نحوه تغییر ایمیل ادمین در وردپرس (۲ روش ساده)

نحوه تغییر ایمیل ادمین در وردپرس (2 روش ساده)

آدرس ایمیل یک عنصر مهم در سایتهای وردپرسی می باشد که برای مدیریت تمامی بخش های سایت، دریافت پیام ها، بازیابی رمز عبور، دسترسی به پیشخوان وردپرس و … استفاده می شود. به همین دلیل لازم است که همیشه به آدرس ایمیلتان دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال وقتی به سایت شما حمله هکری می شود و ربات ها قصد نفوذ به سایت شما را دارند، از طرف افزونه های امنیتی به شما پیغام هشدار ارسال می شود که باید حتما مطلع شوید. پس لازم یک ایمیل معتبر وارد نمایید.

وقتی برای اولین بار سایت وردپرس را راه اندازی می کنید در حین نصب وردپرس از شما یک ایمیل دریافت می کند که همان ایمیل را به عنوان ایمیل مدیر سایت از آن استفاده می کند. گاهی اوقات به دلایل مختلف یا به دلیل امنیت بیشتر لازم است ایمیل ادمین در وردپرس را تغییر دهید.

چرا و چه زمانی ایمیل ادمین وردپرس را تغییر دهیم؟

بسیاری از افراد و توسعه دهندگانی که به تازگی وارد حرفه پشتیبانی سایت و مدیریت سایت های وردپرسی شده اند هنگام نصب این پلتفرم ممکن است از آدرس ایمیل شخصی خود استفاده کنند. البته اغلب شرکت های ارائه دهنده هاست وردپرس نیز به صورت کاملا خودکار دارای نصب کننده هایی هستند که دقیقا در زمان نصب از آدرس ایمیل حساب هاست شما استفاده می کنند.

در واقع این آدرس به عنوان یک آدرس ایمیل وب سایت توسط پلتفرم وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این آدرس ایمیل می تواند به عنوان اولین ایمیل اکانت کاربری مدیر نیز در نظر گرفته شود. ایمیل شما کاربردهای بسیار زیادی در وب سایت های وردپرسی دارد. وب سایت که شما طراحی و آماده بهره برداری کرده‌اید از این آدرس ایمیل برای یکسری فرآیندهای خاص نظیر ارسال اعلان های ضروری استفاده می کند.

شما میتوانید از آدرس ایمیل کاربر در زمان هایی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید از آنها استفاده کنید. در چنین شرایطی شما به راحتی قادر خواهید بود فرایند بازیابی رمز را انجام دهید و از سایر اعلان های مرتبط با حساب کاربری نیز مطلع شوید.

البته پس از آنکه شما در مدیریت وب سایت های وردپرسی اطلاعات بیشتری کسب کردید. طبیعتاً این احساس را خواهید داشت که لازم است از یک آدرس ایمیل بیزینسی حرفه ای به جای آدرس های ایمیل رایگان که امروزه عموم مردم از آن استفاده می‌کنند، بهره ببرید.

در این مقاله ما ۲ روش ساده برای تغییر ایمیل ادمین در وردپرس را آموزش خواهیم داد که می توانید یک روش را برای انجام اینکار انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

روش اول: تغییر ایمیل ادمین در وردپرس از طریق بخش مدیریت

این یک روش خیلی ساده است که مبتدیان می توانند از آن استفاده کنند. برای اینکار وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و در بخش “تنظیمات” گزینه “عمومی” را انتخاب کنید و در بخش “آدرس ایمیل مدیریت” یک ایمیل معتبر وارد کنید. بعد از وارد کردن ایمیل جدید در انتهای صفحه گزینه “ذخیره تغییرات” را بزنید. سپس یک پیغام تایید به آدرس ایمیل جدید شما ارسال می شود که باید وارد ایمیل خود شوید و آن را تایید کنید که تغییر ایمیل شما به طور کامل انجام شود.

تغییر ایمیل ادمین وردپرس از طریق بخش مدیریت وردپرس

پس از اینکه آدرس ایمیل تایید شد وردپرس تمامی پیغام های ضروری را به ایمیل جدید ارسال خواهد کرد. در مرحله بعد اگر می خواهید آدرس ایمیل حساب کاربری مدیر سایت را هم تغییر دهید در بخش کاربران گزینه “همه کاربران” را کلیک کنید و روی دکمه ویرایش کاربری که می خواهید تغییر دهید، کلیک کنید. (از مدیر سایت گرفته تا هر کاربری که بخواهید می توانید از این بخش ایمیل آن را تغییر دهید.) در این صفحه در فیلد مربوطه ایمیل جدید را وارد کنید و بعد از ذخیره تغییرات مانند مرحله قبلی یک ایمیل تایید به آدرس شما ارسال می شود و پس از تایید آن، ایمیل تغییر خواهد کرد.

تغییر ایمیل ادمین وردپرس از طریق بخش مدیریت وردپرس

روش دوم : تغییر ایمیل ادمین در وردپرس با استفاده از phpMyAdmin

این روش مناسب کسانی است که قادر به ورود به پیشخوان وردپرس نیستند. ابتدا از هاست سی پنل یا دایرکت ادمین وارد هاست خود شوید. سپس وارد محیط phpmyadmin شوید.

تغییر ایمیل ادمین در وردپرس با استفاده از phpMyAdmin

توجه: بسته به شرکت میزبانی شما ، محیط هاست شما ممکن است کمی متفاوت از تصویر فوق باشد.

محیطی که وارد آن شده اید بخش مدیریت پایگاه داده شماست. مطابق آموزش زیر بهتر است از قبل از هرگونه تغییر یک بک آپ از سایت خود بگیرید.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : آموزش ویدیویی گرفتن فول بک آپ سایت وردپرس در هاست سی پنل

در این بخش، پایگاه داده سایت خود را انتخاب کنید تا زیر منوی آن باز شود و لیست جداول پایگاه داده را مشاهده نمایید. به دنبال جدول wp-options بگردید و آن را انتخاب کنید.

تغییر ایمیل ادمین در وردپرس با استفاده از phpMyAdmin

مطابق با تصویر سطرهای جدول را مشاهده می کنید. در Admin_email با انتخاب گزینه Edit ایمیل مورد نظر را تغییر دهید و برای ذخیره تغییرات در انتهای صفحه سمت راست بر روی دکمه GO کلیک کنید. در این مرحله شما توانستید آدرس ایمیل اصلی سایت خود را تغییر دهید.

تغییر ایمیل ادمین در وردپرس با استفاده از phpMyAdmin

حالا اگر می خواهید آدرس ایمیل مدیر سایت را نیز تغییر دهید، در صفحه ابتدایی phpmyadmin در قسمت لیست جدول ها گزینه wp_users را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در پنجره جدید لیست تمامی کاربران را مشاهده خواهید کرد. بر روی دکمه edit کاربر مورد نظر (در اینجا مدیر سایت) کلیک کنید.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : نحوه تغییر نام کاربری ادمین در وردپرس (۲ روش ساده)

تغییر ایمیل ادمین در وردپرس با استفاده از phpMyAdmin

در فیلد مربوط به user_email ایمیل خود را تغییر داده و بر روی دکمه GO کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. خب به راحتی شما توانستید هم ایمیل اصلی سایت و هم ایمیل مدیر سایت را با دو روش ساده تغییر دهید.

تغییر ایمیل ادمین در وردپرس با استفاده از phpMyAdmin

سخن پایانی

در این مقاله دو روش تغییر ایمیل ادمین در وردپرس را توضیح دادیم. روش اول مناسب کسانی است که می توانند وارد پیشخوان وردپرس شوند و روش دوم مخصوص کسانی است قادر به ورود از طریق پیشخوان نیستند. گاهی اوقات ممکن است پیام های وردپرس به ایمیل شما ارسال نشود. چنانچه که هرگونه مشکلی در وردپرس خود داشتید پیشنهاد می کنیم وارد صفحه خدمات پشتیبانی سایت شوید و مشکلات وردپرس خود را در فرم مربوط به خدمات وردپرس ارسال نمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *