پشتیبانی محتوایی سایت از اقدامات مهم در رشد کسب و کار

پشتیبانی محتوایی سایت از اقدامات مهم در رشد کسب و کار - یاس وب

پشتیبانی محتوایی سایت در کنار سایر اقدامات مبتنی بر سئو سایت در صورت صحیح اجرا شدن می تواند تأثیر شگرفی را در بهبود و پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد. به همین دلیل اغلب توسعه دهندگان وب سایت ترجیح می دهند در کنار فرآیندهای های مرتبط با سئو، پشتیبانی سایت را نیز انجام دهند. این فرآیند به نوعی مرمت و بهینه سازی محتوای سایت شما را شامل می شود تا الگوریتم های گوگل بتوانند تغییرات اعمالی را شناسایی و با ارتقاء رتبه پاسخ دهند. پشتیبانی محتوایی سایت یک روند صعودی را برای سایت مهیا می کند که نتیجه ی آن بیشتر دیده شدن و افزایش کاربران سایت خواهد بود.

انواع تولید محتوا در وب سایت

به طور کلی چهار گروه اصلی در حوزه تولید محتوا وجود دارد که هر کدام از ملزومات فرایند پشتیبانی سایت می باشند. این چهار گروه شامل موارد ذیل می باشد:

  • محتوای متنی یا نوشتار

نوشتار یا متن اساسی ترین محتوایی است که در یک وب سایت منتشر میشود این نوع محتوا می تواند به صورت یک عبارت کوتاه و یا چند پاراگراف و سر تیتر های متعدد باشد. ممکن است نوشتار شما در قالب یک محتوای محصول و معرفی کوتاه یا شرح مفصلی از آن باشد. در همه موارد شما باید متنی پر بار و کاربردی و مورد استقبال کاربر تولید کنید.

  • محتوای ویدیوی یا چند رسانه ای

محتوای ویدیویی یا چندرسانه‌ای همانطور که از نام آن مشخص است چند رسانه را که شامل تصویر، صوت یا کلام و دیگر جلوه های بصری می باشد را به کاربر منتقل می کند. داشتن محتوای ویدیویی طبق آمارهای منتشر شده تاثیر به شدت بالاتری بر روی جذب مخاطب دارد. اصولاً کاربران آنچه را که می بینند بهتر با آن ارتباط برقرار می کنند تا آنچه را که می شنوند و می خوانند.

  • محتوای صوتی

محتوای صوتی نیز می تواند برای نوشتارهای طولانی انتخاب شود. لذا اگر کاربر سایت شما به محتوای تولیدی علاقه نشان دهد ممکن است بنا به دلایلی خواندن را ترجیح ندهد. پس شما باید با داشتن یک فایل صوتی برای همان محتوا فرایند انتقال داده و اطلاعات را برای کاربر سهل و آسان کنید.

  • محتوای اینفوگرافیک

معنی اصلی اینفوگرافیک این است که شما این هنر را داشته باشید تا بتوانید یکسری اطلاعات و داده‌های بسیار مفصل و پربار را در قالب یک تصویر، جدول و سایر المان های گرافیکی به مخاطب انتقال دهید. همیشه نباید شما یک متن چند صفحه ای یا ویدیو چند دقیقه ای بلند را برای انتقال اطلاعات به کاربر انتخاب کنید. احتمال دارد کاربر شما عجول باشد و بخواهد سریع اطلاعات را در یک بازه زمانی کم دریافت کند. پس هنر ساخت تصاویر اینفوگرافیک سرعت انتقال داده و اطلاعات را فوق العاده افزایش می دهد و مخاطب در همان ثانیه های اول مطالب را درک خواهد کرد.

پشتیبانی محتوایی سایت چیست؟

پشتیبانی محتوایی سایت به معنای تولید و انتشار محتواهای یونیک و با کیفیت در دوره های زمانی منظم برای مجموعه ای از کلمات کلیدی هدف است که می تواند از نوع مقالات متنی، ویدیویی و اینفوگرافیک باشند. البته می توان برای هر موضوع هر سه اقدام مذکور را انجام داد تا کاربران ارتباط بیشتری با سایت شما برقرار کنند. در ادامه ی مقاله زیرگروه های بیشتری از پشتیبانی محتوایی سایت را معرفی می کنیم تا با مفهوم کلی آن آشنا شوید.

پشتیبانی سایت شامل چه مواردی است؟

پس از آنکه مراحل ساخت و طراحی وب سایت به پایان رسید مجموعه ای از اقدامات اساسی برای پابرجا نگه داشتن وب سایت به صورت از پیش تعریف شده وجود دارند که باید در سریع ترین زمان عملیاتی شوند. این اقدامات مشخص که قواعد و اصول شناخته شده ای را دنبال می کنند معمولاً تحت عنوان پشتیبانی سایت از آن ها یاد می شود. پشتیبانی سایت غالباً دربرگیرنده ی سه شاخه ی کلی پشتیبانی محتوایی سایت، پشتیبانی فنی سایت و همچنین پشتیبانی امنیتی سایت می باشند. از آنجایی که موضوع این مقاله مرتبط با پشتیبانی محتوایی است سعی می کنیم جوانب گسترده تری از آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

پشتیبانی محتوایی سایت چه تفاوتی با پشتیبانی فنی دارد؟

اصولاً پشتیبانی محتوایی سایت، تمام تمرکز خود را روی محتوا، زمان انتشار آن و همچنین بروزرسانی محتوا قرار داده است که به نوبه ی خود بخش اعظمی از سایت شما را در بر می گیرد. اما در پشتیبانی فنی نوع عملکرد کاملاً متفاوت است. زیرا پشتیبان سایت در این زمینه سعی می کند مسائل و مشکلات فنی سایت را ارتقاء و یا اصلاح کند. وجود باگ و یا ارور ۴۰۴، کاهش سرعت بارگذاری سایت، طراحی سایت ریسپانسیو برای انواع دستگاه های موبایل، رفع خطاهای وردپرس و … همگی جزو پشتیبانی فنی سایت است.

پشتیبانی محتوایی و پشتیبانی فنی سایت هر دو در جایگاه خود مهم هستند و باید روی هر کدام به طور مجزا زمان و انرژی لازم صرف شود. هیچ یک به تنهایی نتیجه ی لازم را منعکس نمی کند. همچنین لازم است در کنار آن خدمات سئو سایت به صورت موازی و در راستای هم اجرا شوند.

پشتیبانی محتوایی سایت چه تفاوتی با پشتیبانی فنی دارد؟ - یاس وب

پشتیبانی محتوایی سایت در یاس وب شامل چه مواردی است؟

  • آنالیز محتوای رقبا : این بخش از برنامه کاری صرف آنالیز محتوای رقبا می شود. طبیعتاً این کار نقاط قوت و ضعف سایت های رقبا را مشخص می کند و باعث می شود تا در مسیر درست قدم بردارید.
  • تهیه ی گزارشی از کلمات کلیدی هدف : در این مرحله کلمات کلیدی مهم و هدفمند شناسایی می شود و تولید محتوا در راستای آن انجام می شود.
  • سئو و انتشار محتوا در بازه های زمانی منظم : در پکیج پشتیبانی محتوایی اهمیت بسیار زیادی به تاریخ و زمان انتشار محتوا داده می شود تا در بازه های زمانی منظم اقدام به سئو و انتشار محتوا شود.
  • بروزرسانی محتواهای قدیمی : محتواهای قدیمی را نمی توان به همان صورت اولیه رها کرد. لذا برای نتیجه بخش بودن آن ها باید یکسری مطالب اضافه و جدید را تحت عنوان بروزرسانی محتوایی به آن ها اضافه کنیم.
  • انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی : در پشتیبانی محتوایی سایت سعی می شود از کلیه ی امکانات موجود در شبکه های اجتماعی استفاده شود. فعالیت بر روی شبکه های اجتماعی باعث ایجاد برندینگ و ارتقای رتبه کلات کلیدی و سئو خارجی می شود.
  • ویراستاری و سئو محتواهای قدیمی : محتواهای قدیمی همگی مجدداً مورد بازخوانی قرار می گیرند و استراتژی لینک سازی داخلی و سئو محتوا بر روی آنها انجام می شود.
  • افزودن محصولات جدید : اگر در بخش فروش محصولات فعالیت می کنید ارائه ی محصولات جدید و با طراحی بهتر می تواند باعث افزایش فروش شما شود.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : تولید محتوای ویروسی چیست و چگونه محتوای ویروسی ایجاد کنیم؟

ضرورت استمرار در تولید محتوا

به طور قطع می توان گفت که تولید محتوا هیچ محدودیت زمانی ندارد و جهت رونق و استمرار فعالیت خود، پشتیبانی محتوایی را در برنامه ی روزمره توسعه ی وب سایت قرار دهید. موضوعی که حائز اهمیت است استفاده از محتواهای جدید و باکیفیت است. همان طور که قبلا نیز ذکر شد بروزرسانی محتوا بخشی از فعالیت های مرتبط با پشتیبانی محتوایی سایت است.

اما در تکنیک بروزرسانی موضوعات قدیمی شاخ و برگ داده می شوند. حال آنکه پشتیبانی محتوایی سایت بر روی موضوعات جدید تمرکز دارد. کارشناسان محتوای یاس وب در این حوزه سعی می کنند عنوان های پر مخاطب را انتخاب کنند و با نگارشی صحیح اقدام به بسط و گسترش موضوع می کنند.

پشتیبانی محتوایی سایت در راستای کلمات کلیدی پولساز و پرسرچ - یاس وب

پشتیبانی محتوایی در راستای کلمات کلیدی پولساز و پرسرچ

اگر به دنبال توسعه ی کسب و کار و گسترش سطح فعالیت خود هستید باید بتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید. در این راستا لازم است که بصورت هوشمندانه بدنبال موضوعات پرسرچ توسط کاربران باشید و با شناسایی دغدغه و نیاز آن ها به تولید محتوا در زمینه ی کاری خود بپردازید. زیرا محتواهای متفرقه مورد علاقه مخاطبان نیست و هیچ گونه تاثیری بر رفع نیاز آن ها ندارد. الگوریتم های گوگل نیز به همین شکل برنامه ریزی شده اند تا در سریع ترین زمان آنچه که افراد به دنبال آن هستند را به آن ها معرفی کنند.

برای آنکه اطلاعات مرتبط با کلمات کلیدی پرسرچ را دریافت کنید می توانید به پیشنهادات گوگل و ابزارهایی مانند kwfinder مراجعه کنید. کارشناسان یاس وب با بهره مندی از ابزارهای مفید عملیات های مرتبط با پشتیبانی محتوایی را کاملا هدفمند انجام می دهند تا سیل عظیمی از کاربران هدف را به سمت سایت شما بکشانند.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : قبل از تولید محتوای رپورتاژ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تعرفه ی پشتیبانی محتوایی

تعرفه پشتیبانی محتوایی به عوامل مختلفی از قبیل تعداد محتوا در ماه، تعداد کلمات در محتوا و سایر درخواست های کارفرما بستگی دارد. شرکت یاس وب در این زمینه برنامه ی ویژه ای را تدوین کرده است تا مدیران سایتها بتوانند متناسب با بودجه ی خود پشتیبانی محتوایی سایت خود را انجام دهند.

تنها هدف این مجموعه ارائه خدمات خاص و ویژه و باکیفیت می باشد. لذا توصیه می شود تمرکز خود را روی نتیجه ی کار معطوف کنید تا هزینه های صرف شده جهت تولید محتوا با افزایش چند برابری درآمد شما بازگردد. با این اوصاف می توانید جهت استعلام هزینه پشتیبانی محتوایی سایت در بخش تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

درخواست خدمات پشتیبانی سایت وردپرس

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *