معرفی ۶ مورد از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس

معرفی ۶ مورد از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس

افزونه های کاربردی وردپرس بهترین نمونه های آن برای استفاده در سال ۲۰۲۱ هستند که در بین هزاران نمونه مختلف انتخاب شده اند. با مطالعه این مطلب می توانید بهترین افزونه های وردپرس را در زمینه های گوناگون، سرعت، امنیت، سئو، صفحه ساز و غیره را انتخاب نمایید و برای کسب و کار خودتان استفاده کنید.

چگونه باید یک افزونه وردپرس مناسب انتخاب کنیم؟

  • بررسی نیازهای خود

هر یک از افزونه های موجود کارکرد خاص خود را دارند و شما باید متناسب با نیاز خود و اینکه چه عملیاتی را می خواهید به عنوان پشتیبانی سایت در ادامه کار انجام دهید، این پلاگین ها را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که شما از نصب افزونه های غیر ضرور اجتناب کنید.

  • توجه به امنیت افزونه

افزونه هایی که دارای کدگذاری ضعیف هستند قطعاً می توانند شرایط خوبی را برای هکرها فراهم کنند تا سایت وردپرسی شما هک شود. در این مورد شما می توانید به زمان به روز رسانی پلاگین ها توجه کنید و افزونه هایی را انتخاب کنید که قابلیت آپدیت مکرر دارند. در واقع افزونه هایی که قابلیت آپدیت ندارند، یک راه نفوذ را برای هکرها فراهم می کنند.

  • نسخه رایگان یا پرمیوم

افزونه ها از لحاظ نوع عرضه در دو نمونه رایگان و پریمیوم یا نسخه پولی طبقه بندی می شوند. اگر به دنبال نصب افزونه کاربردی در وب سایت وردپرسی خود هستید حتما قبل از انتخاب بررسی کنید که کدام یک رایگان و کدام یک پریمیوم می باشد.

  • بررسی وجود پشتیبانی مناسب در هر افزونه

داشتن یک پشتیبانی برای هر افزونه فوق العاده اهمیت دارد. شما ممکن است در مسیر استفاده از پلاگین ها یکسری سوالات فنی برایتان ایجاد شود. افزونه هایی که دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته هستند شرایطی را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید سوالات خود را از توسعه دهندگان افزونه بپرسید.

مزایا و معایب استفاده از افزونه وردپرس

  • مزایا

از جمله بزرگترین مزیت افزونه های وردپرس این است که به صورت از قبل برنامه نویسی شده می باشند. در نتیجه در کوتاه ترین زمان می توانند شما را به اهداف کاریتان در وب سایت برسانند.

  • معایب

مهمترین معایب پلاگین ها این است که اگر از افزونه های آپدیت نشده استفاده کنید طبیعتا می تواند امنیت وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. مشکل دیگر این است که اگر شما حجم افزونه ها را در وب سایت وردپرسی خود افزایش دهید ممکن است باعث کند شدن سایت شود.

با بهترین افزونه های کاربردی وردپرس در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید!

افزونه های کاربردی وردپرس ابزارهایی بسیار ارزشمند برای اضافه کردن و گسترش دادن قابلیت های وردپرس است. تاکنون بیش از ۵۸۰۰۰ نوع افزونه یا پلاگین کاربردی برای وردپرس ساخته شده و این آمار رو به افزایش است. اگر از ما بپرسید که یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد وردپرس در دنیا چیست به شما می گوییم که تنوع بی نظیر افزونه های کاربردی آن است.

افزونه های کاربردی وردپرس تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب بهترین پلاگین ها حتی برای افراد حرفه ای هم سخت و سردرگم کننده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به درخواست شما کاربران عزیز عمل کرده و لیستی از بهترین افزونه های وردپرسی را معرفی کنیم. در ادامه برای هر دسته بندی یک یا چند نمونه افزونه بسیار محبوب و با عملکرد فوق العاده رضایت بخش در بین کاربران را برای سال ۲۰۲۱ معرفی خواهیم کرد.

۱- بهترین افزونه سئو وردپرس

  • افزونه RankMath: یکی از بهترین پلاگین های سئو وردپرس، افزونه RankMath است که در بین متخصصین سئو به چاقوی سوئیسی (کنایه از همه فن حریف بودن) معروف است. این افزونه برای بهینه سازی محتوای شما در موتورهای جستجو از یک سیستم ۱۰۰ امتیازی استفاده می کند تا متوجه شوید که محتوای شما از لحاظ کلیه الگوریتم های گوگل و اصول سئو چه نمره ای کسب می کند. البته می توانید ماژول های این افزونه را برحسب نیاز خود غیر فعال کنید. ویژگی مهم بعدی آن ادغام کردن سایت با گوگل سرچ کنسول است تا آنالیز سایت خیلی راحتتر باشد. رابط کاربری نیز بسیار ساده است.

افزونه وردپرس RankMath

افزونه وردپرس RankMath

  • افزونه Yoast: همه شما نام افزونه یواست سئو وردپرس را شنیده اید که کار آن کمک به شما در جهت تولید محتوای بهینه سازی شده است. این افزونه به شما کمک می کند تا محتوای کاملا کاربرپسند و مطابق با اصول سئو تولید کنید. پس از نصب این افزونه وردپرس و ایجاد محتوا می توانید فاکتورهای مختلف مثل چگالی کلمه، عناوین، تصاویر، متن alt، متا دیسکریپشن و غیره را چک کنید و اشکالات را رفع نمایید. رابط کاربری آن ساده است. نسخه رایگان و پولی آن نیز موجود است.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : دانلود افزونه یواست سئو پرمیوم + آموزش

افزونه وردپرس یواست سئو

افزونه وردپرس یواست سئو

  • افزونه All in One SEO: یکی از بهترین و قدرتمندترین افزونه های کاربردی وردپرس در حوزه سئو، All in One SEO می باشد. کار کردن با این افزونه به حدی ساده است که حتی افراد بسیار مبتدی هم می توانند به کمک آن محتوای خود را از لحاظ شاخصه های مختلف بهینه سازی کنند. از ویژگی های متمایز کننده این افزونه می توان به تولید خودکار تگ های متا، بهینه سازی لیست محصولات و صفحات دسته بندی، تصحیح نشانه گذاری های اسکیما و آپدیت سازی خودکار سایت مپ اشاره کرد.

افزونه وردپرس All in One SEO

افزونه وردپرس All in One SEO

۲- بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس

افزونه Visual Composer یکی از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس در زمینه ساخت صفحه (Page Builder) می باشد. کار کردن با این افزونه نیاز به داشتن دانش فنی یا برنامه نویسی خاصی نیست و می توانید صفحه سایت وردپرس خود را از صفر تا صد طراحی کنید و به آن شکل دهید.

از ویژگی های آن می توان به داشتن ۴۰ شاخصه مختلف برای ساخت صفحه، ریسپانسیو بودن، ساخت صفحه با قابلیت Drag & Drop، توسعه پذیری راحت و اضافه کردن پلاگین های مختلف، ویرایشگرهای پیشرفته در محیط مدیریت و ظاهر صفحه سایت، سازگاری با ووکامرس، آپدیت سازی رایگان، به نمایش گذاشتن آخرین مطلب در هر دسته، نمایش دادن تصاویر به شکل گالری پیشرفته همراه با قابلیت های اضافه و غیره اشاره کرد.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : معرفی افزونه ویژوال کامپوزر + دانلود رایگان نسخه پرمیوم Visual Composer

توجه داشته باشید که افزونه ویژوال کامپوزر در کنار افزونه های صفحه ساز مطرح دیگری مثل Beaver Builder، المنتور (Elementor) و Divi Builder بسیار معتبر می باشد و در حال حاضر پرفروش ترین افزونه صفحه ساز وردپرس است.

افزونه وردپرس ویژوال کامپوزر

افزونه وردپرس ویژوال کامپوزر

۳- بهترین افزونه امنیت وردپرس

  • افزونه وردفنس (Wordfence Security): یکی از محبوب ترین و سرسخت ترین افزونه های امنیتی وردپرس، وردفنس می باشد که نسخه رایگان و پولی آن در دسترس است. آپدیت سازی های متعدد و سازگاری با آخرین متدهای ضد اسپم، ضد ویروسی و غیره خیال شما را از لحاظ امنیت سایت راحت می کند. این افزونه از یک فایروال بسیار پیشرفته تشکیل شده تا جلوی ورودهای غیر مجاز به داخل سایت و حملات هکری گرفته شود. پس از آن چندین لایه اسکن به صورت زمان بندی شده و خودکار انجام می گیرند تا کلیه بدافزارها، تروجان ها و غیره حذف شوند.

افزونه وردپرس Wordfence

افزونه وردپرس wordfence 

  • افزونه سوکوری (Sucuri): یکی از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس در زمینه امنیت، سوکوری (Sucuri) است که از سایت شما در برابر کلیه بدافزارها، حملات BFA و سایر خطرات احتمالی محافظت می کند. پس از فعال سازی تمامی ترافیک سایت زیر نظارت دقیق سرورهای CloudProxy آن قرار می گیرند تا موارد مشکوک فیلتر شوند. با این کار علاوه بر تأمین امنیت، سرعت لود سرور و عملکرد سایت هم بهبود پیدا می کند. بسته آنتی ویروسی آن هر ۴ ساعت یکبار وب سایت شما را اسکن می کند و هر اتفاقی که در سایت رخ دهد را بررسی می کند مثل تلاش های ناموفق برای ورود به حساب کاربری، تغییر در فایل ها و غیره.

افزونه وردپرس سوکوری

افزونه وردپرس سوکوری

نکته: توجه داشته باشید که هیچ کدام از پلاگین های گفته شده سرعت وب سایت شما را کم نمی کنند. ضمنا امنیت کل وب سایت فقط با یک پلاگین صد در صد تضمین نخواهد شد و باید فاکتورهای دیگری مثل گواهینامه SSL، فایروال قدرتمند از سمت شرکت هاستینگ و غیره نیز تأمین شوند.

۴- بهترین افزونه سرعت وردپرس

  • افزونه WP Rocket: از افزونه های کاربردی وردپرس در زمینه سرعت می توان به WP Rocket اشاره کرد که پلاگین کشینگ محسوب می شود و چندین سال در این حوزه توانسته استاندارد طلایی بگیرد. تنها عیب آن این است که نسخه رایگان ندارد ولی از لحاظ کارایی، عملکرد و بهبود سرعت سایت یکی از برترین های لیست پلاگین های وردپرس در سال ۲۰۲۱ است.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : راهنمای کامل نحوه بهینه سازی Core Web Vitals (سرعت سایت وردپرس)

افزونه وردپرس WP Rocket

افزونه وردپرس WP Rocket

  • افزونه WP Fastest Cache: مفهوم کشینگ برای کسانی که علاقه چندانی به بهینه سازی در سطح سرور و مرورگر ندارند، کمی پیچیده است. به طور کلی این نوع افزونه کاری می کند تا محتوای سایت شما برای بازدیدکنندگان مختلف به همان شکل و به سرعت نمایش داده شود و هر بار برای سرور درخواست نفرستد. تنظیمات این افزونه بسیار ساده و راحت بوده و می توانید سرعت وب سایت خود را تا چندین برابر سریعتر کنید. از جمله افزونه های وردپرسی در زمینه سرعت است که نسخه رایگان هم دارد.

افزونه وردپرس WP Fastest Cache

افزونه وردپرس WP Fastest Cache

  • افزونه WP-Optimize: یکی از افزونه های کاربردی وردپرس در زمینه سرعت که داشتن آن فواید بسیار زیادی دارد. به کمک این پلاگین می توانید داده پایگاه خود را بررسی کرده و داده های غیر ضروری را خیلی سریع پاک کنید و در نهایت به بهینه سازی سایت بپردازید. نسخه رایگان این افزونه هم در دسترس است که به کمک آن می توان کامنت های تأیید نشده یا اسپم و فایل های درون سطل آشغال را برای همیشه پاک کنید و با حذف هر نوع فایل اضافی، سرعت سایت را بیشتر نمایید.

افزونه وردپرس WP-Optimize

افزونه وردپرس WP-Optimize

۵- بهترین افزونه فرم ساز وردپرس

  • افزونه WPForms: هر وب سایتی نیاز به فرم های مختلف مثل فرم تماس دارد که این افزونه بهترین نمونه آن است. کاملا کاربر محور بوده و حتی کاربران خیلی مبتدی هم راحت خواهند بود. با خاصیت Drag & Drop و سادگی کار با آن می توان در طی چند دقیقه یک فرم تماس ایجاد کرد. با کمک این پلاگین می توانید فرم های سفارش محصول، فرم نظرسنجی، فرم عضویت ایمیلی، فرم تماس، فرم همکاری و غیره ایجاد کنید. ضمنا این افزونه با ایمیل مارکتینگ، فرم های چند بخشی و غیره کاملا سازگار می باشد و لذا می توانید نرم افزار CMS هم به آن متصل کنید.

افزونه وردپرس WPForms

افزونه وردپرس WPForms

  • افزونه Gravity Forms: یکی از کاربرپسندترین افزونه های فرم ساز وردپرس که به کمک آن می توانید انواع مختلف فرم ها را بسازید. در قسمت تنظیمات گزینه های زیادی برای تغییر دادن وجود دارند. امکان اتصال به پلتفرم CMS و یا پلتفرم های پرداخت آنلاین هم دارد. این پلاگین نسخه رایگان هم دارد و خیلی راحت می توانید با آن کار کنید.

افزونه وردپرس گراویتی فرمز

افزونه وردپرس گراویتی فرمز

۶- بهترین افزونه فروشگاهی وردپرس

  • افزونه ووکامرس (WooCommerce): شاید به جرأت بتوانیم بگوییم که محبوب ترین افزونه کاربردی وردپرس برای سایت های فروشگاهی، افزونه یا پلاگین ووکامرس می باشد تا بتوانید به راحتی کالاهای دیجیتال و فیزیکی خود را در فروشگاه به فروش برسانید. با این افزونه و تنها چند کلیک می توانید به فروش محصولات مشغول شوید. درگاه ها و روش های پرداختی مختلف دنیا را پشتیبانی می کند و می توانید قابلیت اطلاع رسانی خودکار و آنلاین را نیز فعال نمایید تا پرداختی یا واریزی ها نمایش داده شوند. ضمنا با افزونه ووکامرس وردپرس می توانید هر نوع محصولی را فارغ از اندازه، شکل، انواع مختلف و غیره به فروش برسانید. نسخه رایگان آن هم موجود است.

افزونه وردپرس ووکامرس

افزونه وردپرس ووکامرس

  • افزونه Easy Digital Downloads: یکی از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس در زمینه سایت های تجاری و فروشگاهی، همین افزونه است. حتی با این افزونه می توانید فایل های صوتی هم پوشش دهید در نتیجه برای سایت های فروشگاهی در زمینه موسیقی هم کاربرد دارد. با کمک این افزونه می توانید بخش هایی مثل کد تخفیف، ردیابی دانلود پیشرفته، صفحه حساب کاربری مشتری، سبد خرید و غیره نیز به سایت اضافه کنید.

افزونه وردپرس Easy Digital Downloads

افزونه وردپرس Easy Digital Downloads

یاس وب ارائه دهنده بهترین و کاملترین خدمات پشتیبانی سایت های وردپرسی

پشتیبانی وردپرس در یاس وب به دو بخش پشتیبانی فنی و محتوایی تقسیم بندی می شود. منظور از پشتیبانی فنی سایت در یاس وب رفع کلیه مشکلات فنی وردپرس است که تیم پشتیبانی یا مدیر سایت تشخیص داده باشند، ضمن اینکه کلیه موارد ذکر شده در جدول مربوط به پکیج های مختلف را هم شامل می شود.

پشتیبانی محتوایی سایت در یاس وب به تولید محتوای یونیک، با کیفیت و کاملا بهینه سازی شده به صورت کاملا تخصصی در زمینه های مختلف مربوط می گردد. تمامی محتواها از لحاظ انطباق با اصول سئو و کاربرپسند بودن کاملا مورد تأیید کارشناسان سئو یاس وب می باشند. ارائه راهکارهای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی نیز از جمله خدمات یاس وب محسوب می شود.

تیم پشتیبانی حرفه ای یاس وب، در قالب ۴ پکیج مختلف (سطح ساده، برنزی، نقره ای و طلایی) خدمات پشتیبانی خود را ارائه می کند تا مشتریان بتوانند برحسب نیاز و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی رایگان می توانید فرم مشاوره و درخواست خدمات پشتیبانی وردپرس را پر کرده و ارسال نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *