آموزش نحوه افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس (۶ روش)

آموزش نحوه افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس (6 روش)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که از قالب و افزونه های بسیاری تشکیل شده است و این امکان را به شما می دهد که تقریبا هر نوع سایتی را، از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک فروشگاه اینترنتی خیلی بزرگ راه اندازی کنید. با این حال برای بارگذاری فایل ها و رسانه های سایت خود نیاز به فضای میزبانی خواهید داشت که باید یک هاست مناسب وردپرس تهیه کنید. در هنگام تهیه هاست ابتدا دقت کنید سایت شما حداقل چه مقدار فضا نیاز دارد و با توجه به حجم سایت خود، هاست مناسب خریداری کنید.

همیشه توصیه می شود برای صرفه جویی در فضای هاست و همچنین بهینه سازی سرعت سایت تا حد امکان از فایلها، تصاویر و ویدیوهای با حجم پایین استفاده نمایید و با استفاده از ابزارهای آنلاین، حجم فایل های خود را بهینه کنید و سپس اقدام به آپلود فایل در رسانه وردپرس نمایید. اما گاهی اوقات امکان دارد در هنگام آپلود فایل در وردپرس، دچار محدودیت حجم شوید و نتوانید فایل خود را در رسانه وردپرس آپلود کنید. به طور پیشفرض حداکثر حجم آپلود ۲ مگابایت می باشد که شما برای افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس لازم است یکی از روشهای زیر را انجام دهید.

چرا باید ماکزیمم سایز آپلود فایل در وردپرس را افزایش دهیم؟

در زمان ثبت نام و همچنین نصب و راه اندازی سیستم وردپرس به منظور انجام فرآیند طراحی و پشتیبانی وردپرس، ارائه دهنده هاست شما به طور کاملا پیش فرض ماکزیمم سایز آپلود فایل را مشخص می کند. این سایز از طرف ارائه دهنده هاست دارای یک نوع محدودیت می باشد که غالباً از میزان ۲ مگابایت تا ۵۰۰ مگابایت قابل تغییر می باشد. این حجم برای اکثریت افرادی که دارای وب سایت وردپرسی هستند کافی خواهد بود و نمی توان آن را یک حجم بسیار محدود و پایین در نظر گرفت. اما در برخی مواقع و بنا به دلایل مختلف لازم است که این محدودیت را ارتقا دهید تا در آینده با خطا های مرتبط با آپلود فایل روبرو نشوید.

به عنوان مثال زمانی که شما نیاز به انجام اقدامات ذیل دارید ممکن است به فکر افزایش حجم آپلود فایل در سایت وردپرسی خود باشید:

  • می خواهید یک سایت وردپرسی حجیم راه اندازی کنید که طبیعتاً لازم خواهد بود حجم آپلود افزایش پیدا کند.
  • قصد دارید از پلاگین ها و یک قالب وردپرسی سایز بزرگ استفاده کنید.
  • می خواهید محصولاتی مانند ویدیو های آموزشی، تصاویر، کتاب های در قالب فایل الکترونیکی و موارد مشابه را در وب سایت خود به فروش برسانید.
  • ممکن است که زمینه کاری شما نیاز به بروزرسانی های پی در پی در محتوا داشته باشد که می تواند انواع مدیا را در بر بگیرد.

البته ما همیشه توصیه می کنیم که تا حد امکان از آپلود فایل های حجیم در وب سایت وردپرسی خود خودداری کنید زیرا این موضوع می‌تواند به طور کاملاً جدی سرعت و عملکرد سایت را تحت تاثیر قرار دهد.

۶ روش جهت افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

برای بررسی میزان محدودیت حجم آپلود سایت خود، وارد پیشخوان وردپرس شوید و در بخش زیر منوی “رسانه” گزینه “افزودن” را کلیک کنید. در تصویر زیر مشاهده می کنید که حداکثر حجم مجاز ۲ مگابایت می باشد که حجم نسبتا پایینی است. اینکه چقدر لازم است این حجم را افزایش دهید، به فایل های شما بستگی دارد. ما در این آموزش ۶۴ مگابایت را در نظر می گیریم.

آموزش نحوه افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس (6 روش)

نکته ۱ : این روش ها برای اکثر میزبانی سایت ها یکسان است اما امکان دارد در تعدادی خیلی کمی از میزبانی ها کار نکند. در این شرایط تنها راه حل، تماس با ارائه دهنده میزبانی سایت خود می باشد.

نکته ۲ : حتما قبل از انجام روش های زیر از سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید که در صورت بروز مشکل بتوانید سایت خود را به حالت قبل بازگردانید.

۱- ویرایش فایل htaccess.

اولین روش برای افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس، ویرایش فایل htaccess. است. برای اینکار وارد هاست خود شوید و از قسمت File Manager وارد محیط public_html شوید و فایل htaccess. را پیدا کنید و جهت ویرایش روی آن راست کلیک و گزینه edit را انتخاب کنید و قطعه کد زیر را در انتهای آن وارد نمایید.

php_value upload_max_filesize 64M
php_value post_max_size 128M
php_value memory_limit 256M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

M بر حسب مگابایت است. برای افزایش حجم آپلود به ۶۴ مگابایت می توانید کدهای فوق را درج کنید. در این قطعه کد دو دستور PHP وجود دارد: max_execution_time و max_input_time. این دستورات مدت زمانی را که یک سرور برای یک اسکریپت صرف می کند را نشان می دهد. هرچه مدت بارگذاری های شما بیشتر باشد، زمان صرف شده نیز بیشتر خواهد بود. شما باید مقادیر آنها را روی عددی قرار دهید که مناسب سایت شما است و بر حسب ثانیه می باشد. memory_limit ، مقدار حافظه اختصاص داده شده برای PHP را مشخص می کند. این عدد باید برابر یا بیشتر از اندازه upload_max_filesize باشد.

۲- ویرایش فایل functions.php

امکان دارد نتوانید به فایل htaccess. سایت خود دسترسی پیدا کنید یا استفاده از روش اول موثر نباشد پس می توانید حجم آپلود فایل در وردپرس را از طریق افزودن کدهای زیر به فایل functions.php افزایش دهید.

@ini_set( 'upload_max_size' , '64M' );
@ini_set( 'post_max_size', '64M');
@ini_set( 'max_execution_time', '300' );

۳- ایجاد و ویرایش فایل php.ini

روش بعدی برای افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس استفاده از فایل php.ini می باشد. این فایل مربوط به تنظیمات محدودیت منابع در سرور می باشد و به طور پیشفرض در مسیر روت هاست قرار دارد و احتمال دارد از طریق تنظیمات هاست مخفی شده باشد. اگر چنین فایلی وجود ندارد در مسیر public_html یک فایل متنی با نام php.ini ایجاد کنید و کدهای زیر را در فایل ذخیره کنید. برای بسیاری از کاربران این روش موثر است اما اگر کار نکرد عدد ۶۴ را کاهش دهید یا از روش های دیگر استفاده کنید.

upload_max_filesize = 64M
post_max_size = 64M
max_execution_time = 300

۴- ویرایش فایل wp-config.php

در این روش فایل wp-confing.php را در هاست خود پیدا کنید و روی فایل راست کلیک و گزینه edit یا ویرایش را کلیک کنید و قطعه کدهای زیر را در انتهای خطوط وارد نمایید و فایل را ذخیره کنید.

@ini_set('upload_max_size','64M');
@ini_set('post_max_size','64M');
@ini_set('max_execution_time','300');

۵- افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس با استفاده از افزونه

اگر به هر دلیلی نتوانستید و یا تمایلی نداشتید به صورت دستی از طریق روشهای فوق حجم آپلود فایل را افزایش دهید می توانید از افزونه استفاده کنید. برای اینکار افزونه Increase Maximum Upload File Size را در وردپرس نصب کنید و بعد از فعال سازی وارد تنظیمات این افزونه شوید.

آموزش نحوه افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس (6 روش)

مطابق با تصویر زیر می توانید بر اساس نیاز خود حجم مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

آموزش نحوه افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس (6 روش)

۶- با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید

اگر با هیچ یک از روش های فوق نتوانستید حجم آپلود فایل در وردپرس را افزایش دهید لازم است با ارائه دهنده میزبانی وب خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا حجم آپلود مجاز در رسانه وردپرس را افزایش دهند. اگر سایت شما اشتراکی می باشد احتمال دارد روش های فوق کارامد نباشد. پس از طریق هاستینگ پیگیری کنید.

سخن آخر

اگر تازه سایت وردپرس خود را راه اندازی کردید احتمالا اولین مشکلی که با آن روبرو خواهید شد، محدودیت حجم آپلود فایل در وردپرس می باشد که ۶ روش برای رفع این محدودیت خدمت شما توضیح داده شد. در صورتی که هر گونه سوال و مشکلی در مورد این آموزش داشتید از طریق فرم نظرات با ما مطرح نمایید. در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود.

با استفاده از خدمات پشتیبانی وردپرس تیم یاس وب نگران مشکلات فنی سایت خود نباشید و با خیال راحت، کار را به متخصصان ما بسپارید. تیم پشتیبانی فنی ما به صورت شبانه روزی در خدمت شما هستند و به سرعت مشکلات سایت شما را تشخیص داده و بهترین راه حل را برای رفع مشکلات وردپرسی ارائه خواهند داد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *