معرفی ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا

معرفی ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا

قطعا این را می دانید که وب سایت شما باید همواره دارای محتوای یونیک و غیر کپی باشد و استفاده از محتواهای کپی در سایتتان ضربه مهلکی به سئو و رتبه آن می زند. سرقت ادبی یا کپی محتوای دیگران در سایت هم از لحاظ قانونی و هم از نظر گوگل ممنوع می باشد. پس در درجه اول اگر می خواهید رتبه سایتتان به خاطر این موضوع افت نکند، همیشه در هنگام تولید محتوا بررسی کنید که محتوای تهیه شده کپی نباشد. این را بدانید که محتوای کپی هیچ جایگاهی در رتبه های برتر گوگل پیدا نخواهد کرد و هیچ ارزش کیفی ندارند.

یک احتمال وجود دارد که محتوا را برونسپاری کردید و الان می خواهید بررسی کنید که آیا محتوا کپی می باشد یا نه. و یا اینکه برخی افراد محتواهای شما را کپی می کنند. در این شرایط لازم است بررسی کنید که چه سایتهایی محتوای شما را در سایتشان کپی کرده اند. پس برای رفع این مشکل نیاز به ابزار تشخیص کپی بودن محتوا دارید که در ادامه ابزارهای مفیدی را در این راستا معرفی خواهیم کرد.

تشخیص کپی بودن محتوا با استفاده از گوگل

یک راه ساده و سریع برای تشخیص کپی بودن محتوا ، استفاده از گوگل است. برای اینکار بخش های مختلف متن را در داخل دابل کوتیشن (“متن شما”) قرار دهید و در گوگل سرچ کنید. در واقع خود گوگل این روش را پیشنهاد کرده است و دقت بالایی هم در شناسایی سایت ها دارد. مثلا برای یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه می توانید اینکار را چند بار با برداشتن قسمت های مختلف مقاله در گوگل استفاده کنید و بررسی کنید که به غیر از سایت شما آیا سایت دیگری هم این محتوا را کپی کرده است یا خیر. اگر تکه محتوای سرچ شده در نتایج گوگل وجود داشته باشد به صورت bold یا توپر نمایش داده می شود و شما متوجه کپی محتوا خواهید شد. اگر تعداد دفعات بررسی شما کم باشد این روش توصیه می شود.

ابزارهای رایگان جهت تشخیص کپی بودن محتوا

ابزارهای رایگان جهت تشخیص کپی بودن محتوا :

وقتی خودتان در حال تولید محتوا هستید یا محتوا را برونسپاری کردید احتمال دارد ناخواسته محتوای تولید شده خیلی مشابه با محتوای سایر سایتهای مرتبط باشد. به همین دلیل همیشه توصیه می کنیم بعد از تکمیل محتوا ، آن را با استفاده از ابزارهای رایگان چک کننده سرقت ادبی بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما یونیک و غیر کپی است. اکثر این ابزارها رایگان در دسترس شماست. در ادامه چند ابزار رایگان تشخیص کپی محتوا خدمت شما معرفی می کنیم.

Copyscape

در این ابزار آدرس سایت خود را وارد می کنید و به شما نشان می دهد که چه سایتهایی از محتوای سایت شما کپی کرده اند. این ابزار بیشتر مناسب کسانی است که می خواهد بفهمند آیا کسی از مطالبشان استفاده کرده اند یا نه.

Duplichecker

این یک ابزار جالب و کاربردی است و یونیک بودن محتوا را به صورت درصدی نشان می دهد. روش آن به این شکل است که محتوا را در بخش مربوط به متن وارد می کنید و بعد از بررسی سایت به شما می گوید که این محتوا ۱۰۰% یونیک است یا اینکه ۷۰% یونیک است و ۳۰% کپی می باشد و سایت های کپی کننده را هم نشان می دهد. با نسخه رایگان آن می توانید با هر جستجو حدود ۱۰۰۰ کلمه محتوا را بررسی کنید و همچنین در یک روز می توانید ۵۰ بررسی را انجام دهید. همچنین به غیر از درج متن ، می توانید فایل ورد متن را در آن آپلود کنید یا اینکه لینک متن را در فیلد مخصوص آن جهت بررسی قرار دهید. امکانات این ابزار از Copyscape بهتر است.

Siteliner

با استفاده از این ابزار هم می توانید کل سایت را بررسی کنید و این ابزار به شما لینک های ۴۰۴، محتواهای تکراری داخل سایت ، تعداد لینک های داخلی و خارجی هر صفحه ، نام زیر دامنه های اتصال به سایت ، نمایش درصد محتواهای یونیک و کپی سایت، میانگین سرعت هر صفحه، میانگین حجم صفحه و میانگین تعداد کلمات صفحه و بسیاری از امکانات دیگر را نشان می دهد.

Smallseotools

این ابزار در خود ابزارهای داخلی زیادی دارد که برای سئو سایت و تولید محتوا مناسب می باشد. برخی از امکانات داخلی این ابزار شامل:

  • Plagiarism Checker
  • Article Rewriter
  • Grammar Check
  • Word Counter
  • SPELL CHECKER و …

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : ۵ تکنیک کاربردی جهت یافتن و حذف محتوای به سرقت رفته سایت

ابزارهای رایگان جهت تشخیص کپی بودن محتوا

محافظت از محتواهای سایت با استفاده از نشان DMCA

شما دارای حق چاپ برای هر محتوای اصلی هستید که در سایت خود منتشر می کنید. یکی از راه های محافظت از محتوای سایت خود این است که نشان DMCA را در سایت خود قرار دهید. DMCA بیان می کند که اگر محتوای شما به سرقت برود در صورتی که با یکی از نشان های DMCA محافظت شده باشد ، بدون هیچ گونه هزینه ای محتوای کپی از نتایج گوگل حذف می شود.

سخن پایانی

افرادی که در گوگل به دنبال محصول یا خدمات هستند انتظار دارند محتواهای یونیک و مفید برایشان نمایش داده شود. و گوگل برای اینکه کاربران خود را از دست ندهد قطعا همین کار را خواهد کرد و محتواهای یونیک و با کیفیت را در رتبه های برتر نتایج خود نشان خواهد داد. پس همیشه سعی کنید محتوای خوب ، یونیک و با کیفیت بنویسید و به هیچ عنوان از کپی محتوا استفاده نکنید و اگر تولید محتوا را برونسپاری کرده اید به افراد بااطمینان و باتجربه در این زمینه بسپارید. محتوای شما باید به قدری منحصر به فرد باشد که کاربران تجربه خوبی را از حضور در سایت شما سپری کنند. در پایان در صورتی که نیاز به تولید محتوای سایت دارید می توانید از خدمات سئو سایت یاس وب استفاده نمایید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *