۹ دلیل که باعث میشود لندینگ پیج نرخ تبدیل پایینی داشته باشد!

9 دلیل که باعث میشود لندینگ پیج نرخ تبدیل پایینی داشته باشد!

قطعاً شما این قابلیت را دارید که یکی از بهترین کمپین های تبلیغاتی، در دنیا را داشته باشید. اما اگر پیجی که در حال ارسال ترافیک به آن هستید نرخ تبدیل پایینی دارد نشان دهنده آن است که شما نیاز به کار بیشتری دارید. به طور متوسط حدود ۲۲ درصد از بیزینس هایی مختلف دارای نرخ تبدیل بالا می باشند، یعنی ۷۸% با مشکلات جدی روبرو هستند. در این مقاله قصد داریم روشهای اصلاح پایین بودن نرخ تبدیل لندینگ پیج را مطرح کنیم تا سریعاً به سیر صعودی خود بازگردید و همچنین باعث ارتقای سئو سایت شما شود.

۹ دلیل پایین بودن نرخ تبدیل لندینگ پیج

دلایل مختلفی بر پایین بودن نرخ تبدیل لندینگ پیج وجود دارد. ممکن است به این دلایل باشد که کال تو اکشن شما فاقد فوریت است، تجربه کاربری خوبی را نمی توانید ایجاد کنید و یا اینکه پیشنهاد های شما به قدر کافی خوب نیست. البته این دلایل به این معنا نیستند که شما همواره با نرخ تبدیل پایین مواجه خواهید بود. لذا پیشنهاد می شود با خواندن ادامه این مقاله به برطرف کردن مشکلات به شکل کاملا اصولی بپردازید.

۱- هدف قرار دادن مخاطبان نادرست

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا لندینگ پیج شما برای مخاطبان هدف جذاب می باشد یا خیر؟ اشخاصی که تبلیغ های شما را مشاهده می کنند و هیچ گونه علاقه ای را از خود نشان نمی دهند قطعاً به صفحه شما ورود پیدا نمی کنند. لذا نرخ تبدیل در این حالت کاهش می یابد.

روش های اصلاح آن: ساختن پرسونای خریدار

پیشنهاد می‌شود که سوالات ذیل را برای خود مطرح کنید.

  • چه افرادی به مطالعه صفحه شما می پردازند؟
  • شما می خواهید که آنها چه مطالبی را مطالعه کنند؟
  • حس آنها برای شما چقدر اهمیت دارد؟
  • چه نوع عملکردی را از مخاطبان انتظار دارید؟

شما می توانید با ایجاد پرسونای خریدار به این سوالات بهتر و عمیق تر پاسخ دهید.

9 دلیل که باعث میشود لندینگ پیج نرخ تبدیل پایینی داشته باشد!

۲- کاربران اعتمادی به شما ندارند

اگر یک فرد غریبه از شما آدرس ایمیل بخواهد آیا به او می دهید؟ پاسخ منفی خواهد بود. لذا زمانی که یک مخاطب وارد لندینگ پیج شما می شود اگر شما از آنها بخواهید که یک فرم شخصی را پر کنند قطعا همان رفتاری را خواهند کرد که شما در زمان دادن آدرس ایمیل به یک فرد غریبه می کنید. افرادی که وارد لندینگ پیج شما می‌شوند قطعاً در مورد شما نه چیزی دیده اند و نه شنیده اند. لذا طبیعی است که با شما یک رفتار غریبانه را داشته باشند. بنابراین قبل از آنکه بخواهید مخاطبان شما تبدیل به مشتری شوند لازم است که یک اعتماد عمیقی را در آنها ایجاد کنید.

روش های اصلاح آن: از نظرات و اثبات اجتماعی استفاده کنید

اصولاً استفاده از نظرات و عقیده مشتریان یک روش منحصر به فرد جهت به وجود آوردن اعتماد می باشد. بررسی های روانشناختی نشان می دهد که مخاطبان به نظرات مشتریان شما واکنش نشان می‌دهند.

برخی از اثبات های اجتماعی استفاده از موارد ذیل می باشد:

  • درج امتیاز با ۵ ستاره
  • نظرات از قبل نوشته شده
  • نشان یا جوایز معتبری که دارید
  • لوگوی مشتری
  • ویدیو های توصیفی
  • دریافت نماد اعتماد
  • استفاده از تصویر مشتریانی که از محصولات شما خرید کردند
  • هر مدرک و نشان معتبر و رسمی که دارید باید در معرض دید مشتریان قرار دهید.
رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری بر افزایش بازدید و سئو سایت دارد؟
مطالعه

۳- وجود المان های غیر ضرور در لندینگ پیج که باعث حواس‌پرتی مخاطب میشود.

به لندینگ پیج خود نگاهی بیندازید و ببینید که آیا موارد ذیل را شامل می شود یا خیر:

  • منوهای ناوبری غیر ضرور
  • وجود لینک های خارجی متعدد
  • پست های وبلاگ
  • وجود تصاویر یا انیمیشن های بسیار زیاد

اگر این موارد را دارا می باشید احتمالاً باعث کاهش نرخ تبدیل لندینگ پیج‌ خود خواهید شد.

شلوغ بودن پیج باعث می شود تا کاربران انتخاب های زیادی را پیش روی خود داشته باشند و این به نوعی یک سردرگمی را در آن ها ایجاد می‌کند که باعث گرفتن وقت مخاطبان می‌شود. به همین دلیل بازدیدکنندگان ممکن است بدون آنکه روی هر یک از پارامترهای ذکر شده کلیک کنند صفحه شما را ترک کنند.

روش های اصلاح آن: ساده سازی لندینگ پیج

شما برای رفع مشکل تنها کافی است، تمامی عواملی که باعث ایجاد حواس‌پرتی در مخاطب میشود را از لندینگ پیج خود بردارید. می توانید این کار را با حذف نوار های ناوبری آغاز کنید که ۱۰۰ درصد باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. همچنین داشتن پیوندهایی غیر از کال تو اکشن باعث خواهد شد تا کاربران صفحه شما را ترک کند.

۴- وجود محتوای متنی بسیار زیاد

به طور کلی خواندن محتوای بیش از حد یک عملیات بسیار سخت است و می تواند لندینگ پیج شما را خسته کننده کند. لذا همواره سعی کنید مطالب مهم و اساسی را ذکر کنید و از توضیحات بیش از حد خودداری کنید تا کاربران زمان خود را بتوانند به خوبی مدیریت کنند. در کسب و کارهای نوپا شما می خواهید یک محصول را به فروش برسانید نه آن که با داشتن یک متن بسیار طولانی احساس مخاطب را نسبت به محصول مورد نظر تغییر دهید.

روش اصلاح آن: شرایط آسانی را برای خواندن محتوا فراهم کنید

اکثر افراد به جای آن که به خواندن بپردازند سعی می کنند جلوه های بصری یک سایت را نگاه کنند. لذا همواره جملاتی که لازم است را ذکر کنید و به گونه ای بنویسید که برای مخاطب قابل فهم و درک باشد. اگر ارائه عمق مطلب از طریق متن طولانی خواهد شد می توانید با ساختن یک ویدیو کوتاه در سریعترین زمان منظور را به مخاطب انتقال دهید تا هضم آن راحت تر باشد.

9 دلیل که باعث میشود لندینگ پیج نرخ تبدیل پایینی داشته باشد!

۵- تطابق نداشتن نوع پیام با تبلیغ شما

یکی از نکات مهمی که باعث کاهش نرخ تبدیل لندینگ پیج می شود این است که عمدتاً با نوع آگهی مطابقت ندارد. لذا بهتر است مواردی مانند نوع طراحی و زبان لندینگ پیج خود و همچنین لحن پیام را با تبلیغ خود مطابقت دهید.

روش اصلاح آن: نوع طراحی خود را با تبلیغ سازگار و مرتبط کنید.

سعی کنید در لندینگ پیج خود از تصاویر و طرح هایی استفاده کنید که با نوع تبلیغ همخوانی و سازگاری داشته باشد. همچنین اگر توضیحاتی را نیز ارائه می دهید کاملاً باید مرتبط باشد تا بیشترین تاثیر را روی مخاطب داشته باشد. هر گونه ناسازگاری و ناهماهنگی میان تبلیغ و صفحه لندینگ پیج باعث خواهد شد تا کاربران یک دوگانگی را مشاهده کنند که در نهایت سبب ترک آن ها از سایت خواهد شد.

بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک قوی را از ضعیف تشخیص داد؟
مطالعه

۶- درخواست اطلاعات شخصی بیش از حد

همان طور که گفته شد کاربرانی که وارد لندینگ پیج میشوند شما را نمی شناسند در نتیجه بعید است که یکسری اطلاعات شخصی را از خود در پیج ثبت کنند. اگر فرم ثبت نامی شما موارد بسیار زیادی از اطلاعات شخصی کاربران را شامل می شود ممکن است روی خوشی به وارد کردن اطلاعات نداشته باشند. این اطلاعات می تواند شامل موارد ذیل باشد:

  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس دقیق منزل
  • شماره تلفن همراه و منزل
  • اطلاعات کارت اعتباری
  • آدرس ایمیل

بسیاری از پیچ ها ممکن است اطلاعاتی را بدون ارائه دلیل از شما درخواست کنند که احساس بدی را در مخاطب ایجاد می کند که همگی باید از پیج حذف شوند.

روش اصلاح آن: تنها اطلاعات مورد نیاز را درخواست دهید

در زمان ایجاد صفحه لندینگ پیج به حجم اطلاعاتی که درخواست می کنید توجه داشته باشید. کاربران نباید این حس را در خود داشته باشند که چرا باید جزئیات بیشتری را از خود در سایت ثبت کنند. شما می توانید زمانی که اعتماد سازی اصولی را انجام دادید از کاربران اطلاعات بیشتری را درخواست کنید. اما این اقدام در ابتدای کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۷- پایین بودن سرعت بارگذاری لندینگ پیج

سرعت بارگذاری لندینگ پیج تاثیر بسیار زیادی بر افزایش یا کاهش نرخ تبدیل دارد. این المان هم بر موتورهای جستجوی گوگل تاثیر می گذارد و هم اینکه باعث بهبود یا آسیب به تجربه کاربر می شود. زمانی که کاربر در صفحات جستجوی گوگل در حال تحقیق می باشد معمولاً توقع دارد که در چند ثانیه کوتاه یک صفحه باز شود و محتویات آن را ببینند.

به همین دلیل اگر لندینگ پیج شما بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد که بارگذاری کامل شود توقع زیادی از مخاطبان نداشته باشید که بیش از حد صبر کنند. از طرفی موتورهای جستجوی گوگل صفحاتی که دارای سرعت لود پایینی هستند را در رنکینگ پایین تر قرار می‌دهند.

روش های اصلاح آن: سرعت لود لندینگ پیج خود را افزایش دهید

  • حجم CSS، HTML و java script خود را کاهش دهید
  • می توانید از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید
  • از شبکه توزیع محتوا یا CDN استفاده کنید
  • ویدیوهای حجیم خود را در سرویس هاستینگ ویدیو نگهداری کنید.
  • ممکن است ابزارهایی در لندینگ پیج شما وجود داشته باشند که هرگز از آنها استفاده نمی کنید لذا بهتر است آن ها را حذف کنید تا سرعت بارگذاری لندینگ پیج افزایش پیدا کند.
  • اگر از وردپرس جهت ایجاد لندینگ پیج استفاده می کنید بهتر است بهترین صفحه سازهای وردپرس را به کار بگیرید.

9 دلیل که باعث میشود لندینگ پیج نرخ تبدیل پایینی داشته باشد!

۸- مناسب نبودن المان های کال تو اکشن

بهتر است دکمه های کال تو اکشن خود را به گونه ای انتخاب کنید که قوی و تاثیرگذار و مرتبط باشد. اگر این المان برای کاربران مبهم و غیر مرتبط باشند قطعاً جهت کلیک ترغیب نخواهد شد. مانند:

  • همین الان خرید کنید
  • عضو شوید
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست و چه امکاناتی دارد؟
مطالعه

مشکلی که اکثر این نوع کال تو اکشن ها دارد این است که کاربران را به آنچه که می خواهند، هدایت نمی کنند.

روش های اصلاح آن: دکمه های کال تو اکشن را بهینه کنید

  • از استفاده بیش از حد کال تو اکشن بپرهیزید زیرا این اقدام باعث می شود تا کاربران در تصمیم گیری خود سردرگم شوند و روی هیچ کدام از دکمه ها کلیک نکنند.
  • بهتر است از رنگ های مختلف جهت رویت آسان دکمه های کال تو اکشن استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات ساده در کال تو اکشن را فراموش کنید زیرا این کلمات قدرت کافی در جذب کاربر را ندارند. به جای اینکه بگویید «هم اکنون دانلود کنید» می توانید بگویید که «بهترین روش های بازاریابی را آموزش ببینید». عبارت اول هیچگونه اطلاعاتی را به کاربر منتقل نمی‌کند اما عبارت دوم هم ترغیب کننده است و هم اطلاعاتی در مورد آموزش روش های بازاریابی را به کاربر منتقل می‌کند.

۹- عدم موجود المانهای رفع نیاز کاربران

افرادی که به لندینگ پیج شما وارد می شوند و بلافاصله آن را ترک می‌کنند ممکن است هرگز برنگردند. در واقع بازدید اول آنها آخرین بازدید می باشد. اینکه افراد برنمی گردند ممکن است به این دلیل باشد که هیچ گونه احساس نیازی را ندارند. در واقع لندینگ پیج شما هیچگونه المانی جهت رفع نیاز کاربران ندارد بنابراین چه دلیلی دارد که مخاطبین مجدداً بازگردند؟

روش های اصلاح آن: روی رفع نیاز کاربران تمرکز کنید

اگر در حوزه ای خاص مشغول فعالیت هستید قدری روی رفع نیاز کاربران تمرکز کنید. در واقع همواره نمی شود که تمامی فکر و تمرکز خود را در کسب و کار و افزایش سود خود معطوف کنید. چرا که بعد از مدتی کاربران این طرز فکر شما را متوجه می شوند و برای همیشه وب سایت را ترک میکنند و به وب‌ سایت‌هایی می‌روند که بتوانند نیاز خود را رفع کنند.

9 دلیل که باعث میشود لندینگ پیج نرخ تبدیل پایینی داشته باشد!

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم بهترین اطلاعات را در جهت تغییر نرخ تبدیل لندینگ پیج به سمت صعودی ارائه دهیم. عملیاتی کردن هر کدام از این موارد بدون شک تاثیر خود را در یک بازه زمانی محدود خواهد گذاشت. افزایش نرخ تبدیل در لندینگ پیج باعث می شود تا کاربران شما از یک بازدید کننده ساده به مشتریان ثابت تغییر یابند. ما باید بتوانیم یک اعتماد سازی اصولی را در کاربران ایجاد کنیم تا همواره جهت دریافت خدمات بیشتر به سایت شما مراجعه کنند.

با بهینه‌سازی لندینگ پیج خود، این امر مهم به راحتی میسر خواهد شد. مشتریانی که دارای وب سایت های تجاری هستند و بخشی از کسب و کار آنها مرتبط با سایت های تجاری می باشد بهتر است به بهینه‌سازی لندینگ پیج توجه زیادی داشته باشند. لذا در خدمات طراحی سایت یاس وب همواره سعی می شود کلیه اقدامات اصولی در این گونه صفحات اجرا شود تا کاربران بیشتری به مشتریان پایدار تبدیل شوند.

یاسر امینیمشاهده نوشته ها

Avatar for یاسر امینی

یاسر امینی، مدیر یاس وب ، بیش از یک دهه تجربه، معمار تحول کسب‌وکارهای سنتی به غول‌های آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *