نحوه انتشار خودکار مطالب در وردپرس

نحوه انتشار خودکار مطالب در وردپرس

وردپرس به طور پیشفرض در نوشته های خود امکانی دارد که با استفاده از آن می توانید مقالات و اخبار سایت را در یک تاریخ و ساعت مشخصی به طور خودکار منتشر کنید. زمانبندی انتشار خودکار مطالب در وردپرس بیشتر مخصوص کسانی ست که محتواهای زیادی در سایت خود منتشر می کنند و نیاز دارند در یک تاریخ و زمان منظمی مقالات در سایت منتشر شود.

چرا در انتشار مطالب وردپرس نیاز به زمان بندی خودکار داریم؟

قبل از اینکه نحوه انتشار خودکار مطالب در وردپرس را بیاموزید، در اینجا دلایلی آورده ایم که به شما کمک می کند بفهمید چرا زمانبندی خودکار مطالب وردپرس می تواند مفید باشد.

  • ثبات انتشار

اگر از یک جدول زمانی مشخصی برای انتشار دقیق مقالات در سایت استفاده کنید، مثلاً به صورت روزانه یا هفتگی برنامه ریزی کنید، می تواند به شما در تعیین زمان انتشار همه مقالات کمک کند و مخاطبان شما نیز به این زمان بندی محتواهای شما پی برده و همیشه سایت شما را دنبال خواهند کرد و باعث افزایش ترافیک خواهد شد.

  • بهبود سئو سایت

انتشار خودکار مطالب برای سئو سایت نیز بسیار مفید است چرا که وقتی به صورت مداوم و در یک بازه زمانی مشخص و منظمی در سایت محتوا منتشر می کنید ربات های گوگل نیز به این سیستم زمان بندی شما عادت کرده و در بازه های زمانی مشخص و منظمی وارد سایت شما شده و شروع به ایندکس مطالب جدید سایت می کنند.

  • جلوگیری از وقفه در انتشار

اگر به هر دلیلی مثلا رفتن به مسافرت یا قطعی اینترنت و دسترسی نداشتن به سایت یا کامپیوتر نتوانید محتواهای خود را به موقع منتشر کنید، ممکن است ثبات انتشار را از دست بدهید و کاربران نیز متوجه این موضوع شده و کمتر به سایت شما سر بزنند. اما آماده کردن چند محتوا و زمان بندی آن در آینده می تواند از این مشکلات جلوگیری کنید.

چگونه می توان محتواهای سایت وردپرس خود را به صورت خودکار زمان بندی کرد؟

در این مقاله قصد داریم ۲ روش برای انتشار خودکار مطالب در وردپرس، یعنی با استفاده از افزونه و بدون استفاده از افزونه را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

انتشار خودکار مطالب در وردپرس بدون استفاده از افزونه

وارد پیشخوان وردپرس شوید و در بخش نوشته ها، زیر منو “افزودن نوشته” را انتخاب کنید. در این بخش می توانید مطالب و اخبار سایت را قرا دهید و برای زمانبندی انتشار خودکار مطالب، در سایدبار سمت چپ بخشی با عنوان “انتشار” مشاهده خواهید کرد. مطابق تصویر زیر در کنار دکمه “انتشار” بر روی لینک “ویرایش” کلیک کنید. فیلدهای تاریخ و زمان باز می شود. می توانید تاریخ و ساعت دقیق انتشار محتوا را در این فیلدها وارد کنید و بر روی دکمه “باشه” کلیک کنید و بعد از اینکه محتوای خود را آماده کردید بر روی دکمه انتشار کلیک کنید. به همین راحتی در یک بازه زمانی مشخصی توانستید محتواهای سایت خود را زمانبندی کنید.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

انتشار خودکار مطالب در وردپرس بدون استفاده از افزونه

انتشار خودکار مطالب در وردپرس با استفاده از افزونه Auto Post Scheduler

گاهی اوقات روش اول یعنی بدون استفاده از افزونه به درستی کار نمی کند پس لازم است از افزونه استفاده کنید. یکی از بهترین افزونه هایی که برای انتشار خودکار مطالب در وردپرس استفاده می شود افزونه Auto Post Scheduler می باشد که امکانات زیادی برای زمان بندی مطالب دارد. این افزونه را در وردپرس خود نصب و فعالسازی کنید.

انتشار خودکار مطالب در وردپرس با استفاده از افزونه

بعد از فعالسازی، وارد تنظیمات افزونه شوید. در بالای تنظیمات این افزونه دکمه ای با عنوان Enable Auto Post Scheduler جهت فعالسازی تنظیمات افزونه وجود دارد که می توانید آن را فعال کنید. در صورت فعالسازی، تنظیمات زمانبندی که به صورت پیشفرض در این افزونه وجود دارد، فعال خواهد شد. لذا پیشنهاد می کنیم ابتدا تنظیمات مدنظر خود را مطابق با این آموزش انجام دهید، سپس دکمه فعالسازی را بزنید.

انتشار خودکار مطالب در وردپرس با استفاده از افزونه

Auto Post Schedule (تنظیم فاصله زمانی انتشار): در این بخش می توانید فاصله زمان انتشار را مشخص کنید که بر حسب ثانیه، ساعت و روز می باشد. اگر به صورت ۲۴ ساعت تنظیم کنید، هر ۲۴ ساعت یکبار یک نوشته منتشر می شود.

Restart on Publish (راه اندازی مجدد انتشار): با فعال کردن این گزینه می توانید محتواهای قدیمی که قبلا منتشر شده را با تاریخ جدید منتشر کنید. در صورت بروزرسانی محتوا می توانید از این گزینه استفاده کنید.

Start Scheduling Delay (تاخیر در شروع زمانبندی): در این قسمت می توانید یک زمان تاخیر مشخص کنید که بعد از تنظیمات این افزونه، اولین محتوای زمانبندی شده با تاخیر منتشر شود. اگر عدد صفر وارد کنید یعنی بلافاصله بعد از فعالسازی تنظیمات، اولین محتوا بدون تاخیر منتشر می شود.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : آموزش فارسی سازی تاریخ و اعداد در وردپرس

انتشار خودکار مطالب در وردپرس با استفاده از افزونه

Limit check to these Post Type(s) (محدودیت بررسی زمان بندی انواع پست ها): در این تنظیم می توانید نوع پست هایی که نیاز به زمان بندی دارند را مشخص کنید. برای اینکار کلید CTRL را فشار دهید و همزمان پست ها را انتخاب کنید.

Limit check to posts in these Categories (محدودیت بررسی بر اساس دسته بندی پست ها): در این بخش هم می توانید دسته بندی هایی که نیاز به زمانبندی دارند را مشخص کنید و برای محتواهای خود نیز محدودیت ایجاد کنید.

Limit check to posts from these Authors: می توانید نویسندگان و مدیران را در این قسمت مشخص کنید که مجاز به استفاده از زمانبندی باشند.

انتشار خودکار مطالب در وردپرس با استفاده از افزونه

Limit checks on certain Day(s) to: در این قسمت شما باید محدود بازه زمانی انتشار را مشخص کنید و محدوده زمانی را به صورت ۲۴ ساعته بنویسید مثلا اگر می خواهید ساعت انتشار روز شنبه بین ۸ صبح تا ۲۰:۳۰ شب باشد باید در فیلد مربوط به شنبه ۰۸۰۰-۲۰۳۰ را وارد کنید. اگر این فیلدها را خالی بگذارید تمامی روزها و ساعات ایام هفته جزو زمانبندی انتشار در نظر گرفته می شوند.

بعضی روزهای ایام هفته و ساعات خاص، بازدید شما بیشتر بوده که می توانید این تنظیمات را بر اساس اوج ترافیک سایت خود وارد نمایید که در صورتی که در روزهای خاص، بازدید سایت شما بالاست مقالات جدید در آن روزهای خاص منتشر شوند.

Do not Schedule on Dates: در این فیلد می توانید مشخص کنید چه تاریخ هایی محتوا منتشر نشود. راهنمای مربوط به نوع وارد کردن تاریخ در زیر هر فیلد به صورت یک مثال آورده شده است.

این افزونه تنظیمات اضافی دیگری نیز دارد که خیلی اهمیتی در زمانبندی انتشار خودکار محتوا ندارد. لذا از توضیحات بیشتر آن اجتناب کردیم.

امکان برندسازی با انتشار خودکار محتوا در وردپرس

هر فردی که در یک کسب و کار بخصوصی مشغول به فعالیت می باشد در فکر ایجاد برندسازی معتبر است. در واقع با این کار شما مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. از طرفی عموم جامعه ترجیح می دهند کلیه خدمات مرتبط با حوزه کاری شما را دقیقا از وب سایت شما دریافت کنند. فکر می کنید چرا؟ پاسخ ساده است چون تبدیل به یک برند شده اید. امکان برندسازی تکنیک ها و روش های بسیار متنوعی دارد اما یکی از این روش ها توجه به انتشار خودکار محتوا در وردپرس می باشد. طبیعتا توسعه دهندگان فعال و خبره در زمینه پشتیبانی سایت و طراحی این قابلیت را در قالب یک مشاوره تخصصی به شما گوشزد می کنند.

انتشار دستی محتوا وقت گیر و کسل کننده است. مخاطبان سایت نیز اگر احساس کنند پراکندگی در انتشار محتوا وجود دارد هیچ وقت به شما اعتماد نخواهند کرد. چرا که زمانی شما می‌توانید برای کاربر تبدیل به برند شوید که برای آنها ارزش قائل باشید. انتشار منظم محتوا نیز به مخاطبان اینگونه القا می کند که وقت و زمان آن ها با ارزش است و در یک زمان بندی دقیق می توانند از محتوای سایت استفاده کنند.

طبق مطالعات و آمارهای منتشر شده از منابع معتبر حدود ۹۰ درصد مشتریان خرید خود را از برندهای مورد اعتماد انجام می دهند. از طرفی ۸۸ درصد آنها ممکن است برند شما را به دیگران معرفی کنند. از همه مهمتر آنکه حدوداً ۷۳ درصد مشتریان بدون توجه به قیمت خدمات شما حتی حاضرند هزینه بیشتری نیز به شما پرداخت کنند.

اگرچه تبدیل به یک برند شدن زمان خاص خود را می طلبد. اما ممارست شما در انتشار محتوای زمان بندی شده درصد رسیدن به یک برند قابل اعتماد را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. در واقع شما باید از همه تکنیک های موجود استفاده کنید حتی اگر کمترین تاثیر را داشته باشند.

نتیجه گیری

زمانبندی انتشار خودکار مطالب در وردپرس می تواند برای سایت شما از جهات مختلف مفید باشد. با استفاده از این امکان می توانید یک استراتژی بلند مدت برای محتواهای خود داشته باشید. سعی کنید اینکار را از روش اول یعنی بدون استفاده از افزونه انجام دهید و برای کارهای ساده اینچنینی افزونه نصب نکنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و بتوانید بر روی محتواهای خود برنامه ریزی منظمی داشته باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *