بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک قوی را از ضعیف تشخیص داد؟

بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک قوی را از ضعیف تشخیص داد؟

بک لینک به عنوان پیوند میان دو سایت شناخته می شود و همینطور به عنوان پیوندهای ورودی یا خروجی نیز از آن نام برده میشود و برای سئو سایت بسیار با اهمیت است. در این مقاله به معرفی بک لینک و روش های تشخیص بک لینک ضعیف از قوی را بیان خواهیم نمود.

بک لینک یا لینک بیلدینگ چیست؟

بک لینک پیوندی است که می توانید از آن برای رتبه بندی بهتر سایت از دید موتور جستجوی Google مورد استفاده قرار دهید و به طور کلی یک سیگنال مثبت برای رتبه بندی در موتور جستجوی Google شناخته می شود. زمانی که یک وب سایت به وب سایت دیگر پیوند داده می شود، در واقع نام این کار ایجاد بک لینک یا لینک بیلدینگ است. استفاده از این سری لینک ها به موتور جستجو این سیگنال را ارسال می کند که کیفیت محتوا بالا بوده و باعث می شود تا صفحه سایت شما رتبه بهتری را از دید موتور جستجوی گوگل دریافت کند.

ما در این مقاله قصد داریم در زمینه بک لینک با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای سئو سایت شما مفید واقع شود. یاس وب به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از بک لینک های قوی بهترین نتیجه را برای داشتن رتبه بهتر سایت خود دریافت کنید.

پارامترهای انتخاب سایت مناسب برای ایجاد بک لینک

ایجاد بک لینک از تکنیک های بنیادی در روند ارائه خدمات سئو سایت می باشد. در واقع با این روش است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و وب سایت های فروشگاهی که بخش عمده‌ای از درآمد خود را از طریق دنیای اینترنت دریافت می کنند، می‌توانند به مشتریان خود بیفزایند. اما یک سوال بسیار مهمی که همواره مطرح می‌شود این است که برای ایجاد بک لینک چه سایت هایی دارای بالاترین درجه اعتبار هستند؟ همواره ما تاکید می کنیم که وب سایت های معتبر برای ایجاد بک لینک مناسب ترین گزینه می باشند.

اما ما نمی دانیم چه سایت هایی، مناسب و دارای اعتبار بالا هستند؟ چگونه می توانیم آنها را شناسایی کنیم؟ برای این کار یکسری پارامترهای مهم وجود دارد که شما با ارزیابی و بررسی آن می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت مورد نظر مناسب ایجاد بک لینک میباشد این پارامترها شامل موارد ذیل میشود:

  • ارتباط بین محتوای سایت میزبان و لینک

تصور کنید که وب سایت شما در زمینه سئو سایت و خدمات پشتیبانی سایت فعالیت می کند. در طرف دیگر یک وب سایت وجود دارد که از اعتبار دامنه بسیار بالایی برخوردار است و روزانه میلیون‌ها نفر بازدید کننده دارد. اما فعالیت اصلی این سایت در حوزه آشپزی می باشد. شاید شما فکر کنید که این سایت می تواند گزینه خوبی برای ایجاد بک لینک باشد چرا که هم اعتبار دامنه بالایی دارد و هم اینکه تعداد بازدید کنندگان آن نیز میلیونی می باشد. اما اگر شما در این گونه وبسایت ها بک لینک انجام دهید یک نتیجه عکس حاصل می شود چرا که زمینه فعالیت شما و سایت میزبان هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. گوگل با آپدیت های اخیری که انجام داده است این موضوع را جزء اولویت‌های خود قرار داده که شما فقط تمرکز خود را در ایجاد بک لینک در سایت های مرتبط معطوف کنید.

  • انتخاب سایت خبری معتبر

شاید با خود بگویید که سایت خبری هم جزو وب سایت های غیر مرتبط با سایت ما می باشد پس چرا باید در این گونه سایت ها به ایجاد بک لینک بپردازیم. برای توضیح این مورد مسئله قدری پیچیده است زیرا سایت خبری همانطور که از نام آن مشخص است یک وبسایت منتشر کننده خبر است. در واقع در یک زمینه خاص مانند آشپزی، ورزشی، سیاسی، دانشگاهی، حوادث و مواردی از این قبیل به صورت تک بعدی عمل نمی کند. سایت‌های خبری جزو وب سایت های عمومی و عام هستند که تمام اقشار جامعه را به خود جذب می کنند. بنابراین انتخاب یک سایت خبری هیچ گونه مشکلی از لحاظ ارتباط بین محتوای سایت میزبان و لینک ایجاد نمی‌کند. پس با خیال راحت در این گونه سایت ها به ایجاد بک لینک بپردازید. سایت خبری همواره جزو وب سایت های پربازدید هستند لذا ما سایت هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را اکثراً به عنوان وب سایت های معتبر تلقی می کنیم.

  • سن دامنه سایت

سن دامنه سایت از زمان تاسیس و پایه گذاری وب سایت میزبان آغاز می شود. اصولا انتخاب سایت هایی که دارای سن دامنه پایین هستند برای بک لینک چندان گزینه ایده آلی محسوب نمی شوند. در واقع این وبسایت ها در این مدت کوتاه نمی توانند اعتماد گوگل را به خود جلب کنند چرا که برای جلب نظر گوگل شما نیاز به یک زمان مشخصی هستید.

موارد بالا جز مهمترین پارامترهای است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. البته المان های دیگری مانند بررسی رتبه الکسا، میزان اعتبار یا آتوریتی و همچنین ارزیابی اسپم اسکور سایت از دیگر مواردی است که می تواند به شما این اطمینان را بدهد تا در سایت میزبان برای ایجاد بک لینک اقدام کنید.

چرا بک لینک مهم است؟

Backlink دارای اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت دارد و در واقع نشان دهنده اعتماد یک سایت به سایت دیگر است و از این روی باعث می شود تا مقصد لینک، رتبه بهتری را از دید گوگل پیدا کند. همچنین باید بدانید که با استفاده از این شیوه می توانید موقعیت بهتری را در رتبه بندی سایت داشته باشید.

همچنین زمانی که شما از بک لینک استفاده می کنید، در واقع می توانید تعداد بیشتری از مخاطبان را به سایت خود وارد کنید و استفاده از Backlink برای جذب مخاطب بیشتر نیز اهمیت دارد. اما کیفیت بک لینک از مهم ترین مواردی است که همواره باید مد نظر شما باشد. ما در بخش های بعدی به خوبی شما را با بک لینک قوی و ضعیف آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

چطور Backlink دریافت کنیم؟

بک لینک قوی باعث ارتقای رتبه کلمات کلیدی خواهد شد

کسب Backlink را می توان یکی از مهم ترین مولفه های اصلی SEO دانست که خارج از سایت می باشد (سئو Off Page) و روند به دست آوردن آن بسیار با اهمیت می باشد. برخی از لینک ها دارای ارزش ذاتی بسیار بالایی هستند. در واقع سایت هایی که معتبر و محبوب هستند، دارای بک لینک با ارزش تری می باشند و همچنین باید به یاد داشته باشید که حتی فقط نام بردن از شما در یک سایت که رتبه سئو قابل قبولی دارد، می تواند باعث شود تا رتبه ای بهتر از دید موتور جستجوی Google به دست بیاورید.

در ادامه برخی از مهم ترین روش های دریافت بک لینک را با شما در میان خواهیم گذاشت :

  • لینک سایت خود را در صفحه مربوط به شبکه های اجتماعی قرار دهید.
  • پست های سوالی را لینک دهی کنید، این کار را باید از سایت هایی با دامنه های مختلف انجام دهید و در این زمینه می توانید از شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید.
  • پست های راهنما در مورد موضوعات جدید بنویسید که شامل چند هزار کلمه می شود و تمامی زوایای یک موضوع را پوشش می دهد و قطعا می تواند به شما کمک کند تا بک لینک قوی تری را دریافت کنید.
  • رپورتاژ خبری خریداری کنید تا از سایت های معتبر به سایت شما لینک داده شود.
  • سعی کنید در اخبار مربوط به کسب و کارتان دخیل باشید تا خبرگزاری ها به سایت شما لینک بدهند.

به یاد داشته باشید که تفاوت در ارزش گذاری لینک ها از سایت ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و از این روی باید در هنگام لینک دادن به بیرون یا لینک دریافت کردن، ارزش سایت را از دید موتور جستجوی گوگل به دست بیاورید. باید بدانید که متن لینک شما دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و به طور کلی توجه به مسائل مهم در زمینه لینک دادن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

با انواع بک لینک بیشتر آشنا شوید

بک لینک باکیفیت از مهم ترین مولفه در سئو سایت میباشد

با انواع بک لینک بیشتر آشنا شوید

به طور کلی Backlink دو نوع اساسی دارد و به دو دسته do Follow و no Follow دسته بندی می شود. در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با این دو نوع بک لینک بیشتر آشنا کنیم :

بک لینک no Follow در واقع از ایندکس شدن لینک ها در موتور های جستجو خودداری خواهند کرد و ارزشی برای سایت مقصد ایجاد نمی شود. همچنین برای بهبود رتبه سایت از دید موتورهای جستجو مورد استفاده نیست ولی می تواند در جذب مخاطب بیشتر از طریق یک سایت معتبر مورد استفاده قرار گیرد.

Do Follow را می توان نوع دیگر بک لینک دانست که قطعا همه ما برای سایت خود می خواهیم! در واقع زمانی که لینک سایت ما در موتور جستجو ایندکس می شود، می تواند مورد استفاده شما قرار گیرد و موتور جستجو نیز این لینک را برای شما ایندکس خواهد کرد. این در حالی است که گاهی این سری از لینک ها با وجود تعریف مثبت، اثری مخرب برای سایت ما می گذارند که در این صورت ممکن است که سایت ما دچار مشکل شود. در این مورد در بخش های بعدی بیشتر با شما صحبت خواهیم داشت. در واقع اگر شما به کیفیت بک لینک توجه نداشته باشید، ممکن است که دچار جریمه های گوگل شوید و یا از فهرست جریمه های گوگل خارج شوید که این مسئله بسته به کیفیت بک لینک شما خواهد داشت.

کیفیت Backlink چطور مشخص می شود و ما باید به چه نکاتی در ایجاد بک لینک توجه داشته باشیم؟ این سوالی است که در ادامه نسبت به بررسی آن اقدام خواهیم کرد و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

با ویژگی های یک بک لینک با کیفیت بیشتر آشنا شوید

از مهم ترین ویژگی های یک بک لینک باکیفیت می توان به سایت معتبر منتشر کننده لینک اشاره نمود. در واقع شما می توانید با استفاده از این بک لینک ها به سادگی رتبه سایت خود را ارتقا دهید. سایت هایی برای Backlink خوب هستند که رتبه های برتر گوگل را دریافت کرده اند. شما می توانید به رایگان یا با پرداخت هزینه های مربوطه لینک سایت خود را وارد کنید. اما چطور می توانیم این لینک های خوب را بسازیم؟

  • رپورتاژ خبری سفارش دهید : یکی از مهم ترین روش های ایجاد بک لینک های خوب را می توان رپورتاژ خبری دانست. در واقع شما می توانید با ایجاد رپورتاژ خبری، علاوه بر این که لینک های مفید برای سایت خود جذب می کنید، مخاطبین بیشتری را وارد سایت خود خواهید کرد. دقت داشته باشید که تولید محتوا برای سایت های خبری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.
  • وبینارهای خود را تبلیغ کنید : یکی دیگر از مهم ترین روش هایی که برای بک لینک گرفتن از سایت شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد، برگزاری وبینار و ایجاد بک لینک مربوط به آن می باشد. در واقع با این کار گوگل به اهمیت بالای محتوای ارائه شده از طریق سایت شما پی می برد و شما می توانید بهترین بازده را با استفاده از این شیوه داشته باشید.
  • کامنت گذاری کنید : بسیاری از سایت ها هستند که با موضوع سایت شما همخوانی دارند و شما می توانید با ایجاد بک لینک در این سایت ها، به سادگی رتبه سایت خود را بهبود بخشید. از این روی توصیه می کنیم که از این شیوه برای دریافت بک لینک های بهتر استفاده کنید.

یک بک لینک بی کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

رپورتاژ مناسب ترین روش جهت بک لینک دائمی و معتبر 

گاهی مشاهده می شود که شما حتی با وجود دریافت بک لینک، رتبه سایت خود را نمی توانید ارتقا دهید و حتی این کار شما باعث می شود تا سایت، دچار پنالتی گوگل شود. اما کدام لینک ها برای سایت شما مضر هستند؟ به طور کلی می توان گفت که برخی از سایت ها از دید Google به عنوان لیست سیاه شناخته می شوند. برای مثال Farm Links را می توان از مهم ترین بک لینک های بد دانست. پس شما باید پیش از این که لینک سایت خود را در یک سایت قرار می دهید، از اعتبار سایت از سوی گوگل مطمئن شده باشید و در این زمینه توصیه می کنیم که لینک های خود را توسط تیم با تجربه در زمینه ایجاد بک لینک در میان بگذارید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید و می خواهید اطلاعات بیشتری را در این خصوص به دست بیاورید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارائه خدمات یاس وب با عنوان خرید بک لینک دائمی و معتبر

یاس وب می تواند در خرید بک لینک معتبر به شما کمک کند و از گروه ما می توانید در زمینه ایجاد بهترین Backlink ها استفاده کنید. در سئو سایت باید دقت داشته باشید که بک لینک ها یک موضوع بسیار مهم هستند ولی نباید فراموش کرد که اگر لینک بیلدینگ شما به درستی انجام نشود، نه تنها برای بهینه سازی سایت شما خوب نیست، بلکه می تواند باعث شود تا رتبه سایت شما از دید گوگل افت پیدا کند. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید و می خواهید در سایت خود از بک لینک قوی استفاده کنید، می توانید نسبت به سفارش خرید بک لینک معتبر از طریق سایت خود استفاده کنید.

این خدمات در دسترس شما است تا بتوانید بیشترین بازده را از این شیوه داشته باشید. این خدمات با بهترین کیفیت ارائه می شود و یاس وب متعهد می شود که سئو سایت شما را با استفاده از این شیوه تضمین نماید. پس می توانید حتی اگر در زمینه Backlink اطلاعات زیادی ندارید، نسبت به خرید بهترین ها اقدام کنید. همچنین کارشناسان ما می توانند به شما کمک کنند تا محتوای صفحه مقصد را نیز بهبود بخشید تا در جذب مخاطب از طریق لینک بیلدینگ موفق باشید.

بک لینک چیست؟

ارائه خدمات بک لینک معتبر، دائمی، باکیفیت در یاس وب

کلام آخر

یکی از مهم ترین پارامترهایی که باید در سئو سایت خود به آن اهمیت بسیار زیادی دهید، لینک بیلدینگ باکیفیت و معتبر می باشد. ما در این مقاله اطلاعاتی را با شما در میان گذاشتیم که چکیده آن به شرح زیر میباشد :

  • بک لینک چیست؟
  • چطور Backlink دریافت کنیم؟
  • اهمیت بک لینک
  • انواع Backlink
  • ویژگی های بک لینک خوب و بد

در آخر باید یادآور شویم که یاس وب می تواند به یاری شما در زمینه لینک بیلدینگ بیاید و بک لینک سایت شما را به درستی انجام دهد. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید و می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در نظر داشته باشید که این روش از لینک بیلدینگ اگر به صورت حرفه ای و صحیح انجام شود، می تواند به شما کمک کند تا بازده بسیار مناسبی در سایت خود داشته باشید و قطعا باعث ارتقای رتبه کلمات کلیدی سایت شما خواهد شد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *