با ۱۱ مورد از نشانه های هک شدن سایت وردپرسی آشنا شوید!

با 11 مورد از نشانه های هک شدن سایت وردپرسی آشنا شوید!

از بین رفتن امنیت سایت و مواجه شدن با مسئله هک شدن می تواند برای تمامی دارندگان سایت، مشکلی بزرگ و حتی استرس زا باشد. اینکه بدانیم نشانه های هک شدن سایت وردپرسی چه مواردی هستند، در بررسی و رفع این مشکل اهمیت به سزایی دارد. چرا که هک شدن اشکال و مدل های مختلفی دارد.

از آنجاییکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، استفاده از تدابیر لازم و پشتیبانی سایت قبل از بروز این مشکل امری ضروری می باشد. اما گاهی ممکن است با به کارگیری تمامی تدابیر لازم باز هم با این مشکل روبه رو شوید. در این مقاله سعی گردیده تمامی علائم و نشانه هایی که به ما می گوید، سایتمان هک شده است را بیان نماییم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

اصلی ترین نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

با بروز این مشکل، متوجه خواهید شد که سایت مانند سابق نیست و دچار تغییراتی شده است. در این حالت ابتدا باید مطمئن شوید که این تغییرات با مسئله هک شدن ارتباط دارد. بنابراین به نشانه های زیر توجه نمایید:

۱- تغییر ساختار و ظاهر وبسایت از دیگر نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

اگر با ورود به سایت متوجه شدید که سایتتان متفاوت تر از قبل به نظر می آید، بهتر است هوشیار شوید. از نشانه های هک شدن سایت وردپرسی مشاهده تغییرات در ساختار و پیکربندی وبسایت می باشد. به این مشکل اصطلاحاً  deface شدن می گویند. این تغییرات می تواند شامل جایگزینی تصاویر و حتی متن های هکر به جای محتوا های اصلی سایت باشد.

البته ممکن است که این تغییرات نامحسوس تر نیز باشند. به عنوان مثال ممکن است لینک ها و یا پیوند هایی به سایت شما اضافه شده که ممکن است به صورت مخفی و یا با فونت های کوچک قرار داده شده باشند.

8 نکته اساسی جهت افزایش امنیت فروشگاه های اینترنتی
مطالعه

۲- دریافت یک هشدار از گوگل

یکی از بارز ترین نشانه های هک شدن سایت وردپرسی دریافت یک پیام هشدار از سمت گوگل و یا افزونه امنیتی خود مبنی بر هک شدن سایت می باشد. در این صورت ممکن است با تغییراتی نیز در سایت خود مواجه شوید. این پیام هشدار می تواند در مرورگر و موتور های جستجو مشاهده شود.

۳- اضافه شدن اسکریپت و لینک های مخرب توسط هکر

از دیگر مواردی که هکرها برای هک نمودن یک سایت اعمال می نمایند، اضافه کردن اسکریپت است. بنابراین مشاهده هر گونه اسکریپت و یا فایل ناشناخته می تواند دلیلی بر هک شدن سایت باشد. همچنین از دیگر نشانه های هک شدن سایت وردپرسی ایجاد لینک های تخریب کننده برای ایجاد اختلال در فعالیت های معمول وب سایت می باشد.

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

۴- تغییر رمز عبور و مشکل در ورود به پیشخوان سایت

هنگامی که با مشکل وارد نشدن به سایت مواجه می شوید، در ابتدا ممکن است به فراموشی رمز عبور خود شک نمایید، اما اگر از رمز عبور مطمئن هستید، احتمال هک شدن سایت به میان می آید. چرا که برخی از هکر ها برای جلوگیری از دسترسی افراد به سایت، رمز عبور را تغییر می دهند.

۵- کند شدن عملیات بارگذاری وبسایت

یکی از مهم ترین نشانه های هک شدن سایت وردپرسی این است که سایت به مانند سابق بارگذاری نمی شود. در این شرایط هرگونه درخواست از طرف شما و مخاطبین به کندی انجام می پذیرد.

پشتیبانی سایت فروشگاهی
مطالعه

۶- بروز مشکل در ارسال و دریافت ایمیل ها

از دیگر مشکلاتی که هکر ها ممکن است برای یک سایت به وجود بیاورند، ایجاد اختلال در روند فرستادن و یا دریافت کردن ایمیل ها باشد. به نحوی که مخاطبین سایت قادر به ارسال ایمیل به سایت و یا دریافت آن نخواهند بود.

۷- کم شدن ترافیک سایت به یکباره

یکی دیگر از اصلی ترین و یا شاید مهم ترین نشانه های هک شدن سایت وردپرسی این است که به هنگام مشاهده ترافیک سایت به کم شدن ناگهانی آن رو به رو شوید. این مسئله به این دلیل است که برخی از هکر ها ممکن است ترافیک سایت را به سمت سایت دیگری هدایت نمایند.

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

۸- اختلال در نتیجه جستجو

گاهی ممکن است که هکر ها برای ایجاد مشکل در سایت شما اختلالاتی را از طریق تغییرات در عنوان و یا توضیحات متا اعمال کرده، که سبب به وجود آمدن نتایج اشتباه در جستجو از سایت شما را به دنبال داشته باشد.

۹- مشاهده آگهی ها تبلیغاتی بیش از حد در سایت

برای پی بردن به چنین مشکلی می بایست از طریق نتایج جستجوی گوگل وارد سایت گردید. چرا که اینگونه مطالب تبلیغاتی که توسط هکرها برای سوء استفاده از سایت ایجاد می شوند، از طریق وارد شدن به اکانت سایت قابل مشاهده نمی باشند.

۱۰- به وجود آمدن اکانت های غیر معمول از نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

ممکن است شما در سایتتان به مخاطبین خود اجازه ثبت نام داده باشید، که در صورت عدم استفاده از افزونه های امنیتی مرتبط، ممکن است هکرها اقدام به ایجاد اکانت های هرز یا SPAM نمایند. همچنین اگر شما به کاربران خود اجازه ثبت نام نداده اید، در صورت مشاهده هر گونه اکانت می توان به هک شدن سایت خود پی ببرید.

نحوه تعمیر پایگاه داده وردپرس
مطالعه

۱۱- مشاهده اقدامات مشکوک زمانبندی شده در سایت

همانگونه که می دانید وردپرس قابلیتی مبتنی بر زمانبندی کردن مطالب و پست ها برای منتشر شدن در زمان مشخص دارد. این قابلیت موقعیت مناسبی برای هکر ها است که اقدام به قرار دادن مطالب مخرب به صورت زمانبندی شده در سایت نمایند.

خدمات پشتیباتی سایت یاس وب راه حلی مطمئن برای تعمیر و نگهداری از سایت های وردپرسی

 سخن پایانی

به طور کلی وجود هر گونه فعالیت و یا تغییرات مشکوک و غیر متداول در یک وب سایت می تواند، یکی از نشانه های هک شدن سایت وردپرسی باشد. در اغلب موارد سایت هایی هک می شوند که از آسیب پذیری و امنیت کمتری برخوردار هستند. به طور معمول برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی توصیه می شود از تنظیمات امنیتی مناسب در هنگام طراحی سایت و نیز استفاده از رمز عبور غیر قابل هک شدن مانند رمز های دو مرحله ای استفاده شود.

همچنین باید بیان شود که هک شدن وبسایت ها همانند دیگر مشکلات راه حل هایی دارد. استفاده از خدمات پشتیباتی سایت یاس وب راه حلی مطمئن برای تعمیر و نگهداری از سایت های وردپرسی می باشد. شما می توانید جهت ایجاد امنیت در سایت خود و رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن، از خدمات پشتیبانی فنی سایت یاس وب که شامل پاکسازی و رفع هک سایت نیز می باشد، استفاده نمایید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *