کلمات کلیدی طولانی؛ و نحوه جذب ترافیک با استفاده از آن ها

کلمات کلیدی طولانی؛ و نحوه جذب ترافیک با استفاده از آن ها

اکثر افراد اینگونه تصور می کنند که ارتقاء رتبه کلمات کلیدی طولانی آسان تر است. اما آیا این موضوع صحت دارد؟ باید بگوییم که به چند عامل بستگی دارد. عمدتاً دو نوع متفاوت از کلمات کلیدی طولانی وجود دارند و ارتقاء رتبه ی آن ها خیلی آسان تر از کلمات کلیدی کوتاه نیست.

در این مقاله به بررسی دو نوع مختلف کلمات کلیدی طولانی و طریقه ی یافتن آن ها  خواهیم پرداخت و اینکه چگونه این کلمات روی مراحل مرتبط با سئو سایت تاثیر مثبت می گذارند.

کلمات کلیدی طولانی چه هستند؟

کلمات کلیدی طولانی، عبارت هایی هستند که معمولا در ماه به شمار اندکی جستجو می شوند. این عبارات نسبت به کلمات کلیدی که در صدر قرار دارند غالبا دارای نرخ تبدیل بیشتری می باشند. یعنی درصد تبدیل بازدید کننده به مشتری واقعی در اینگونه عبارات بسیار بالا می باشد و کسی که اینگونه عبارات را سرچ می کند به احتمال بسیار زیاد قصد خرید یا استفاده از خدمات شما را دارد.

به طور مثال کلمه کلیدی “خرید لپ تاپ” در ماه حدود صدها هزار آمار جستجو دارد اما کلمه کلیدی “خرید لپ تاپ با صفحه نمایش ۴k” شاید در ماه چند صد مورد آمار جستجو داشته باشد.

کلمات کلیدی طولانی چه هستند؟

دلیل نام گذاری کلمات کلیدی طولانی چیست؟

نام کلمات کلیدی طولانی از موقعیت آن ها در نمودار جستجو یا search demand گرفته شده است. اگر بخواهیم یک نمودار از کلیه عبارت هایی که مردم در طول یک ماه در گوگل جستجو کرده اند را رسم کنیم و آن ها را متناسب با حجم یا تعداد جستجو مرتب کنیم به شکل ذیل خواهیم رسید.

دلیل نام گذاری کلمات کلیدی طولانی چیست؟

همان طور که مشاهده می کنید در قسمت بالای منحنی یک حجم سرچ بالایی را برای تعداد کمی از کلمات داریم، حال آنکه در قسمت پایین نمودار یک حجم سرچ فوق العاده پایین را برای میلیاردها کلمه کلیدی شاهد هستیم.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که این کلمات معمولاً با عنوان long tail keyword شناخته می شود و بیشتر روی حجم جستجو نسبت به کلمه ی در صدر قرار گرفته تاکید دارد. یعنی ما نمی توانیم بگوییم چون آمار جستجو این کلمه زیر ۱۰ عدد در ماه است پس به آن نام long tail را نسبت دهیم. به طور مثال یکسری کلمات کوتاه تک کلمه ای نیز وجود دارند که حتی آمار جستجوی ۵۰ عدد در ماه هم ندارند. از طرفی یکسری عبارات بسیار طولانی وجود دارند که آمار جستجوی ۱۰۰ هزار عددی در ماه دارند. بنابراین طول یک عبارت ملاک نیست بلکه حجم جستجوی آن مهم است.

دلیل نام گذاری کلمات کلیدی طولانی چیست؟

علت اهمیت بالای کلمات کلیدی طولانی چیست؟

به طور کلی سه دلیل فوق‌العاده حیاتی وجود دارد که کلمات کلیدی طولانی را یکی از ارکان اصلی استراتژی سئو خود قلمداد کنید.

۱- کلمات کلیدی طولانی دارای رقابت کمتری هستند.

فرض کنید یک وب سایت نوپایی را در مورد بیت کوین طراحی کرده اید. کلمات کلیدی بسیار پرطرفداری هستند که آمار جستجوی بالایی دارند که می توانند به صورت بالقوه و نه بالفعل بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهند.

دلیل نام گذاری کلمات کلیدی طولانی چیست؟

این کلمات کلیدی دارای درجه سختی بسیار بالایی هستند. یعنی رساندن این کلمات با این حجم از رقابت به صفحه اول گوگل کار فوق العاده سختی است. با توجه به جدید بودن سایت شما عملا ارتقاء این کلمات به رتبه ۱ صفحات جستجوی گوگل در اوایل کار غیر ممکن خواهد بود.

اما بیایید به بررسی عباراتی بپردازیم که دارای محبوبیت به نسبت کم تری هستند.

کلمات کلیدی طولانی دارای رقابت کمتری هستند.

همانطور که در تصویر می بینید نمره KD یا درجه سختی عبارات پایین است. یعنی یک سایت نوپا نیز می تواند با کار روی این عبارات در صفحه ی اول نتایج گوگل و بین ۱۰ رتبه ی اول قرار گیرد. با این ترفند یک ترافیک قابل قبولی به سایت شما اضافه می شود.

۲- کار کردن روی کلمات کلیدی طولانی به نسبت آسانتر است.

با توجه به سرچ ماهانه کم می توانید محتوای خود را دقیقا متناسب با نیاز کاربر تنظیم کنید و مطابق آن موضوع به تولید محتوا بپردازید. طبیعتاً وب سایت های رقیبی که در آن موضوع خاص اقدام به تولید محتوا کرده اند بسیار کم است و این باعث می شود شانس شما برای دیده شدن به مراتب افزایش یابد.

کار کردن روی کلمات کلیدی طولانی به نسبت آسانتر است.

۳- تعداد بالای کلمات کلیدی طولانی

در هر موضوعی که بخواهید متناسب با نیاز کاربر کلمه کلیدی طولانی تولید کنید، دست شما کاملا باز است. به همین دلیل نمی توان گفت که در یک مقوله ی خاص کلمه کلیدی بلند کم است و یا سخت پیدا می شود. در تصویر ذیل می توانید صدها عنوان در مورد “بهترین طراح سایت برای” بیزینس های کوچک، مارکت آنلاین، عکاس ها و… انتخاب کنید.

تعداد بالای کلمات کلیدی طولانی

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی

۱- از google autosuggest استفاده کنید.

بسیاری از کارشناسان سئو برای یافتن کلمات کلیدی طولانی توصیه می کنند از بخش پیشنهادات سرچ گوگل استفاده کنید. با تایپ اولین کلمه و حروف بعدی چندین مدل کلمه کلیدی بلند را به شما پیشنهاد می دهد.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی

پیشنهاداتی که در این قسمت ارائه می شود در واقع محبوب هستند و در صورت پرداختن به آن موضوعات می توانید شانس خود را در افزایش ترافیک سایت بیشتر کنید. در تصویل ذیل حجم جستجو آن ها و درجه سختی را مشاهده می کنید.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی

۲- استفاده از Ahrefs keyword explorer

در این روش سرعت عملکرد شما بالاتر خواهد بود زیرا تنها کافی است در قسمت سرچ بار کلمه مورد نظر را جستجو کنید و در ادامه یک لیست کامل از کلمات کلیدی طولانی را دریافت کنید.

استفاده از Ahrefs keyword explorer

اگر سایت جدیدی را طراحی کرده اید حتما از بخش KD استفاده کنید تا عباراتی را انتخاب کنید که دارای کمترین رقابت باشند. البته می توانید از گزینه question نیز استفاده کنید تا عبارات سوالی جالبی را به شما معرفی کند.

استفاده از Ahrefs keyword explorer

۳- ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی در حال کار هستند.

منابع بسیار عالی برای دریافت کلمات کلیدی بلند رقبای شما وجود دارد. قسمت اکسپلورر سایت Ahrefs در این حوزه کمک خوبی به شما ارائه می دهد تا ببینید رقبا روی کدام کلمات کلیدی طولانی در حال کار و رتبه‌ بندی هستند.

پیشنهاد می شود فقط یک سایت رقیب را انتخاب کنید و آن را در قسمت اکسپلورر وارد کنید تا گزارش موجود که مشتمل بر ارائه ی یکسری اطلاعات مرتبط با کلمات کلیدی بلند وب سایت رقیب است را برای شما بیاورد.

ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی در حال کار هستند.

این عملیات را برای ۵ تا ۱۰ سایت رقیب دیگر انجام دهید تا به ایده های جدید و بسیاری دست پیدا کنید.

دو نوع از کلمات کلیدی طولانی

تمام کلمات کلیدی طولانی یکسان نیستند. برخی از آن ها در نوع خود بسیار منحصر به فرد هستند حال آنکه برخی دیگر یک گونه ی کم تر محبوب از یک عبارت بسیار محبوب می باشند. مورد اول کلمات کلیدی تاپیکال و مورد دوم کلمات کلیدی ساپورتینگ یا حمایت کننده نامیده می شوند.

۱- کلمات کلیدی بلند ساپورتینگ

اجازه دهید با یک مثال این مورد را توضیح دهیم. “بهترین غذاهای ارگانیک برای سگ ها” جزو آن دسته از کلمات کلیدی است که شاید ۱۰۰ سرچ در ماه داشته باشد

ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی در حال کار هستند.

چند کلمه کلیدی بلند دیگر وجود دارند که دقیقا به همین معنا هستند اما حجم سرچ بالاتری دارند.

ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی در حال کار هستند.

اگر هر کدام از این عبارات را در گوگل سرچ کنید می بینید که دقیقا همان صفحات برای این عبارات در رنکینگ بالا قرار گرفته اند. گوگل این موضوع را کاملاً متوجه می شود که افراد عبارات قابل جستجوی خود را که دارای معنی یکسان هستند فقط متفاوت بیان می کنند. به همین دلیل تمامی صفحات را در رنکینگ بالاتر قرار می دهد.

این بدان معنی است که اگر برای عبارت healthy dog treats حجم جستجوی ۶.۸k وجود دارد، به طور اتوماتیک برای تمام کلمات بلند هم معنی اعمال خواهد شد. لذا دیگر نیازی به ایجاد صفحات جداگانه برای هر کلمه ی کلیدی طولانی ندارید چرا که باید تمامی عبارات هم معنی را با یک صفحه ی هدف ارتقا دهید.

اما چگونه می توان فهمید که کلمه ی کلیدی طولانی ما قسمتی از یک موضوع بسیار گسترده است؟ در سایت Ahrefs یک قابلیت عالی وجود دارد و آن موضوع کلمات هم خانواده می باشد. با وارد کردن هر کلمه کلیدی در اکسپلورر ، صفحات دارای رنکینگ بالا بررسی می شوند و با این هدف که آیا کلمات کلیدی محبوب تری وجود دارد یا خیر.

عبارت best healty treat for dog به این صورت خواهد بود.

کلمات کلیدی طولانی

همان طور که می بینید این کلمه کلیدی طولانی دارای کلمات متنوع محبوب بیشتری است مانند healthiest dog treats با ۲.۵k بازدید. اگر بتوانید برای یک عبارت با موضوع و معنی یکسان ایجاد رنکینگ کنید قطعا برای عبارات مشابه یا پشتیبان آن نیز همین کار را کرده اید.

۲- کلمات کلیدی طولانی تاپیکال (topical)

عبارت fly bites on dogs ear را در نظر بگیرید. تاپیک هم خانواده، همان عبارت اصلی خواهد بود. می توانید این عبارت را با تولید محتوا در یک صفحه اختصاصی در رنکینگ قرار دهید. در زمان ارتقاء رتبه این عبارت به طور خودکار برای عبارات پشتیبان و هم معنی آن نیز امتیاز دریافت خواهید کرد.

کلمات کلیدی طولانی تاپیکال (topical)

اما همیشه به همین منوال نخواهد بود. بیایید عبارت natural speed aid for dog را بررسی کنیم.

کلمات کلیدی طولانی تاپیکال (topical)

تاپیک های هم خانواده نشان می دهد که این کلمه کلیدی طولانی درواقع مشتق شده از sleep aid for dogs است که حجم جستجو ۱.۶k دارد. در واقع کلمه natural در عبارت اصلی ممکن است باعث انحراف معنی در عبارات هم خانواده شود و نتایج متفاوت تری را ارائه دهد. نتایج ارائه شده همگی در مورد sleep aids صحبت می کنند و خبری از natural sleep aids نیست. بنابراین هسته عبارت فوق العاده اهمیت دارد.

کلمات کلیدی طولانی تاپیکال (topical)

همه ی اینها به این معنی نیست که ما در مورد natural sleep aid for dog محتوایی تولید نکنیم و تنها به هسته عبارت توجه داشته باشیم.بهتر است شما مقاله ی هدف را با همان موضوع تولید کنید و شانس خود را بیازمایید. همه ی اینها یک استدلال نزدیک به یقین است حال آنکه ما از الگوریتم های گوگل بی خبریم و نمی دانیم چه رفتاری را نشان می دهد.

سرمایه گذاری روی کلمات کلیدی طولانی با حداقل بودجه در سئو

برای بسیاری از افرادی که دارای کسب و کار اینترنتی هستند این دغدغه ذهنی همواره وجود دارد که خدمات سئو سایت هزینه بر خواهد بود و لازم است که بودجه هنگفتی را برای آن در نظر بگیریم. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که از جهاتی درست و از جهات دیگر نادرست است! همیشه و در همه حال فرآیند سئو سایت هزینه بر نخواهد بود. در واقع ما به عنوان سئوکار و متخصص در این حوزه می توانیم با پیش رو قرار دادن راهکارها و تکنیک های تعریف شده یک مدیریت بودجه صحیح برای سئو در نظر بگیریم.

پرداختن به کلمات کلیدی طولانی دقیقاً همان راهکاری ساده است که به کسب و کارهای نوپا و جدید که به نوعی هیچگونه بودجه در ابتدای کار ندارند توصیه می شود. می توان گفت رتبه دهی به کلمات کلیدی طولانی اولین قدم برای بیزینس های مجازی جدید می باشد. شما می‌توانید با شناسایی مجموعه ای از کلمات کلیدی که دارای رقابت کم اما یک سرچ به نسبت کم و متعادل هستند روند سئو سایت را آغاز کنید.

اگرچه این کلمات جستجوی پایین دارند اما می توانید امیدوار باشید که با همین سرچ کم یک درآمد اندک و قلیل را برای شما به وجود می آورد. به مرور شما میتوانید گستره فعالیت سئو در سایت را افزایش دهید و از سئو کار بخواهید که روی کلمات کلیدی با سرچ بالا سرمایه گذاری کند. به عنوان یک مثال ساده پرداختن به کلمات کلیدی طولانی پله اول تلقی می شوند و کلمات کلیدی با سرچ بالا به عنوان پله نهایی قلمداد می شوند. شما نمی توانید به یکباره و با یک پرش شدید از پله اول به نهایی برسید. چرا که این کار غیر ممکن است. پیشرفت سئو سایت یک فرایند پله به پله، نیازمند زمان، سرمایه گذاری منظم و صرف انرژی مستمر می باشد. مگر اینکه شما بخواهید از تکنیک های غیرقانونی سئو کلاه سیاه استفاده کنید که به هیچ عنوان آن را توصیه نمی کنیم.

جمع بندی

در این مقاله کلمات کلیدی طولانی را برای سایت های نوپا و جدید به عنوان یک فرصت استثنایی معرفی کردیم و گفتیم در این حجم از رقابت در ارتقاء کلمات کلیدی بهتر است در ابتدای کار با ارتقا کلمات کلیدی بلند فعالیت خود را آغاز کنیم. نحوه شناسایی آن ها را با استفاده از ابزارهای موجود در سایت Ahrefs عنوان کردیم که چگونه می توان به یک حجم گسترده از کلمات کلیدی بلند دست پیدا کرد. شرکت یاس وب در این حوزه سعی می کند با استفاده از این تکنیک پایه های آغازین وب سایت شما را در یک عمق مناسب از این دنیای مجازی محکم کند تا روند صعودی شما به صورت استوار ادامه یابد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *