طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران

شاید بسیاری از صاحبان رستوران های بزرگ تصور کنند طراحی سایت وردپرسی برای رستوران لازم نباشد. زیرا این مراکز معمولا ترجیح میدهند اطلاعات مرتبط با رستوران خود را اعم از منوی غذایی، قیمت ها و سایر موارد به شکل حضوری به مشتریان ارائه دهند. در این باره باید بگوییم پس یک قدم از رقبایی که اهمیت بالایی به طراحی سایت رستوران می دهند عقب تر هستید. این یک واقعیت است.

با گسترده شدن دنیای مجازی و صفحات موجود در اینترنت اگر می‌خواهید حجم قابل توجهی از مشتریان خود را از همین صفحات بدست آورید بهتر است طراحی سایت رستوران را در اولویت کاری خود قرار دهید. این وبسایت ها می توانند محتوای بسیار جذاب و هیجان انگیزی نسبت به رستوران شما و غذایی که طبخ می کنید داشته باشد.

طراحی سایت رستوران و فست فود، کافی شاپ، رستوران سنتی و مشابه آن در دنیای مدرن و دیجیتالی امروزی یک امر ضروری محسوب می شود. امروزه مشتریان رستوران و فست فودها ترجیح می دهند قبل از انتخاب یک غذا، مواد تشکیل دهنده، ظاهر، طعم و نظرات سایر افراد را بخوانند و سپس سفارش دهند تا اینکه حضوری مراجعه کنند و دقیقا ندانند که چه غذایی قرار است سفارش دهند. ضمن اینکه با سفارش دادن آنلاین غذا در وقت و هزینه رفت و آمد هم صرفه جویی زیادی می شود.

طراحی سایت رستوران فرصتی استثنایی برای جلب توجه مشتریان

زمانی که شما به عنوان مرکز ارائه دهنده مواد غذایی گرم اهمیت بالایی به طراحی سایت رستوران می دهید پس برای مشتریان خود نیز ارزش قائل هستید. مشتریان علاوه بر آنکه به دنبال غذای با کیفیت هستند بلکه در کنار این مورد می خواهند رستوران مورد نظر خدمات بیشتری همراه با طبخ غذای گرم لذیذ و خوشمزه به مشتریان ارائه دهد.

یکی از این خدمات طراحی سایت رستوران است که باعث می شود مشتریان توجه بیشتری به رستوران شما داشته باشند. چه چیزی بهتر از آن است که برای رفتن به رستوران ابتدا به سایت آن مراجعه کنید و از محیطی که برای شما تدارک دیده اند و سرویسی که به شما ارائه خواهند داد مطلع شوید. این اطلاعات از پیش آماده شده در سایت شور و شوق مشتریان را برای آمدن به رستوران شما قطعا افزایش خواهد داد.

مزایای طراحی سایت رستوران چیست؟

طراحی سایت رستوران مزایای زیادی دارد که قطعا با مطالعه آن شما هم ترغیب به داشتن یک وب سایت خواهید شد تا مشتریان خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید:

  1. برندینگ و تبلیغات سریع و راحت: امروزه افراد وقتی می خواهند به یک رستوران، کافی شاپ یا فست فود بروند و با گزینه های معروف محل زندگی خود آشنایی ندارند و یا به دنبال گزینه جدید می گردند ابتدا در گوگل سرچ می کنند. با طراحی سایت رستوران و کافی شاپ یا فست فود خود را در معرض دید کاربران قرار می دهید در نتیجه برندینگ و بازاریابی خیلی سریع و راحت اتفاق می افتد.
  2. اطلاع رسانی دقیق: از طریق وب سایت به راحتی می توانید به مشتریان خودتان بگویید روزها و ساعات کاری شما چگونه است، در منوی شما چه غذاهایی وجود دارد و آدرس دقیق شما کجاست. حتی امکان اطلاع رسانی بابت تخفیف های ویژه به خاطر برخی مناسبت ها نیز به راحتی وجود خواهد داشت. همه این کارها بدون نیاز به استفاده از روش های تبلیغاتی سنتی و صرف هزینه زیاد است.
  3. مقایسه راحت و سریع: با راه اندازی سایت رستوران به مشتریان خودتان کمک می کنید خیلی سریع و راحت شما را با سایر برندها مقایسه کنند و بدون هیچ گونه تعصبی شما را انتخاب کنند. همه این کارها بدون صرف هزینه های گزاف برای تبلیغات خواهد بود. ضمن اینکه با قرار دادن نظرات مشتریان در مورد کیفیت خدمات و غذاها اعتبار حقیقی به برندتان می بخشید.
  4. مشتریان بیشتر، درآمدزایی بیشتر: رستوران، کافی شاپ، فست فود و مشابه آن ظرفیت محدودی برای پذیرش دارند اما با طراحی سایت و ثبت سفارش به شکل آنلاین می توانید هر تعداد مشتری که امکان دارد به مجموعه مشتریان دائمی خودتان اضافه کنید بدون اینکه نگران شلوغی بیش از حد یا نداشتن فضای کافی یا کاهش کیفیت خدمات رسانی در روزهای شلوغ باشید.
  5. فرصت پیشنهادات هوشمندانه برای جذب مشتریان بیشتر: شما می توانید با طراحی سایت رستوران و مشابه آن به مشتریان خودتان پیشنهاد دهید تا در ازای تعداد مشخصی رزرو آنلاین، از یک گیفت کارت بهره مند خواهند شد که جایزه نفیسی دارد.
  6. افزایش اعتبار و شهرت برند: با برخورداری از مزایای قبلی طبیعتا اعتبار و شهرت کسب و کار و برند شما نسبت به رقبا افزایش پیدا خواهد کرد و به طور کلی افراد کسب و کارهایی که در فضای آنلاین به شکل حرفه ای فعالیت می کنند را بیشتر می پسندند.
طراحی سایت وردپرسی | طراحی سایت حرفه ای با وردپرس
مطالعه

در واقع ما در اینجا به مزایای بسیار بیشتری اشاره کردیم که با مطالعه آنها قطعا حس نیاز به طراحی سایت رستوران و عقب ماندن از رقبا در شما ایجاد شده است. اما عجله نکنید چون هنوز به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. پس با ما همراه باشید.

طراحی سایت رستوران کمک به پیشرفت کسب و کار و ارتقای سطح درآمد می کند

طراحی سایت رستوران کمک به پیشرفت کسب و کار و ارتقای سطح درآمد

چه ویژگی هایی باید در طراحی سایت رستوران رعایت شوند؟

در ساخت وب سایت رستوران باید یکسری ویژگی ها به طور حتم رعایت شوند تا بتوانید نتیجه مطلوبی کسب کنید. این ویژگی هایی که ذکر می کنیم حاصل سال ها تجربه در این زمینه است که با شما به اشتراک می گذاریم:

  1. رزرو و ثبت سفارش آنلاین: یکی از مهمترین ویژگی ها در طراحی سایت رستوران ها، کافی شاپ و فست فودها قابلیت رزرو آنلاین میز یا ثبت سفارش غذاست تا بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانند از خدمات شما استفاده کنند. در واقع بدون این ویژگی طراحی سایت برای رستوران هیچ معنا و مفهومی ندارد.
  2. درخواست فیدبک بعد از دریافت سفارش: بعد از اینکه مشتریان سفارش خود را تحویل گرفتند از مشتریان بخواهید نظر خود را بیان کنند. با این کار نشان می دهید که نظرات آنها در جهت بهبود کیفیت خدمات و غذاها اهمیت دارد و مشتریان بیشتری جذب می کنید.
  3. صفحه تماس با ما: صفحه تماس با ما در وب سایت رستوران، فست فود و کافی شاپ و مشابه آن باید شامل کلیه شماره تلفن ها، آدرس ایمیل، شبکه های اجتماعی و لینک به صفحاتی که فعالیت دارید، آدرس دقیق بر روی نقشه و فرم تماس با ما باشد.
  4. صفحه درباره ما: صفحه درباره ما باید حاوی اطلاعاتی مثل سابقه کار، کادری که در آنجا کار می کنند مخصوصا مشخصات کامل کمک آشپز و سرآشپز به همراه رزومه آنها، نوع غذاها، نوشیدنی ها و مواد غذایی که ارائه می کنید، جوایز و افتخارات و غیره باشد تا مشتریان خیلی سریع و راحت با شما آشنا شوند.
  5. طراحی حرفه ای منو: یکی دیگر از مهمترین ویژگی ها در طراحی سایت رستوران ها، منوی حرفه ای وب سایت است. شما باید غذاها، نوشیدنی ها (سرد و گرم)، دسرها و غیره را به شکلی جداگانه در منو سایت قرار دهید و کلیه غذاهایی که ارائه می کنید را به شکلی بسیار زیبا و جذاب به صورت زیرشاخه به نمایش بگذارید. یا اینکه بخشی برای ثبت سفارش آنلاین قرار داده و هنگام انتخاب غذا، دسته بندی حرفه ای در نظر بگیرید تا مشتریان خیلی سریع بتوانند غذای مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سفارش دهند.
  6. گالری تصاویر: گالری تصاویر سایت نقش مهمی در جذب مشتری دارد. عکس های با کیفیت از فضای داخل و بیرون و همچنین تصاویر با کیفیت از هر غذا در هنگام ثبت سفارش در کنار اطلاعات کامل، چشمان مشتریان شما را خیره خواهد کرد و یقینا بدون ثبت سفارش سایت شما را ترک نخواهند کرد.
  7. وبلاگ: در طراحی سایت رستوران به هیچ وجه از بخش وبلاگ غافل نشوید. دستور پخت غذاها، نوشیدنی ها، دسرها و خوراکی های مختلف و همچنین مقالاتی با موضوع تغذیه و رژیم غذایی نقش بسزایی در جذب مشتری و معرفی خود به عنوان یک فرد حرفه ای خواهد داشت. حرفه ای رفتار کنید تا حرفه ای دیده شوید.
  8. تم وب سایت: حتما در طراحی وب سایت رستوران دقت داشته باشید که انتخاب تم و طرح مشابه با ظاهر و نمای کسب و کارتان بسیار ایده جالبی است. به عنوان مثال اگر تم و طرح رستوران، کافی شاپ یا فست فود شما مشکی و قرمز هست می توانید همین طرح و تم را برای وب سایت خودتان هم استفاده کنید. ویژگی که اکثر افراد از آن غافل هستند ولی شرکت طراحی سایت حرفه ای می تواند آن را به شما پیشنهاد دهد.
  9. درج ویدیو: گاهی اوقات برای سایت رستوران و مشابه آن ویدیویی کوتاه از عملکرد پشت صحنه تیم آشپزی در پس زمینه صفحه اصلی سایت قرار می دهند. حتی می توانید بخشی به نام ویدیوها برای سایت خودتان در نظر بگیرید و از مشتریان بخواهید ویدیوهای خودشان را که حاصل تجربه انتخاب این مکان است در سایت به اشتراک بگذارند.
طراحی سایت حقوقی بهترین بستر تبلیغاتی برای افزایش مراجعین
مطالعه

ویژگی های طراحی سایت رستوران حرفه ای بودن شما را نشان می دهد

ویژگی های طراحی سایت رستوران حرفه ای بودن شما را نشان می دهد

در طراحی سایت رستوران به چه نکاتی باید توجه نمود؟

در طراحی سایت رستوران نکات بسیار مهمی وجود دارد که رعایت آنها میزان موفقیت عملکرد وب سایت شما را تعیین خواهد کرد. هر چقدر این نکات دقیقتر و بهتر اجرا شوند رضایت مشتریان و در نتیجه درآمد شما بیشتر خواهد شد. در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  1. طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا: اکثر کاربران از طریق موبایل و تبلت به وب گردی می پردازند چون هم تهیه آنها هزینه کمتری دارد و هم اینکه در همه جا قابل دسترس است. پس شما باید این دسته از کاربران اهمیت ویژه ای بدهید و با طراحی سایت ریسپانسیو، کاری کنید تا وب سایت شما بدون هیچ مشکلی بر روی دستگاه های موبایل و تبلت نمایش داده شود.
  2. امنیت سایت: در ساخت سایت رستوران، امنیت اطلاعات کاربران بسیار مهم است چون قرار است به رزرو آنلاین میز یا ثبت سفارش غذا بپردازند و اطلاعات خصوصی کاربران و همچنین حساب آنها از طریق درگاه های بانکی باید در امنیت کامل باشد. نصب افزونه های امنیتی و دریافت گواهینامه SSL بسیار ضروری است.
  3. سرعت سایت: سایت رستوران، فست فود، کافی شاپ و غیره به خاطر داشتن تصاویر زیاد باید سرعت لود خوبی داشته باشد مخصوصا مواقعی که از پس زمینه متحرک مثل یک ویدیو کوتاه در صفحه اصلی استفاده می کنید. سرعت کند سایت نرخ پرش را بالا می برد و هر چقدر هم کیفیت غذای بالایی داشته باشید اما مشتریان به دنبال سایتی سریع و راحت خواهند گشت.
  4. لینک شبکه های اجتماعی: حتما لینک شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارید را در صفحه تماس با ما و انتهای صفحه اصلی سایت قرار دهید تا میزان بازدید شما افزایش پیدا کند.
  5. سئو سایت: طراحی سایت رستوران باید همراه با اصول سئو باشد در غیر این صورت در صفحه نتایج سرچ گوگل یا SERP نمایش داده نخواهید شد. سئو حوزه بسیار بزرگی است و سایت شما برای موفقیت در حوزه کسب و کارتان نیاز به بهینه سازی اصولی سئو دارد.
  6. پرهیز از طراحی شلوغ: سایت رستوران به خاطر گزینه های زیاد به خودی خود شلوغ به نظر می رسد، پس شما با المان های مختلف آن را شلوغ تر نکنید و از فضای خالی یا سفید هم غافل نشوید تا وب سایت جذابیت بیشتری پیدا کند.
  7. رنگ بندی: رنگ بندی زمینه باید طوری باشد که روی خوانایی جملات تأثیر منفی نگذارد. از طرفی رنگ صفحات باید با رنگ لوگو و نشان تجاری شما همخوانی داشته باشد.
با طراحی سایت هتل خدمات خود را هوشمندسازی کنید
مطالعه

ارائه خدمات طراحی سایت ، سئو و پشتیبانی دائم سایت در یاس وب

طراحی سایت وردپرس در یاس وب به شکل کاملا حرفه ای و اصولی انجام می شود. تیم حرفه ای و با سابقه کار درخشان همراه با رضایت بالای مشتریان در یاس وب این اطمینان خاطر را به شما می دهد که سایتی بی نظیر و فول امکانات با قیمت مناسب در اختیار خواهید گرفت. پشتیبانی همه روزه از وب سایت شما و رفع مشکلات محتوایی و فنی در هر زمینه ای خیال شما را از عملکرد صحیح تیم ما راحت خواهد کرد. چنانچه در مورد شیوه انجام کار، زمان اتمام پروژه کاری و یا هزینه طراحی سایت رستوران هر گونه سؤال یا ابهامی دارید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *