چگونه تولید محتوای ویدیویی جذاب و پرمخاطب انجام دهیم؟

چگونه تولید محتوای ویدیویی جذاب و پرمخاطب انجام دهیم؟

تولید محتوای ویدیویی یکی از مهم ترین کارهای زمینه ای برای جذب مخاطب و بهینه سازی سایت به شمار می رود و ما در این مقاله قصد داریم شما را با شیوه های جذب مخاطب با استفاده از این نمونه محتوا بیشتر آشنا کنیم. این روش از جذب مخاطب برای بسیاری از وب مسترها و کسب و کارهای اینترنتی توصیه می شود.

زمانی که شما یک وب سایت طراحی می کنید و سعی در بهینه سازی آن دارید، تولید محتوا یکی از مهم ترین کارهای زمینه ای شما به شمار می رود. در واقع تولید محتوا خوراک اصلی سایت شما می باشد و در صورتی می توانید در رقابت قرار گیری صفحه اول گوگل موفق باشید که بتوانید از انواع فرمت های محتوا در وب سایت خود استفاده کنید. تولید محتوای ویدیویی یکی از مهم ترین روش ها برای تولید محتوا به شمار می رود که معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد. بیشتر وب مسترها و مدیران دیجیتال مارکتینگ ها تصور می کنند که وقت و هزینه ای که برای تولید محتوای ویدیویی صرف می شود مقرون به صرفه نیست و همواره می توان با عکس و متن در جذب مخاطب و تولید محتوا فعالیت کرد.

همانطور که اشاره داشتیم، تولید محتوا به نوعی خوراک سایت شماست. زمانی که از خوراک صحبت می شود، منظور ما دقیقا ایجاد شرایط امکان حیات و رشد است. بله! زمانی سایت شما می تواند حیات داشته باشد که محتوای مناسب داشته باشد و همواره نمی توان یک نمونه خوراک (محتوای متنی و تصویری) برای یک وب سایت در نظر داشت و تنوع پذیری در تولید محتوا نقش بسیار مهمی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم.

تولید محتوای ویدیویی سئو محور چیست؟

هر تکنیکی که ما در وب سایت خود برای رتبه گیری انجام می دهیم باید حساب شده باشد. به عنوان مثال در حوزه تولید محتوای ویدیویی شما نمی توانید یکسری ویدیو های بدون ماهیت و غیرضرور را در سایت خود آپلود کنید. چرا که الگوریتم های گوگل این نوع بارگذاری ویدیو را به عنوان یک سیگنال مثبت تلقی نمی کنند. بلکه برعکس، گوگل حتی یک امتیاز منفی را برای سایت شما در نظر می‌گیرد. دلیل آن این است که ویدیو مورد نظر نه‌ تنها بازدید بالایی ندارد بلکه به علت افزایش حجم سایت تا درصد مشخص باعث کند شدن سایت شما میشود. شاید تصور کنید که گوگل هیچ امتیاز منفی را برای محتوای غیر ضرور در نظر نمی گیرد اما این فقط یک تصور است چرا که هزاران قوانین و پروتکل پنهان در پشت پرده گوگل وجود دارد که هیچ سئوکاری از آن اطلاعی ندارد.

سوال اصلی اینجاست که تولید محتوای ویدیویی سئو محور چگونه باید انجام شود؟ معمولاً ویدیوهایی که شما در وبسایت خود آپلود میکنید در ارتباط با یک موضوع خاص می باشد. شما باید این موضوع را در قالب یک عبارت در عنوان ویدیو قرار دهید. دقت داشته باشید که کاربران چه کلماتی را سرچ می کنند و شما نیز باید سعی کنید همین کلمات را در عنوان ویدیو قرار دهید.

هر چقدر فایل ویدیو شما جذاب و کاربردی باشد کاربران زمان بیشتری از آن را مشاهده می کنند. اگر یک ویدیو ۵ دقیقه ای را بارگذاری میکنید ربات های گوگل متوجه میشوند که چه تعداد از کاربران چند ثانیه یا چند دقیقه از ویدیو را مشاهده کرده اند. اگر مثلاً هزار کاربر تمام ۵ دقیقه ویدیو را مشاهده کنند این به عنوان یک سیگنال مثبت برای گوگل خواهد بود و در این شرایط ربات های گوگل از رفتار کاربر متوجه میشوند که تا چه حد ویدیو مورد نظر جذاب و پربازدید بوده است. این سیگنال های مثبت قطع به یقین نشان دهنده عملکرد صحیح شما در اجرای تکنیک های سئو سایت در حوزه تولید محتوای ویدیویی می باشد.

معرفی تولید محتوای ویدیویی

باید قبول کنیم که در دنیای امروز، کلمات جای خود را به تصاویر داده اند و کلیپ ها تاثیر بیشتری بر انسان ها دارند. در واقع شما می توانید با یک کلیپ محتوا را به مخاطب خود برسانید و دست باز تری در رساندن نوع نگاه خود دارید. احساسات و عواطف در ویدیو ها گنجانده می شوند و کار ساده تری برای ارتباط با مخاطب دارید! در تعریف تولید محتوای ویدیویی می توان گفت : زمانی که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی وابسته به وب سایت خود یک کلیپ با محتوای تبلیغاتی، خبری، گزارشی و حتی طنز بسازید، در واقع تولید محتوای ویدیویی انجام داده اید.

وب سایت های بسیاری توانسته اند با صرف تمرکز بر تولید محتوای ویدیویی رشد بسیار خوبی داشته باشند و مخاطب بیشتری را به خود جذب کنند. پس در صورتی که شما هم می خواهید در این رقابت تنگاتنگ عقب نمانید، بهتر است که به فکر تولید محتوای ویدیویی باشید. این روش از تولید محتوا مانند تولید محتوای متنی و تصویری یا حتی پادکست نیز قوانین خاص خود را دارد و ما خوشحال می شویم که در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم.

چطور با تولید محتوای ویدیویی در جذب مخاطب موفق عمل کنیم؟

چطور با تولید محتوای ویدیویی در جذب مخاطب موفق عمل کنیم؟

تولید محتوای ویدیویی از کجا آغاز می شود؟

دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب و تولید محتوا همواره نیازمند یک فاکتور اصلی هستند که ما آن را فاکتور خلاقیت می نامیم. برای شروع به تولید محتوای ویدیویی می توانید از یک خلاقیت و نوع نگاه جدید به مسائل بنگرید و کار تولید محتوا را آغاز کنید. در واقع تولید محتوای ویدیویی را می توان یکی از بهترین روش های جذب مخاطب دانست که روز به روز در حال گسترش بوده و تمرکز بیشتری روی این روش از تولید محتوا صورت می پذیرد.

شما می توانید در راه محتوای ویدیویی از انیمیشن ها استفاده کنید، صداگذاری انجام دهید و در نهایت می توانید با استفاده از این روش ها و مشاهده راه های تولید محتوای ویدیویی که رقبای شما انجام می دهند و بهبود آن ها، در نهایت مخاطب خود را جذب کنید. اصلا نگران تولید محتوای ویدیویی نباشید و بدانید که این روش از تولید محتوا حتما می تواند بازده بسیار بالایی برای سایت شما داشته باشد، تنها کافی است که در این راه قدم بردارید.

در تولید محتوای ویدیویی به قالب ها توجه داشته باشید

یکی از مهم ترین عناصری که در محتوای ویدیویی باید به آن دقت بسیار بالایی داشته باشید، قالب ها می باشد. در واقع هر نوع کسب و کار دیجیتال مارکتینگ باید بداند که چه مخاطبی دارد و سلیقه عمومی جامعه هدف کسب و کار من چیست؟ برای مثال شرکت X در زمینه تولید خودروی کلاسیک در حال فعالیت است، شرکت X برای تولید محتوای ویدیویی باید بداند که جامعه هدف این شرکت سلیقه های بالای سی سال می باشد و کمتر فرد جوانی جذب خرید یک خودروی کلاسیک می شود، در نتیجه باید سیاستی را در تولید محتوای ویدیویی در پیش بگیرد که در نهایت بتواند نظر این افراد از جامعه را به خود جذب کند.

پس می توان گفت که با انتخاب قالب محتوای ویدیویی، شما حدود ۴۰ درصد از کار را پیش برده اید و در ادامه می توانید با استفاده از خلاقیت و المان هایی که در تولید محتوا باید از آن استفاده داشته باشید، کسب و کار خود را رونق دهید. همواره سعی کنید که از سطح کیفی محتوای تولید شده توسط عموم کمی بالاتر باشید تا بیشتر به چشم بیایید.

چه چالش هایی برای تولید محتوای ویدیویی بر سر راه داریم؟

چه چالش هایی برای تولید محتوای ویدیویی بر سر راه داریم؟

چه چالش هایی بر سر راه تولید محتوای ویدیویی وجود دارد؟

به طور کلی می توان گفت که چالش های بسیاری می تواند باعث شود تا تولید محتوای ویدیویی برای شما به مشکل تبدیل شود. از اولین چالش ها می توان به میزان ظرفیت کم هاست اشاره کرد که در نهایت می تواند باعث شود تا شما نتوانید طبق سلیقه و میل خودتان و سیاست های عمومی کسب و کارتان تولید محتوای ویدیویی را انجام دهید.

برای گذر از این چالش می توانید از وب سایت هایی استفاده کنید که برای به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی طراحی شده اند. برای مثال شما می توانید محتوای ویدیویی خود را در YouTube به اشتراک بگذارید و کد پخش ویدیو را در قسمت فلش پلیر ایجاد شده در صفحه مشخص در وب سایت خودتان کپی کنید. این کار باعث می شود تا هاست شما بدون دلیل اشغال نشود و همچنین می تواند راهی برای دریافت ورودی از وب سایت یوتیوب به شمار رود.

چالش دیگری که بر سر راه شما ممکن است وجود داشته باشد، سردرگمی در زمینه محتوای ویدیویی است. در واقع ممکن است که شما در زمینه تولید محتوا ایده های ناب داشته باشید ولی به این دلیل که علم محتوای ویدیویی را ندارید و یا وقت انجام این کار را ندارید، عملا از تولید این نمونه محتوا منصرف می شوید که برای گذر از این چالش نیز بهترین راه، برون سپاری تولید محتوای ویدیویی می باشد.

در واقع مراکز بسیاری در کشور وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا محتوا تولید کنید و در این راه می توانند بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار دهند. در صورتی که می خواهید نسبت به محتوای ویدیویی اقدام کنید ولی دانش و وقت لازم را ندارید، برون سپاری بهترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه به شمار می رود.

چالش دیگری که بر سر راه شما ممکن است وجود داشته باشد، چگونگی جذب مخاطب از طریق محتوای ویدیویی می باشد. در واقع برای حل این چالش توصیه می شود که در کنار تولید محتوای ویدیویی، حتما محتوای متنی به اندازه چند خط صرفا جهت معرفی محتوای ویدیویی داشته باشید و سعی کنید که این تولید محتوا به گونه ای انجام شود که بیشترین تمایل به مشاهده کلیپ توسط کاربر احساس شود.

با تولید محتوای ویدیویی به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید

با تولید محتوای ویدیویی به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید

چه اقداماتی پس از تولید محتوای ویدیویی باید انجام دهیم؟

در جواب به این سوال می توان گفت که به صرف تولید و آپلود محتوای ویدیویی، نمی توان از آن بهره وری لازم را انتظار داشت و باید در نظر داشته باشید که تولید محتوای ویدیویی نسبت به تولید محتوای متنی و تصویری هزینه های بیشتری برای شما خواهد داشت و شما باید حداکثر بازده را از آن داشته باشید. در جواب به این سوال می توان گفت که پس از تولید محتوای ویدیویی، باید سعی داشته باشید که این محتوا را بر روی سرویس های به اشتراک گذاری ویدیو که بیشتر علاقمندان به این نوع محتوا را جذب می کند، بارگذاری کنید.

همچنین نباید فراموش کنید که از این صفحه باید یک لینک به سایت خودتان ورودی بدهید تا در سئو سایت شما تاثیر داشته باشد. همچنین به اشتراک گذاری ویدیو در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به دلیل اینکه ناخودآگاه برای مخاطب شما اجرا می شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی در اینستاگرام بهتر است که از روش ایجاد محصول استفاده کنید و لینک خارج شده از ویدیو را به صفحه وب سایت خودتان متصل کنید تا از این راه هم بتوانید ورودی به سایت را تجربه نمایید!

خدمات یاس وب در زمینه سئو و بهینه سازی سایت

یاس وب به عنوان یک مرکز همیاری به وب سایت ها شناخته می شود که می تواند در تمامی مراحل سئو و بهینه سازی سایت شما را یاری نماید. بهینه سازی سایت تاثیر بسیار زیادی در افزایش مخاطب داشته و زمانی که کاربر نسبت به سرچ یک کلمه کلیدی در گوگل اقدام می کند، با بهینه سازی سایت خود قطعا در میان نتایج صفحه اول گوگل دیده خواهید شد. تمامی خدمات مربوط به بهینه سازی و سئو سایت شما به صورت کاملا حرفه ای توسط همکاران ما در یاس وب به شما ارائه می شود و شما می توانید از این خدمات حرفه ای که به صورت مقرون به صرفه به شما ارائه می شود استفاده داشته باشید.

کلام آخر

تولید محتوا راهی برای گسترش کسب و کارهای اینترنتی است که هیچ گاه متوقف نمی شود و باید همه جوانب آن در نظر گرفته شود. ما در این مقاله شما را با تولید محتوای ویدیویی آشنا کردیم و در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که قطعا می تواند به شما کمک کند تا در زمینه بهینه سازی و رشد سایت خود از این شیوه تولید محتوا استفاده کنید. تولید محتوای ویدیویی برای کسب و کارهایی که می خواهند همواره از رقبای خود جلوتر باشند و بیشتر دیده شوند یک کار ضروری است و حتما باید نسبت به این روش از تولید محتوا اقدام شود.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *