آشنایی با ۸ ایده برای طراحی سایت

آشنایی با 8 ایده برای طراحی سایت

خدمات طراحی سایت جزو پرتقاضاترین فعالیت هایی است که برای افزایش رونق کسب و کار ارائه می‌شود. از طریق وب سایت می‌توانید گستره بیزینس خود را بیشتر کنید و در نهایت باعث افزایش درآمد شوید. موضوع تنها ساخت وبسایت نیست. در فرآیند کار باید از بهترین ترفندها و انواع ایده برای طراحی سایت استفاده کنیم تا از این طریق مخاطبان بهتر بتوانند از المان های سایت استفاده کنند.

هر چقدر ایده های جذابی را به کار بگیرید به همان نسبت روی پیشرفت و افزایش مخاطبان تاثیر مستقیم می‌گذارید. در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از ایده های استثنایی طراحی سایت را ذکر کنیم تا افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند روند کار بهتری را داشته باشند.

۱- استفاده از اسلایدرهای بسیار جذاب در صفحه اول سایت

اسلایدر یا نوار لغزنده جذاب ترین ایده برای طراحی سایت است. از آنجایی که در زمان ورود کاربران به سایت نیاز است که اطلاعات اساسی و اصلی را در اختیار آنان قرار دهیم. لذا با طراحی اسلایدهای مختصر و مفید می‌توانید یک جهت گیری فکری به بینندگان سایت بدهید. تعداد اسلایدرها متنوع است و شما می‌توانید سه یا بیشتر از آن را در بالای صفحه سایت قرار دهید.

به طور اتوماتیک تغییر می‌کنند و مخاطبان ارتباط بیشتری را با سایت برقرار خواهند کرد. شما می‌توانید ایده های جذابی را در این بخش پیاده سازی کنید. یک توضیح کوتاه را نیز در هر اسلاید قرار دهید. با مطالعه این اطلاعات کوتاه کاربران متوجه خواهند شد که چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید و بیشتر روی چه موضوعاتی تمرکز دارید. پس اولین قدم مهم و اساسی برای بهتر کردن سایت ساخت اسلایدر است.

1- استفاده از اسلایدرهای بسیار جذاب در صفحه اول سایت

۲- المان های سرگرم کننده؛ یک ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

اگر یک سایت فروشگاهی را دارید پیشنهاد می‌کنیم از یکسری المان های سرگرم کننده نیز استفاده کنید. این موارد می‌تواند کاملا راهبردی و هوشمندانه باشد. به عنوان مثال در طراحی سایت فروشگاهی حیطه لپ‌تاپ می‌توانید اطلاعات بسیار گسترده و عمیقی را به صورت جداگانه برای هر محصول قرار دهید.

ساخت وب سایت شخصی (راهنمای گام به گام و کاملاً کاربردی)
مطالعه

حتی این امکان وجود دارد که سرچ بار در صفحه سایت قرار بگیرد تا کاربران بر اساس نیاز خود به جستجو بپردازند. اگرچه جزو اطلاعات فنی هستند اما بسیاری از افراد سعی می‌کنند با جستجوی بیشتر هم به آگاهی بیشتر برسند و هم یک حالت سرگرم کننده را برای خود ایجاد کنند.

۳- ایده برای طراحی سایت با تصویرسازی عمیق

تصاویر بار مفهومی بسیار زیادی دارند. شما نمی توانید یک وبسایت ساده و بدون رنگ و لعاب طراحی کنید. چرا که در چنین شرایطی کاربران از جستجو در سایت احساس خستگی می‌کنند. این تصاویر می‌تواند به صورت عکس نوشته یا بدون عبارت توضیحی باشد. آنچه که در طراحی وب سایت اهمیت دارد این است که بتوانیم به راحت ترین شکل ممکن نوع خدمات را برای مخاطبین شفاف سازی کنیم. تصاویر بهترین ایده برای طراحی سایت هستند که در نقاط مختلف آن استفاده می‌شود.

۴- قرار دادن ویدیو در صفحه سایت

ویدیوها بخش مهمی از یک وب سایت کاری هستند که کاربران ارتباط بیشتری را با آن برقرار می‌کنند. شما می‌توانید حتی به عنوان یک ایده برای طراحی سایت فروشگاهی نیز از آنها استفاده کنید. ویدیو‌ها و فایل های چند رسانه ای در زمان اندکی داده‌ها و اطلاعات زیادی را به مخاطبان منتقل می‌کنند. حتی ممکن است یک ویدیو کوتاه به اندازه یک مقاله متنی بلند تاثیر گذار باشد.

اینکه چه نوع کلیپ هایی برای سایت خود در نظر بگیرید بستگی به نوع فعالیت و حوزه کاری شما دارد. در همه انواع سایت مانند طراحی سایت وردپرسی و حتی نمونه های برنامه نویسی شده نیز قرار دادن ویدیو بسیار مهم است.

طراحی سایت آرایشی بهداشتی
مطالعه

5- قرار دادن ویدیو در صفحه سایت

۵- انیمیشن سازی جدیدترین ایده برای طراحی سایت

در صفحه اصلی سایت خود یا دیگر قسمت‌ها می‌توانید از انیمیشن های مختلف استفاده کلید. این ویژگی های ساختاری وبسایت باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. اگرچه این‌ها به عنوان محتوا در فیلدهای مختلف سایت قرار می‌گیرند اما تاثیر بسیار شگفت انگیزی را دارند. تاثیر ساخت رسانه های انیمیشنی بسیار بالا است.

از طرفی نرخ کلیک و باقی ماندن کاربران در سایت افزایش پیدا می‌کند. انیمیشن‌ها برای اغلب افراد یک ایده جالب توجه و جدید می‌باشد. پس اگر بتوانید این ایده برای طراحی سایت را با بهترین شکل پیاده سازی کنید حجم گسترده ای از کاربران در یک زمان مشخص در وبسایت به جستجوی بیشتر می‌پردازند.

4- انیمیشن سازی جدیدترین ایده برای طراحی سایت

۶- اضافه کردن پاپ آپ در فرایند طراحی

پاپ آب که با نام لاتین pop up آن را می‌شناسند پنجره های کوچکی هستند که می‌توانند به عنوان گروه تبلیغاتی استفاده شوند. عملکرد آن‌ها به این صورت است که شما در زمان کلیک بر روی یک سایت یا در مواقعی که داخل سایت قرار دارید یک پنجره کوچک برای شما باز می‌شود که اطلاعات مفید و مختصری را در اختیار قرار می‌دهد.

ممکن است از شما دعوت شود که به خرید یک محصول بپردازید یا آن که در یک صفحه خاص ثبت نام کنید. همه اینها جزو خدمات مضاعفی هستند که برای شما در نظر گرفته می‌شود. پاپ آپ یک ایده برای طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی، شخصی و غیره است. لذا محدودیتی برای استفاده در وب سایت های مختلف برای آن وجود ندارد.

۷- امکان چت و گفتگو در صفحه اصلی سایت

شما به عنوان یک صاحب بیزینس باید همواره با مشتریان خود در تماس باشید. می‌توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید یا اینکه یک المان جداگانه چت را در داخل سایت قرار دهید. در نتیجه مشتریان و کاربران بهتر می‌توانند با شما صحبت کنند و نکات استفاده از سایت را از شما درخواست دهند. این رویکرد مهم به عنوان یک ایده برای طراحی سایت فوق العاده کارساز است و باعث افزایش ماندگاری کاربران در سایت می‌شود.

سایت یا اینستاگرام؟ برای کسب و کار کدام بهتر است؟ (مزایا و معایب هرکدام)
مطالعه

۸- فیلد مشتریان جدید تاثیرگذارترین ایده برای طراحی سایت

اگر خدمات خاصی را ارائه می‌دهید که نیاز به دیده شدن شدید دارد در وهله اول باید اعتماد مخاطبان را جلب کنید. یک ایده برای طراحی سایت که بسیار تاثیر گذار است، قرار دادن یک فیلد که از بخشهای مختلف تشکیل شده است. آن بخش مبنی بر مشتریان شما می‌باشد.

بهتر است برندهایی که با آنها کار می‌کنید را در یک گوشه از سایت قرار دهید تا مشتریان جدید آنها را به راحتی ببینند. در کنار آن می‌توانید از نظرسنجی نیز استفاده کنید. به این معنا که از مشتریان فعلی خود بخواهید نظر مختصری در مورد شما ارائه دهند تا بتوانید آن را در داخل سایت قرار دهید.

7- فیلد مشتریان جدید تاثیرگذارترین ایده برای طراحی سایت

بهترین ایده‌ها برای طراحی سایت در شرکت یاس وب

شرکت یاس وب ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سایت، طراحی و سئو سایت است. این شرکت بصورت کاملا حرفه ای از ابتدا می‌تواند یک وب سایت کاربر پسند همراه با ایده های جدید را وارد فهرست نتایج گوگل کند. المان های مختلفی که در طراحی مد نظر قرار می‌گیرد مطابق با معیارهای جدید است. لذا پس از تکمیل کار متوجه به روز بودن سایت خود خواهید بود. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و عقد قرارداد با ما در تماس باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *