افزایش بازدید وب سایت از طریق تغییر لحن محتوا

افزایش بازدید وب سایت از طریق تغییر لحن محتوا

لحن محتوا در یک وب سایت معیار سنجش سطح دانش، تأثیر گذاری و از همه مهمتر میزان توانایی نویسنده ی محتوا در جذب مخاطب است. این جمله را می توان یک تعریف جدید از لحن محتوا با سبک و سیاق متفاوت تلقی کرد که قدری با توضیحات رایج قدیمی فاصله دارد. ممکن است مطالب گوناگونی را درباره ی لحن محتوا مطالعه کرده باشید که فقط یکسری توضیحات سطحی نگر را پیش روی شما قرار داده اند و هیچکدام به نوع عملکرد و چگونگی تاثیر آن بر افزایش کاربران وب سایت نپرداخته اند.

هدف از این مقاله شناسایی توانایی، استعداد، مهارت یا تخصص و نحوه ی معرفی آن به مخاطب در قالب یک محتوا با لحن منحصر به فرد شماست. به بیان ساده تر یک فردی با تأسیس یک شرکت یا برند و به دنبال آن طراحی یک وب سایت در یک زمینه ی خاص قصد فعالیت دارد اما نمی داند محتوایی که در سایت خود قرار می دهد با چه لحن و گویشی باشد تا بیشترین تأثیر را در جذب بازدیدکنندگان داشته باشد. درواقع ما می خواهیم جنبه ی کاربردی بودن لحن محتوا را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم، نه اینکه تنها به توضیح مفهوم آن بپردازیم.

رابطه ی بین زمینه ی فعالیت و لحن محتوا

لحن محتوا رابطه ی مستقیمی با نوع فعالیت و زمینه ی کاری شما دارد. محتواهای آموزشی، رسمی، طنز و یا محتواهای شادی بخش و مسرت آمیز هر کدام لحن متفاوتی دارند. شما نمی‌توانید محتواهای رسمی را با بیانی طنز و خنده آور بازگو کنید و بر عکس. تصور کنید یک وکیل که در زمینه ی حقوق و قضا در حال کار و فعالیت است در سایت خود که به معرفی توانایی ها و بسیاری از ویژگی های خود می پردازد لحن محتوایی مطالب ارائه شده در سایت شخصی را به گفتاری طنز و سطحی نگر عنوان کند.

این دو هیچ تناسب ساختاری و ماهیتی با یکدیگر ندارند. بنابراین توصیه می کنیم لحن محتوا را در وب سایت یا هر شبکه ی مجازی دیگر سازگار و در تطابق با زمینه ی کاری خود قرار دهید تا بیشترین تأثیر را روی مخاطب داشته باشید که طبیعتاً نتیجه ی این نوع رفتار شما در بازه های زمانی بعد نمایان می شود. بطوریکه در بلند مدت شاهد رشد فوق العاده بالای بازدیدکنندگان و کاربران سایت خود خواهید بود. البته این نکته کاملاً بدیهی و به نوعی واضح و شفاف است و هر فردی می تواند آن را تشخیص دهد که لحن محتوا از جهاتی معرف شخصیت و ویژگی فردی یک انسان است و دقیقاً همین موضوع منجر به بهتر شدن روابط مدیر یک مجموعه با کاربران مراجعه کننده می شود.

رابطه ی بین زمینه ی فعالیت و لحن محتوا

شناسایی مخاطبین و تاثیر آن بر لحن محتوا

اول از همه باید این موضوع را برای خود روشن کنید که با چه قشری از جامعه سروکار دارید. آیا مخاطبان شما افراد عادی جامعه هستند و یا اینکه تصور می کنید اکثر کاربران شما را اقشار تحصیل کرده تشکیل می دهند. طبیعتا لحن محتوا برای این دو گروه کاملاً متفاوت است. اگر فکر می کنید گروه دوم بخش اعظمی از مراجعین وب سایت شما هستند بنابراین بهتر است یک جهاد کلی و به نوعی تغییر اساسی در لحن محتوای مطالب بارگذاری شده در وب سایت اعمال کنید تا بتوانید اینگونه افراد را بصورت پایدار و باقی نگه دارید.

دستیابی به این امر مهم تنها از طریق افزایش بار مطالعاتی شما امکان پذیر است اینکه پیوسته به دنبال مطالب و عناوین جدید بگردید و با ایده پردازی و شاخ و برگ دادن مخاطبین را مجاب کنید که محتوای تولیدی شما به پشتوانه ی یک دانش علمی و تئوری و از همه مهمتر تجربی شکل گرفته است. درواقع کاربران باهوش شما از طریق لحن محتوای بسیار قدرتمندی که دارید براحتی سطح و به اصطلاح level شما را در ارائه ی مطالب علمی تشخیص می دهند که ثمره ی آن قطعاً باقی ماندن به عنوان کاربر ثابت و به دنبال آن افزایش روزافزون کاربران جدید که تشنه ی موضوعات نوپا هستند، خواهد بود.

لحن محتوا بازگوکننده ی میزان دانش و سطح تخصص شماست

اگر قصد تولید محتواهای آموزشی را دارید، به شدت روی دانش و افزایش بار علمی خود وقت بگذارید و سعی کنید اطلاعات و آگاهی خود را در یک موضوع متمرکز کنید تا توان ارائه و به نوعی آموزش آن به مخاطبین را داشته باشید. زیرا در این حوزه لحن محتوا کاملا از پیش زمینه ی ذهنی شما به کاربران خبر می دهد. ابزارهایی که برای توضیح مسئله استفاده می کنید و همچنین مثال هایی که برای روشن تر شدن موضوع مطرح می کنید همگی در قالب لحن محتوا بازگوکننده سطح تخصص و تبحر شماست.

به عنوان مثال فرض کنید یک سوال علمی از فردی که ادعا می کند در یک شغل بخصوص تبحر دارد، می کنید. براحتی از طریق نوع بیان و بطور کلی لحن محتوایی که تحویل شما می دهد متوجه می شوید که در چه سطحی از دانش تجربی و تئوری قرار دارد. غالباً مخاطبین تمام حواس و هوش خود را به لحن محتوایی و بیان شما متمرکز می کنند اینکه آیا می توانید با تسلط کامل مطالب را به صورت منظم و به ساده ترین شکل به طرف مقابل انتقال و یا آموزش دهید.

بنابراین با قدرت تمام اگر در زمینه ی علمی فعالیت می کنید سعی کنید دانش خود را بصورت روزافزون افزایش دهید و اگر در زمینه فنی مشغول هستید و قصد دارید مهارت خود را از طریق وب سایت به افراد عرضه کنید بهتر است باز هم روی افزایش مهارت خود وقت بگذارید. به عنوان یک نکته ی طلائی کاربران یک وب سایت افراد فوق العاده باهوشی هستند و از طریق لحن نوشتاری، گویشی و همچنین نوع عملکرد متوجه میزان دانش و مهارت شما خواهند شد.

شناسایی مخاطبین و تاثیر آن بر لحن محتوا

بیان حقایق و تاثیر آن در جذب مخاطب

حقیقت و بیان حقایق قدرتمندترین ابزاری است که در بطن لحن محتوا نهفته است که تاثیر بسیار شگرفی را بر مخاطب می گذارد. در برخورد با این موضوع دو جنبه ی بسیار مهم وجود دارد، اینکه یا شما توانایی خود را در یک زمینه ی خاص افزایش می دهید و سپس اقدام به خدمت رسانی به افراد جامعه می کنید که نتیجه ی آن بسیار روشن خواهد بود و یا از طریق تغییر لحن محتوای سایت خود و کتمان حقیقت سعی در جذب کاربران می کنید که قطعاً به صورت موقتی دوام خواهید آورد.

موضوع بسیار روشن است افرادی که برنامه ی بلند مدت دارند دائما در تلاش هستند که در وب سایت خود لحن محتوا را به سمت و سویی سوق دهند که کاربران احساس راستی و درستی در نوع خدمت رسانی شما داشته باشند. مطمئنا این رویه ی کاری بیشترین تاثیر را در جذب کاربر و افزایش بازدید سایت شما خواهد داشت. شاید با خود بگویید پس بازاریابی چه می شود؟ پاسخ به این سوال را با یک مثال فوق‌العاده ساده بیان می کنیم. شرکت اپل در میان رقبا کمترین هزینه را برای معرفی و به نوعی بازاریابی محصولات خود داشته است.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : تولید محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در وب سایت اصلی این مجموعه بزرگ نیز لحن محتواهای ارائه شده کاملاً در تطابق با حقایق است. همان طور که اشاره کردیم توانایی خود را افزایش دهید و لحن محتوای سایت خود را نیز بر روی آنچه که هستید تنظیم کنید تا به مرور شگفت انگیز ترین اتفاق را در تجارت خود تجربه کنید.

لحن محتوای سایت خود را نیز بر روی آنچه که هستید تنظیم کنید تا به مرور شگفت انگیز ترین اتفاق را در تجارت خود تجربه کنید.

متکی به استعداد ذاتی و دوری از تقلید سبک تولید محتوا

هر کسی می تواند در کار مخصوص به خود یک الگو داشته باشد اما نباید به مرحله ی تقلید برسد. شما نمی توانید لحن محتوای وب سایت خود را دقیقاً همان نوع عملکرد و لحنی انتخاب کنید که الگوی شما در حال ارائه است. به عنوان یک قاعده ی کلی شما تنها در زمینه ی تلاش و کوشش می توانید دیگر مجموعه ها را الگو قرار دهید و نه در سبک کار! پس سعی کنید لحن محتوای مخصوص به خود را داشته باشید بطوریکه با مطالعه یا دیدن و شنیدن محتوای نوشتاری یا ویدیویی شما هیچ وجه تشابهی با دیگر افراد از نظر درون مایه ی محتوای سایت مشاهده نشود.

درواقع با تقلید سبک و لحن محتوا نه تنها موفق نخواهید شد بلکه ادامه ی کار خود را نیز به بدترین شکل ممکن زیر سوال می برید. استعداد ذاتی هر شخصی منحصر به بفرد است و اگر بتوانید آن را پرورش دهید و محتوایی با لحن مخصوص به خود تولید کنید نه تنها مخاطبین سایت شما افزایش می یابد بلکه در کوتاه مدت الگوی دیگر شرکت ها نیز خواهید شد.

نتیجه گیری

همان طور که در آغاز مقاله ذکر شد سبک و سیاق ارائه ی مطالب درباره ی لحن محتوا کاملاً منحصر به فرد و هیچ ارتباطی با دیگر مطالب موجود ندارد و یک تعریف کاملاً جدید است که شرکت یاس وب به منظور رشد و ترقی کارآفرینان نوین تهیه کرده است. شاید لازم باشد برای درک و فهم عمیق آن چندین بار آن را مطالعه کنید که کلیه تناقضات در ارتباط با لحن محتوا برطرف شود.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *