راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس

راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس

راه اندازی سایت با وردپرس یکی از بهترین روش ها جهت طراحی یک وب سایت است. اگر بخواهیم یک قیاس اصولی میان استفاده از سیستم وردپرس و برنامه نویسی سایت انجام دهیم باید بگوییم که هر دو امتیازات خاص خود را دارند. به این معنی که نمی توان یکی را بر دیگری برتری دانست. اما در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از تمام وب سایت هایی که در دنیای اینترنت وجود دارند همگی توسط سیستم وردپرس طراحی می شوند.

پس خودتان با این آمار دقیق می توانید متوجه شوید که وردپرس تا چه حد اعتبار بالایی در جهان دارد. در این مقاله قصد داریم برخی از اقدامات مهمی که در راه اندازی سایت حرفه ای وردپرس دنبال می‌شود، مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم تا نسبت به روند کار آشنایی پیدا کنید. پس اگر قصد طراحی سایت وردپرسی را دارید بهتر است این مقاله را مطالعه فرمایید.

مزیت های راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس

  • انعطاف پذیری

شما میتوانید هر فعالیتی را با استفاده از سایت های وردپرسی انجام دهید. از کسب و کارهای کوچک گرفته تا راه اندازی فروشگاه های تجاری بسیار بزرگ همگی با استفاده از این پلتفرم قابلیت راه اندازی دارند. بنابراین شما نمی‌توانید محدودیت خاصی را برای وردپرس تعریف کنید.

  • راه اندازی سریع بدون نیاز به برنامه نویسی

امتیاز ارزشمندی که وب سایت های وردپرسی دارند این است که در کوتاه ترین زمان شما میتوانید وب سایت را طراحی و در صفحات نتایج گوگل ببینید. کاربرانی که از وردپرس استفاده می کنند نیاز به تخصص فنی در حوزه برنامه نویسی ندارند. تنها المانی که شما قبل از شروع کار نیاز دارید یک نام دامنه و دیگری اکانت هاست وب می باشد.

  • داشتن افزونه ها و تم های متنوع

وردپرس یک طیف بسیار گسترده از انواع تم را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید افزونه های تخصصی و کاربردی را بصورت کاملا آماده در وب سایت وردپرسی خود نصب کنید تا کارایی آن افزایش یابد.

مزیت های راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس

چگونگی راه اندازی سایت حرفه ای وردپرس

به طور کلی می توان به منظور راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس ۹ مرحله اساسی و استاندارد را تعریف کرد. شما اگر این مراحل را به طور دقیق و با ظرافت بالا اجرا کنید قطعاً در پایان کار شاهد طراحی و ساخت یک وب سایت وردپرسی کاربر پسند و حرفه ای خواهید بود. البته ارائه این مطالب جهت آشنایی بیشتر شما با روند کار می باشد. لذا محول کردن فرایند طراحی و راه اندازی سایت با وردپرس به یک فرد متخصص و باتجربه جزو اولویت های کار می باشد.

طراحی سایت فروشگاهی با پشتیبانی حرفه ای توسط تیم شرکت
مطالعه

۱- حوزه کاری خود در وب سایت را مشخص کنید

در ابتدای کار شما باید یک تعریف کلی نسبت به حوزه فعالیت وب سایت انجام دهید. اینکه شما می خواهید با هدف راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس فعالیت خود را آغاز کنید یا اینکه می خواهید یک وب سایت آموزشی راه اندازی کنید. این دو موضوع کاملاً با یکدیگر متفاوت است. معمولاً بیزینس های اینترنتی که رقبای بسیار زیادی در آن وجود دارد روند کار را برای شما سخت و سنگین می کند. به همین دلیل شما باید موضوعی را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه مند هستید و قصد دارید انرژی و زمان زیادی برای آن صرف کنید.

۲- انتخاب نام دامنه

نام دامنه شما باید به حوزه کاری که در قسمت شماره یک به آن اشاره شد مربوط باشد. در واقع انتخاب نام دامنه لازم است به گونه‌ای باشد تا کاربران به راحتی آن را به خاطر بسپارند و فراموش نکنند. البته شما می توانید روی برخی از کلمات کلیدی مفید تحقیقات جامعی انجام دهید تا در نهایت یک نام دامنه مرتبط انتخاب کنید ممکن است دوست داشته باشید که سایت خود را روی com. تعریف کنید اما اگر این امکان مقدور نباشد می توانید net. یا ir. را امتحان کنید.

۳- انتخاب هاست مناسب وردپرس

هاست وب سرویسی است که به افراد و سازمانهای مختلف اجازه می دهند تا وب سایت مورد نظر را در اینترنت بارگذاری کنند. در واقع وبسایت ها بر روی ابر رایانه های ویژه ای به عنوان سرور ذخیره یا میزبانی میشوند. زمانی که کاربر آدرس وب سایت را در قسمت سرچ بار جستجو میکند، رایانه ها به سرور تعریف شده شما اتصال می یابند و باعث می شود تا وب سایت از طریق مرورگر به کاربر نمایش داده شود.

طراحی وب سایت ساده؛ کاملا کاربردی، برای هر شغلی
مطالعه

مزیت های راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس

۴- انتخاب قالب وردپرس

در مرحله بعد شما باید در مورد انتخاب تم یا قالب وردپرس تصمیم گیری کنید. در حال حاضر هزاران تم وردپرسی در دسترس می باشند که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر نیز قیمت مناسبی دارد. زمانی که میخواهید یک تم مناسب انتخاب کنید، اطمینان داشته باشید که در تطابق با موضوع سایت شما و همچنین هماهنگ با محتواهایی که قصد منتشر کردن آن را دارید، باشد.

۵- نصب پلاگین های وردپرس

افزونه ها یا پلاگین های وردپرس معمولاً با استفاده از زبان برنامه نویسی php کد نویسی میشوند. در واقع افزونه ها خدمات مضاعفی را در وبسایت ایجاد میکنند. شما میتوانید با استفاده صحیح از پلاگین وردپرسی به سفارشی سازی و همچنین انعطاف پذیری وب سایت خود کمک کنید. از همه مهمتر آنکه بتوانید ویژگی ها و المان های کاربردی تری را برای استفاده کاربران مهیا کنید.

۶- طراحی صفحات داخلی سایت

صفحات مهم در راه اندازی سایت با وردپرس شامل صفحات تماس با ما، درباره ما و همچنین صفحات مرتبط با حریم خصوصی و لندینگ پیج های خدمات و محصولات میباشد. قبل از آنکه شما بخواهید محتوایی را در وبسایت خود منتشر کنید ابتدا این صفحات را تکمیل کنید. در واقع با انجام این کار یک اعتماد سازی اساسی در مخاطب به وجود می آورید که بتوانند از امکانات سایت شما با اطمینان خاطر استفاده کنند.

مزیت های راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس

۷- انتشار محتوای یونیک و تخصصی

بعد از آنکه به تکمیل صفحات مهم سایت وردپرسی پرداختید وقت آن رسیده است که یک جان تازه به وبسایت خود ببخشید. شما باید مرتبط با حوزه کاری خود یکسری محتوای متنی، ویدیویی و همچنین رسانه های تصویری در سایت خود منتشر کنید تا کاربران ارتباط بیشتری با سایت برقرار کنند. بهتر است برای هر پست متنی خود از چند عکس مرتبط و با کیفیت بالا استفاده کنید تا محتوا جذاب تر شود. این نکته را به یاد داشته باشید که انتشار محتوا باید طبق یک تقویم دقیق باشد زیرا الگوریتم های گوگل حساسیت بالایی به ساعت انتشار محتوا به شکل منظم دارند.

۸- انجام عملیات سئو مداوم را حتماً در اولویت کار خود قرار دهید

بخش زیادی از انرژی خود را باید فرایند های مرتبط با سئو یا بهینه سازی سایت صرف کنید. در واقع شما باید در این مسیر به بهینه سازی مجموعه ای از کلمات کلیدی هدفمند بپردازید تا کاربران هدف را به وب سایت شما جذب کنید.

طراحی سایت رستوران
مطالعه

سئو خارجی یکی از بخش های مهم سئو می باشد. در این حوزه شما باید فعالیت بالایی در رسانه های اجتماعی، انجمن ها و تالارهای گفتگو و اصولاً فضاهایی که دارای کاربران بسیار زیادی هستند داشته باشید. هر چقدر در این مسیر پر فراز و نشیب عملکرد بهتری داشته باشید قطعاً وب سایت شما بهتر دیده می شود.

۹- تهیه نسخه بکاپ به طور منظم

وب سایت شما و هر آنچه که تحت عنوان محتوا درون آن قرار دارد به نوعی بخش اعظمی از دارایی و ثروت شما را در بر می گیرد. اگر به هر دلیلی با حمله هکرها و یا خرابی وبسایت مواجه شدید می توانید به راحتی با نسخه پشتیبانی خود وب سایت خود را مجدداً بارگزاری کنید. در واقع انجام عملیات بکاپ و پشتیبان گیری یکی از اقدامات مهم بعد از راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس می باشد که این کار توسط افرادی که مسئولیت پشتیبانی سایت شما را بر عهده گرفتند انجام میشود.

مزیت های راه اندازی سایت حرفه ای با وردپرس

سخن آخر

تفاوتی ندارد که شما در چه حوزه ای مشغول به فعالیت هستید. ممکن است به عنوان یک مدیر در یک مجموعه صنعتی مشغول به کار باشید یا اینکه در فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باشید. وکیل، استاد، مدیر رستوران، بیزینس من بین المللی، مدیر مجموعه های دولتی و خصوصی، شاغل در یک فعالیت آزاد و غیره همگی برای آنکه بیشتر دیده شوند قطعا نیاز به یک وب سایت مناسب و ایده آل دارند.

در شرکت یاس وب همواره سعی می شود به شکل کاملا تخصصی و متناسب با نیاز شغلی شما دقیقاً همان سایتی طراحی شود که مورد انتظار شماست. از طرفی هزینه راه اندازی سایت در این شرکت کاملا مقرون به صرفه و متعادل نسبت به سایر همکاران فعال در این زمینه می باشد. بنابراین فرصت را غنیمت بشمارید و راه اندازی سایت حرفه ای وردپرس را به ما بسپارید. جهت اخذ مشاوره طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *