۹ مورد از نکات سئو صفحات دسته‌ بندی(کاملا کاربردی)

9 مورد از نکات سئو صفحات دسته‌بندی(کاملا کاربردی)

می‌توان گفت بهترین اقدام برای رشد یک وب سایت فروشگاهی توجه به نکات سئو صفحات دسته‌ بندی است. اگر بتوانید تکنیک‌ها و نکات کاربردی مهمی را در فرایند سئو دسته‌بندی محصولات به کار بگیرید عملاً در فهرست نتایج گوگل در بالاترین رتبه قرار خواهید داشت. نتیجه‌ای که ایجاد می‌شود فروش بیشتر و افزایش مشتریان واقعی است.

در این مقاله ما قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که چگونه اقدامات سئو یا به عبارتی خدمات سئو سایت را را روی صفحات دسته‌بندی پیاده سازی کنید. روند آموزش ما یک راهنمای کاملاً کاربردی است و در گروه آموزش سئو دسته‌بندی قرار دارد. چرا که هدف ما افزایش ترافیک سایت به صورت ارگانیک در وب سایت‌های فروش آنلاین می‌باشد.

۱- تحقیق کلمات کلیدی

برای صفحات دسته‌بندی خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. انتخاب کلمات کلیدی بسیار پر رقابت بستگی به مقدار بودجه شما دارد. اگر مقدار سرمایه کافی دارید پیشنهاد می‌کنیم بخشی از آن را برای کلمات کلیدی پر رقابت صرف کنید.

اما اگر سرمایه اولیه خوبی ندارید می‌توانید روی کلمات کلیدی بلند که غالباً با عنوان کلمات چند سیلابی شناخته می‌شوند تمرکز کنید. در واقع این کلمات اگرچه جستجوی کمی دارند اما برخی از افراد همواره آنها را در گوگل سرچ می‌کنند. این کلمات به خوبی می‌توانند یک سرمایه اولیه قابل قبولی برای وب سایت فروشگاهی شما ایجاد کنند.

۲- ساخت url دسته‌بندی همراه با کلمات کلیدی

برای ساخت url دسته‌بندی یکسری نکات ریز و فوق العاده مهم وجود دارد که حتماً باید آنها را انجام دهید. این نکات سئو صفحات دسته‌ بندی شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • همواره آدرس url را کوتاه نگه دارید.
  • کلمات کلیدی متعلق به جلو آدرس url می‌باشند.
  • سعی کنید کلمات کلیدی که به صورت بلند و چند سیلابی می‌باشند با خط فاصله از یکدیگر جدا کنید.
  • از حروف کوچک استفاده کنید و هیچگاه بین کلمات فاصله نگذارید.

۳- ساختار url و عمق ناوبری

سعی کنید ساختار url را به گونه‌ای تنظیم کنید که کاربر با کمترین کلیک بتواند از صفحه اصلی به صفحه محصولات دسترسی پیدا کند. گوگل برای این موضوع اهمیت بسیار زیادی قائل است. بدان معنا که اگر محصول شما با بیش از ۳ کلیک از صفحه اصلی فاصله دارد قاعدتاً تاثیر منفی روی سئو صفحات دسته‌ بندی خواهد داشت.

برخی از وب سایت‌های فروشگاهی به گونه ای تنظیم شدند که کاربر تنها با یک کلیک از صفحه اصلی به صفحه محصول مورد نظر خود می‌رود. پس برای گوگل عمق ناوبری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و جزو اصلی‌ترین فرایند بهینه‌سازی سایت است.

سئو صفحات دسته‌بندی توسط ماهرترین سئوکاران

۴- بهینه‌سازی عنوان در سئو صفحات دسته‌ بندی

عنوان صفحه محصولات باید کاملاً منحصر به فرد و یونیک باشند. از طرفی در ساخت عنوان دقت داشته باشید که کلمه کلیدی همیشه در ابتدای عنوان قرار بگیرد زیرا به بهبود سئو سایت کمک می‌کند. تعداد کاراکتر باید همیشه رعایت شود. به این صورت که شما نمی‌توانید بیش از ۶۰ کاراکتر را انتخاب کنید.

به عنوان یک قاعده کلی پیشنهاد می‌شود بین ۵۰ تا ۵۵ کاراکتر در نظر بگیرید تا در فهرست نتایج گوگل کل عنوان برای مخاطبان قابل رویت باشد. طولانی کردن آن باعث می‌شود در فهرست نتایج عبارت‌های اضافی به صورت نقطه چین نمایش داده شوند.

۵ – اهمیت متادیسکریپشن برای سئو صفحات دسته‌ بندی

توضیحات متا یا متادسکریپشن در واقع جمله کوتاهی است که در زیر آدرس url سایت در فهرست نتایج گوگل وجود دارد. این توضیحات غالباً شامل کلمات کلیدی هستند و باید بار تبلیغاتی بالایی داشته باشند و کاربران را متقاعد کنند که وارد صفحه محصول شوند. سعی کنید به صورت مختصر و مفید اطلاعات و بار محتوایی زیادی را به کاربران منتقل کنید. در سئو صفحات دسته‌ بندی بهتر است توضیحات متا کاملاً یونیک نسبت به محتوای تولیدی باشند.

۶ – سئو صفحات دسته‌ بندی با بهینه‌سازی عناوین

سرفصل‌ها در html غالباً با عنوان h1 تا h6 شناخته می‌شوند. عنوان h1 همان سرفصل اصلی بالای محتوا می‌باشد که در فهرست نتایج گوگل نیز قرار دارد. این طبقه‌بندی باعث می‌شود که صفحه محصولات کاملا برای ربات‌های گوگل قابل درک باشند.

بنابراین در بهینه‌سازی یا سئو صفحات دسته‌ بندی بهتر است یک h1 به عنوان عنصر اصلی انتخاب کنید و عناوین بعدی نیز به ترتیب h2 و h3 و h4 هستند. معمولاً عناوین h5 و h6 به ندرت استفاده می‌شوند چرا که اهمیت چندانی برای گوگل ندارد.

سئو صفحات دسته‌بندی با هدف افزایش رتبه سایت

۷- سئو صفحات دسته بندی با تولید محتوای محصول

در هر صفحه محصول همانطور که گفته شد توجه زیادی به آدرس url ، متادیسکریپشن، کلمات کلیدی داخلی و همچنین تگ‌های عنوان می‌شود. شما می‌توانید با یک تولید محتوای یونیک در بالا یا پایین محصولات و همچنین استفاده از کلمه کلیدی مربوطه فرایند سئو صفحات دسته‌ بندی را تکمیل کنید. معمولاًبا توجه به ویژگی محصول مورد نظر می‌توان محتواهای ۵۰۰ کلمه تا ۱۰۰۰ کلمه را تولید کرد. هر چقدر محتوای مربوطه مختصر باشد کاربران راحت‌تر می‌توانند آن را مطالعه کنند.

۸- استفاده از تصاویر مرتبط برای تکمیل سئو صفحات دسته‌ بندی

معمولاً برای هر محصول یک تصویر منحصر به فرد وجود دارد که در وب سایت‌های فروشگاهی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین ما نمی‌توانیم صفحه محصولات را کاملاً بدون تصویر قرار دهیم چرا که در آن صورت ربات‌های گوگل ارزش بالایی برای وب سایت فروشگاهی شما قائل نخواهند بود. لذا ما حتماً باید از تصاویر کاملاً بهینه سازی شده استفاده کنیم تا قالب یک سایت فروشگاهی حفظ شود.

۹- استفاده از فیلتر سرچ در قسمت سایدبار صفحه سایت

محصولاتی که در یک صفحه فروشگاهی قرار دارند از ویژگی‌های متنوعی برخوردار هستند. قیمت آنها متفاوت است. رنگبندی‌ها آنها با یکدیگر فرق دارد. برند، دسته بندی و ساختار متفاوتی دارند. همه این‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا شما مجاب شوید که یک فیلتر سرچ را در قسمت سایت بار صفحه قرار دهید. بنابراین کاربر دیگر مجبور نیست از میان صدها محصول به دنبال نمونه‌ای باشد که می‌خواهد.

به عنوان مثال در قسمت فیلتر سرچ می‌تواند مشخص کند که محصول خود چه رنگی باشد. در چه محدوده‌ای قیمتی قرار بگیرد. برند آن چه باشد و دیگر اطلاعات کاربردی که همگی شرایط دستیابی و سرعت رسیدن به محصول را راحت‌تر خواهد کرد. این گونه فیلترها قطعاً برای بهینه‌سازی و سئو صفحات دسته‌ بندی وب سایت‌های فروشگاهی اهمیت دارند و به عنوان یک امتیاز مثبت برای ربات‌های گوگل خواهند بود.

سئو صفحات دسته‌بندی یک فرایند تخصصی برای ارتقا رتبه صفحه محصول

ارائه خدمات سئو سایت حرفه‌ای در شرکت یاس وب

سئو دسته‌بندی وردپرس یکی از خدمات کاملا تخصصی در شرکت یاس وب می‌باشد. علاوه بر این خدمات دیگری همچون طراحی سایت و پشتیبانی سایت نیز در این مرکز ارائه می‌شود. کارشناسان ما با بهرمندی از دانش تخصصی خود و همچنین استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهای روز دنیا می‌توانند با کیفیت‌ترین خدمات سئو را برای مشتریان تدارک ببینند. آنچه که برای ما در وهله اول قرار دارد رشد و گسترش وب سایت‌های فروشگاهی و همچنین افزایش فروش آنلاین محصولات می‌باشد. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *