تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

راه اندازی سایت وردپرس برای کسانی که تازه با این سیستم مدیریت محتوا آشنا شده اند کمی مشکل می باشد. وردپرس دو روش پیشفرض برای ایجاد محتوا دارد: برگه و نوشته. به دلیل اینکه این دو کمی با هم شباهت دارند، بسیاری از مبتدیان تفاوت برگه و نوشته در وردپرس را تشخیص نمی دهند و نمی دانند چه زمانی از برگه و چه زمانی از نوشته استفاده کنند. به طور کلی برگه ها برای محتواهای ثابت و لندینگ پیج های خدمات استفاده می شوند، در صورتی که نوشته ها برای مقالات و محتواهای دارای تاریخ انتشار استفاده می شوند. می توانید در سایت از برگه و نوشته هر دو استفاده کنید. هر دو کاربردهای مفیدی برای سایت دارند.

در این مقاله تعریف و تفاوت برگه و نوشته در وردپرس را توضیح می دهیم و چند نمونه از کاربردهای آن را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید به درستی از این دو روش ایجاد محتوا در وردپرس استفاده کنید.

برگه در وردپرس چیست؟

برگه در وردپرس یک صفحه ثابت و دائمی است و تاریخ و زمان ندارد و تغییر نمی کند. شما نمی توانید آن را به طور پیشفرض برچسب گذاری کنید و نمی توانید دسته بندی خاصی برای برگه ها درنظر بگیرید و همچنین فرم دیدگاه و نظرات ندارند. این نوع صفحات نیاز به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نیز ندارند. به طور مثال صفحات درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات، صفحات معرفی خدمات، لندینگ پیج ها و نمونه کارها از برگه ساخته می شوند. برگه ها دارای سلسله مراتب هستند مثلا صفحه www.example.com از صفحه www.example.com/page مهمتر است. این مسیر و سلسله مراتب باعث می شود صفحات در گوگل بهتر و سریعتر ایندکس شوند.

یکی از رایج ترین صفحات در وردپرس، صفحه تماس با ما است که از برگه ساخته می شود و بدون تاریخ و زمان است و می توانید برای همیشه در منوهای بالای سایت قرار دهید بدون اینکه قدیمی به نظر برسند. برای طراحی برگه ها می توانید از نمونه تم های از پیش ساخته شده و بصری به صورت آماده استفاده کنید و آنها را سفارشی سازی کنید. برگه ها می توانند ساده و دارای جلوه های بصری پیچیده باشند.

نوشته در وردپرس چیست؟

نوشته در وردپرس برای ایجاد وبلاگ یا مقالات استفاده می شود. اگر سایت را برای وبلاگ راه اندازی کردید بیشتر وقت خود را صرف ایجاد نوشته خواهید کرد. نوشته ها با برگه ها متفاوت هستند و تاریخ و زمان دارند و می توانند بر اساس تاریخ دسته بندی و مرتب شوند و کاربران می توانند جدیدترین نوشته ها را پیدا کنند. وقتی نوشته ای منتشر می کنید در بالاترین بخش قرار می گیرد و به مرور زمانی وقتی قدیمی می شوند به پایین تر صفحه منتقل می شوند.

بهترین کاربرد استفاده از نوشته ها همچنین در ایجاد انجمن می باشند. در انتهای نوشته ها می توانید دکمه های اشتراک گذاری به شبکه های اجتماعی را قرار دهید و به طور پیشفرض دارای فرم نظرات، برچسب و دسته بندی هستند. همچنین دارای سایدبار می باشند. می توانید لینک ها و تبلیغات خود را در بخش سایدبار نوشته ها قرار دهید. بهتر است بیشتر محتوای خود را به عنوان نوشته منتشر کنید، نه اینکه برای هر محتوا یک برگه بزنید. پس معمولا نوشته ها از برگه ها بیشتر هستند. این مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید با نوشته ایجاد شده است.

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس به طور خلاصه :

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس به طور خلاصه

  1. برگه ها برای صفحه اصلی و منوها مناسب هستند اما نوشته ها بیشتر برای مقالات و انجمن ها استفاده می شوند.
  2. نوشته ها را می توان در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت، اما برگه ها این امکان را ندارند مگر اینکه افزونه ای برای آن نصب کنید.
  3. نوشته ها دارای برچسب و دسته بندی هستند اما برگه ها این امکانات را ندارند و ساختار سلسله مراتبی دارند.
  4. نوشته ها را می توان با استفاده از RSS منتشر کرد اما برگه ها را نمیتوان.
  5. نوشته ها دارای نام نویسنده و تاریخ است اما برگه ها این ویژگی ها را ندارند.
  6. نوشته ها نمونه تم از پیش ساخته شده ندارند اما برگه ها را می توان با استفاده از تم آماده سفارشی سازی کرد.
  7. یک وب سایت می تواند به طور کلی نوشته نداشته باشد، اما باید حداقل یک برگه داشته باشد.
  8. یک نوشته می تواند بخش نظرات و اشتراک گذاری شبکه اجتماعی داشته باشد اما یک برگه این قابلیت را ندارد.
  9. نوشته ها معمولا مناسب سئوی کلمات کلیدی بلند هستند و برگه ها مناسب سئوی کلمات کلیدی کوتاه می باشند.

شباهت برگه و نوشته در وردپرس

  1. هر دوی آنها برای انتشار محتوا استفاده می شوند.
  2. در هر دو برگه و نوشته، شما می توانید متن، تصویر، انواع رسانه، فرم و … را قرار دهید.
  3. فیلدهای متا هم در برگه و هم در نوشته موجود است.

توضیح 4 تفاوت اصلی برگه و نوشته در وردپرس

توضیح ۴ تفاوت اصلی برگه و نوشته در وردپرس

هر دو نوع محتوا با استفاده از ویرایشگر برای افزودن متن، تصاویر و سایر رسانه ها قابل سفارشی هستند، به همین دلیل ممکن است در ابتدا یکسان به نظر برسند. با این حال، چهار تفاوت برگه و نوشته در وردپرس وجود دارد که در زیر به بررسی آنها می پردازیم.

۱- به روز بودن

اگر بالای این مقاله را مشاهده کنید متوجه تاریخ انتشار آن خواهید شد. اگر صفحه “درباره ما” سایت ما را بررسی کنید، چنین جزئیاتی پیدا نخواهید کرد. این به این دلیل است که برگه ها برای محتواهای جاودانه و دائمی در نظر گرفته شده اند که بازدیدکنندگان می توانند در هر زمان به آنها مراجعه کنند. البته ممکن است هنوز نیاز داشته باشید که هر از گاهی قسمت هایی از برگه خود را ویرایش کنید. به عنوان مثال، ممکن است در صورت جابجایی شرکت، مکان خود را در برگ “تماس با ما” به روز کنید، یا با رشد شرکت، بیوگرافی یکی از اعضای تیم جدید را در برگه “درباره ما” اضافه کنید.

از طرف دیگر نوشته ها تاریخ انتشار دارند. بنابراین گاهی اوقات می توانند قدیمی شوند. به عنوان مثال فرض کنید شما یک مقاله در مورد عرضه یک محصول در آینده منتشر می کنید، در چند سال آینده ممکن است نسخه جدید و بهبود یافته ای از آن محصول داشته باشید که باعث می شود نوشته قبلی شما قدیمی شود.

۲- مالکیت

هر نوشته معمولاً دارای نویسنده، دسته و برچسب می باشد. این اطلاعات بسته به قالب شما معمولاً در بالا یا پایین مقالات شما نمایش داده می شود. به طور پیش فرض نوشته ها نیز شخصی سازی می شوند و شامل جزئیاتی مانند نام نویسنده می باشد. این امر به ویژه در صورتی که از سایتی با چند نویسنده استفاده می کنید، مفید است. از سوی دیگر برگه ها عمومی هستند. بنابراین آنها معمولاً نام نویسنده ندارند زیرا مهم نیست چه کسی آنها را منتشر کرده است. در بیشتر موارد، برگه های سایت، خدمات و کسب و کار شما را معرفی می کنند.

۳- سازماندهی

می توانید نوشته های خود را با دسته بندی و برچسب سازماندهی کنید. دسته بندی صحیح به بازدیدکنندگان و همچنین ربات ها کمک می کند تا محتوای شما را بهتر بررسی کنند. می توانید در قسمت ویرایش نوشته در سایدبار سمت چپ، تنظیمات مربوط به برچسب و دسته بندی ها را مشاهده نمایید. دسته بندی ها، نوشته های شما را گروه بندی و مرتب می کنند و کاربران نیز تعامل بهتری با سایت شما خواهند داشت. برچسب ها نیز تگ های مرتبط به نوشته شما می باشد که به سئوی سایت کمک می کند اما برچسب گذاری بیش از حد اصلا توصیه نمی شود.

برگه ها دارای برچسب و دسته بندی نیستند اگر چه می توان با استفاده از افزونه این امکانات را به برگه اضافه کرد. در عوض می توانید برای برگه به صورت سلسله مراتب تعیین کنید. مثلا یک برگه با عنوان “خدمات” و مادر برگه ایجاد کنید و چند برگه فرزند نیز مثلا طراحی سایت، سئو سایت، پشتیبانی سایت که برگه های فرزند می باشند را در داخل برگه مادر قرار دهید.

۴- تعامل اجتماعی

وقتی صحبت از تعامل با مخاطبان شما می شود، نوشته ها گزینه مناسبی هستند. به طور پیشفرض نوشته ها دارای بخش نظرات هستند، اگر چه می توانید آن را در صورت تمایل غیرفعال کنید. همچنین بسیاری از قالب ها دارای دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هستند تا کاربر بتوانند مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

اگر قالب وردپرس شما این امکان را ندارد می توانید با یک سرچ ساده در گوگل افزونه اشتراگ گذاری شبکه اجتماعی را دانلود و در وردپرس نصب کنید تا این امکان در نوشته های شما فعال شود. شما همچنین می توانید مقالات خود را از طریق RSS feed منتشر کنید تا کاربران بیشتر از اخبار و مطالب جدید شما با خبر شوند. برگه ها شامل نظرات و دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی نیستند با این حال می توانید با افزونه، این امکان را در برگه ها فعال کنید. اما توصیه نمی شود. این امکانات در برگه ها مناسب نیستند.

سوالات متداول در مورد برگه ها و نوشته ها در وردپرس

در مورد نوشته ها و برگه ها یکسری سوالات مهم و اساسی وجود دارد که ممکن است برای کاربران و افرادی که به دنبال دریافت خدمات پشتیبانی سایت وردپرس هستند ایجاد شود. این سوالات همراه با پاسخ آن ها به شرح ذیل می باشد.

۱- آیا محدودیتی برای تعداد برگه ها و نوشته هایی که منتشر می کنیم وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ محدودیتی در قبال تعداد نوشته ها و برگه ها وجود ندارد. درواقع تعداد post و page بستگی به اهدافی کاری شما دارد. لذا نمی توان تعداد آن ها را برای سایت های با زمینه کاری متفاوت، یکسان در نظر گرفت.

۲- میان برگه ها و نوشته ها کدام یک از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟

به طور کلی نمی توان میان برگه ها و نوشته ها یک برتری یا امتیاز بالا نسبت به دیگری قائل شد. درواقع هر کدام در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هر دوی آن ها در کنار یکدیگر می توانند بهترین تاثیر را برای پیشبرد اهداف کاری یا بیزینسی شما داشته باشند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما می توانید یک وب سایت با صفحات بدون پست داشته باشید. اما این حالت هیچگاه توصیه نمی شود. چرا که نداشتن پست بدان معنا است که شما توانایی لازم برای درگیر کردن مخاطبان با محتوای سایت خود را ندارید.

۳- برگه ها و نوشته ها در وردپرس، کدام یک برای فرآیند سئو مفید می باشند؟

موتورهای جستجو گوگل همواره برای صفحاتی که از قبل دارای محتوا بوده اند اهمیت بالایی قائل است. درواقع دائما آن ها را مورد خزش قرار می دهد تا ببیند آیا شما آن ها را کاملا رها کرده اید و یا اینکه به فکر بروزرسانی آن ها هستید. محتواها یا پست های رها شده در صفحات قطعاً تاثیر مثبتی بر روند سئو ندارد. پس اگر یک نوشته را در یک برگه یا صفحه منتشر کرده اید و می دانید که قابلیت بروزرسانی دارد معطل نکنید و آن را آپدیت کنید.

جمع بندی

شما در هنگام یادگیری وردپرس اولین چیزی که باید فرا بگیرید تفاوت برگه و نوشته در وردپرس می باشد. این دو در نگاه اول مشابه هم به نظر می رسند اما باهم تفاوت های اساسی دارند و هر کدام کاربردهای مختلفی دارند.

یاداوری:

  1. از برگه ها برای محتوای دائمی و ثابت استفاده می شود. به عنوان مثال، صفحات درباره ما و تماس با ما.
  2. از نوشته ها بیشتر برای مقالات آموزشی و خبری که در دوره های زمانی مختلف و مرتب منتشر می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *