آیا وردپرس رایگان است؟ هزینه های پنهان آن چیست؟

آیا وردپرس رایگان است؟ هزینه های پنهان آن چیست؟

یکی از دلایلی که وردپرس در بین کاربران اینقدر به اوج محبوبیت رسیده، این است که وردپرس منبع باز است. اگر می پرسید که آیا وردپرس رایگان است؟ پاسخ بله است. با این حال راه اندازی یک وب سایت مستلزم هزینه های پنهان است. شما با هزینه کردن بسیار ناچیز برای قالب و افزونه ها می توانید به سادگی در عرض چند روز یک وب سایت داشته باشید. البته اگر متخصص این کار هستید اگر نه که باید طراحی سایت وردپرسی خود را به یک تیم با تجربه بسپارید. هزینه راه اندازی آن نیز نسبت به طراحی سایت اختصاصی بسیار ارزانتر است.

در این مقاله ما شما را راهنمایی میکنیم که با کمترین بودجه لازم بتوانید وب سایت خود راه اندازی کنید. تا پایان مقاله با ما باشید.

آیا وردپرس رایگان است؟

استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاملا رایگان و منبع باز است. اگر تمایل داشته باشید می توانید نسخه رایگان و بروز نرم افزار را از لینک wordpress.org دانلود کنید و بدون محدودیت از آن استفاده کنید و مادام العمر آن را رایگان بروز کنید.

مجوز عمومی وردپرس (GPL) تضمین می کند که:

  • شما می توانید از وردپرس برای هر وب سایتی که می خواهید رایگان و دائمی استفاده کنید.
  • شما می توانید نرم افزار را به هر شکلی که می خواهید تغییرات دهید و سفارشی سازی کنید.
  • توزیع مجدد کد منبع مجاز است.
  • شما مجاز هستید که نرم افزار را توسعه دهید

هزینه های پنهان wordpress چیست؟

با وجود اینکه خود نرم افزار رایگان است اما شما برای اینکه وب سایت خود را در معرض دید عموم در دنیای اینترنت قرار دهید، باید هزینه هاست (میزبانی وب) و دامنه آن را پرداخت کنید. شرکت های ایرانی زیادی در زمینه فروش هاست و دامنه وجود دارد می توانید با کمی تحقیق یک شرکت معتبر در این زمینه انتخاب کنید. هاست فضایی است که فایل های سایت شما در سرور نگهداری می شود و دامنه هم همان اسم سایت شماست.

راه های جلوگیری از دیدگاه های اسپم در وردپرس
مطالعه

به غیر از هاست و دامنه ۴ هزینه دیگر برای توسعه و راه اندازی وردپرس وجود دارد:

  1. افزونه ها: افزونه ها عملکرد سایت و ویژگی های و امکانات سایت شما را اضافه می کنند.
  2. قالب وردپرس : قالب وردپرس یا تم، چیدمان و ظاهر سایت شما را با اهدافی که در نظر دارید تشکیل می دهد
  3. خدمات طراحی سایت: برای راه اندازی اصولی و استاندارد سایت نیاز به خدمات حرفه ای طراحی سایت دارید
  4. خدمات توسعه و پشتیبانی سایت: برای تامین امنیت وردپرس و رفع مشکلات فنی و توسعه سایت لازم هست یک متخصص پشتیبانی وردپرس استخدام کنید.

هزینه های پنهان wordpress چیست؟

افزونه ها

اگر به مخزن وردپرس مراجعه کنید کلی افزونه در آنجا وجود دارد که میتوانید رایگان آنها را دانلود و استفاده کنید. برخی امکانات و ویژگی هایی که لازم دارید با افزونه های رایگان حل نمیشود و مجبور هستید هزینه هر افزونه را پرداخت کنید تا امکانات کامل تری در اختیار شما قرار دهد. توصیه می شود جهت جلوگیری از بروز مشکل در سایت و جلوگیری از هک شدن سایت ، برای تهیه افزونه یا به مخزن وردپرس در پیشخوان مراجعه کنید یا از سایت های معتبر در زمینه فروش افزونه استفاده کنید. تاکید می شود به هیچ عنوان از سایت های غیر معتبر افزونه دانلود و نصب نکنید. باگ های امنیتی بسیاری در این افزونه های رایگان وجود دارد.

نحوه درون ریزی و برون بری محتوا در وردپرس
مطالعه

قالب وردپرسی

برای تهیه قالب یا تم وردپرس هم به صورت رایگان وجود دارد اما پیشنهاد میشود نسخه پولی و پریمیوم آنرا تهیه کنید که بتوانید از امکانات کامل آن و همینطور پشتیبانی آن نیز استفاده کنید. قیمت قالب ها معمولا بسیار ارزان هستند. انتخاب قالب یکی از بخش های مهم در قدم اول راه اندازی سایت می باشد. انتخاب قالب به قدری حساس است که اگر به درستی بررسی نشود می تواند کسب و کار را نابود کند. برای اطلاع بیشتر مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

خدمات طراحی سایت

راه اندازی سایت وردپرس را می توان بدون مهارت خاصی انجام داد. اما اگر بدون تجربه سایتی راه اندازی کنید قطعا در ادامه توسعه کسب و کار سایتی نخواهد بود که باب میل شما باشد و زیبایی سایت های رقیب را مشاهده می کنید و حسرت می خورید که چرا سایت من همانند سایت های رقیب، حرفه ای و زیبا نیست و چرا کاربران تمایلی به حضور در سایت من ندارند. بهتر است طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را به یک متخصص بسپارید. تا رضایت کامل از نتیجه کار داشته باشید و درصد موفقیت در کسب و کار خود را افزایش دهید.

آموزش نحوه فعال سازی ssl در وردپرس (تغییر دامنه از http به https)
مطالعه

هزینه های پنهان wordpress چیست؟

خدمات پشتیبانی فنی سایت

یک خودرو را در نظر بگیرید که به صورت دوره ای نیاز به تعویض روغن، فیلتر، باد لاستیک ها، و همچنین اگر مشکلی فنی پیش آمد نیاز به پیگیری و مراجعه به تعمیرگاه ، و اگر تصادفی رخ داد نیاز به صافکاری و برای جلوگیری از سرقت خودرو نیاز به تامین امنیت خودرو دارید. برای وردپرس هم دقیقا چنین است؛ یک متخصص پشتیبانی، تمامی مشکلات فنی و امنیتی سایت را به صورت ماهانه انجام میدهد و شما دیگر درگیر مشکلات سایت خود نخواهید بود.

اگر یک متخصص وردپرس هستید دلیلی ندارد که پشتیبانی سایت را به شخص دیگری بسپارید اما اگر در این زمینه مهارت ندارید این را بدانید که وردپرس نیاز به پشتیبانی فنی دارد برای سالم ماندن و در دسترس ماندن باید ماهانه یک سری اقدامات فنی و امنیتی انجام شود و اگر مشکل فنی رخ داد بتوان سریع برطرف کرد. اگر قادر به پشتیبانی سایت خود نیستید می توانید اینکار را به شرکت یاس وب بسپارید. بد نیست سری به خدمات پشتیبانی سایت ما بزنید.

خلاصه کلام

در این مقاله گفتیم که سیستم وردپرس رایگان هست و به روز رسانی های آن نیز همینطور. اما برای راه اندازی سایت نیاز به خرید هاست و دامنه، خرید قالب و افزونه و همینطور استفاده از خدمات طراحی حرفه ای سایت و پشتیبانی سایت می باشید. در صورت تمایل می توانید در صفحه تماس با ما از کارشناسان یاس وب مشاوره دریافت کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *