۹ روش قطعی و تضمینی جهت افزایش رتبه الکسای سایت

۹ روش قطعی و تضمینی برای افزایش رتبه الکسای سایت

افزایش رتبه الکسای سایت به شما کمک می کند تا به عنوان یک سایت معتبر در بین سایر رقبای داخلی شناخته شوید و با بازدید بالاتر، درآمدزایی بیشتری نصیب خود کنید. در این مطلب ابتدا به نحوه سازوکار سیستم رتبه بندی الکسا می پردازیم و سپس روش های مختلف افزایش رتبه سایت در الکسا را بررسی خواهیم کرد.

افزایش رتبه الکسا و آشنایی با سیستم رتبه بندی آن

افزایش رتبه الکسای سایت (Alexa) و آشنایی با تکنیک های مختلف آن، فرایندی است که اگر شناخت کافی از نحوه سازوکار این سیستم نداشته باشید موفقیت زیادی پیدا نخواهید کرد. الکسا شرکتی در کالیفرنیای آمریکا می باشد که در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد و در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت آمازون خریداری شد و الان زیر مجموعه این شرکت به حساب می آید.

سیستم رتبه بندی الکسا، وب سایت های مختلف دنیا را برحسب میزان محبوبیت رتبه بندی می کند و نتایج آن در دسترس عموم قرار می گیرد. اگر نوار ابزار الکسا یا همان Alexa Toolbar را نصب کرده باشید می توانید میزان بازدید روزانه کاربران خود را ببینید. طبق اطلاعاتی که وب سایت الکسا در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار داده، این سیستم رتبه بندی براساس پارامترهای بسیار مهمی مثل بازدید از صفحه و Reach (منظور تعداد کاربران کل اینترنت است که می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند و از آن بازدید نمایند) استفاده می کند تا میزان بازدید یک سایت مشخص شود.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که هر کاربر یک IP یونیک دارد و در واقع بازدیدهای روزانه یک سایت برحسب تعداد IP های یونیک محاسبه می گردد به همین دلیل اگر یک کاربر چندین بار در طی روز وارد سایت شما شود تنها یک بازدید شمرده می شود. البته بازدید کاربرانی وارد سیستم محاسباتی الگوریتم الکسا خواهد شد که نوار ابزار Alexa Toolbar را نصب کرده باشند.

رتبه نهایی یک وب سایت در سیستم رتبه بندی الکسا برحسب دو پارامتر بیان شده به کمک میانگین هندسی Reach و تعداد بازدیدها از یک صفحه به صورت بازه های زمانی ۳ ماهه منتشر می شود. به همین دلیل کسانی که به فکر افزایش رتبه الکسای سایت هستند از این رتبه بندی و گزارش های آن استفاده می کنند تا محبوبیت و بازدید بیشتری پیدا کنند. البته هنوز هم تعریف مشخص و جامعی از رتبه خوب در الکسا مشخص نشده اما معمولا وب سایت هایی که رتبه کمتر از ۳۰ هزار دارند، به عنوان رتبه های Very High در نظر می گیرند.

افزایش رتبه الکسای سایت برای بازدید بیشتر

افزایش رتبه الکسای سایت برای بازدید بیشتر

چرا باید به فکر افزایش رتبه الکسای سایت باشیم؟

همانطور که می دانید سیستم رتبه بندی گوگل به مراتب جامع تر و معتبرتر از سیستم رتبه بندی الکسا می باشد چرا که در گوگل برای انجام سئو سایت باید فاکتورهای بسیار زیادی در نظر بگیرید و نیازی هم به نصب نوار ابزار خاصی ندارید تا بازدید و میزان دسترسی سایت شما محاسبه گردد.

با این حال رتبه بندی الکسا از برخی فاکتورهای رتبه بندی گوگل استفاده می کند و تلاش برای افزایش رتبه الکسای سایت به افزایش رتبه وب سایت طبق الگوریتم های گوگل نیز کمک خواهد کرد. مزیت بعدی افزایش رتبه الکسای سایت، افزایش اعتبار دامنه (دامین اتوریتی) و اعتبار صفحه سایت (پیج اتوریتی) است که هر چقدر بهتر باشد یقینا در بهینه سازی سایت نیز تأثیرگذار خواهد بود.

9 دلیل که باعث میشود لندینگ پیج نرخ تبدیل پایینی داشته باشد!
مطالعه

وب سایت هایی که در الکسا رتبه بهتری دارند از سمت سایر وب سایت های داخلی به گزینه خوبی برای انجام تبلیغات و حتی رپورتاژ تبدیل می شوند که دریافت تبلیغات به معنای افزایش درآمد خواهد بود.

چطور رتبه الکسا سایت را افزایش دهیم؟

رتبه الکسا وب سایت وابسته به افزایش ترافیک سایت و میزان دسترسی آن برای کاربران اینترنت می باشد که بر همین اساس باید اقداماتی انجام دهید تا این رتبه افزایش پیدا کند. قبل از توضیح روش و تکنیک های افزایش رتبه الکسای سایت توجه داشته باشید که مشابه رده بندی های دیگر، هر چقدر رتبه سایت پایینتر باشد، بهتر است.

افزایش رتبه الکسای سایت با درآمدزایی شما از کسب و کارتان رابطه مستقیم دارد

افزایش رتبه الکسای سایت با درآمدزایی شما از کسب و کارتان رابطه مستقیم دارد

در ادامه چندین روش را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید رتبه الکسا سایت را افزایش دهید:

۱- از مخاطبان بخواهید نوار ابزار الکسا را نصب کنند.

همانطور که توضیح دادیم سیستم رتبه بندی الکسا از داده های نوار ابزار خود که بر روی مرورگر کاربران نصب می باشد استفاده می کند به همین دلیل کاربرانی که بدون این نوار ابزار وارد سایت شما شوند در محاسبات این سیستم به حساب نمی آیند.

بر همین اساس در طی تبلیغات، ویدیوها، محتواها و سایر روش ها از مخاطبین خود بخواهید که Alexa Toolbar را نصب کنند. چنانچه با نصب نوار ابزار راحت نیستند، نصب افزونه الکسا هم کافیست که در آن رتبه جهانی و کشوری به همراه ۴ مورد دیگر نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که هر افزونه (Add-on) برای هر کدام از مرورگرها جداگانه است و نسخه خاص خود را دارد. بهترین روش نصب از داخل خود مرورگرهاست.

۲- تولید محتوای یونیک و با کیفیت انجام دهید.

تولید محتوای با کیفیت همیشه به عنوان مؤثرترین و بهترین روش افزایش بازدید سایت مطرح بوده و در سیستم رتبه بندی الکسا و رتبه بندی گوگل روشی قطعی و تضمینی محسوب می شود. تولید محتوای با کیفیت و یونیک برای وب سایت باعث رتبه گرفتن سایت در نتایج گوگل می شود و کاربران زیادی برای مطالعه آن وارد وب سایت خواهند شد که اگر افزونه الکسا را نصب داشته باشند تغییر خوبی در رتبه وب سایت مشاهده خواهید کرد.

تولید محتوای یونیک به شما کمک می کند تا مطالب شما برای سایر وب سایت ها به عنوان مرجع در نظر گرفته شود و با لینک دادن به مطلب شما، بازدید وب سایتتان بسیار بیشتر شود. به همین دلیل یکی از بهترین روش ها برای افزایش رتبه الکسای سایت، تولید محتوای با کیفیت و یونیک می باشد.

۳- روی گوگل ادوردز و تبلیغات کلیکی یا PPC سرمایه گذاری کنید.

این مورد برای کسانی است که سرمایه خوبی داشته باشند. یکی از روش های قطعی افزایش بازدید وب سایت به صورت مقطعی، استفاده از کمپین های گوگل ادوردز و PPC است که مطلب شما را در صفحه اول SERP و بالاتر از رتبه اول قرار می دهد و تا زمانی که حساب کاربری خود را شارژ کنید، برای کاربران نمایش داده خواهید شد. البته در نظر داشته باشید این روش هزینه زیادی دارد و به صورت مقطعی باعث افزایش رتبه الکسای سایت خواهد شد و دائمی نیست.

۴- تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و تبلیغات

یکی از راه های افزایش رتبه الکسای سایت از طریق افزایش بازدید وب سایت این است که مطالب تولید شده برای وب سایت را در شبکه های اجتماعی با قالب و تعداد کلمات مناسب منتشر کنید. در واقع به این کار بازآفرینی محتوا (Repurposing Content) گفته می شود. در واقع شما به جای اینکه برای شبکه های اجتماعی خود محتوای جدید تولید کنید که وقت و هزینه جداگانه ای نیاز دارد، از همان محتواها در قالب و فرم اینستاگرام و به شکل چند پست استفاده می کنید. مرحله بعدی انجام تبلیغات و لینک دادن از شبکه اجتماعی به وب سایت می باشد. با این کار در کنار افزایش بازدید و فالوور شبکه اجتماعی، به افزایش بازدید سایت هم کمک کرده اید و افزایش رتبه الکسای سایت را شاهد خواهید بود.

۵- کاهش نرخ پرش یا بانس ریت (Bounce Rate) و افزایش ماندگاری در صفحه (Time on Page)

نرخ پرش مشخص می کند که چقدر محتوای شما برای یک کاربر جذابیت داشته یا مطابق با سرچ کاربر و نیاز او بوده است یا خیر. نرخ پرش با تولید محتوای یونیک کاهش پیدا می کند اما باید هدف بزرگتری داشته باشید. بعد از اینکه کاربر داخل سایت شما باقی ماند و از مطلب شما استفاده کرد باید ماندگاری آن را افزایش دهید. مثلا با درج تصاویر جذاب، لینک های داخلی، نوشتن محتواهای مرتبط در میانه و انتهای محتوا، درج ویدیو مرتبط با محتوا و غیره سعی کنید نرخ پرش را کاهش و زمان ماندگاری و بازدید از صفحه را افزایش دهید.

پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه فرمائید : چگونه می توان از طریق کاهش نرخ پرش، بازدید سایت را افزایش داد؟

9 روش قطعی و تضمینی برای افزایش رتبه الکسا

۹ روش قطعی و تضمینی برای افزایش رتبه الکسا

۶- بک لینک دائمی و با کیفیت

بک لینک با کیفیت میزان اعتبار صفحه و دامنه سایت شما را افزایش می دهد. اگر محتواهای بسیار با کیفیتی داشته باشید ولی نتوانید بک لینک خوبی دریافت کنید بازدید وب سایت نسبت به حالتی که بک لینک معتبری داشته باشید، کمتر خواهد بود. به همین دلیل اگر دو وب سایت محتوای بسیار با کیفیتی در مورد یک موضوع مشخص تولید کنند، افزایش رتبه الکسا برای سایتی خواهد بود که بک لینک با کیفیت بیشتری داشته باشد.

۷- فعالیت در انجمن و فروم های مختلف

برای افزایش رتبه الکسا باید از هر روشی استفاده کنید. یکی از این روش های جالب، فعالیت در انجمن و فروم های مختلف ولی مرتبط با فعالیت سایت خودتان است. چون فعالیت در انجمن هایی که ارتباطی به کسب و کار شما ندارند نتیجه معکوس داشته و از اعتبار وب سایت شما کم می کنند.

آشنایی کامل با متادیسکریپشن و طریقه نوشتن آن ها
مطالعه

منظور از فعالیت در انجمن و فروم های مرتبط با کسب و کار این است که حساب کاربری بسازید، در پروفایل خود لینک وب سایت را قرار دهید. در انجمن و گفتگوها برای پاسخ به سؤال کاربران لینک وب سایت خود را قرار دهید تا بتوانند پاسخ سؤال خود را در مطلب شما پیدا کنند. بعضی از صاحبان کسب و کارها که امتیاز و اعتبار بالایی در انجمن ها پیدا کرده اند از کاربران می خواهند تا با نصب افزونه الکسا بر روی لینک کلیک کنند و وارد وب سایت شوند در غیر این صورت لینک نمایش داده نمی شود.

۸- ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

روش بعدی برای افزایش بازدید سایت، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. برای این کار به بانک اطلاعاتی مشتریان که حداقل شامل آدرس ایمیل آنها باشد نیاز دارید. مثلا می توانید از ایمیل هایی که برای دریافت خبرنامه یا ثبت نام و ساخت حساب کاربری در سایت ثبت شده استفاده کنید.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ + 5 روش برای یافتن آنها
مطالعه

مرحله بعدی، تولید محتوای با کیفیت و یونیک همراه با دکمه فراخوان یا CTA جذاب برای قالب ایمیل و ارسال آن به کاربران می باشد. در این روش کاربرانی که افزونه الکسا را بر روی مرورگر خود نصب داشته باشند و با کلیک بر روی لینک داخل ایمیل وارد وب سایت شوند، به عنوان میزان بازدید روزانه محاسبه خواهند شد.

مزیت بسیار مهم روش ایمیل مارکتینگ برای افزایش رتبه الکسای سایت، رایگان بودن ارسال ایمیل های تبلیغاتی برای کاربران می باشد. ضمنا توجه داشته باشید که منظور از ارسال ایمیل تبلیغاتی به کاربران این نیست که برای صدها یا هزاران کاربر خود به شکل دستی ایمیل ارسال کنید. بلکه باید از نرم افزارهایی مثل CRM استفاده نمایید که در کسری از ثانیه با ارسال گروهی این کار قابل انجام است و به راحتی مدیریت می گردد.

۹- تحلیل و آنالیز رقبا

همیشه یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت در کسب و کار به شکل آنلاین یا فیزیکی، تحلیل رقبا بوده است. با تحلیل رقبا متوجه می شوید که کدام روش های بازاریابی و افزایش ترافیک سایت به نتیجه می رسد و کدام یک نتیجه بخش نیست. از چه تکنیک ها و روش هایی سریعتر نتیجه می گیرید. کدام نوع محتوا تأثیر بیشتری در افزایش رتبه الکسا سایت دارد و غیره.

از روش های سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه الکسا در بلند مدت استفاده نکنید

از روش های سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه الکسا در بلند مدت استفاده نکنید

روش های سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه الکسای سایت

افزایش رتبه الکسای سایت با دستکاری یا انجام روش های سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO نیز امکان پذیر است اما اصلا چنین مواردی را توصیه نمی کنیم که در انتها توضیح خواهیم داد.

یکی از این روش ها استفاده از نرم افزارهایی مثل Rankboostup و UpMyRank هستند که روزانه هزاران بازدید فیک و تقلبی به سمت سایت شما روانه می کنند تا رتبه وب سایت بهبود پیدا کند. حتی گاهی اوقات افراد هزینه بسیار زیادی را متقبل می شوند تا یک دامنه با ترافیک بسیار بالا را خریداری کرده و از آن به سایت خود لینک دهند. با این کار بک لینک با کیفیت برای خود ایجاد کرده اند که کاملا دائمی است. البته این روش از نظر برخی افراد لزوما تکنیک سئو کلاه سیاه نیست.

با این حال اصلا به شما توصیه نمی کنیم تا برای افزایش رتبه الکسا از بازدیدهای تقلبی استفاده کنید چون پس از مدتی گوگل متوجه این رفتار شما می شود و با جریمه سنگینی روبرو خواهید شد به نحوی که بازگشت به جایگاه اولیه هم بسیار سخت می گردد. لذا این روش ها فقط تأثیر کوتاه مدتی دارند و برای یک برنامه ریزی بلند مدت و دائمی مناسب نیستند.

یاس وب، تیمی حرفه ای و متخصص در زمینه افزایش رتبه الکسا و بهبود سئو سایت

یاس وب با بیش از ۷ سال سابقه درخشان و تیمی حرفه ای متشکل از برنامه نویسان، توسعه دهندگان وب، طراحان گرافیست، تولید کنندگان محتوا و متخصصان سئو و بهینه سازی سایت در کنار شما هستند.  تیم ما با طراحی و بهینه سازی سایت و رفع مشکلات سئو به افزایش رتبه الکسای سایت شما کمک می کند. جهت دریافت مشاوره بر روی لینک خدمات سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید و فرم مربوطه را تکمیل نمایید و منتظر تماس کارشناسان باشید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *