معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

الگوریتم گوگل ابزاری است که به شما در رسیدن به رتبه های اول موتور جست و جوگر گوگل کمک می کند. اما این ابزارها به دلیل هوشمندی بسیار خاص خود، همیشه به دنبال وب سایت هایی هستند که بتوانند در ابتدا مخاطبان خود را راضی نگه دارند و آنها را تشویق به بازگشت مجدد نمایند، به همین منظور قوانینی به نام سئو ایجاد شده است تا این فرایندها بسیار اثر بخش تر باشد و بتواند تضمین کننده رتبه شما در گوگل باشد.

گوگل به منظور ایجاد روش های جدیدی برای تقسیم بندی و امتیاز بندی به وب سایت ها و نمایش آنها در صفحه اول گوگل، از الگوریتم گوگل استفاده می کند. این الگوریتم ها با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف همیشه در تلاش هستند، تا وب سایت هایی که دارای محتوا و استانداردهای لازم هستند را در صفحات اول به نمایش بگذارد، تا کاربرانی که از موتور جست و جوگر گوگل استفاده می کنند، بتوانند به راحتی و با خیال راحت محتواهای مناسب را پیدا کنند. حال بسیاری از وبمستران برای بدست آوردن جایگاه نخست در گوگل باید قوانین مختلف سئو را در وب سایت خود بررسی کنند، تا بتوانند به این موقعیت دست پیدا کنند.

آیا باید با طرز کار الگوریتم های گوگل آشنا شویم؟

اغلب مدیران سایتها با انواع الگوریتم های گوگل آشنا نیستند و نمیدانند عملکرد آنها به چه صورت است و برای چه اهدافی پایه گذاری شده اند. اگر مدیر سایت هستید و با سئو سایت سرو کار دارید و فرایند سئو سایت را انجام میدهید باید با تمامی الگوریتم های گوگل آشنا باشید تا بتوانید استراتژی درستی برای سایت خود بچینید تا بتوانید همواره باعث بهبود سئو سایت شوید. برخی افراد سالها وضعیت سئو مطلوب و مناسبی داشتند اما با آپدیت برخی الگوریتمهای گوگل از رده نتایج محو شده و سالها فعالیت سئو و هزینه آن را از دست دادند.

چون با طرز کار الگوریتمها آشنا نبودند. در مقابل بعضی افراد نتایج بسیار شگفت انگیزی در رتبه سئو سایت شان مشاهده کردند. چون آنها با طرز کار الگوریتم ها آشنا بودند. فعالیت سئو را در مسیر الگوریتم انجام دادند. پس بدانید که گوگل مدام الگوریتم های خود را آپدیت میکند و احتمال دارد روزی تحت تاثیر آنها دچار افت سئو سایت شوید.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

سئو محلی با استفاده از الگوریتم کبوتر گوگل

۱- الگوریتم کبوتر (Google Pigeon)

الگوریتم گوگل کبوتر یکی از الگوریتم های قدیمی شرکت گوگل می باشد که در سال ۲۰۱۳ ایجاد شده است و هدف آن نیز بهبود سئو سایت می باشد. این الگوریتم بیشتر بر روی جست و جو های محلی نظارت دارد و همیشه در تلاش است برای بخش های مختلف جست و جو ها بهترین داده های منطقه ای را جمع آوری کند. در اصل هدف از طراحی این الگوریتم نمایش بهترین و نزدیک ترین موقعیت ها و جست و جو ها بر اساس مسافت به کاربران می باشد، این ویژگی به کاربران و همچنین کسب و کارهای مختلف کمک می کند، تا بسته به موقعیت مکانی که دارند، بتوانند در بین جست و جوی کاربران خود جای بگیرند و بتوانند خدمات خود را ارائه کنند.

طبق بیانیه اصلی گوگل در مورد الگوریتم گوگل کبوتر هدف از این الگوریتم ایجاد یک راهکار موثر برای نمایش خدمات ها و کسب و کارهای نزدیک می باشد، به عنوان مثال شما اگر کلمه خرید فست فود را در گوگل سرچ کنید، می تواند سه تا از نزدیک ترین موقعیت ها به شما را نشان دهد.

چگونه برای بهبود سئو از الگوریتم کبوتر استفاده کنیم؟

در اصل به منظور استفاده از این الگوریتم پارامترهای مشخصی برای وب مستران وجود ندارد و امکان اینکه شما بتوانید به صورت مستقیم آن را تنظیم کنید امکان پذیر نیست، اما روش هایی همانند استفاده از لینک سازی های هوشمندانه و تولید محتوای مناسب و کاربردی و همچنین افزایش دامین اتوریتی نشان داده است که می تواند بر روی عملکرد این الگوریتم گوگل تاثیر گذار باشد.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

الگوریتم پنگوئن گوگل راهی برای مقابله با لینک سازی اسپم

۲- الگوریتم پنگوئن (Google Penguin)

در اصل الگوریتم گوگل پنگوئن در تلاش است تا به کمک روش هایی که در اختیار دارد، وب سایت هایی که تلاش می کنند تا از طریق لینک سازی انبوه و یا تولید محتوای نامناسب و کپی، قصد رسیدن به صفحات اول گوگل را دارند، جریمه کند. این الگوریتم که در سال ۲۰۱۲ ایجاد شده است، و سایت هایی که لینک سازی انبوه و مشکوک انجتم داده اند و بررسی و آنها را جریمه میکند، پیش از معرفی الگوریتم گوگل پنگوئن، تولید لینک های بسیار زیاد یکی از مواردی بود که باعث افزایش رتبه شما در گوگل می شد.

چگونه برای بهبود سئو از الگوریتم پنگوئن استفاده کنیم؟

به منظور افزایش رتبه و بهینه سازی سایت در گوگل به واسطه این الگوریتم گوگل، باید سعی کنید لینک سازی داخلی خود را هوشمند کنید و سعی کنید که محتواهایی براساس کیفیت و نه کمیت تولید کنید. این کار به شما کمک می کند، تا محتوای شما بازتاب بهتری در موتور جست و جوگر گوگل داشته باشد. همچنین در این الگوریتم وب مستران به منظور افزایش رتبه خود باید از روش های کلاه سیاه سئو نیز دست بردارند و اقدام به دریافت بک لینک های معتبر نمایند.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

ایجاد الگوریتم پاندا گوگل برای بررسی کیفیت محتوای سایت ها

۳- الگوریتم پاندا (Google Panda)

یکی از الگوریتم های سخت گیر و البته بسیار دوست داشتنی گوگل، الگوریتم پاندا می باشد. هدف اصلی این الگوریتم جلوگیری از تولید محتواهای کپی می باشد. این الگوریتم با مکانیزم هایی که در اختیار دارد، همیشه شانس نمایش محتواهای کپی و یا بی ارزش و کوتاه را بسیار کاهش می دهد و به محتواهای جذاب جایگاه بهتری را اختصاص می دهد. این الگوریتم در سال ۲۰۱۱ برای موتور جستجوگر گوگل معرفی شد و از آن زمان تاکنون با بروزرسانی های مختلف خود را به عنوان یکی از الگوریتم های اصلی هسته گوگل نشان داده است.

دلیل اصلی استفاده از الگوریتم پاندا، مربوط به سال ۲۰۱۰ می باشد، زیرا در آن زمان به دلیل افزایش سایت های مختلف، کپی محتوا و همچنین اسپم کردن محتواهای کوتاه و غیر جذاب باعث به وجود آمدن این الگوریتم شد.

چگونه برای بهبود سئو از الگوریتم پاندا استفاده کنیم؟

همیشه در نظر داشته باشید که داشتن یک مزرعه محتوا باعث محبوبیت شما در بین کاربران و گوگل نمی شود و شما باید همیشه کیفیت محتوای خود را در نظر بگیرید. با تولید محتوای باکیفیت و مناسب می توانید به راحتی از این الگوریتم برای پیشرفت وب سایت خود استفاده کنید. سعی کنید محتواهای خود را بدون کپی کردن نگارش کنید و از کلمات کلیدی مختلف به منظور تولید محتواها استفاده کنید. این موضوع را نیز توجه داشته باشید، که با استفاده از این روش می توانید قوانین دیگر سئو را نیز در محتوای خود رعایت کنید و تاثیر گذاری آن را افزایش دهید، به طور مثال با لینک سازی داخلی هوشمند و یا استفاده از لینک های خارجی و یا استفاده صحیح از کلمات کلیدی، می توانید تاثیر گذاری محتوای خود را به منظور کسب رتبه بهتر در گوگل نیز به کار بگیرید.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

تاثیر الگوریتم موش کور گوگل بر روی کسب و کارهای اینترنتی

۴- الگوریتم موش کور (google Possum)

در سال ۲۰۱۴ با ایجاد الگوریتم موش کور، می توان گفت، روش کاری جستجوهای محلی بسیار هوشمند تر از قبل شد. این الگوریتم به کمک الگوریتم گوگل کبوتر به موتور جست و جوگر گوگل این اجازه را می دهد که چه زمانی یک کسب و کار محلی را به شما در هنگام جست و جو نشان دهد و یا آن را فیلتر کند. حتما شما نیز در هنگام جست و جو با این موضوع مواجه شده اید که گاها می توانید تبلیغات و یا کسب و کارهای محلی و مربوط به اطراف خود را در زمینه جست و جوی یک کلمه مشاهده کنید و در برخی موارد این کسب و کارها برای شما نشان داده نمی شود، این پیش بینی ها به صورت کاملا توسط الگوریتم گوگل موش کور تعیین می شود.

ویژگی های مثبت الگوریتم گوگل موش کور

قبلا اگر شما کلمه های مختلفی را برای نمایش یک کسب و کار جست و حو می می کردید، امکان داشت که محتواهای مناسب نشان داده نشود، اما حال به کمک این الگوریتم شما می توانید حتی برخی از کسب و کارهای خارج از موقعیت خود را نیز مشاهده کنید و دید وسیع تری در جست و جوی خود داشته باشید.

همچنین به واسطه استفاده از این الگوریتم می توان گفت که الگوریتم گوگل موش کور توانسته به روش های سئو محلی نیز بیشتر بها دهد و افرادی که به دنبال افزایش کسب و کار اینترنتی خود هستند، حال باید این ویژگی ها را نیز در وب سایت خود لحاظ کنند.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار برای نمایش نتایج واقعی‌تر و دقیق‌تری به کاربران

۵- الگوریتم مرغ مگس خوار (Google Hummingbird)

بعد از بررسی های انجام شده از سوی شرکت گوگل و گاها نتیجه های مضحک بدست آمده از جست و جوهای مختلفی که کاربران آنها را بی ربط با موضوع خود یافته بوده اند، گوگل با طراحی الگوریتم مرغ مگس خوار تلاش کرد تا بتواند درک بهتری بین معنای لغات و همچنین کلمات مشابه پیدا کند. البته این روش تنها به این دلیل نبوده و مشخص شده بود که بسیاری از وبمستران به منظور رسیدن به صفحه اول گوگل، محتواهای مشابه و بسیار زیادی با یک کلمه کلیدی ایجاد کرده بوده اند که این موضوع شانس را برای محتواهای بسیار جذاب تر و حرفه ای تر به صفر رسانده بود.

این الگوریتم در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و برای تکمیل دو الگوریتم دیگر گوگل به نام های پاندا و پنگوئن طراحی شده است. حتی دلیل اصلی نامگذاری این الگوریتم گوگل به مرغ مگس خوار نیز به خاطر داشتن سرعت و دقت بسیار زیاد این الگوریتم در هنگام جمع آوری داده ها می باشد. با استفاده از این الگوریتم کاربران زمانی که یک محتوا را جست و جو می کنند، می توانند به صفحه اول گوگل مشاهده کنند، که محتواهای کاملا جذاب، کاربردی و بسیار ارزشمند در آن جمع آوری شده است و می تواند به راحتی نیاز کاربران خود را رفع کند.

چگونه برای بهبود سئو از الگوریتم مرغ مگس خوار استفاده کنیم؟

استفاده از روش های سئو به منظور افزایش رتبه در گوگل امر بسیار جذابی است که الگوریتم مرغ مگس خوار آن را جذاب تر کرده است. سعی کنید اگر به صورت تخصصی بر روی یک نوع محتوا و یک موضوع کار می کنید، از کلمات هم خانواده مختلف به منظور کلمه کلیدی در محتواها استفاده کنید و از تکرار کلمات کلیدی در محتواهای مختلف خود بپرهیزید، همچنین سعی کنید در تولید محتوای خود اصول نگارش و همچنین زمان بندی را نیز رعایت کنید، زیرا یکی از عوامل اصلی افزایش رتبه یک محتوا در این الگوریتم میزان زمانی می باشد که کاربران بر روی یک محتوا وقت می گذارند.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

ایندکس سریعتر با الگوریتم کافئین گوگل

۶- الگوریتم کافئین (Google Caffeine)

الگوریتم گوگل کافئین به منظور بروزرسانی مداوم و ایندکس سریعتر محتواهای جدید ایجاد شده است. قبل از سال ۲۰۰۹ اگر شما کلمه ای را در گوگل جست و جو می کردید، امکان داشت که برخی از لینک های بدست آمده، اصلا با کلمه شما یکی نبوده و بسیار پرت بوده باشد، اما بعد از معرفی این الگوریتم در همان سال، نتایج جست و جوی کاربران به یکباره فرق کرده و کیفیت آنها افزایش پیدا کرد. گوگل همیشه به دنبال راهی بود تا بتوانید محتواهای جدید خود را بروزرسانی کند و یا در صورت ایجاد محتوای جدید بتواند با ساختاری زنده و کاملا نظامند آنها را ایندکس نماید که این وظیفه امروزه به لطف این الگوریتم بسیار ساده تر شده است.

هدف اصلی این الگوریتم در اصل بهینه سازی جست و جو برای کاربران و نمایش محتواهای کاملا بروز است تا کاربران بتوانند به راحتی و در کسری از ثانیه به جدیدترین محتواها در زمینه مورد نظر خود دست پیدا کنند. این موضوع را تصور کنید که در روز محتواهای بسیار وجود دارد که امکان ویرایش شدن را داشته باشد و بررسی تمام این موارد نیازمند زمان طولانی می باشد که همین موضوع باعث می شود تا کاربران نتوانند محتواهای مناسب و بروزی را پیدا کنند، حال به واسطه این الگوریتم گوگل، ایندکس کردن محتواهای بروز شده بسیار سریع تر و ساده تر شده است.

ویژگی های مثبت الگوریتم کافئین

به واسطه استفاده از این الگوریتم سرعت ایندکس کردن محتواها بسیار بیشتر از قبل شده است و دیگر نیاز به معرفی دستی محتواهای بروز شده به گوگل نمی باشد. همچنین این الگوریتم این اجازه را به موتور جست و جوی گوگل می دهد تا بتواند شناسایی کلمات مرتبط را در پایگاه داده بزرگ گوگل نیز سریع تر انجام دهد و محتواهای مناسب و منطبق جست و جو را به کاربران نشان دهد.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

بررسی بک لینک های سایت با استفاده از الگوریتم فلوریدا گوگل

۷- الگوریتم فلوریدا (Google Florida)

یکی از الگوریتم های واقعا هوشمند گوگل که بسیاری از سئوکاران نیز همیشه آن را مورد بررسی قرار می دهند، الگوریتم گوگل فلوریدا می باشد. این الگوریتم گوگل به فاکتورهای مهمی در یک وب سایت رسیدگی می کند، اما دو فاکتور بسیار مهم را همیشه به عنوان رتبه بندی در نظر می گیرد. اولین فاکتور مهم در این الگوریتم، میزان و نوع استفاده وب سایت ها از بک لینک ها می باشد و از طرفی دیگر به تولید محتواهای باکیفیت و سئو شده بسیار اهمیت می دهد.

در گذشته خرید بک لینک و یا استفاده از بک لینک های ارزان، باعث افزایش رتبه بسیاری از وب سایت ها شده بود، اما این الگوریتم با درنظر گرفتن رتبه وب سایت هایی که از آنها بک لینک گرفته شده و یا تجاری بودن آن می تواند امتیاز دهی بهتری برای وب سایت ها در نظر بگیرد. با استفاده از این الگوریتم دیگر استفاده از ابزارهایی که باعث افزایش بی رویه بک لینک می شوند، باعث افزایش رتبه گوگل نمی شود و جریمه های سنگینی نیز برای این وب سایت ها در نظر گرفته میشود.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

الگوریتم رنک برین : الگوریتم هوش مصنوعی گوگل

۸- الگوریتم رنگ برین (Google RankBrain)

الگوریتم گوگل رنک برین به عنوان یکی از جدیدترین الگوریتم های این شرکت شناخته می شود که می تواند سئو سایت را تا حدود زیادی تغییر دهد. این ابزار که مبنای اصلی آن هوش مصنوعی می باشد، همیشه به دنبال درک مفهوم عبارت های جست و جو شده توسط کاربران می باشد تا بتواند بهترین پاسخ ها را به کاربران خود نشان دهد. تاکنون الگوریتم های بسیاری برای نمایش و بررسی رتبه محتواهای مختلف یک وب سایت ایجاد شده است، اما الگوریتم رنک برین بیشتر بر روی داده کاوی محتوا هایی که کاربران نیاز دارند، سوق داده شده است، تا بتواند نتایج بهتری را به کاربران نشان دهد.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

مقابله الگوریتم فرد با سئو کلاه سیاه

۹- الگوریتم فرد (Google Fred)

اگر گوگل به دنبال جریمه وب سایت ها باشد، از الگوریتم گوگل فرد استفاده می کند هدف از طراحی این الگوریتم شناسایی وب سایت هایی می باشد که از روش های کلاه سیاه برای بهبود رتبه گوگل خود استفاده کرده اند و یا با تولید محتواهای اسپم و بی ارزش سعی در گرفتن جایگاه بهتری در گوگل هستند. این الگوریتم گوگل نیز همانند سایر الگوریتم های دیگر گوگل، وب سایت ها و وبمستران را تشویق به تولید محتوای یکتا می کند و فقط با وب سایت هایی که خلاف قوانین سئو عمل می کنند، برخورد می کند. حتی در برخی از موارد دیده شده است که بسیاری از وب سایت ها که از روش هایی چون تبلیغات های زیاد و یا پاپ آپ نیز استفاده می کنند، توجه می کند و آنها را جریمه می کند.

معرفی ۱۰ الگوریتم گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت | یاس وب

راه اندازی الگوریتم گورخر برای تمرکز بر فروشگاه های اینترنتی

۱۰- الگوریتم گورخر (google Zebra)

الگوریتم گورخر در اصل در تلاش است سایت هایی که از طریق گوگل به کسب درآمد دروغی می پردازند و مزاحم کاربران می شوند را از نتیجه جست و جوها حذف کند. این الگوریتم گوگل به منظور نمایش رتبه بهتر برای کسب و کارها و وب سایت های قانونی می باشد و همیشه در تلاش است تا این نوع وب سایت ها را که می توانند با اعتماد سازی به کاربران خود سرویس دهند، را در صفحه اول خود به نمایش بگذارد. این الگوریتم بخش های مختلفی مانند داشتن گواهی دیجیتال، لینک برای تمام محصولات، وجود سیستم حمل و نقل مشخص، صحیح کار کردن لینک خرید، وجود تخفیفات مختلف و… را بررسی می کند و بعد آنها را رتبه بندی می کند.

تیم یاس وب با داشتن سابقه و تجربه بسیار زیاد همیشه در تلاش است تا به کاربران خود جدیدترین راهکارهای سئو را نشان دهد و با بررسی و تلاش های روز افزون بهترین روش ها و عملکرد ها را برای کسب رتبه اول وب سایت در اختیار کاربران خود قرار دهد. تیم باتجربه ما همیشه با بررسی بروزرسانی مختلفی که بر روی هسته گوگل انجام می شود، می تواند بهترین راهکارها را برای ایجاد یک کسب و کار موفق به وب مستران عزیز نشان دهد و مسیر کسب و کارهای سنتی را تاحدود زیادی تغییر دهد. به واسطه داشتن تیم تخصصی طراحی وب سایت و سئو سایت ، شما می توانید به راحتی نیازهای خود را در زمینه طراحی و سئو سایت با ما در میان بگذارید و خود را برای کسب و کار بسیار جذاب و پر رونق خود در دنیای مجازی آماده کنید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی مدیر عامل شرکت طراحان شبکه جهانی یاس (یاس وب) ، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس سئو ، طراح و برنامه نویس front، مشاور بازاریابی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *