آموزش تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس

آموزش تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس

شما قطعا میدانید که امنیت سایت وردپرسی چقدر برای بقای یک سایت اهمیت دارد و شنیده اید که یکی از راه های افزایش امنیت سایت وردپرس، تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس می باشد و به دنبال این هستید که چطور می توان آدرس صفحه لاگین وردپرس را تغییر داد. تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس یکی از تکنیک های امنیت سایت می باشد که می تواند نفوذ هکرها به سایت شما را سخت تر کند. در این مقاله از پشتیبانی سایت با ما همراه باشید تا شما را با این تکنیک امنیتی آشنا کنیم.

چرا باید صفحه ورود به وردپرس را تغییر دهم؟

آدرس صفحه ورود به وردپرس یا همان URL admin همان صفحه ای است که با وارد کردن اطلاعات دسترسی، شما را به پیشخوان مدیریت سایت وردپرس هدایت می کند و تمام هکرها و حتی کاربران مبتدی وردپرس هم این آدرس را می شناسند.

در تمامی سایتهای وردپرسی آدرس این صفحه به صورت زیر است:

www.yoursite.com/wp-admin

www.yoursite.com/wp-login.php

وقتی آدرس صفحه ورود وردپرس شما به صورت لینک فوق باشد سرعت نفوذ هکر ها به سایت شما افزایش می یابد. پس بهتر است که جهت افزایش امنیت سایت وردپرسی این مسیر را تغییر دهید و از عباراتی استفاده کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشد. مزیت دیگر تغییر url صفحه ورود وردپرس این است که ترافیک ربات ها برای استفاده از منابع سرور را کاهش می دهد.

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟
مطالعه

آیا میتوان آدرس صفحه لاگین وردپرس را بدون استفاده از افزونه تغییر داد؟

تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس بدون استفاده از افزونه و به صورت دستی را پیشنهاد نمی کنیم چون که اگر بدون استفاده از افزونه این کار را انجام دهید. با هر بار آپدیت هسته وردپرس تنظیماتی که ایجاد کردید پاک می شود و مجدد بایستی تنظیمات دستی را انجام دهید و همچنین باعث بروز مشکل در خروج از پیشخوان و مشکل در عملکرد سایت می شود. پس پیشنهاد می کنیم با استفاده از افزونه که در ادامه توضیح خواهیم داد اینکار را انجام دهید.

نحوه تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس با استفاده از افزونه

قبل از آموزش باید خدمت شما عرض کنیم که اگر به فکر امنیت کامل سایت وردپرس خود هستید این تکنیک به تنهایی امنیت سایت شما را تضمین نمی کند و فقط یک لایه امنیتی اضافه برای سایت شما فراهم می کند و چیزی حدود ۵% امنیت سایت شما تامین می شود. برای امنیت کامل سایت وردپرس بایستی چک لیست کامل امنیت در سایت شما پیاده سازی شود که تیم یاس وب صورت یک پکیج پشتیبانی سایت ارائه کرده است. برای تغییر url صفحه ورود به وردپرس افزونه WPS Hide Login را از مخزن وردپرس نصب و فعال سازی کنید.

مهم ترین خدمات تخصصی وردپرس در یاس وب شامل چه مواردی است؟
مطالعه

نحوه تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس با استفاده از افزونه

 

پس از فعال سازی افزونه وارد تنظیمات آن شوید و در انتهای صفحه تنظیمات، فیلدی وجود دارد که می توانید عبارت مدنظر خود را در آن فیلد قرار دهید و تنظیمات را ذخیره کنید.

نحوه تغییر آدرس صفحه ورود به وردپرس با استفاده از افزونه

عباراتی که در فیلد وارد می کنید دقیقا بعد از نام دامنه شما می باشد. پس بهتر است مثل رمز ورود عباراتی تایپ کنید که به راحتی قابل تشخیص نباشد مثلا ترکیبی از اعداد و حروف. پس از آن، url را در جای امنی ذخیره کنید تا در صورت فراموشی دسترسی به سایت خود را از دست ندهید.

بعد از ذخیر سازی، url پیش فرض وردپرس در دسترس نخواهد بود. از این پس برای ورود به آدرس ورود به سایت از url جدید استفاده کنید. در صورتی که خاستید از مسیر پیشفرض وردپرس استفاده کنید کافی است افزونه WPS Hide Login را غیر فعال کنید.

نتیجه

وردپرس امکانات بسیاری برای تامین امنیت خود فراهم کرده است. تغییر URL صفحه ورود به سیستم یک ترفند کوچک است که دسترسی هکرها و هرزنامه ها را دشوارتر می کند. اما یک راه قطعی و تضمینی برای جلوگیری از هک شدن سایت نیست. اگر در کسب و کار خود جدی هستید و یا یک سایت فروشگاهی دارید که فروش بالایی را به همراه دارد بهتر است امنیت سایت خود را به یک متخصص امنیت وردپرس بسپارید تا تمام چک لیست های امنیت وردپرس را پیاده سازی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه پشتیبانی سایت مراجعه کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *