محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ یاس وب

منظور از محتوای همیشه سبز این است که محتوای به اشتراک گذاشته شده همچنان تازگی خود را بعد از گذشت زمان نیز داشته باشد و از ارزش آن اصلا کم نشود تا به صورت همیشه, بتواند تازگی و جذابیت خود را برای بازدیدکنندگان خود داشته باشد. اگر در بازاریابی محتوا با سئو آشنایی دارید حتما واژه ی محتوای همیشه سبز نیز به گوش شما خورده است و برای شما حتما پیشنهاد استفاده از این محتوا داده شده است.

محتوای همیشه سبز علاوه در بازاریابی, یادآور درختان همیشه سبز مانند کاج می باشد که در زندگی به معنای زندگی دائمی است چون درخت کاج در تمامی فواصل سال همواره برگ های خود را حفظ می کند, مانند درختان کاج محتوای همیشه سبز نیز به صورت دائمی و پایدار در نظر گرفته می شود. شاید برای همه این سوال پیش بیاید که اکثر محتوا ها به صورت همیشه وجود دارند و با گذشت زمان ناپدید نمی شوند ، وقتی بحث محتوای همیشه سبز به میان میاید به معنای این است که محتوا بعد از منتشر شدن در مدت زمان طولانی نیز همان بازدید را داشته و بلکه بازدیدهای آن افزایش میابد.

 همان گونه که از مفهوم کلمه محتوای همیشه سبز حدس زده می شود به محتواهایی گفته می شود که برای مدت زمان طولانی مفهوم و کاربرد و معنا خود را حفظ می کنند و به سرعت قدیمی نمی شود. از جمله نمونه های خوب که برای محتواهای همیشه سبز می توان نام برد عبارت هستند از مصاحبه با افراد متفاوت و معرفی کتاب ها و مرور و خلاصه شده ی آن ها و واژه نامه ها و راهنمای مبتدی ها و دستورالعمل ها.

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

محتوای همیشه سبز مدت ها پس از انتشار اولیه در صفحه اول گوگل باقی میماند و تحت تاثیر رویدادهای آینده و گذر زمان قرار نمیگیرد.

برخی دیگر از مزایای محتوای همیشه سبز عبارتند از:

  • همواره در حال رشد و مقاوم در برابر رویدادهای آینده: ماهیت محتوای همیشه سبز نشان می دهد که همیشه برای مخاطبان شما جالب خواهد بود و بدون اینکه نگران منسوخ شدن محتوا باشید، با خیال راحت محتوا را منتشر و بروز رسانی نمایید.
  • بهبود سئو سریعتر: از آنجایی که موضوعات همیشه سبز اغلب جستجو می شوند، محتوای شما احتمالاً به سرعت در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود و اگر کیفیت بالایی داشته باشد در نتایج سریعتر رشد خواهد کرد.
  • افزایش ترافیک وب سایت: محتوای همیشه سبز ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کند، به خصوص اگر آن را با محتوای مرتبط دیگر پشتیبانی کنید (یعنی فقط چند قطعه از محتوای همیشه سبز منتشر نکنید و آن را رها نکنید). هم برای شما و هم برای مشتریانتان ارزش ایجاد می کند. محتوای همیشه سبز به یک سوال رایج که مخاطبان شما دارند پاسخ می دهد. میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید، به این معنا که به مخاطبان خود پاسخی برای سؤالات داغ آنها ارائه دهید و هم نتایج ارگانیک ثابتی را برای سایت خود رقم بزنید.
  • سرنخ ایجاد می کند: با نشان دادن تخصص خود از طریق انتشار محتوای همیشه سبز، می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را که هنوز محصول یا خدمات شما را امتحان نکرده اند تشویق کنید تا این کار را انجام دهند و بارها و بارها آن را تبلیغ می کند.

محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ یاس وب

محتوای همیشه سبز دارای محدودیت زمانی نبوده و برای همیشه بازدید دارد.

چرا باید محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

آیا می توان از محتوای همیشه سبز برای استراتژی های بازاریابی محتوا استفاده نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که محتواهایی که موجب حفظ ارتباط با کاربر می شود و برای یک مدت زمان خاص محدود نمی شود و بعد از انتشار یافتن آن همچنان موجب افزایش ترافیک در سایت می گردد, یک پست بعد از انتشار آن ممکن است به صورت کلی از نتیجه های جست و جو حذف گردد ولی در محتواهای همیشه سبز به این صورت نمی باشد و علاوه بر این که از انتشار آن ها مدت زمان زیادی می گذرد بلکه به مرور زمان موجب افزایش ترافیک سایت نیز می گردد. اگرچه قصد افزایش ترافیک سایت خود در مدت زمان کم را دارید محتوای همیشه سبز برای این موضوع به تنهایی اکتفا نمی کند و باید برای این کار از مطالب بروز و مرتبط جهت تولید محتوای خود استفاده کنید, چون بهترین استراتژی جهت بازاریابی, ترکیبی از مقالات مهم با محتواهای همیشه سبز می باشد.

نکاتی جهت تولید محتوای همیشه سبز

برخی نکات جهت تولید محتواهای همیشه سبز وجود دارد که به اختصار به توضیح آن ها در پایین پرداخته شده است:

  • با بهینه سازی سایت خود اقدام به ایجاد محتوای سبز نمایید: استفاده نمودن از seo یا همان بهینه سازی موتورهای جست و جو بهترین روش در بهینه سازی صفحات و یا استفاده نمودن از کلمات کلیدی می باشد. به این صورت که در متن های خود از تصاویر استفاده کنید و در تمامی متن ها و عناوین از کلمه های کلیدی استفاده کنید و البته نباید از استفاده کلمات کلیدی زیاده روی داشته باشید چون برای بهبود رتبه ی seo سایت خود باید موجب برجسته سازی لینک مقاله های همیشه سبز خود نماید.
  • از کلمات کلیدی مناسب و درست استفاده نمایید: مردم و کاربران در مورد پایدارترین محتوا ها هم در اینترنت اگر جست و جویی نداشته باشند آن ها دیگر ارزشمند نیستند, به همین علت استفاده کردن از کلمات کلیدی موجب افزایش درصد موفقیت شما می شود که باید در انتخاب نمودن کلمه ی کلیدی دقت لازم را داشته باشید.
  • برای کاربران و افراد مبتدی اقدام به تولید محتوا نمایید: ممکن است برای همه ی افراد جهت تولید محتوا این امکان فراهم شود که قصد به اشتراک گذاری تخصص خود را برای کمک به افراد مبتدی داشته باشند, از آن جایی که افراد متخصص و حرفه ای معمولا جست و جوی خود را در انواع زمینه های پیشرفته و گسترده ادامه می دهند ولی شما می توانید با این کار خود به طیف وسیعی از کاربران مبتدی تخصص خود را ارائه داده و موجب تهیه و تولید محتوای پایدار شوید.
  • از اصطلاحات فنی خیلی زیاد استفاده نکنید: همان گونه که در بالا ذکر شد کاربران مبتدی آشنایی با اصطلاحات فنی و گسترده را ندارند و به همین علت تا جایی که می توانید از اصطلاحات فنی به صورت بیش از حد استفاده نکنید.
  • محتوای خود را بروز کنید: ایده ها و راه های زیادی برای استفاده دوباره از محتوایی که به صورت عالی خلق نموده اید وجود دارد, که به این شکل می توانید به صورت دوباره از آن استفاده نمایید و آن را به شکل دیگری تبدیل نمایید.

محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ یاس وب

با بهینه سازی سایت خود اقدام به ایجاد محتوای همیشه سبز نمایید

محتوای همیشه سبز خود را در وبلاگ های خود پنهان نکنید:

زمانی که اقدام به ایجاد محتوای همیشه سبز برای خود نموده اید آن را در وبلاگ خود پنهان نکنید و برای این که به نتایج ناامید کننده ای برنخورید محتوای منتشر شده ی خود را به گونه ای تنظیم کنید تا از یاد نرود و محتوای تهیه شده خود را به روشی برجسته نمایید که در مدت زمان کم و با سرعت خیلی زیاد مورد دید و توجه بازدیدکنندگان شود برای این کار چند راه را برای شما به اختصار توضیح داده شده است:

  • برای کاربران و مخاطبین مبتدی در وب سایت خود با ایجاد صفحات راهنمای آموزشی موجب افزایش ورود آن ها شوید, در این صورت به راحتی محتوای شما مورد توجه قرار می گیرد.
  • در بنر صفحه ی اصلی وبلاگ و یا در نوار کناری وبلاگ خود پست های همیشه سبز وبلاگ خود را برجسته نمایید.
  • با استفاده نمودن از بروز رسانی در فصل ها و زمانبندی مشخص پست های همیشه سبز وبلاگ خود را به صورت مجدد به اشتراک بگذارید تا کاربران زیادی محتوای شما را مشاهده نمایند البته به صورت موقت و چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.
  • در وب سایت خود با ایجاد یک صفحه به نام « شروع » موجب آشنایی کاربران و مخاطبین با محتوا و اساس سایت خود شوید.
  • با به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی موجب بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت با افزایش توجه مخاطبین به وب سایت خود شوید.

محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ یاس وب

محتوای همیشه سبز موجب دیده شدن و بازخورد زیاد برای وب سایت شما می شود

ایده هایی برای تولید محتوای همیشه سبز

آیا همچنان ذهن شما درگیر استفاده از فرمت هایی جهت تولید محتوای همیشه سبز برای کسب و کارتان می باشد؟ در این مقاله با ایجاد لیستی از محتواهای پایدار برای مراجعه ی شما زمانی که به مشکل برخوردید تهیه نموده ایم تا موجب ایجاد یک هدف مداوم برای کسب و کارهای شما با تولید محتوای همیشه سبز باشد. به همین علت احتمالا نیاز به استفاده از برخی فرمت ها مورد نیاز باشد:

  • مطالعاتی که در مورد موفقیت می باشد
  • تحقیق های اصلی
  • مطالعه هایی در مورد این که چه چیزی اشتباه می باشد
  • آموزش هایی برای کاربران مبتدی
  • آموزش هایی برای کاربرهای پیشرفته
  • آموزش هایی جهت تهیه ی چک لیست ها
  • چگونگی انتخاب بهترین محصول
  • چگونگی انجام برخی کارها در مدت زمان مشخص
  • لیست منابع
  • لیستی از بهترین ابزارهای رایگان و یا پولی
  • ارائه نمودن بهترین کتاب برای رسیدن به اهداف خاص
  • اشتباهات رایج در صنایع خاص
  • تاریخچه ی یک محصول یا یک موضوع
  • بدترین یا بهترین راه برای رسیدن به هدف های خاص
  • بهترین راه های جمع آوری اطلاعات
  • واژه نامه ی یک موضوع یا یک صنعت خاص
  • هر اطلاعاتی که نیاز به دانستن یک موضوع خاص دارید.

محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ یاس وب

محتوای همیشه سبز را می توان از طریق برجسته نمودن به روز کرد.

به طور مرتب محتوای خود را بروزرسانی کنید

باید محتوای همیشه سبز خود را در کنار برجسته کردن آن ها به روز نگه دارید, با قبول این موضوع که نباید بیش از اندازه محتوای پایدار خود را بروز نمایید ولی می توانید با مقاله های جدید و پیشرفت های سایت خود و یافته های جدید موجب برجسته سازی سایت خود شوید. تا از این روش موجب افزایش بازدید سایت خود شوید. علاوه بر این موضوع تاریخ نشر و بروزرسانی محتوا می تواند در رتبه بندی های سئو سایت و بهینه سازی سایت برای شما کمک نمایند. طی تحقیقات انجام شده بر روی مطالعات زیادی که در مورد بهبود رتبه سئو سایت توسط محتوای همیشه سبز انجام شده است مبنی بر این است که محتوای همیشه سبز موجب افزایش رتبه ی سئو سایت و بهبود سئو سایت می گردد.

پس به هنگام به روز رسانی محتوا به گونه ای این کار را انجام دهید تا تبدیل به یک محتوای جدید شود. برای توجه بر این موضوع که آیا در طی مدت زمانی رتبه ی سایت شما کاهش پیدا کرده است و نیاز به بروز رسانی دارد می توان از سایت Ahrefs استفاده کرد. با استفاده از این سایت می توانید خلاصه ی عملکرد سایت خود را به صورت هر هفته از این طریق مشاهده نمایید و متوجه این موضوع شوید که کدام یک از صفحه های وب سایت شما نیازمند بررسی می باشد.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که تولید محتوا همیشه ایجاد می شود ولی این که محتوای شما امکان رقابت داشته باشند با کلمات کلیدی که انتخاب می کنید مرتبط می باشد, برای همین علت برای اینکه همیشه در صدر باشید و در صفحه اول گوگل دیده شوید باید محتوای همیشه سبز و جامعی را تولید نمایید. به هنگام بروز رسانی محتوای خود باید برخی نکات را برای همیشه در خاطر خود داشته باشید که محتوای به روز شده شما مفید باشد و همچنین دارای وضوح بیان خاص و روانی باشد و لحن بیان در آن به صورت دوستانه باشد و محتوای همیشه سبز شما از طریق برنامه های کاربردی و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ یاس وب

محتوای همیشه سبز دارای تاریخ انقضا نمی باشد

چه محتواهایی همیشه سبز به حساب نمی آیند؟

قبل از شروع به تولید محتوا می توانید در انتخاب موضوع مقاله های خود با تشخیص این مورد که کدام محتوا ها همیشه سبز هستند و کدام یک از محتوا ها محتوای همیشه سبز به حساب نمی آیند حساسیت بیشتری به خرج دهید. از جمله این موضوع ها و مقالات به شرح زیر می باشد:

  • مقاله های خبری: مقاله های خبری نمی توانند محتوای همیشه سبز باشند چون این نوع محتوا ها دارای تاریخ انقضا هستند و بعد از گذشت مدتی ارزش خود ار از دست می دهند.
  • مقاله های آماری: نوعی دیگر از مقاله هایی هستند که به عنوان محتوای همیشه سبز به حساب نمی آیند. این نوع مقاله ها چون در یک بازه زمانی مشخص اقدام به ارائه اطلاعات آماری می پردازند بعد از گذشت مدت زمانی که آمار جدید جایگزین آن ها می شوند، منقضی میشوند.
  • مقاله های ترند شده: مقاله هایی که به ترندهای روز دنیا می پردازند که در مدت زمان مشخصی ترند محسوب می شوند و بعد از آن از ترند می افتند به همین علت جزء محتوای همیشه سبز محسوب نمی شوند.

در انتها می توان گفت که برای طراحی سایت خاص و تولید محتوای همیشه سبز با ارائه موثرترین استراتژی های سئو می توانید لذت طراحی یک سایت جذاب را با سئو سایت یاس وب تجربه نمایید شرکت یاس وب با دارا بودن تیمی ماهر و انواع نویسندگان و گرافیست ها و طراحان و سئوکاران حرفه ای آماده ارائه خدمات در زمینه های تخصص خود می باشند. به واسطه ی خدمات سئو و بهینه سازی سایت یاس وب می توانید سئوی سایت خود را طبق استانداردهای جهانی مطابق نموده تا بتوانید برای همیشه در صفحه ی اول گوگل بدرخشید. همه ی مراحل بهینه سازی سایت با استفاده از الگوریتم های گوگل و به صورت بهترین کیفیت انجام می پذیرد. از آن جایی که محتوای همیشه سبز به مرور زمان قدیمی نشده و برای خود هیچ تاریخ انقضایی ندارد از آن می توان جهت استراتژی بازاریابی محتوا نیز استفاده نمود چون با استفاده از این محتواها قطعا مخاطب های زیادی را برای وب سایتتان جذب می کند.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *