رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری بر افزایش بازدید و سئو سایت دارد؟

رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری بر افزایش بازدید و سئو سایت دارد؟

رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی نوعی بازاریابی محتواست که هدف از آن آگاه سازی نسبت به برند و برندینگ قوی و با اثرگذاری دائمی است که در نهایت با دریافت بک لینک از طرف سایت یا وب سایت های منتخب، باعث بهبود سئو، افزایش بازدید و نهایتا بهبود رتبه سایت و افزایش فروش می گردد. در این مطلب کلیه نکات پیرامون آن را آموزش خواهید داد.

رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ خبری به نوعی از تبلیغات بی طرفانه ای گفته می شود که شما در مورد محصولات یا خدمات برند خود به شکل یک متن هدفمند و دارای چارچوب مشخص در یک وب سایت معتبر و با رتبه مناسب منتشر می کنید تا از این طریق مشتریان و مخاطبین بیشتری به سمت خود جلب کرده و با بهبود رتبه سایت، فروش محصولات یا خدمات شما نیز بیشتر شود.

وقتی صحبت از بی طرفانه می شود بسیار مهم است چون مخاطبین امروزی نسبت به تبلیغات مستقیم یک برند واکنش مستقیم نشان می دهند مخصوصا که فرد یا شرکت معرفی کننده هیچ حوزه کاری مشترکی با کسب و کار تبلیغ کننده نداشته باشد و در این صورت برداشت افراد این خواهد بود ک یک نوع کلاهبرداری است.

اما زمانی که یک وب سایت معتبر و با مخاطبین بالا، رپورتاژ آگهی شما را منتشر می کند و در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت می کند، مخاطبین با توجه به شناختی که از آن دارند، مطمئن هستند که مطالب گفته شده کاملا صحت دارد و در نتیجه بازدید و افزایش ترافیک سایت رخ داده و و طبیعتا استفاده از خدمات و محصولات شما را به شدت افزایش خواهد داد.

با این حال رپورتاژ آگهی اصول نوشتاری خاص خود را دارد، باید بدانید کدام وب سایت برای درج رپورتاژ آگهی بهترین گزینه است، چه مواقعی باید از آن استفاده کنید و چطور باعث بهبود ترافیک و سئو سایت شوید. لذا بسیاری از افرادی که هزینه نسبتا بالایی برای رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف می پردازند ولی نتیجه مطلوبی نمی گیرند باید به دنبال عیب یابی باشند و راهنمای جامعی در این مورد دریافت کنند.

در این مطلب قصد داریم صفر تا صد رپورتاژ خبری را برای شما عزیزان توضیح دهیم تا تجربه بسیار موفقی برای کسب و کار شما رقم بخورد.

رپورتاژ خبری برترین تکنیک بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ و پس از آن

رپورتاژ خبری برترین تکنیک بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ و پس از آن

علت قیمت های متفاوت رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری یکی از تکنیک های بسیار هوشمندانه در حوزه خدمات سئو سایت می باشد. هر چقدر شما در شناخت وب‌سایت‌های میزبان عملکرد بهتری داشته باشید و بتوانید یک محتوای کاربردی و مشتری پسند ارائه دهید قطعا مخاطبان سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. اما موضوع اصلی که مورد بحث است این است که چرا برای رپورتاژ خبری در وب سایت های مختلف قیمت های متعددی تعیین میشود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم که سایت میزبان تعیین کننده قیمت رپورتاژ می باشد.

اصولاً چهار پارامتر مهم وجود دارد که اگر وب سایت مورد نظر امتیاز مناسبی را در آن ها داشته باشد تاثیر انتشار رپورتاژ بسیار بیشتر از وب سایت های دیگر خواهد بود. مورد اول آنکه باید ببینیم رتبه سیمیلار وب سایت مورد نظر چقدر است؟ هر چقدر این عدد پایین باشد نشان دهنده آن است که وب سایت مورد نظر در میان عموم جامعه از محبوبیت و استقبال بالایی برخوردار می باشد. پس مورد اولی که باعث افزایش قیمت رپورتاژ می‌شود میزان محبوبیت وب سایت میزبان می باشد.

مورد دوم امتیاز authority یا میزان اعتبار دامنه می باشد که از ۰ تا ۱۰۰ است. نزدیک بودن این امتیاز به ۱۰۰ نشان از اعتبار بالای سایت دارد. بنابراین مورد دوم افزایش قیمت رپورتاژ بالا بودن اعتبار سایت میزبان می باشد. مورد سوم spam score سایت میزبان است که بر اساس سه محدوده ۱ تا ۳۰ درصد به عنوان اسپم پایین، ۳۱ تا ۶۰ به عنوان اسپم متوسط و ۶۱ تا ۱۰۰ به عنوان اسپم بالا تلقی می شود. بالا بودن این امتیاز نشان دهنده هرزنامه یا اسپم بودن سایت است.

مورد آخر که فوق العاده اهمیت دارد مدت روی کار آمدن سایت یا سن دامنه می باشد. وب سایت های با سن بالا طبیعتا ارزش بیشتری برای انتشار رپورتاژ دارند. همه ی این ۴ مورد اگر امتیاز ایده آلی داشته باشند طبیعتاً شما باید هزینه بیشتری برای انتشار رپورتاژ در آن سایت پرداخت کنید.

کاربرد و موارد استفاده از رپورتاژ خبری

قبل از اینکه به انتخاب وب سایت مناسب جهت انتشار رپورتاژ خبری بپردازیم و پس از آن اصول نگارشی تولید محتوای رپورتاژ را برای آن آموزش دهیم ابتدا باید بدانید که اساسا در چه مواقعی باید رپورتاژ آگهی انجام دهید؟ در موارد زیر توصیه شده که به آن اشاره می کنیم:

  1. راه اندازی کسب و کار
  2. راه اندازی وب سایت کسب و کار
  3. رونمایی از محصول یا محصولات جدید
  4. رونمایی از خدمات جدید
  5. توسعه و ارتقای محصولات قبلی
  6. راه اندازی دفتر یا فروشگاه جدید مرتبط با برند اصلی
  7. امضای همکاری با سایر شرکت های مهم در حیطه فعالیت
  8. بازسازی کردن برند
  9. استفاده از شخصیت های مهم و تأثیرگذار در یک یا چند بخش از فعالیت شرکت
  10. کسب دستاورد، جایزه، تقدیرنامه و یا رتبه های برتر
  11. حضور در یک رویداد بین المللی و تأسیس غرفه رسمی

رپورتاژ خبری به حدی مهم و تأثیرگذار است که شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ، یک دپارتمان مختص این کار استخدام می کنند تا در مواقع گفته شده و یا مشابه و مرتبط با آن، فورا با تولید محتوای اصولی و بهینه سازی شده طبق اصول سئو و با داشتن بک لینک قوی، به آگاه سازی برند و اتفاقات مرتبط با آن بپردازند.

تأثیر رپورتاژ خبری بر افزایش ترافیک سایت قطعی است

تأثیر رپورتاژ خبری بر افزایش ترافیک سایت قطعی است

چگونه یک رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

با توجه به موارد قبلی متوجه شدید که همه نوع اتفاق یا رویدادی را نمی توان برای رپورتاژ خبری انتخاب کرد چون باید ارزش پخش در رسانه های مختلف و وب سایت ها را داشته باشد و مخاطبین مطمئن باشند که مزیت رقابتی خاصی در محصولات یا خدمات شما وجود دارد در غیر این صورت تأثیر رپورتاژ آگهی بعدی برند خود را نیز از بین خواهید برد.

رپورتاژ اگر بدون برنامه ریزی صحیح پیش برود اصلا تأثیرگذار نخواهد بود و بهبود سئو سایت را هم رقم نخواهد زد و به همین دلیل باید کاملا آگاه باشید که برای نوشتن یک محتوای عالی و کاربرپسند چه اصول و مراحلی باید طی شوند تا بتوان گفت با یک رپورتاژ خبری قدرتمند روبرو هستید:

  • شناخت مخاطب

نوشتن رپورتاژ آگهی یک نوع تولید محتواست اما برای درج در سایر وب سایت ها و با هدف تبلیغات و آگاه سازی میباشد و مشابه با سایر فرایندهای تولید محتوا بدون شناخت مخاطب امکان پذیر نیست. باید کاملا مشتریان و بازار هدف خود را بشناسید، نیازهای آن را شناسایی کنید تا بفهمند شما آنها را درک می کنید و یک پرسونای جامع از آنها همراه با ویژگی های جمعیت شناختی (Demographic) تهیه کنید.

  • عناوین جذاب

با توجه به حیطه فعالیت سعی کنید عنوانی بسیار جذاب تهیه کنید و خودتان را جای یک بازدید کننده بگذارید. قطعا روی عنوان و مطلبی کلیک خواهید کرد که حس کنجکاوی شما را تحریک کند تا تصور کنید با خواندن این مطلب بخشی از مشکلات و سؤالات شما حل خواهد شد. در مورد انتخاب عناوین داخلی و زیر عنوان های رپورتاژ خبری نیز باید دقیقا همین حساسیت را داشته باشید.

  • اطلاعات درست و واقعی

مخاطب نباید فکر کند که اطلاعات پیرامون شما غلط و برای فریب کاری هستند و باید حسن انجام کار شما به آنها ثابت شود. اگر وعده انجام کار، رویدادی خاص، جشنواره یا هر چیز دیگری در رپورتاژ خبری می دهید به آن عمل کنید. اطلاعات باید کامل، درست، واقعی و جذاب باشند.

  • زیاد توضیح ندهید

رپورتاژ آگهی باید مختصر و مفید باشد و هر بخش را به صورت خلاصه و مفید و کاملا قابل فهم نگارش کنید تا حوصله مخاطب شما سر نرود در غیر این صورت متن را نیمه کاره رها کرده و آن را ترک می کند. اما در عین حال نیز مطالب مفید حتما اشاره شوند.

  • معرفی خودتان

در انتهای متن رپورتاژ خبری حتما اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد کسب و کار شرکت بدهید اما نه اینکه از جانب خودتان باشد که جنبه تعریف از خود بدهد بلکه باید طوری به نظر برسد که وب سایت انتخابی شما از قول خودش از شما تعریف می کند.

  • ترکیبی از آمار و ارقام، متن و تصاویر مرتبط و واضح

اگر قصد اشاره به آمار و ارقام دارید زیاده روی نکنید و ترکیبی از متن بسیار با کیفیت، تصاویر مرتبط و با کیفیت و آمار و ارقام مفید و قابل فهم استفاده کنید.

  • بک لینک فراموش نشود

بک لینک از فاکتورهای بهبود رتبه سایت نیز هست و در رپورتاژ آگهی نیز بسیار حائز اهمیت است اما صرفا قرار دادن یک لینک تأثیرگذار نیست بلکه مکان قرارگیری آن بسیار مهم است که باید در بدنه متن و مرتبط با مطالب پیرامون آن قرار بگیرد. معمولا بهترین جا برای قرار دادن بک لینک در رپورتاژ خبری، پاراگراف آخر است که به بیوگرافی و سابقه و تخصص کسب و کار پرداخته می شود.

  • زمان بندی مناسب

زمان بندی مناسب برای رپورتاژ خبری یعنی در چه روزی و چه ساعتی رپورتاژ خبری در سایت یا وب سایت های منتخب پخش شوند. مثلا برای رونمایی از محصول یا خدمات جدید یکبار به شکل روزشمار قبل از اتفاق افتادن و یکبار هم به شکل حرفه ای و گسترده پس از رونمایی بهترین زمان هستند. در مورد رویداد یا جشنواره بین المللی و داخلی بهترین زمان حدود ۲ هفته قبل از برگزاری است تا رپورتاژ خبری بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد. ضمنا با توجه به نوع فعالیت و به کمک ابزارهای مختلف مثل گوگل آنالیتیکس بفهمید که مخاطبین بیشتر چه ساعتی از روز به مطالعه و بررسی مطالب حیطه فعالیت شما می پردازند.

سئو سایت خود را با رپورتاژ آگهی بهبود ببخشید

سئو سایت خود را با رپورتاژ آگهی بهبود ببخشید

اصول و نکات طلایی در تولید محتوای رپورتاژ آگهی

در کنار موارد گفته شده در مورد تولید محتوای رپورتاژ خبری نکات زیر هم باید رعایت شوند تا موفقیت شما کاملا تضمینی باشد:

  1. مختصر و مفید و بدون نشانه هایی از صحبت مستقیم در مورد یک شرکت خاص
  2. انتهای متن رپورتاژ خبری را به شکل کسب اطلاعات بیشتر و تماس با شماره تماس یا سایتی مشخص نگارش کنید
  3. از کلمات و عبارات تخصصی و پیچیده استفاده نکنید و درک کلی مخاطبین را در نظر بگیرید
  4. رپورتاژ خبری خود را متنوع کنید و برای مواردی که گفته شد متن مناسب بنویسید یعنی فقط در مورد محصولات جدید رپورتاژ تهیه نکنید
  5. روز و ساعت مناسب برای درج رپورتاژ خبری را انتخاب کنید
  6. رعایت اصول بهینه سازی سایت در تولید محتوای رپورتاژ بسیار مهم است در غیر این صورت نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشت بلکه اثر منفی روی وب سایت و برند شما خواهد داشت
  7. از فراخوان به عمل یا CTA غافل نشوید مثلا در پاراگراف آخر بخواهید با شماره تلفن خاصی تماس بگیرند یا بر روی لینک کلیک کرده و وارد لندینگ پیج شما شوند
  8. از محتوای چند رسانه ای مثل ویدیو حتی کوتاه و ۳۰ ثانیه ای غافل نشوید
  9. از عبارات و ادعاهایی مثل بهترین، حرفه ای ترین و غیره استفاده نکنید چون اثبات این موارد کار دشواری است و ارزش رپورتاژ خبری را از بین برده و ذهنیت مخاطب را خراب می کند.

تأثیرات مثبت و مزایای رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری تأثیرات مثبت بسیار زیاد و گسترده ای دارد که امروزه بدون استفاده از چنین تکنیکی، برندسازی و آگاه سازی برند در ذهن مخاطبین غیر ممکن خواهد بود. برخی از مهمترین مزایای رپورتاژ خبری عبارتست از:

  • تنها تبلیغ نیست بلکه شیوه ای مدرن و با اثرگذاری دائمی جهت معرفی برند است
  • احتمال اینکه کاربران و بازدیدکنندگان آن را مطالعه کنند بسیار زیاد است
  • بهترین جایگزین برای تبلیغات در رسانه هایی مثل تلویزیون است که با صرف هزینه کمتر و در مدت زمان کم اعتبار و آگاه سازی خوبی کسب خواهید کرد
  • هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند
  • در اکثریت مواقع رپورتاژ خبری پس از انتشار حذف نمی شود و فرصت بسیار زیادی برای دیده شدن برند وجود دارد

دو مزیت دیگر رپورتاژ آگهی را جداگانه توضیح می دهیم.

سئو سایت خود را با رپورتاژ آگهی بهبود ببخشید

با کمک تجربه و مهارت تیم یاس وب نگران رپورتاژ آگهی و بازدید سایت خود نباشید

تأثیر رپورتاژ خبری بر افزایش بازدید

چون رپورتاژ خبری در وب سایت های معتبر و پربازدید انجام می شود، صحبت ها، ادعاها، طرفداری ها و تبلیغات آنها قطعا مورد قبول بازدیدکنندگان آن است و لذا شما با رپورتاژ خبری از اعتبار و جایگاه بسیار بالای این وب سایت ها برای معتبر و قابل اعتماد نشان دادن برند خود استفاده می کنید و از این طریق افزایش بازدید چشمگیری اتفاق خواهد افتاد و در نتیجه افزایش بازدید، افزایش درآمد بسیار خوبی خواهید داشت.

تأثیر رپورتاژ خبری بر سئو

همانطور که گفتیم با درج رپورتاژ، در داخل متن آن بک لینک می گذارید و این مشابه با لینک گرفتن از وب سایت معتبر است و این از نظر گوگل به معنای معتبر بودن و اقدامی در جهت بهبود سئو سایت می باشد و لذا رتبه سایت شما را بهبود خواهد بخشید. ضمن اینکه افزایش میزان بازدید و فروش محصولات یا خدمات نیز عامل مثبت دیگری محسوب می شود.

خدمات یاس وب در تولید محتوای رپورتاژ آگهی

یاس وب با در اختیار داشتن تیمی قدرتمند و با سابقه در زمینه تولید محتوا، بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت و غیره، بهترین گزینه برای کسب و کارهایی است که قصد دارند یک رپورتاژ آگهی تضمینی و کاملا استاندارد و اصولی تولید کنند و در عین حال هزینه مناسبی نیز پرداخت نمایند. با استفاده از تجربیات یاس وب در این زمینه دیگر نگران افزایش ترافیک سایت و بهبود سئو سایت خود نباشید! برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوای رپورتاژ و انتشار می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

۲ دیدگاه

  • سلام اقای امینی بسیار مقالات جذاب و خوبی در سایتتون قرار میدید. ممنون از اینکه اینقد به کاربر ارزش قائل هستید.
    امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *