سئو تضمینی = ۱۰۰% کلاهبرداری و همراه با روش سئو کلاه سیاه است!

سئو تضمینی = ۱۰۰% کلاهبرداری و همراه با روش سئو کلاه سیاه است! - یاس وب

سئو تضمینی ، این کلمه ای است که اگر در گوگل سرچ کرده باشید بی نهایت سایت را به شما معرفی می کند. اما در واقع این روش هربه ای برای کلاهبرداری و سئو سیاه به شمار می رود. در این مقاله ما را همراهی کنید تا همه آن چیزی که باید در این خصوص بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

تلفن خود را بردارید و به چند شرکتی که ادعای سئو تضمینی دارند تماس بگیرید، در صورتی که تلفن شما را پاسخگو باشند، بیشتر از ۹۰ درصد آن ها با جسارت خاصی به شما خواهند گفت که تضمین ورود به صفحه اول گوگل و حتی صدر نتایج را می دهند! این روش که یک راه بزرگ برای کلاهبرداری شناخته می شود، متاسفانه رو به گسترش است و از این رو ما قصد داریم این روش کلاهبرداری را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

از زمانی که گوگل به عنوان محبوب ترین وب سایت و روشی برای جواب دادن به سوال هایی تبدیل شد، بیشتر از ۱۵ سال می گذرد و در این سال ها بهینه سازی سایت یا سئو سایت به عنوان شیوه ای برای جذب مخاطب بیشتر از این موتور جستجوی گوگل تبدیل شد. سال ها گذشته و الگوریتم های گوگل روز به روز دقیق تر شدند و افراد بیشتری به دلیل گستردگی این بازار، وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، بهینه سازی سایت و غیره شدند.

زمانی که یک بازار گسترش پیدا می کند، ارزش مالی آن افزایش پیدا می کند و پول بیشتری در آن بازار رد و بدل می شود و همین امر می تواند سبب رشد فساد، کلاهبرداری و دروغ شود که یکی از بزرگترین آن ها سئو تضمینی می باشد. ما این مقاله را به این جهت برای شما نگارش کرده ایم تا پشت پرده این روش سودجویانه و کلاهبرداری را برای شما مشخص کنیم.

گوگل رسما سئو تضمینی را رد کرده است

گوگل رسما سئو تضمینی را رد کرده است

سئو تضمینی چیست؟

همه چیز به علم روانشناسی باز می گردد! در واقع زمانی که از کلمه تضمینی استفاده می شود، مشتری حس بهتری به یک محصول، خدمت یا کالا پیدا می کند و از این رو شرکت ها علاقمند هستند تا بتوانند با عبارت سئو تضمینی به نوعی مشتریان خود را فریب دهند که در واقع این روش یک نوع کلاهبرداری به شمار می رود. اما چطور باید متوجه شویم که عبارت سئو تضمینی به نوعی کلاهبرداری است؟ بگذارید به تعریف سئو اشاره ای داشته باشیم.

تعریف سئو : بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو. این کوتاه ترین تعریفی است که می توانیم از سئو داشته باشیم. زمانی که از موتورهای جستجو صحبت می شود، یعنی سیاست ها و فعالیت های این دسته از موتورهای جستجو برای بهبود دسترسی مخاطبان به محتوای سایت ها از طریق سرچ بار بسیار با اهمیت است و از این روی می توان گفت که باید دیدگاه سئو تضمینی را از دید موتورهای جستجو دانست.

چرا نمیتوان فرایند سئو را تضمین کرد!؟

قطعا سایتهای خدمات سئویی زیادی دیده اید که از عبارت “سئو تضمینی” استفاده کرده اند. اصلا سئو تضمینی به چه معناست؟ وقتی در این حوزه تضمین داده می شود یعنی چه!؟ یعنی اینکه کلمه کلیدی مدنظر شما در بازه زمانی از قبل مشخص شده به صفحه اول گوگل یا صفحه ۱ گوگل ارتقا پیدا کرده و برای همیشه در این موقعیت بماند اگر این کار انجام نشد کل مبلغ و بخشی از مبلغ توافق شده به کارفرما بدون دلیل عودت داده شود. حالا چرا نمیتوان سئو را تضمین داد؟ به ۲ دلیل.

  1. دلیل اول اینکه الگوریتم های گوگل مدام در حال بروزرسانی است احتمال دارد در طی فرایند سئو یک بروزرسانی بزرگی در الگوریتم ها رخ دهد که تعداد زیادی از سایتها از جمله سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  2. دلیل دوم اینکه احتمال دارد در طی فرایند سئو ، رقبای پر قدرتی وارد حوزه شما شوند و به قدری برای سایت خود هزینه می کنند که باعث می شود از شما پیشی بگیرند.
ریدایرکت یا تغییر مسیر چیست؟ انواع ریدایرکت 301، 302، 307، 410، 404، 451
مطالعه

میبینید که این ها قابل پیش بینی نیست پس نمی توان به راحتی سئو را تضمین کرد و کسی که تضمین می کند در قرارداد این موارد ریز را اشاره نمیکند و به لحاظ تبلیغاتی و جذب مشتری از عبارت تضمین استفاده می کند.

در چه شرایطی می توان سئو را تضمین داد؟

خیلی خلاصه اشاره میکنیم که در شرایط خاصی می توان سئو را تضمین کرد:

  • ارتقای کلمه کلیدی مدنظر به جایگاه های بالاتر (نه صفحه اول گوگل) با مدت حداقل ۶ ماه
  • در هزینه برای این کار محدودیتی وجود نداشته باشد یعنی اگر در حین فرایند سئو، سختی کلمه کلیدی به شدت بالا رفت یا اینکه تحت تاثیر الگوریتم های گوگل قرار گرفت بتوان با فعالیت بیشتر و هزینه بیشتر به رتبه قابل قبول دست پیدا کرد.
  • مواردی همچون جایگاه خاصی در کلمه کلیدی خاص در مدت زمان مشخص شده ، تعیین نشده باشد.
  • تضمین در کیفیت تولید محتوا ، کیفیت فرایند سئو و استفاده از تکنیک کلاه سفید

نظر موتور جستجوی گوگل در مورد سئو تضمینی چیست !؟

موتور جستجوی گوگل برترین سایت در دنیا برای دسترسی به سایت های مختلف به شمار می رود که حداقل برای زبان فارسی بدون رقیب است. زمانی که خیلی از کلاهبرداران سئو تضمینی در این زمینه می خواهند برای شما صحبت کنند، به نوعی تلویحا قرارگیری وب سایت شما در صفحه اول گوگل را به عنوان تضمین کار خود مطرح می کنند. بهتر است بدانید که مدیران و مسئولان گوگل در بخش دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی وب سایت، همواره تاکید داشته اند که هیچ تضمینی برای قرارگیری یک سایت در صفحه اول گوگل وجود ندارد.

این تناقض میان مدیران گوگل و افراد کلاهبردار و سودجو می تواند کاملا روشن باشد و شما می توانید متوجه شوید که کلمه سئو تضمینی بیشتر شبیه یک دروغ دو کلمه ای ولی بسیار بزرگ است که حتی موتور جستجوی گوگل هم به طور قطعی و رسمی آن را رد می کند. حتی گاها خدمات ارائه شده توسط این کلاهبرداران، به نوعی سئو کلاه سیاه می باشد که این نوع سئو دوام زیادی هم نخواهد داشت و بعد از مدتی سایت از طرف گوگل جریمه و از نتایج گوگل برای همیشه حذف خواهد شد. در این خصوص بیشتر توضیحاتی را ارائه می کنیم.

سئو تضمین دروغی بزرگ با روش سئو کلاه سیاه

سئو تضمینی دروغی بزرگ با روش سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

زمانی که شما به یک شرکت در زمینه بهینه سازی تضمینی وب سایت خود درخواست می دهید، معمولا این افراد از روش هایی استفاده می کنند که به شدت شبیه به اسپم می باشد. در واقع می خواهند الگوریتم ها و گوگل کراول را دور بزنند تا بتوانند مثلا بهینه سازی وب سایت شما را ارتقاء دهند. نتیجه چه می شود؟ گوگل متوجه می شود، سایت شما را می شناسد و در بهترین حالت برای چند ماه جریمه می کند و این یعنی مخاطبان یا نمی توانند وب سایت شما را در گوگل مشاهده کنند و یا نمی توانند در برخی از کلمات کلیدی اصلی به خدمات وب سایت شما دسترسی داشته باشند! در اصطلاح به این روش سئو که برعکس بهینه سازی اصولی سایت می باشد، سئو کلاه سیاه گفته می شود.

الگوریتم های گوگل و سئو تضمینی

یکی دیگر از روش های اثبات کننده دروغ بودن بهینه سازی سایت به صورت تضمینی، الگوریتم های گوگل برای دسته بندی و رده بندی سایت ها می باشد. در واقع گوگل سیاست های خود را که به صورت قوانین بهینه سازی و سئو تنظیم می کند، به عنوان الگوریتم بهینه سازی دسته بندی می کند و برای رتبه بندی سایت ها از این الگوریتم ها استفاده می نماید. اما چطور از روی الگوریتم های گوگل می توانیم متوجه شویم که سئو تضمینی کلاهبرداری است؟ به دلایل زیر توجه داشته باشید :

  • الگوریتم های مربوط به سئو توسط گوگل در چند سال اخیر چندین بار تغییر کرده اند و اصولا هر چند ماه یک بار قسمتی از این الگوریتم ها دستخوش تغییرات می شوند.
  • الگوریتم ها برای هر موضوع، دسته بندی، سایت، کیفیت و غیره متفاوت می باشند و تشخیص بهینه سازی قطعی و صد در صد سایت بسیار سخت است.
  • محبوبیت سایت در میان مخاطبان و مدت زمان مطالعه صفحه شما برای گوگل مهم است و یکی از قوانین گوگل است که در الگوریتم ها مورد توجه قرار می گیرد. هیچ کس نمی تواند تضمینی بر محبوبیت سایت شما داشته باشد، سلیقه ها متفاوت است و ممکن است طیفی از افراد وب سایت های دیگر را بپسندند که طبعا باعث می شود هیچوقت سئو تضمینی نداشته باشیم.
  • در بهترین حالت الگوریتم های گوگل سایت شما را در صورت استفاده از اسپم، محدود می کنند که در این صورت سایت شما محدودتر نمایش داده می شود که این مسئله به معنای کاهش میزان بازدید در صورت استفاده از خدمات بهینه سازی تضمینی سایت می باشد.
18 تکنیک جهت افزایش نرخ کلیک وب سایت
مطالعه

با توجه به دلایل بیان شده، هیچ گاه نمی توان گفت که سئو تضمینی وجود دارد و هیچ کس نمی تواند این جمله را برای اینکه سایت شما را بهینه سازی کند به صداقت عنوان کند. موتورهای جستجو و قوانین گوگل را هیچ کس نمی تواند بخرد و محبوبیت شما در نهایت خریدنی نیست!

سئو تضمینی وجود ندارد. گول نخورید!

سئو تضمینی وجود ندارد. گول نخورید!

چرا ارائه دهندگان خدمات سئو تضمینی به نوعی کلاهبرداری می کنند؟

زمانی که یک شرکت، فرد، سازمان، سایت یا اداره یک عنوان را مطرح می کند، فرض بر اثبات به صورت عملی می باشد. زمانی که شما خدمات سئو را به صورت تضمینی خریداری می کنید، این خدمات باید گارانتی شده باشند، یعنی در صورتی که شما نتیجه دلخواه را نگرفتید، باید ضررهای مالی که به سایت شما لطمه وارد کرده است را دریافت کنید.

بسیاری حتی این کلمه را بر روی قراردادهای رسمی خود عنوان می کنند و در جواب می توان گفت که ما هیچوقت نمی توانیم بگوییم که سئو یا بهینه سازی سایت به صورت تضمین شده (گارانتی شده) در دسترس شما می باشد. با توجه به دلایلی که عنوان شد، حتی خود گوگل این مسئله را به طور کل ملغی اعلام کرده است و در نتیجه می توان گفت که خدمات سئو تضمینی در واقع یک دروغ ناشیانه برای افرادی است که اطلاعات دقیق و چندانی در زمینه سئو یا بهینه سازی سایت ندارند.

در ادامه شما را بیشتر با سئو و بهترین روش های صادقانه در زمینه سئو آشنا خواهیم کرد.

سئو تضمینی کلاهبرداری است، چه کار کنیم؟

با توجه به مسائلی که در قسمت های بالایی این مقاله عنوان شد، سئو تضمینی یک کلاهبرداری به شمار می رود که نباید برای شما گول زننده باشد و از این رو ما قصد داریم در این قسمت روش های سئو سایت را به شما معرفی کنیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در ادامه ما را همراهی کنید.

بهینه سازی سایت ، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به دلیل سادگی در دسترسی و محبوبیت سایت شما باعث می شود که موتورهای جستجو در نتیجه جستجوی نتایجی که مربوط به کلمات کلیدی سایت شما هستند، لینک های شما را به عنوان پیشنهاد های خود نمایش دهند. وب سایتی در این زمینه موفق است که بتواند همواره در صفحه اول گوگل باشد. همانطور که گفته شد هیچوقت نمی توان گفت که سئو تضمینی است و فرد یا شخصی نمی تواند تضمین دهد که یک وب سایت در صفحه اول گوگل همواره نمایش داده می شود و همه چیز به تلاش های شما برای بهینه سازی سایت باز می گردد.

همچنین محبوبیت شما از دید مخاطبین بر اساس پارامترهایی مانند میزان مدت زمان مشاهده سایت شما و کامل بودن سایت شما، لینک دهی دیگران به سایت شما و غیره سنجیده می شود و در انتها بر اساس پالایش های انجام شده، رتبه سایت شما مشخص می گردد. اگر خدمات سئو تضمینی دروغ است، پس باید چه کار کنیم و اصولا از چه روشی باید استفاده کنیم تا در نهایت بتوانیم رتبه سئو سایت خود را ارتقا دهیم؟ در این زمینه روش های مختلفی وجود دارد که خوشحال می شویم با شما به رایگان به اشتراک بگذاریم.

استفاده از ابزار W3C Validator برای بهبود سئو سایت
مطالعه

خدمات سئو و بهینه سازی سایت به صورت اصولی و استاندارد توسط تیم یاس وب

خدمات سئو و بهینه سازی سایت به صورت اصولی و استاندارد توسط تیم یاس وب

بهینه سازی سایت از دید داخلی

یکی از مهم ترین جنبه های سئوی سایت شما، بهینه سازی سایت از دید داخلی می باشد. یعنی راهکارهایی که در خود وب سایت پیاده سازی می شود که در نهایت می تواند به بهبود رتبه سایت شما منجر شود، در ادامه برخی از این راهکارها را بررسی خواهیم کرد :

  • به تولید محتوا بر اساس قوانین بهینه سازی اهمیت دهید و این کار را به شرکت های تولید کننده محتوا بسپارید.
  • همان قدر که کلمات در سایت شما اهمیت دارند، مالتی مدیا هم اهمیت دارد. پس روی به تولید محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک بیاورید و یا با تولید فیلم و پادکست، به سئو سایت خود کمک کنید.
  • برای سایت Site Map ایجاد کنید. این کار اصلا سخت نیست و حتی اگر از گوگل در این زمینه کمک بگیرید، می تواند در کمتر از چند دقیقه به واسطه ابزارهای گوگل، نقشه سایت خود را داشته باشید.
  • لینک دهی به صفحات باید همواره مورد توجه قرار گیرد. میان صفحات سایت شما نباید بیشتر از سه کلیک فاصله وجود داشته باشد.
  • طراحی منو، لوگو، هدر، فوتر و قسمت های جانبی نظیر Scroll Bar برای گوگل مهم است. حتما در این زمینه دقت داشته باشید.

بهینه سازی سایت از دید خارجی

زمانی که شما یک سایت را طراحی می کنید، باید در نظر داشته باشید که از دید گوگل و سایر موتورهای جستجو، یکی از مهم ترین قوانین سئو، همکاری سایت شما با سایت های همکار در حوزه کاری شما می باشد. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتال بهتر است رپورتاژ خود را به سایت های خبری حوزه دیجیتال ارائه کند و برعکس. به طور کلی همکاری و لینک دهی به سایت از طریق سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی بسیار مهم است و بهتر است هر صفحه از سایت شما، حداقل یک لینک ورودی از مبداء غیر از سایت خودتان داشته باشد. به این شیوه از سئو، سئو خارجی گفته می شود.

بهترین روش برای بهینه سازی سایت

یاس وب هیچ وقت مدعی سئو تضمینی نبوده و همانطور که متوجه شده اید، یکی از مراکز صادق با مشتری به شمار می رود که می تواند به شما در ارائه خدمات مربوط به سئو کمک کند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه بهینه سازی و سئو سایت خود با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

ما همواره در تلاش هستیم تا بر خلاف دیگران که ادعای پوچ سئو تضمینی دارند، به کسب و کار اینترنتی شما کمک کنیم تا بهینه سازی را پایدار تر و همچنین رو به رشد تجربه کنند. ما از تجربه خود استفاده می کنیم تا در نهایت بتوانیم به کسب و کار شما در امر مهم دیجیتال مارکتینگ که حیات بسیاری از کسب و کارها به آن بسته شده است یاری کنیم و خدماتی در این زمینه به شما ارائه خواهیم کرد.

در این مقاله شما را با یک فریب بزرگ اینترنتی با عنوان سئو تضمینی آشنا کردیم. این مقاله به شما کمک می کند تا در صورتی که بار دیگر با عنوان سئو تضمینی، تحریک به خرید خدمات از یک سایت غیر معتبر شدید، این بار کمی بیشتر درنگ کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *