انواع روشهای سئو کلاه سیاه، کلاه خاکستری، کلاه سفید و تفاوت آنها

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر

حتما نام اصطلاحاتی مثل سئو کلاه سفید ، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری را شنیده اید ولی شاید دقیقا اطلاع نداشته باشید که چه تعاریفی دارند و کدام تکنیک های بهبود رتبه سایت در این دسته بندی ها قرار می گیرند و کدام قانونی و کدام غیر قانونی است. در این مطلب به تمامی سؤالات شما پاسخ داده ایم. با صرف تنها چند دقیقه خواندن این مطلب خود را از جریمه گوگل نجات دهید.

به طور خلاصه، سئو کلاه سفید با استفاده از تکنیک های قانونی سئو پیش می رود و از معیارهای الگوریتم های گوگل پیروی میکند و مورد تایید موتورهای جستجو میباشد و وب سایت شما را برای جستجوی ارگانیک بهینه میکند. هدف اصلی گوگل ارائه اطلاعاتی است که بهترین ارتباط را با موضوع و هدف جستجوی یک کاربر خاص داشته باشد و سئو کلاه سفید این کار را انجام می دهد. از سوی دیگر، تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه آنهایی هستند که عمداً سعی در دور زدن یا دستکاری عوامل رتبه‌بندی در الگوریتم موتور جستجو دارند. و سئو کلاه خاکستری همانطور که از نام آن مشخص است جایی بین کلاه سفید و سیاه قرار دارد از آنجایی که تکنیک‌های کلاه خاکستری معمولاً بر بهبود رتبه‌بندی شما با بهره‌برداری از حفره‌ای در الگوریتمای گوگل تمرکز می‌کنند، به احتمال زیاد با به‌روزرسانی بعدی دستاوردهای شما را از بین می‌برد.

تعریف سئو کلاه سیاه از نظر گوگل به همراه معرفی انواع تکنیک­ها

سئو کلاه سیاه به کلیه­ کارها و فعالیت هایی گفته می شود که در ظاهر بهبود رتبه سایت را به دنبال دارند ولی در آینده نه چندان دور قطعا جریمه شدن سایت شما را به همراه دارد چون از روش­ هایی استفاده می شود که کاملا خلاف قوانین گوگل هستند. روش های زیادی برای قرارگیری در صفحه اول گوگل وجود دارند ولی سئو کلاه سیاه روش های غیر قانونی است که دوام زیادی ندارد و وقتی با جریمه گوگل مواجه شوید سایت شما از نتایج گوگل حذف خواهد شد و با توجه به بازار گسترده کسب و کارهای اینترنتی این کار به معنای حذف شما از این گردونه رقابتی است.

در ادامه قصد داریم شما را با انواع تکنیک های سئو کلاه سیاه آشنا کنیم اما چرا؟ سؤال اینجاست وقتی سئو کلاه سیاه باعث نابودی سایت در آینده می­ شود و عملا فقط بازدهی کوتاه مدتی دارد چرا باید با روش های آن آشنا شد؟ برخی از وب مسترها و تولید کنندگان محتوا به فکر استفاده از تکنیک های کلاه سیاه نیستند اما چون اطلاعی از این دسته بندی ها و انواع آن ندارند در دام جریمه گوگل می افتند. در این بخش هدف ما نیز همین است تا با شناخت کامل نسبت به کلیه روش هایی که مصداق سئو کلاه سیاه هستند از آنها دوری کنید.

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر

با دوری از سئو کلاه سیاه به کاربران احترام بگذارید

  • کیورد استافینگ یا Keyword Stuffing: یکی از روش های منسوخ و قدیمی تولید کنندگان محتوا برای بهبود رتبه سایت استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بود که در نتیجه آن با متنی بی کیفیت و فاقد معنای خاص روبرو بودیم که هدف آنها این بود تا در یک کلمه کلیدی خاص در گوگل رتبه بگیرند.
  • مخفی کاری: مخفی کاری که به آن Cloaking هم می گویند، یکی دیگر از تکنیک­ های سئو کلاه سیاه که در آن محتوایی که به کاربر نشان داده می شود با محتوایی که برای موتورهای جستجو به نمایش در می آید متفاوت است تا برای کلمات کلیدی مختلف در سرچ ها بالا بیایند. البته توجه داشته باشید که این اصل در تناقض با ریسپانسیو کردن وب سایت، تغییر اتوماتیک زبان سایت و نشان دادن آگهی های متفاوت برحسب نوع بازدید کننده نیست.
  • ریدایرکت غیر قانونی یا Redirect: از معروف ترین ریدایرکت های مورد استفاده توسط کلاه سیاهان، ریدایرکت ۳۰۱ است. در این شیوه شما وارد صفحه ای می شوید که اصلا ارتباطی با لینکی که بر روی کلیک کرده اید ندارد تا بازدید این صفحه را نیز افزایش دهند. اما در مواردی که آدرس قبلی سایت از کار افتاده باشد و شما به آدرس جدید آن وارد شوید یا برای ادغام محتواها اشکالی وجود ندارد.
  • محتوای بی کیفیت یا Poor Quality: محتواهایی که کاملا کپی هستند و هیچ خلاقیت و نوآوری در آن رخ نداده قطعا از نظر گوگل محتوای بی کیفیت تلقی خواهد شد و جریمه آن را در پی خواهد داشت. از جمله این کارها می توان به کلمات نامرئی (هم رنگ کردن متن با رنگ پس زمینه و سپس درج مطلبی با موضوع متفاوت) و طعمه گذاری (نوشتن محتواهای گوناگون پیرامون یک موضوع و تعویض آن با متن دیگر هنگام کلیک بر روی لینک) اشاره کرد.
  • خرید لینک یا Paid Links: طبق قوانین گوگل استفاده از لینک های بهبود دهنده رتبه سایت و صفحه نقض قوانین این شرکت و برخلاف الگوریتم های آن است و به محض شناسایی سایت خریدار و فروشنده هر دو جریمه خواهند شد. شاید در کوتاه مدت برای شما نتیجه خوبی داشته باشد اما به محض تشخیص توسط گوگل سایت شما از نتایج جستجو حذف خواهد شد و این یعنی پایان فعالیت کاری شما. در صورتی هم که از این موضوع خبر نداشتید و اکنون قصد دارید سریعا آنها را از بین ببرید نگران نباشید ابزار disavow متخصص چنین کاری است.
  • داده های ساختار گونه یا Structured Data: یکی از روش های بسیار مناسب برای بهبود رتبه سایت استفاده از اسکیما می باشد که به کمک آن به موتورهای جستجو می فهمانید کدام قسمت از سایت شما در مورد کلمه کلیدی مدنظر مطلب نوشته شده است و با این کار نمایش وب سایت را جذاب تر از قبل می کنید و پیدا شدن آن توسط موتور جستجو را هم بهتر می کنید. اما وقتی در سئو کلاه سیاه سعی داشته باشید زرنگی کنید و به مطلب خود امتیاز بالا داده و به گوگل نیز اطلاعات اشتباه بدهید تا بهتر دیده شوید قطعا گوگل شما را جریمه خواهد کرد.
  • اسپمینگ در بخش نظرات یا Spamming in Comment: در این روش سئو کلاه سیاه، در بخش نظرات سایت لینک وب سایت خود را درج می کنند که برخی مواقع با ربات به صورت خودکار این کار را انجام می دهند، از نظر گوگل نقض قوانین است و در ابتدا نیز گوگل این لینک ها را جزء بازدید سایت حساب نمی کند و هم اینکه وب سایت مورد نظر را جریمه می کند.
  • مزارع لینک یا Link Farms: منظور از مزارع لینک سایت هایی است که محتوای بسیار بی کیفیت و خیلی کمی دارند و در عوض تعداد بسیار زیادی لینک در آنها وجود دارد که به سایر سایت ها وصل است تا افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت بگیرند که امروزه الگوریتم های گوگل سریعا چنین سایت هایی را پیدا می کنند.
  • شبکه وبلاگ اختصاصی یا PBN: در این سایت ها نیز به کمک تکنیک سئو کلاه سیاه تعداد بسیار زیادی لینک و متن بسیار کمی وجود دارد و از این حیث شبیه مزرعه لینک در سئو کلاه سیاه است اما در این مورد لینک ها فقط به وب سایت مشخص شده منتهی می شوند و به یکدیگر ارتباطی ندارند. ضمن اینکه در این روش یک دامنه ای که تقریبا منقضی شده خریداری می گردد و مطالب مشابه در آن نیز بارگذاری کرده و سایت خود را در آن لینک می دهند که این کار با جریمه شدید گوگل همراه است.

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر

با تکنیک های سئو کلاه سفید آشنا شوید

سئو کلاه سفید و معرفی انواع تکنیک­ های آن

به طور خیلی خلاصه سئو کلاه سفید دقیقا نقطه مقابل سئو کلاه سیاه است و هر کاری که جزء تکنیک­های کلاه سیاه هست را انجام ندهید و در مقابل از تکنیک­ هایی که در ادامه صحبت خواهیم کرد استفاده کنید. به طور کلی هر کاری که در حیطه قوانین و مقررات گوگل و موتورهای جستجو تعریف شده باشد، انجام دهید، کاملا قانونی است و نه تنها از گوگل جریمه نخواهید شد بلکه پاداش هم می­گیرید! چطور؟ با بهبود رتبه سایت.

تکنیک­ هایی که جزء سئو کلاه سفید قرار می­گیرند عبارتند از:

  • ارجحیت دادن نسخه موبایلی وب سایت یا Mobile-First: با توجه به اینکه اکثر کاربران امروزی از گوگل و دستگاه ­های تبلت برای اتصال به اینترنت و جستجوی صفحات استفاده می­کنند پس بهتر است با ریسپانسیو کردن وب سایت و یا ساخت نسخه موبایلی در ابتدای کار و سپس نسخه کامپیوتری، این دسته عظیم کاربران را از دست ندهید تا رضایت حداکثری را کسب کنید و گوگل نیز به شما امتیاز دهد.
  • ثبت نام در وب سایت Google My Business: برای اینکه بتوانید با کمک اطلاعات جغرافیایی و ناحیه­ ای نیز سایت خود را در موتور جستجوی گوگل بالا بیاورید حتما باید در این وب سایت اطلاعات دقیق کسب و کار خود را درج کنید که از موارد سئو کلاه سفید است.
  • اهمیت به UX: به UX تجربه کاربری هم می گویند یعنی ابتدا نیاز و سلیقه ­های کاربران را در حیطه فعالیت خود پیدا کنیم و سپس طراحی وب سایت و درج محتواها و جامعیت آنها را براساس آن برنامه ریزی کنیم. یعنی گوگل از شما می خواهد که کاربر را برای بهبود رتبه سایت خود در نظر بگیرید تا رضایت و وفاداری آنها را نسبت به خود جلب کرده و به عبارتی کاربر محور باشید تا گوگل نیز به شما امتیاز دهد.
  • پوشش کامل کلمات کلیدی: افرادی که هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود طیفی از کلمات کلیدی را در نظر می گیرند که کاربران بیشتر از همه آنها را سرچ می­ کنند نه تنها به بهبود سئو سایت خود کمک می کنند بلکه طیفی از مطالبی که کاربران در مورد آنها قصد کسب اطلاعات دارند را نیز پوشش داده­ اند.
  • محتوای با کیفیت: یکی از مهم ­ترین و اساسی ­ترین تکنیک های سئو کلاه سفید تولید محتوای با کیفیت است که نه تنها خواننده از خواندن آن لذت ببرد بلکه به جواب سؤال خود نیز برسد و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند که با این کار به سئو سایت نیز کمک کرده اید.
  • استفاده از اسکیما: این بخش را در سئو کلاه سیاه توضیح دادیم که استفاده نادرست از آن دقیقا نتیجه معکوس می دهد اما در صورتی که به خوبی از آن استفاده کنید در نتایج جستجوی گوگل بهتر نمایش داده می شوید ضمن اینکه موتورهای جستجوی گوگل نیز نسبت به مطلبی که نوشته اید درک بهتری دارند.
  • لینک گرفتن و دریافت ترافیک از وب سایت های معتبر: قطعا اگر پایبند به اصول سئو و محتوا نویسی و ساخت وب سایتی با رابط و تجربه کاربری مناسب باشید رتبه بسیار خوبی پیدا خواهید کرد و در این مواقع است که می توانید از وب سایت های معتبر در حیطه کاری خود لینک بگیرید و در سایت آنها و از طریق تبلیغات بازدید کسب کنید. این نوع لینک دهی طبیعی از نظر قوانین گوگل هیچ اشکالی ندارد.
  • محتوای صوتی و تصویری: یکی از مواردی ست که در بهینه سازی سایت اثرگذار است تولید و درج محتواهای صوتی و تصویری در کنار محتوای متنی است مثل تولید پادکست یا ویدیوی انیمیشنی کوتاه در مورد محصولی خاص. گوگل عاشق چنین کارهایی در حوزه سئو کلاه سفید است و کاربران نیز به شدت این کار را می­پسندند و به همین دلیل توصیه می شود که از این موضوع غافل نشوید.

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر

سئو کلاه سفید کاملا منطبق بر استانداردهای گوگل برای بهینه سازی قانونی سایت

  • شبکه های اجتماعی یا Social Media: قطعا سایت هایی که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توئیتر، تلگرام، یوتیوب، آپارات و غیره نیز فعالیت دارند بسیار موفق تر از سایت هایی هستند که فقط در یک پلتفرم فعال هستند. به دلیل اینکه در این شیوه سئو کلاه سفید گوگل امتیاز بیشتری به وب مسترها می دهد قطعا رتبه سایت نیز بهبود پیدا می کند و تمامی کاربران پلتفرم های مختلف را به سمت خود جذب می کنند.
  • آپدیت نگه داشتن مطالب یا Updating: در کنار اینکه باید در مورد هر موضوعی مطلبی کاملا یونیک و جامعی آماده کنید تا در سایه سئو کلاه سفید توجه و امتیاز مثبت گوگل را جذب کنید، باید این مطالب را پس از مدتی آپدیت کنید مخصوصا سایت هایی که در مورد مطالب علمی مطلب منتشر می کنند و هر روزی امکان نقض یکسری یافته ها و یا اضافه شدن اطلاعات جدید یا حذف اطلاعات قبلی باشد که شما نیز باید به این مسائل اشراف کامل داشته باشید.
  • تگ ها و توضیحات متا: یکی دیگر از شیوه های سئو کلاه سفید که انجام آن کار پیچیده ای هم نیست استفاده از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در عناوین اصلی و زیر عناوین است و همچنین در بخش توضیحات متا نیز فقط یکبار کلمه کلیدی را استفاده کنید و سعی در حد ۵۰ کلمه طوری بنویسید که کاربر کاملا متوجه شود که سایت شما در مورد موضوع سرچ شده چه مطالبی دارد. با این کار قطعا امتیاز بالای گوگل را دریافت کرده و موتورهای جستجو بهتر می توانند مطالب سایت شما را پیدا کنند
  • چگالی کلمه کلیدی: دقیقا نقطه مقابل کیورد استافینگ در سئو کلاه سیاه رعایت چگالی کلمه کلیدی بین ۱ تا ۳% برای کل متن نگارش شده است. با این کار هم از کلمات کلیدی خیلی زیاد استفاده نکرده اید که هم گوگل را گول بزنید و جریمه شوید و عصبانیت کاربر را سبب نشده اید. همچنین با رعایت چگالی کلمه کلیدی محتوای با کیفیت تولید می کنید که گوگل قطعا به آن امتیاز خواهد داد.
  • سرعت لود سایت: طبق آمار و ارقام منتشر شده وب سایت هایی که سرعت لود صفحات آنها بیشتر از ۲ ثانیه طول می کشد از لحاظ گوگل جریمه می شوند پس سعی کنید سایت خود را طوری طراحی کنید که زمان لود هسته اصلی محتواهای سایت زیاد طول نکشد مخصوصا کاربرانی که مجبور هستند برای لود هر عکس چندین ثانیه وقت صرف کنند قطعا ناراضی خواهند بود. البته زمانی که گوگل تعیین کرده برای سرعت عادی و بدون مشکل کاربران در اتصال به اینترنت است و نگران نباشید.
  • متن alt تصاویر: در زیر هر عکس توضیح کوتاه و مختصر و مفیدی ارائه کنید به نحوی که فرد با خواندن آن متوجه شود تا قبل از بارگذاری عکس در مورد چه چیزی صحبت کرده اید. دقت داشته باشید که نباید متن زیر تصاویر مشابه هم باشد یا فقط از کلمه کلیدی اصلی یا مرتبط به تنهایی استفاده کنید. به کمک متن alt تصاویر به شیوه آموزش داده شده و گرفتن امتیاز از گوگل هم رتبه سایت بهتر می شود و هم بازدید سایت بالاتر می رود.
  • لینک داخلی: علاوه بر اینکه با درج محتوای با کیفیت و در انواع صوتی، متنی و تصویری می توانید تعداد و زمان بازدید از سایت را افزایش دهید، لینک سازی داخلی هم بسیار مؤثر است. یعنی اگر در مورد کلمه کلیدی خاصی صحبت می کنید که بسیار مفصل است و توضیح آن در متن اصلی، بحث را از موضوع خارج می کند می توانید آن را به مطلبی که در مورد آن در سایت خود نوشته اید لینک دهید اما توجه کنید که فقط یک کلمه را با این شیوه لینک دهید. مثلا اگر می خواهید کلمه «بهینه سازی سایت» را لینک دهید، فقط یکی از این کلمات را انتخاب کنید و تمامی آنها را در متن لینک ندهید.

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر

سئو کلاه خاکستری راه حلی نامطمئن

سئو کلاه خاکستری چیست؟ با انواع تکنیک­های آن آشنا شوید

تا الان به طور کامل با سئو کلاه سفید و سیاه آشنا شدید و می دانید که دقیقا نقطه مقابل هم هستند. در سئو کلاه سفید هر کاری که کاربران و الگوریتم های گوگل دوست دارند انجام می شود و در مقابل در سئو کلاه سیاه فرد فقط به خود و رتبه سایت فکر می کند و گوگل نیز چنین سایت های خودخواه و متقلبی را شدیدا جریمه می کند اما سئو کلاه خاکستری چیست؟ امکانش هست که یک سئو سایتی همزمان هم کلاه سفید باشد هم کلاه سیاه؟ یا اینکه ارتباطی به این دو ندارد و مقوله ای کاملا جداست؟

طبق تعریفی که از سئو کلاه خاکستری آمده این است که بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه محسوب نمی شود یعنی روش هایی است که کاملا مثل سئو کلاه سفید قانونی و مورد تأیید نیستند و هنوز هم توسط گوگل به طور کامل غیر رسمی شناخته نشده اند چون به این جامعیت نرسیده اما در صورتی که گزارش شود و گوگل نیز آن را پیدا کند قطعا با جریمه سنگین مواجه خواهند شد.

البته این اطمینان را به صاحبان وب سایت می دهیم که سئو کلاه خاکستری کار پرخطری است چرا که هر لحظه امکان ورود به حوزه سئو کلاه سیاه وجود داشته و خطر حذف از نتایج سرچ گوگل و هم اینکه هر لحظه امکان دارد گوگل این روش ها را رسما مصداق سئو کلاه سیاه قرار داده و سایت شما به خطر بیافتد و حداقل ضرر آن این است که باید تمام کارهای انجام شده را از بین ببرید پس به قول معروف سری که درد نمی کند را دستمال نبندیم و از همان ابتدا درست و قانونی کار کنیم.

باز هم مشابه با سئو کلاه سیاه، تکنیک های سئو کلاه خاکستری را معرفی می کنیم فقط به این دلیل که متوجه و کاملا مطلع باشید که اگر در حال استفاده از این روش ها هستید در دسته سئو کلاه خاکستری بوده و از آنها دوری کنید.

  • خرید دامنه: دامنه هایی که مطالب مشابه وب سایت شما را دارند ولی منقضی شده اند، اگر این سایت ها را خریداری کرده و از داخل آنها به سایت خود با محتوایی متفاوت لینک دهید کار غیر قانونی از نظر گوگل انجام شده است.
  • ساخت حساب های کاربری دروغین در شبکه های اجتماعی: در این شیوه از سئو کلاه خاکستری چندین شبکه اجتماعی دروغین ایجاد می کنید و سپس از درون آنها وب سایت یا محتوای خود و یا حتی شبکه اجتماعی خود را لینک می دهید.
  • کلیک با IPهای مختلف: همانطور که می دانید معیار شمارش تعداد بازدید گوگل، IP افراد است به عنوان مثال اگر با یک IP صد بار هم وارد سایت شوید تنها یک بازدید شمارش می شود. افراد در تکنیک سئو کلاه خاکستری از طریق IPهای مختلف وارد سایت می شوند تا بازدید آن افزایش پیدا کند.
  • متن خالی از کلمات کلیدی و عناوینی پر از آنها: برخی افراد در محتواهای ده ها عنوان قرار می دهند و کلمات کلیدی را داخل آن می گذارند ولی متن آنها هیچ کلمه کلیدی ندارد. با این کار سعی می کنند مخصوصا با عناوین پرسشی نظر الگوریتم رنک برین را جلب کنند و در کلمه کلیدی مدنظر نیز توجه گوگل را برای افزایش رتبه سایت به خود جذب کرده باشند.
  • طعمه کلیکی: به این شیوه در سئو کلاه خاکستری، Click Bait هم می گویند یعنی شما تبلیغات دروغین انجام می دهید تا کاربر با فریب خوردن و کلیک بر روی تبلیغات وارد سایتی شود که هیچ ارتباطی با تبلیغ نداشته و فقط هدف تبلیغ کننده افزایش بازدید سایت بوده است. مثلا تبلیغ می کنید که لینک رایگان فیلم خاصی را در سایت قرار داده اید و کاربر با کلیک بر روی لینک و ورود به سایت با لینک دانلودی مواجه می شود که باید در ازای دسترسی به لینک پول پرداخت کند. یا مثلا به دروغ تبلیغات می شود که شما برنده جایزه خوش شانس ۱۰ میلیون تومانی شده اید.

معرفی انواع روش های سئو کلاه سیاه ، کلاه خاکستری ، کلاه سفید و تفاوت آنها با یکدیگر

تیم یاس وب کاملا آشنا با انواع سئو کلاه سفید ، کلاه خاکستری و کلاه سیاه آماده پیشرفت و بهبود سئو سایت شما

خدمات سئو سایت یاس وب همگی در راستای سئو کلاه سفید

تیم یاس وب در زمینه سئو سایت و بهینه سازی سایت شما عزیزان به سه مقوله بسیار مهم فکر می کند؛

  1. رضایت شما به عنوان مشتری که از خدمات ما استفاده می کنید
  2. رضایت کاربری که وارد سایت شما می شود تا با طراحی و تولید محتوای با کیفیتی روبرو باشد
  3. و رضایت گوگل از سایت شما تا امتیاز گرفته و در سایه سئو کلاه سفید رتبه بسیار خوبی در نتایج گوگل دریافت کنید.

در قبال این خدمات جامع و صادقانه و در چارچوب قوانین گوگل، یاس وب حداقل دستمزد را برای خود در نظر گرفته تا گام بزرگی در ارتقای فرهنگ استفاده صحیح از مطالب و پیروی از اصول گوگل باشد تا در آینده ای نزدیک شاهد سایت های بسیار با کیفیت زیادی باشیم تا خود ما نیز به عنوان کاربر از جستجو و گشت و گذار در سطح اینترنت لذت ببریم. سئو کلاه سفید شاید مسیر طولانی تری در دستیابی به اهداف شما باشد اما قطعا نتایج آن کاملا ماندگار و دائمی است و هیچ نگرانی بابت آن وجود ندارد که تیم یاس وب در تمامی اصول آن تسلط، تجربه و مهارت کامل دارد.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *