اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو

اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو - یاس وب

قطعا در این فکر هستید که چگونه می توان از شبکه های اجتماعی در جهت ارتقاء استراتژی محتوایی به منظور بهبود سئو و رنکینگ وب سایت در صفحات جستجوی گوگل استفاده کرد؟ آیا دوست دارید با استفاده از امکانات موجود در شبکه های اجتماعی فرآیند سئو سایت خود را تقویت کنید؟ در این مجال قصد داریم کاربردی بودن شبکه های اجتماعی را توضیح دهیم تا بصورت هوشمندانه چندین پله به کیفیت سئو سایت بیافزایید.

اصولا بهبود فرآیند سئو و به تبع آن پشتیبانی سایت امری فوق‌العاده حیاتی می باشد و تاثیر مستقیمی بر رتبه ی گوگل سایت دارد. در عصر حاضر به دلیل رقابت بالا، رسیدن به رتبه ی برتر یا حداقل صفحه ی اول گوگل یک پروسه ی بسیار سخت شده است چرا که همه روزه محتواهای جدید منتشر می شود و در این مسیر پر فراز و نشیب سایتی در صدر قرار می گیرد که هوشمندانه عمل کند. با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی می توانید به مراتب شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا بیشتر با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت آشنا شویم.

چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت به صورت مستقیم انجام نمی شود اما لینک هایی که در شبکه های اجتماعی share می کنید منجر به دیده شدن و گسترش برند شما می شود.

شبکه های اجتماعی در ۶ جهت بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت تاثیر می گذارند که عبارتند از:

  • کاربران بیشتری محتوای شما را می بینند.
  • پست های شما در سایت در دوره های زمانی بعدی نیز برای کاربران قابل استفاده خواهد بود. یعنی شبکه های اجتماعی محتوای سایت شما را دائماً در معرض دید قرار می دهند حتی اگر زمان طولانی از بارگذاری آن در سایت گذشته باشد.
  • افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت.
  • شناخت برند شما
  • به شهرت رسیدن برند در مدت کوتاه در میان عموم جامعه
  • بهبود سئو محلی وب سایت

Share کردن پست در فضای مجازی اصولا به صورت غیر مستقیم بر سئو وب سایت تاثیر می گذارد. زیرا زمانی که کاربران بیشتری محتوای شما را در شبکه های اجتماعی می بینند قطعاً به دنبال منبع آن می روند. منبع محتوا کجاست؟ دقیقا در وب سایت اصلی شما. بنابراین مراجعه بیشتر کاربران به وب سایت سیگنال های مثبتی را در سئو ایجاد می کند.

شبکه های اجتماعی راحت ترین راه برای ارتقاء سئو سایت

در عصر حاضر شبکه های اجتماعی مختلف خصوصاً اینستاگرام به عنوان پرترافیک ترین فضای مجازی در دنیایی اینترنت و نرم افزارهای موبایل می باشد. برخی از افراد بدون آن که به دنبال چیزی باشند یا اینکه هدف خاصی داشته باشند به سراغ این نرم افزار های نصب شده روی گوشی می روند و به صورت اتفاقی قسمت اکسپلورر برنامه را کنکاش می کنند. سوشال مدیا یک ویترین است که هر فردی با مشاهده برخی از پست ها ممکن است مجذوب آن شود.

تصور کنید شما یک محتوا در ارتباط با طراحی سایت در کانال خود انتشار می دهید. کاربر با مشاهده محتوای شما بدون آنکه ذهنیتی برای ایجاد یک وب سایت متناسب با شغل خود داشته باشد به فکر طراحی سایت می افتد. دقیقا مانند یک مشتری که پشت یک ویترین مغازه از یک محصول خوشش می آید و بدون آنکه برنامه و ذهنیت قبلی برای خرید آن داشته باشد، اقدام به خرید آن می کند. وقتی که کاربران این چنینی افزایش پیدا می کنند قطعاً حجم وسیعی از آنها به آدرس سایتی که در کانال سایت خود قرار داده اید وارد می شوند. با افزایش نرخ کلیک در وب سایت یک سیگنال مثبت به گوگل صادر میشود. برای گوگل تفاوتی ندارد که این سیگنال از کجا خواهد بود بلکه آن فقط حجم ورودی و ماندگاری کاربران در وبسایت را مورد سنجش قرار میدهند.

هرچه قدر حجم ورودی و ماندگاری کاربران در صفحات سایت بیشتر میشود، سیستم گوگل تمایل بیشتری به ارتقاء رتبه وب سایت دارد. لذا پس از مدتی بدون آن که تکنیک های خاصی را مرتبط با خدمات سئو سایت انجام دهید به یکباره میبینید سایت شما چندین پله بالاتر از رقبا قرار گرفته است. رویکرد کاملا ساده است در واقع شما نرخ کلیک را افزایش داده اید و این بزرگترین سیگنال مثبت برای گوگل خواهد بود. البته روش های دیگر خدمات سئو سایت نیز در جایگاه خود ارزشمند هستند اما شبکه های اجتماعی نیز تاثیر به مراتب بیشتری دارند.

چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو - یاس وب

شبکه های اجتماعی چگونه از سئو پشتیبانی می کنند؟

با توجه به آنکه شبکه های اجتماعی به صورت غیر مستقیم بر سئو و ارتقاء رتبه وب سایت تاثیر می گذارند در نتیجه این پتانسیل را نیز دارند که ترافیک بالای کاربران را نیز به وب سایت شما هدایت کنند. زمانی که شما یک محتوای با کیفیتی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید که ارتباط خوبی با مخاطبان شما برقرار می کند. به صورت زنجیر وار میان افراد مختلف به اشتراک گذاشته می شوند و این مانند یک دومینو مجموعه ی وسیعی از کاربران متعدد را به صورت سیل وار به وب سایت شما سرازیر می کند. افزایش کاربران وب سایت یک سیگنال مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می کند که باعث می شود گوگل یک اعتبار ویژه ای برای سایت قائل شود.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : درباره مثلث سئو چه می دانید!؟

غالباً محتواهایی که منجر به اشتراک‌گذاری های پی در پی و افزایش ترافیک وب سایت می شوند شامل :

  • بلاگ پست
  • ویدیو
  • اینفوگرافیک
  • پادکست

همان طور که می دانید شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای انتشار محتواهای متنی طولانی نیستند. شما باید در این فضا از طریق ویدیوهای کوتاه، اینفوگرافیک، پادکست در مورد موضوعاتی که به طور مفصل در وب سایت خود صحبت کرده اید نکاتی را عنوان می کنید. درواقع با این کار یک نوع بک لینک تولید کرده اید که کاربر را به سایت مرجع هدایت می کنید. ربات های گوگل از اینکه کاربران از کجا وارد سایت شما شده اند اطلاع ندارند.

به عنوان مثال ممکن است کاربران از طریق تبلیغات، آگهی و یا شبکه های اجتماعی وارد سایت شما شده باشند. تنها موضوع مهمی که برای ربات های گوگل اهمیت دارد ترافیک سایت می باشد. با افزایش ترافیک قطعا اعتبار سایت و رتبه ی آن دستخوش تغییر خواهد شد. بنابراین هر چقدر در فرآیند سئو موفق باشید، پرداختن به شبکه های اجتماعی به عنوان یک رکن پشتیبان تاثیر سئو شما را چندین برابر می کند.

نکات مرتبط با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به جهت محیط جذاب و کاربر پسندی که دارند بیشتر از سایر صفحات مجازی با کاربران ارتباط برقرار می کنند. ممکن است برخی به جهت گذراندن وقت و یا یک سرچ ساده به این شبکه ها مراجعه کنند که به صورت اتفاقی با پیج شما و محتوای تولیدی شما مواجه می شوند. لذا همیشه سعی کنید در شبکه های اجتماعی از تمام ابزارهای جذب کاربر استفاده کنید. تولید محتوا به همراه لینک دهی در شبکه های اجتماعی فوق العاده موثر می باشد.

کلیپ های کوتاه ویدیویی تمام آنچه که یک کاربر به آن نیاز دارد را در همان مدت کوتاه به او منتقل می کند. درواقع این خاصیت ویدیو و پادکست است که قدرت خارق العاده ای در انتقال مفاهیم دارد. به عنوان مثال یک مقاله ی متنی شاید مدت زیادی را از کاربر بگیرد به همین دلیل پادکست ها گزینه ی ایده آلی خواهند بود. شبکه های اجتماعی بهترین ابزار برای انتشار محتواهای ویدیویی می باشند حال آنکه وب سایت ها به جهت درگیر بودن با ربات های گوگل که مسئولیت خزش اطلاعات را دارند محتواهای متنی را بهتر پذیرا می باشند.

آیا شبکه های اجتماعی عامل ارتقاء رتبه وب سایت هستند؟

قبلا نیز نکاتی در این مورد ذکر شد که شبکه های اجتماعی المان رتبه بندی در فرآیند سئو نیستند. موضوع اصلی در مورد تاثیر آن هاست. در واقع می توان این فضا را به عنوان یک عامل خارجی در نظر گرفت که قدری قدرت پیشروی شما را بهتر می کند. فضای موجود در شبکه های اجتماعی و نحوه ی برنامه نویسی آن ها با شبکه ی گوگل کاملاً متفاوت است. اما می توان یک ارتباط و همبستگی کاربردی را میان آن ها در نظر گرفت. شبکه های اجتماعی درست مانند وزش باد در جهت حرکت شما عمل می کنند. درواقع موجودیت شما از لحاظ ساختاری با باد هیچ وجه تشابهی ندارد. اما می تواند موازی با جهت حرکتی که دارید قدری شما را هل دهد.

آیا شبکه های اجتماعی عامل ارتقاء رتبه وب سایت هستند؟

بهترین شبکه های اجتماعی برای سئو

شبکه های اجتماعی پل ارتباطی خوبی میان وب سایت و کاربران هستند. این فضا بیشتر نقش معرف را از طریق لینک دهی ایفا می کنند. در حال حاضر چندین شبکه ی اجتماعی پر مخاطب وجود دارد اگر بتوانید بخشی از تمرکز و فعالیت خود را در آن اختصاص دهید نتیجه شگرفی را تجربه خواهید کرد. این شبکه های پرطرفدار شامل موارد ذیل می شود :

  • LinkedIn
  • Medium
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Quora
  • Reddit
  • YouTube
  • Instagram

فیسبوک ، توییتر ، یوتیوب و اینستاگرام امروزه در داخل ایران کاربران بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند. در هر کدام از این ها شما می توانید به لینک دهی بپردازید. آنچه که در این شبکه ها به عنوان یک امتیاز ویژه برای صاحبان کسب و کار تلقی می شود سرعت بالا در برند سازی و برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب است.

جمع بندی

در این مقاله شبکه های اجتماعی را یکی از ارکان اصلی برای رشد کسب و کارها و افزایش بازدید سایت در نظر گرفتیم و گفتیم که در این فضاها می توانید با تولید محتوا و لینک دهی یک پل ارتباطی را میان کاربر و سایت خود برقرار کنید. شبکه های اجتماعی به صورت غیر مستقیم بر ارتقاء کیفیت سئو شما کمک می کنند و باعث افزایش ترافیک وب سایت می شوند. شرکت یاس وب در این خصوص می تواند راهکارهای بسیار ارزنده ای را جهت رشد سریع تر فعالیت های اقتصادی، پیش روی شما قرار دهد. لذا جهت کسب رتبه های برتر در گوگل می توانید از خدمات سئو سایت یاس وب استفاده نمایید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *