیشه موثرترین استراتژی موفق طراحی وب سایت برای شما خواهد بود. شما می توانید با ساده سازی طراحی وب سایت خود، نرخ تبدیل را افزایش دهید، تجربه کاربری را بهبود بخشید، در هزینه هاستینگ وب صرفه جویی کنید و حتی سئو را بهبود بخشید.  اگر برای طراحی سایت خود به کمک نیاز دارید می توانید از طراحان متخصص سایت یاس وب کمک بگیرید و خدمات طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *